FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  12:41

    « Re: Spotreba

    Myslim, ze to mozny neni. Tankuju na ruznych benzinkach (ne vsak na ceskych) a pri Shell V-power jsem nikdy nezaznamenal nizsi spotrebu. V poslednim tydnu taky jezdim za min protoze nemam pustenou klimu- nebude to tim i u tebe:)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  12:24

    « Spotreba

    Mam Mondeo 2,2 TDCi a natankoval som Shell V-Power diesel, najazdil som 600km v rezime asi 50% mesto a 50% dialnicne obchvaty so spotrebou 6,5 l. Doteraz som mal pri takom istom rezime spotrebu okolo 7,3l. Merane podla BC. Je mozne aby toto palivo takymto sposobom znizilo spotrebu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  11:11

    « Re: Chipování.

    Je to o turbu a tlaku. To je mi jasné. Rozumím taky tomu, že atmosférické motory nemohou zajistit takové parametry sání jako přeplňované. Taky rozumím tomu, že Mazda 6 může Mondeu ujet třeba proto, že měla na tom úseku vhodnější zpřevodování nebo podobně. Taky rozumím tomu, že různé motory různých výrobců jsou různě povedené a různě výkonné......

    ALE : tady se bavíme o jednom motoru ! Kdyby jsi vyměnil turbo, sací potrubí, filtr sání, případně vačka a pod., tak beřeknu ani popel..... Ale tady se bavíme pouze o řídící jednotce ! Pokud zvýšíš tlaky turba, tak samozřejmě můžeš lépe naplnit válec ve fázi sání, ale ten se naplňuje vzduchem !! Takže o.k., máme ve válci více vzduchu, , v okamžiku komprese tedy vzroste tlak ( ovšem taky odpor ), větší tlak může znamenat vyšší teplotu před vstřikem, teoreticky tam může díky většímu množství kyslíku dojít k lepšímu hoření ...... ale že by to samo o sobě zvýšilo kroutící moment o desítky procent ???? A nedosáhnu víceméně stejného efektu, když prostě více šlápnu na plyn ? Vyšší rychlost výfukových plynů se taky rovná vyšším otáčkám turba = vyšší plnící tlak a pak už je to stejné , jako píšu o sloupeček výše.....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.07.07  10:19

    « Re: Chipování - TURBO

    To lordmystic: Čím větší turbo, tím větší turboefekt. Pokud ale máš turbo s natáčecími lopatkami rozvodového kola, tak se dají výborně regulovat otáčky turba. Pokud máš pevné lopatky, musíš mít přepouštěcí ventil, který reguluje otáčky turba a tlak na výstupu. Tento ventil je i u některých vozů s natáčecími lopatkami, ale zda ho má 2.2TDCI nevím. Natáčení lopatek je buď podtlakové-mechanické nebo elektrické-servomotorem.

    A k tomu setkání, nevím zda to má cenu, když ty máš čipnutý 2.0TDCI na 120kW a já 2.2TDCI 114kW. To je jasné, že ti to pojede lépe. Pokud bys měl 2.2TDCI, tak je to o něčem jiném.

    To hope: Co ty máš za auto? V kolika 2.2TDCI jsi jezdil? Můžeš srovnat 2.0TDCI 96kW a 2.2TDCI 114kW?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.07.07  10:01

    « Re: Chipování.

    To lordmystic a hope: OK. Jezdil jsem jen s mým 2.2TDCI. Malý výkon vozu jsem reklamoval u Forda kde mi řekli, že se chová stejně jako ostatní 2.2TDCI. Z toho jsem usoudil, že se tak chovají všechny 2.2TDCI. Porovnání s Mazdou, kdy se majitel Mazdy svezl v mém voze a já v jeho mě přesvědčilo, že ta Mazda jede lépe i když papírově je horší. Takže buďto ta Mazda má lepší parametry než výrobce uvádí nebo má moje Mondeo horší parametry než výrobce uvádí. Nikde netvrdím jaká jsou jiná 2.2TDCI, pouze vždy hovořím o mém. Asi jsem to málo zdůraznil. Ale pokud mi v servise řeknou, že se moje auto chová stejně jako ty ostatní 2.2TDCI tak pak se to dá zevšeobecnit. Ono také všude čtu, že Mondeo je etalon podvozku v této třídě a kde ta Mazda v pohodě projela, tak mě to poskakovalo a běhalo ze strany na stranu (nerovnosti na silnici a koleje). Osobně je mi jedno, jak se chovají jiné 2.2TDCI, já potřebuju aby moje jezdilo rozumně a tak budu znovu reklamovat na servisu. Chtěl jsem zajet na tu brzdu na Jarov, ale není čas a koukal jsem, že zdražili. Tak až budu mít naměřené hodnoty, tak uvidím víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 12.07.07  08:21

    « Re: Chipování.

    superkutil: kutil vs. mazda6 = kutil a jeho auto prohrává, to ale v žádném případě neznamená že 2.2TDCi je špatné. naopak, pouze kutilovo auto je špatné, protože mu všichni kolem už nejméně stokrát napsali, že všem ostatním jezdí i 2.0 96kW lépe než to jeho. tak kutile nelži. jo a s tímto mě napadá jedno - od kud jsi? rád bych si s tebou dal někde spicha, prohdíme si auta a hned bude jasno a konečně by jsme jednou pro vždy mohli očistit všechna fóra od tvých problémů s 2.2TDCi.

    dim: je to o turbu a tlaku - kdyby jsi měl stejný motor bez turba, budeš mít vyšší spotřebu pokud bys měl ujet stejnou vzádlenost za stejný čas jako s turbem. a chipování je hlavně o úpravě fungování turba. jinak jak jsem psal ještě o životnosti auta po chipování, tak jsem zapoměl na to z čeho mám největší strach - na to že mi odejde dřív turbo. náhodou nevíte někdo jestl je v TDCi dostatečně robustní turbo? ono jsem četl, že aby bylo auto živé už v nízkých otáčkách, musí mít malé turbo, to je ale pak více namáháno ve vyšších otáčkách a dříve odchází. a pak jsou zase robustnější větší turba co vydrží, ale ty pak jsou líne od spodu a mají o to větší turboefekt když se dostanou na své optimální otáčky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.07  20:54

    « Re: Chipování.

    Superkutile, kolika 2.2 TDCi jsi jezdil, že můžeš takto globalizovat? V kolika diskusních fórech píšeš stejné příběhy (nejlépe několikrát) a kolik lidí s tímto motorem ti odpovědělo, že má stejné problémy? Co já vím, tak nikdo!!
    Než jsem si stejné auto koupil, tak jsem přečetl mnoho českých i zahraničních recenzí, zkušeností majitelů a nikdo nezpochybňoval výkon, nebo zátah ve vyšších otáčkách.
    Tedy buď jsi supergeniální a odhalil jsi podvod století, nebo se tvoje auto chová jinak než ostatním. To se rozhodně nerozlouskne v diskusním fóru.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.07.07  18:33

    « Re: Chipování.

    To Dim2: Ok, zkusím tedy jinak. Každý kus motoru je jiný a každý má jiné parametry v závislosti na výrobě, zajetí, opotřebení apod. SW je nastavený tak, aby motor dodržel emise, aby byl tichý a klidný a měl deklarované parametry (Zkus si najít něco o letadlech Mirage 4000, tam je vliv SW pěkně popsaný).

    Každý motor ale má rezervy v účinnosti. SW je naprogramovaný jako kompromis a úpravami map vstřiku je možné obecný kompromis přiblížit schopnostem konkrétního motoru. Dobrý čipař dokáže na motorové brzdě z motoru dostat o hodně víc aniž by zhoršil emise.

    Dělal jsem několik let na vývoji řídících jednotek pro motory, převodovky, na kouřoměrech a stabilizačních systémech. Dříve se SW dělaly natvrdo, jedna verze pro jeden typ motoru. Dnes jsou ŘJ adaptabilní a pomocí lambda sondy a nebo čidla detonací jsou schopny se učit a upravit se pro konkrétní kus motoru.

    Dále je třeba si uvědomit, že maximální moment z motoru ždímeš jen v málo případech, většinou jedeš na méně jak 1/2 plynu. Zvaž, kolik času během jízdy máš plyn na podlaze. Tady bych tedy oponoval, že spojka dostává dlouhodobě zabrat. To tak žhavé není.

    Bohužel hodně lidí pořizuje čip protože jim výkon vozu připadá malý. A pokud si čip pořídí někdo, kdo jezdí s plynem na podlaze, tak samozřejmě po přečipování jízdou s plynem na podlaze motor oddělá.

    Udělal jsem zajímavou zkušenost minulý týden. Byl jsem na Slovensku a byl tam kamarád s Mazdou 6. Já mám Mondeo 2.2TDCI v kombi s hmotností 1550kg s max. momentem 360Nm/1800 s oveboosterem 400Nm a výkonem 114kW/3500. On Mazdu 6 kombi 2.0 diesel o hmotnosti 1530kg, 360Nm/2000 a výkonem 105kW/3500. Přesto mi v kopcích stále ujížděl, výrazně lépe a rychleji zrychloval (menší turboefekt), motor mu táhl do 4000ot bez problémů a přitom měl menší spotřebu. V tomhle porovnání je jasné, že soudruzi od Forda udělali někde chybu, protože 2.2TDCI je v reálu horší jak 2.0 od Mazdy i když výrobcem uváděné údaje hovoří o opaku.
  • 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 11.07.07  17:04

    « Mondík je doma

    to Petr T. čau pane, zdá se že je čas svolat tě na poplach :-)Před časem i před delším časem rokem, jsme se bavili že by jsi byl ochoten mi při převzetí asistovat, platí prosím ještě tato nabídka? už jsi dlouho nediskutoval, doufám že se nic nestalo. Chtěl jsem tě tedy prosím zatím veřejně (protože nemám žádnej kontak)požádat o asistenci při převzetí vozu. Mohl by ses prosím ozvat na email, nebo email zveřejnit, abych ti mohl pisnout a mohli se popřípadě že budeš ochoten domluvit? Díky Vašek vasek.boran@email.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.07  15:37

    « Re: Chipování.

    Já ale zase nevidím jediný důvod, proč by samotná automobilka nepoužila takové podmínky vstřikování, aby se nedocílilo té nejlepší účinnosti = nejlepší spotřeby = nejlepších emisí. Software v každém autě se mění naopak docela často, není pravda, že existuje jen jeden univerzální..... Navíc novou verzi software si může každý nechat nahrát v servisu firemní.

    Jedině snad ta emisní politika by mohla hrát roli, že nedovolí motoru šplíchnout tam více paliva když se dupne na plyn, protože je pak větší pravděpodobnost, že se něco nespálí a zadýmí se....

    Jenže co já vím, tak ono je to spíše naopak, že je z hlediska emisí mnohem větší problém spalovat chudou a extrémně chudou směs s , protože ta chudá už hoří nedokonale a vedlejších produktů nedokonalého spalování je více.

    Pořád si proto nemyslím, že by se změnou software dal zvýšit výkon a desítky procent a současně stejně snížit spotřeba.

    Když si dám na pravou nohu vyšší podrážku, tak to půjde taky lépe za plynem !!!!!!! :-))

    Abychom si rozuměli : nejsem expert na spalovací motory, tak bych si to rád dal vysvětlit, je to pro mě pořád zahaleno jakousi rouškou podivného tajemna do kterého se mi pořád vkládají naprosto netajemné a základní fyzikální zákonitosti............
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.07  14:24

    « Re: Chipování.

    Dime výkon, který dává motor, nezáleží lineárně pouze na množství paliva. Důležité jsou vlastnosti směsi, která se nakonec ve válci ocitne. Tedy kdy se tam ocitne, kde přesně, kolik a jaký tam bude vzduch, teplota této směsi, promíchání …….
    Nevidím jediný důvod, proč by dobře vyladěný motor, kterému vstříknu tu pravou směs v tu pravou chvíli, neměl mít lepší účinnost a výkon.
    Tvůj fyzikální zákon je aplikovaný na vakuum se zanedbáním všech ostatních parametrů a předpokladem, že vše funguje ideálně. Každý motor z továrny ale spíš než ideál bude kompromis.
    Stejně mi těch 23% přijde více než optimalizace, ale nejsem odborník.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.07  11:40

    « Re: Chipování.

    Tak pojďme na úplný základ : Hope , pokud máš méně otáček a výkon je stejný, nebo dokonce vyšší , tak se musí zvětšit kroutící moment. Pokud zvýšíš kroutící moment ( okamžito hrobou sílu motoru během jedné otáčky ), tak musíš do toho pístu dostat více zápalné směsi !!!!!!! To přece není, Lordmysticu, nic o seldkém rozumu ale o prostých fyzikálních zákonech.

    Pokud jedeš na kole , můžeš taky rvát těžký převod, pokud na to máš svaly, ale výkon je stejn¨ý !!! Buď točíš lehkou silou s větší frekvencí a nebo jedeš na sílu......

    Zapotit by ses měl zhruba stejně, i když to srovnání se strojem značně kulhá, tam je to mnohem jednoduší.

    Výkon je síla krát otáčky. Nic víc, nic míň.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.07  08:40

    « Re: Chipování.

    Lordmistic to popsal přesně, na stejném úseku jede s vyšším převodovým stupněm, takže na spojce je větší moment. Dále maxima momentu jsou mezi cca. 1800 – 2500 ot/min, tedy spektrum otáček, ve kterém jsem prakticky pořád, takže na tu spojku tlačím nejvíce prakticky při každém zrychlení a ne jenom jak se často říká, když potřebuji rychle předjet.

    Množství a typ škodlivých splodin neurčuje jenom množství paliva, ale také způsob hoření a „manipulace“ se vzduchem. Také není úplně důležité kolik vznikne splodin, ale které vzniknou. Pokud do sání přivedu méně výfukových plynů (EGR), určitě ekologii nepomůžu a můžu mít i lepší spotřebu.

    Chiptuning opravdu spotřebu sníží, pokud tomu nezačnu více šlapat na krk a nemusí to být úplně nelogické. Umím si představit, že když do válce dopravím směs méně paliva, které bude lépe rozprášené, dostanu lepší účinnost.
    Pokud jedu v nižších otáčkách, je méně cyklů vstřiku paliva a i když bych měl vyprodukovat stejný výkon, mohu díky méně cyklům motoru mít menší ztráty.
    Nejsem si úplně jistý, zda všechny ty předstřiky apod. zvyšují i výkon, nebo jenom zvyšují spotřebu a kultivovanost projevu motoru.
    A pokud dva stroje mají udělat naprosto stejnou práci, tak ten stroj, co je o 20% silnější se méně zapotí ne?
    >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.07.07  22:00

    « Re: Chipování.

    Ahoj, sám chip ještě nemám, ale mám kamarády kteří mají Renaulty a Oktávky TDI a vše čipují. Platí přesně co píše lordmystic. Pokud nejezdíš na doraz, ale rozumně, tak čip sníží spotřebu o cca 1 litr, zmenší turboefekt, motor zabírá v nižších otáčkách a moment vydrží do vyšších otáček. Navíc je pro předjíždění pár koníků navíc. Všichni jezdí tímto stylem a auta i s více jak 250tis.km jsou v pohodě. Jeden kolega co jezdí ostřeji dávál do Oktávky TDI PD 96kW čipnuté na 125kW navíc chladič oleje. Auto už má najeto 200tis.km a taky je v pohodě.

    Navíc většinou motor i spojka jsou stejné u motorů s různými výkony.

    Kdysi jsem dělal ve vývoji řídících jednotek. Čipování jsme také řešili. Jedná se o to, že každý motor by potřeboval jiný SW. Ale výrobce udělá jeden SW pro všechny motory a tak jsou SW mapy nepřesné. Pokud ale čipař mapy ušije na konkrétní motor nebo udělá mapu přesnější, tak se zlepší účinnost motoru. Čipování je o zvýšení účinnosti motoru ne o zvyšování výkonu.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 10.07.07  19:37

    « Re: Chipování.

    Dim2: Tady tvůj selský rozum maličko pokulhává (nic proti tobě). Jde o to, že jsem jezdíval před chipem do jednoho dlouhého kopce u nás v obci rychlostí 55km/h a čtyřka to neutáhla a trojka zas točila hodně (něco přes 2000rpm). Po chipu to při 55km/h utáhne čtyřka (kolem 1500rpm). Z toho plyne, že mám menší otáčky a díky vyššímu krouťáku to motor zvládá a tím ušetřím palivo. To samé platí i při běžné klidné jízdě - dříve řadím nahoru, déle podřazuji. Jak prosté! Ale pokud na to šlapeš, tak ta spotřeba je adekvátně vyšší.

    Jinak životnost - jasně, spojka a převodovka musí zákonitě odejít dřív, protože přenáší místo 330Nm celých 420Nm a takhle velké rezervy to auto nemá, takže počítám že to odejde dřív. Také mi určitě dřív odejde dvouhmoťák a brzdy také. Výměny oleje jsem také musel chipu přizpůsobit, tedy po 10k km a ne po 20k ja je předespáno. Ale věřím, že při šetrném zacházení nebude celková životnost o mnoho snížena (sám si odhaduji dle svého stylu jízdy tak 5%). A to je pro mě hodně přijatelné, jelikož najedu od příštího roku max. 10k km ročně a to je nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.07  16:03

    « Re: Chipování.

    Tak především při konstantní rychlosti a stejných otáčkách motoru žádný větší moment nevzniká. Jen při akceleraci. Rozdíl je tedy stejný jako když prudce šlápnu na plyn nebo ne. Ten čipovaný motor by měl mít v tom extrémním případě trochu navrch. Jinak ale ani náhodou !!! Čip mu může pomoci získat " hrubou sílu " v nižších otáčkách, takže to jde dole rychleji do otáček, ale určitě ne za méně paliva !!

    S tou účinností by to mělo být přesně naopak : čím účinnější spalování, tím méně škodlivých splodin. Takže pokud někdo rozhodí emise na úkor kroutícího momentu, tak to opět znamená více paliva do válce..........a pokud se nespálí všechno ideálně , tak se objeví ten černý dým. Tomu rozumím. Ale pořád nevidím racionální argument, proč by to auto mělo mít menší spotřebu ?? Není tady přání otcem myšlenky ?

    Účinnost motoru ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.07  15:05

    « Re: Chipování.

    to martin.z: pokud mám čip a jezdím stejně rychle, tak brzdy namáhám stejně, to se ale určitě netýká spojky, která musí udržet určitou sílu motoru. Tedy při stejné rychlosti vozidla, se stejnou převodovkou i stejnými otáčkami motoru a díky chipu vyššímu výkonu, musí spojka udržet vyšší moment a tento moment se musí dostat postupně až na silnici.

    Ale jinak nic proti, je to každého volba. Denně potkám na Jižní spojce alespoň jednu Octavii, která mi vjede do pruhu, chvíli se nic neděje, potom čmoud a pak teprve dorovná rychlost s ostatními.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 10.07.07  13:09

    « Re: Chipování.

    to hope:
    tohle ma ale smysl resit jen pokud jezdis porad nadoraz a takovym stylem jizdy to auto nevydrzi vecne ani pred chipem. Myslim ze prumerna rychlost konkretniho cloveka pred a po chipu se zmeni nepatrne, zmena bude spis v pruznem zrychleni, ale pochybuji ze bys po chipu brzdil z nejakych vyssich rychlosti nez pred nim.

    to lordmystic: nejde jen o motor, ja mam rad auta celkove zachovale a kdyz se nejaky auto honi, nevyhyba se diram a kanalum apod. tak se celkove rozhrka, rozvrze, interier rozvikla sedacka a pak uz je slaba utecha ze to ma pravidelny servis a motor je jakz takz v kondici - a to jeste autorizovany servis dela predepsane ukony v servisce ale rozhodne preventivne nerozebira motor aby zhodnotil nejake vule, opotrebeni apod.
    Nejakym zavodenim apod jde zivotnost motoru stopro dolu takze ta pochybna vyhoda ze to ma o 3kw vic nez jinej motor s kterym jezdi duchodce na chalupu me teda zajimava neprijde
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.07  12:56

    « Re: chip bitpower

    to lordmystic: Kde ti to delali? ve stredu jsem se byl podivat ve Vrbne, a nebyl jsem zrovna nadsenej ,z toho co jsem tam videl.Maly baracek, pod nim asi tri garaze,jedna mala,vyšisovaná cedule za oknem, kterou jsem 2x prehlid.Celkove to vypadalo,ze tam uz pekne dlouho nikdo nebyl
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.07.07  12:52

    « Re: Chipování.

    Myslím, že v tvé rovnici chybí účinnost. Pokud ji chip zvýší (na úkor emisních limitů), mohu mít menší spotřebu.
    Jinak ale přítel chipů změnou jenom SW nejsem. Pokud zvýším výkon motoru o 20%, kde beru jistotu, že je spojka, brzdy, čepy …… dimenzováno také minimálně na plus 20%?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…