FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.07  15:37

    « Re: Chipování.

    Já ale zase nevidím jediný důvod, proč by samotná automobilka nepoužila takové podmínky vstřikování, aby se nedocílilo té nejlepší účinnosti = nejlepší spotřeby = nejlepších emisí. Software v každém autě se mění naopak docela často, není pravda, že existuje jen jeden univerzální..... Navíc novou verzi software si může každý nechat nahrát v servisu firemní.

    Jedině snad ta emisní politika by mohla hrát roli, že nedovolí motoru šplíchnout tam více paliva když se dupne na plyn, protože je pak větší pravděpodobnost, že se něco nespálí a zadýmí se....

    Jenže co já vím, tak ono je to spíše naopak, že je z hlediska emisí mnohem větší problém spalovat chudou a extrémně chudou směs s , protože ta chudá už hoří nedokonale a vedlejších produktů nedokonalého spalování je více.

    Pořád si proto nemyslím, že by se změnou software dal zvýšit výkon a desítky procent a současně stejně snížit spotřeba.

    Když si dám na pravou nohu vyšší podrážku, tak to půjde taky lépe za plynem !!!!!!! :-))

    Abychom si rozuměli : nejsem expert na spalovací motory, tak bych si to rád dal vysvětlit, je to pro mě pořád zahaleno jakousi rouškou podivného tajemna do kterého se mi pořád vkládají naprosto netajemné a základní fyzikální zákonitosti............
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.07  14:24

    « Re: Chipování.

    Dime výkon, který dává motor, nezáleží lineárně pouze na množství paliva. Důležité jsou vlastnosti směsi, která se nakonec ve válci ocitne. Tedy kdy se tam ocitne, kde přesně, kolik a jaký tam bude vzduch, teplota této směsi, promíchání …….
    Nevidím jediný důvod, proč by dobře vyladěný motor, kterému vstříknu tu pravou směs v tu pravou chvíli, neměl mít lepší účinnost a výkon.
    Tvůj fyzikální zákon je aplikovaný na vakuum se zanedbáním všech ostatních parametrů a předpokladem, že vše funguje ideálně. Každý motor z továrny ale spíš než ideál bude kompromis.
    Stejně mi těch 23% přijde více než optimalizace, ale nejsem odborník.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.07  11:40

    « Re: Chipování.

    Tak pojďme na úplný základ : Hope , pokud máš méně otáček a výkon je stejný, nebo dokonce vyšší , tak se musí zvětšit kroutící moment. Pokud zvýšíš kroutící moment ( okamžito hrobou sílu motoru během jedné otáčky ), tak musíš do toho pístu dostat více zápalné směsi !!!!!!! To přece není, Lordmysticu, nic o seldkém rozumu ale o prostých fyzikálních zákonech.

    Pokud jedeš na kole , můžeš taky rvát těžký převod, pokud na to máš svaly, ale výkon je stejn¨ý !!! Buď točíš lehkou silou s větší frekvencí a nebo jedeš na sílu......

    Zapotit by ses měl zhruba stejně, i když to srovnání se strojem značně kulhá, tam je to mnohem jednoduší.

    Výkon je síla krát otáčky. Nic víc, nic míň.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.07  08:40

    « Re: Chipování.

    Lordmistic to popsal přesně, na stejném úseku jede s vyšším převodovým stupněm, takže na spojce je větší moment. Dále maxima momentu jsou mezi cca. 1800 – 2500 ot/min, tedy spektrum otáček, ve kterém jsem prakticky pořád, takže na tu spojku tlačím nejvíce prakticky při každém zrychlení a ne jenom jak se často říká, když potřebuji rychle předjet.

    Množství a typ škodlivých splodin neurčuje jenom množství paliva, ale také způsob hoření a „manipulace“ se vzduchem. Také není úplně důležité kolik vznikne splodin, ale které vzniknou. Pokud do sání přivedu méně výfukových plynů (EGR), určitě ekologii nepomůžu a můžu mít i lepší spotřebu.

    Chiptuning opravdu spotřebu sníží, pokud tomu nezačnu více šlapat na krk a nemusí to být úplně nelogické. Umím si představit, že když do válce dopravím směs méně paliva, které bude lépe rozprášené, dostanu lepší účinnost.
    Pokud jedu v nižších otáčkách, je méně cyklů vstřiku paliva a i když bych měl vyprodukovat stejný výkon, mohu díky méně cyklům motoru mít menší ztráty.
    Nejsem si úplně jistý, zda všechny ty předstřiky apod. zvyšují i výkon, nebo jenom zvyšují spotřebu a kultivovanost projevu motoru.
    A pokud dva stroje mají udělat naprosto stejnou práci, tak ten stroj, co je o 20% silnější se méně zapotí ne?
    >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.07.07  22:00

    « Re: Chipování.

    Ahoj, sám chip ještě nemám, ale mám kamarády kteří mají Renaulty a Oktávky TDI a vše čipují. Platí přesně co píše lordmystic. Pokud nejezdíš na doraz, ale rozumně, tak čip sníží spotřebu o cca 1 litr, zmenší turboefekt, motor zabírá v nižších otáčkách a moment vydrží do vyšších otáček. Navíc je pro předjíždění pár koníků navíc. Všichni jezdí tímto stylem a auta i s více jak 250tis.km jsou v pohodě. Jeden kolega co jezdí ostřeji dávál do Oktávky TDI PD 96kW čipnuté na 125kW navíc chladič oleje. Auto už má najeto 200tis.km a taky je v pohodě.

    Navíc většinou motor i spojka jsou stejné u motorů s různými výkony.

    Kdysi jsem dělal ve vývoji řídících jednotek. Čipování jsme také řešili. Jedná se o to, že každý motor by potřeboval jiný SW. Ale výrobce udělá jeden SW pro všechny motory a tak jsou SW mapy nepřesné. Pokud ale čipař mapy ušije na konkrétní motor nebo udělá mapu přesnější, tak se zlepší účinnost motoru. Čipování je o zvýšení účinnosti motoru ne o zvyšování výkonu.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 10.07.07  19:37

    « Re: Chipování.

    Dim2: Tady tvůj selský rozum maličko pokulhává (nic proti tobě). Jde o to, že jsem jezdíval před chipem do jednoho dlouhého kopce u nás v obci rychlostí 55km/h a čtyřka to neutáhla a trojka zas točila hodně (něco přes 2000rpm). Po chipu to při 55km/h utáhne čtyřka (kolem 1500rpm). Z toho plyne, že mám menší otáčky a díky vyššímu krouťáku to motor zvládá a tím ušetřím palivo. To samé platí i při běžné klidné jízdě - dříve řadím nahoru, déle podřazuji. Jak prosté! Ale pokud na to šlapeš, tak ta spotřeba je adekvátně vyšší.

    Jinak životnost - jasně, spojka a převodovka musí zákonitě odejít dřív, protože přenáší místo 330Nm celých 420Nm a takhle velké rezervy to auto nemá, takže počítám že to odejde dřív. Také mi určitě dřív odejde dvouhmoťák a brzdy také. Výměny oleje jsem také musel chipu přizpůsobit, tedy po 10k km a ne po 20k ja je předespáno. Ale věřím, že při šetrném zacházení nebude celková životnost o mnoho snížena (sám si odhaduji dle svého stylu jízdy tak 5%). A to je pro mě hodně přijatelné, jelikož najedu od příštího roku max. 10k km ročně a to je nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.07  16:03

    « Re: Chipování.

    Tak především při konstantní rychlosti a stejných otáčkách motoru žádný větší moment nevzniká. Jen při akceleraci. Rozdíl je tedy stejný jako když prudce šlápnu na plyn nebo ne. Ten čipovaný motor by měl mít v tom extrémním případě trochu navrch. Jinak ale ani náhodou !!! Čip mu může pomoci získat " hrubou sílu " v nižších otáčkách, takže to jde dole rychleji do otáček, ale určitě ne za méně paliva !!

    S tou účinností by to mělo být přesně naopak : čím účinnější spalování, tím méně škodlivých splodin. Takže pokud někdo rozhodí emise na úkor kroutícího momentu, tak to opět znamená více paliva do válce..........a pokud se nespálí všechno ideálně , tak se objeví ten černý dým. Tomu rozumím. Ale pořád nevidím racionální argument, proč by to auto mělo mít menší spotřebu ?? Není tady přání otcem myšlenky ?

    Účinnost motoru ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.07  15:05

    « Re: Chipování.

    to martin.z: pokud mám čip a jezdím stejně rychle, tak brzdy namáhám stejně, to se ale určitě netýká spojky, která musí udržet určitou sílu motoru. Tedy při stejné rychlosti vozidla, se stejnou převodovkou i stejnými otáčkami motoru a díky chipu vyššímu výkonu, musí spojka udržet vyšší moment a tento moment se musí dostat postupně až na silnici.

    Ale jinak nic proti, je to každého volba. Denně potkám na Jižní spojce alespoň jednu Octavii, která mi vjede do pruhu, chvíli se nic neděje, potom čmoud a pak teprve dorovná rychlost s ostatními.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 10.07.07  13:09

    « Re: Chipování.

    to hope:
    tohle ma ale smysl resit jen pokud jezdis porad nadoraz a takovym stylem jizdy to auto nevydrzi vecne ani pred chipem. Myslim ze prumerna rychlost konkretniho cloveka pred a po chipu se zmeni nepatrne, zmena bude spis v pruznem zrychleni, ale pochybuji ze bys po chipu brzdil z nejakych vyssich rychlosti nez pred nim.

    to lordmystic: nejde jen o motor, ja mam rad auta celkove zachovale a kdyz se nejaky auto honi, nevyhyba se diram a kanalum apod. tak se celkove rozhrka, rozvrze, interier rozvikla sedacka a pak uz je slaba utecha ze to ma pravidelny servis a motor je jakz takz v kondici - a to jeste autorizovany servis dela predepsane ukony v servisce ale rozhodne preventivne nerozebira motor aby zhodnotil nejake vule, opotrebeni apod.
    Nejakym zavodenim apod jde zivotnost motoru stopro dolu takze ta pochybna vyhoda ze to ma o 3kw vic nez jinej motor s kterym jezdi duchodce na chalupu me teda zajimava neprijde
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.07  12:56

    « Re: chip bitpower

    to lordmystic: Kde ti to delali? ve stredu jsem se byl podivat ve Vrbne, a nebyl jsem zrovna nadsenej ,z toho co jsem tam videl.Maly baracek, pod nim asi tri garaze,jedna mala,vyšisovaná cedule za oknem, kterou jsem 2x prehlid.Celkove to vypadalo,ze tam uz pekne dlouho nikdo nebyl
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.07  12:52

    « Re: Chipování.

    Myslím, že v tvé rovnici chybí účinnost. Pokud ji chip zvýší (na úkor emisních limitů), mohu mít menší spotřebu.
    Jinak ale přítel chipů změnou jenom SW nejsem. Pokud zvýším výkon motoru o 20%, kde beru jistotu, že je spojka, brzdy, čepy …… dimenzováno také minimálně na plus 20%?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.07  12:51

    « Re: Chipování.

    kdyz pojedes klidek a na pohodu, bude spotreba nizsi nez pred nachipovanim.Kdyz pojedes s olovenou nohou , tak to pojede lip, ale vic to bude zrat nez pred nachipovanim.Tot ma zkusenost s 307 hdi
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.07  12:17

    « Chipování.

    Jak tak sleduji názory na přečipování, nedá mi to , abych se trochu rýpavě nezeptal . Všcihni přečipovaní ( naposledy včera soused s Octávií RS tvrdí, že má teď 260 koní místo 200 ), tvrdí, že auto jede líp a má menší spotřebu. Tak to mi tedy někdo zkuste vysvětlit !! :-) Pokud má auto se steným motorem a převodovkou atd. větší výkon, tak do toho motoru prostě musí natéct více paliva, ať chcete nebo ne, protože jediný zdroj energie a síly je právě hoření paliva , a pokud mám dostat z motoru síly více, tak prostě musím více energie získat a tím pádem více paliva spálit. A to je ale přece přesně totéž, jako když více šlápnu na plyn ?! Samozřejmě že rozumím tomu, že se dají zvýšit tlaky na turbu, takže to může mít razantnější nástup, ale určitě ne menší spotřebu ?! Nebo kde se ta větší síla rodí ???????
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 10.07.07  11:11

    « Re: více uživatelů

    martin.z: zní to divně, ale po stránce zajetí auta je to dobré. také záleží, co na autě bylo děláno, mám konkrétní případ od bratránka co má služenbní TDI. ono to nešetří, ale když se mu něco posere, tak se to opraví většinou výměnou ve značkovém servisu a při tom se nejlépe udělá ještě spousty dalších věcí. prostě servis služebních aut je mnohem kvalitnější, protože se na něm tak nešetří jako u soukromníků. ale pak je tu otázka, že ojetina bude mít už načaté turbo nešetrnou jízdou a nebude zatím vyměněné, pak je koupě takovéhoto auta riziko. pokud ale je možnost koupit služební auto od spolehlivého zdroje, který ví že již jsou všechny choulostivé části (např. turbo, spojka, atd.) vyměněny, pak myslím že není problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 10.07.07  09:50

    « Re: více uživatelů

    to lordmystic:
    takže závěr je, že když ojetinu tak pokud možno firemní a takovou na které se střídal kde kdo a každej ji dával záhul.. No taky teorie
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.07.07  15:10

    « Re: chip bitpower

    Člověk od kterého jsem měl půjčenou Mazdu, říkal, že zaplatil 7000,-Kč za filtr pevných částic, protože prý málo motor točil. Tak teď ho točí na 4500ot.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.07.07  13:23

    « Re: chip bitpower

    superkutil: overboost by měl být zachován i po chipu - byl jsem tím ujištěn, ovšem při takto vzrostlém krouťáku a výkonu mám ještě menší šanci ten overboost rozpoznat... tahne to prostě mnohem líp a od spodu, takže si na to nejdřív musím pořádně zvyknout, pak uvidíme jestli v tom ucítím ten overboost.

    soused: bych spíš řekl, že je lepší aby mělo auto více řidičů a navíc aby bylo služební. podobná auta tahnou nejlépe, protože to ti střídající se řidiči nešetří a berou pořádně za oči. ono pak je to auto pomalu v lepším stavu, než velice opatrný řidič, který se bojí šlápnout na plyn. ono je to i logické, nové např. turbodieselové motory potřebují pořádně propálit usazené pavučinky ve válcích, pak to fakt jede líp. a potvrdil mi to také známej, kterej dělá hlavního technika u nás ve velkém škoda servisu. a už jsem se o něčem podobném bavil před několika lety s několika lidmi. je to prostě tak, ty auta to prostě chtějí víc jak prase drbání :).
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.07.07  12:34

    « Re: chip bitpower

    To lordmystic: Jak je to s overboosterem? Zůstává zachován i po chipu? Minulý týden jsem jezdil s Mazdou 6 s motorem 2,0 MZR - CD 105 kW kombi a ten má max moment 360Nm/2000 a výkon 105kW/3500. Přitom motor táhnul až do 4500ot. Byť mám mít v motoru s overboosterem 400Nm, tak mi Mazda 6 vesele ujížděla. Při porovnání chování auta, interiéru, pohodlí i chování na nerovnostech byla Mazda 6 o třídu výš jak Mondeo. Je to neuvěřitelný rozdíl ve prospěch Mazdy. Nevím jak je Mazda 6 těžká, ale byla živější s menší spotřebou. Vnitřní prostor je v Mazdě větší, kufr menší.

    To Soused: Řídící jednotka si pamatuje způsob jízdy a tak auto ježděné jedním řidičem může mít jiné vlastnosti než auto ježděné více řidiči. z tohoto pohledu ja asi lepší více řidičů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.07.07  11:52

    « Střídání řidičů novějším vozům nevadí?

    Škodí střídání ridičů motoru či vozu vůbec?
    Zdravím,

    nevím, zda-li lze na můj poměrně zvláštní dotaz odpovědět, ale rád bych věděl, jestli má vliv počet řidičů na jízdní vlastnosti auta. U starších vozů asi ano, ale jak je to u novějších? Překvapuje mě, že u firemního vozu se nám střídá i 10 řidičů a automobil jezdí, jako kdyby měl jednoho vlastníka. Díky za poznatky.

    S
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.07.07  11:48

    « Re: nafta

    Mně Shell nepomohl a střiky stejně odešly..... od té doby tám dávám střídavě různé nafty............
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…