FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 12.07.07  21:04

    « Re: Spotreba

    Ja jo :-) ... a taky tankuju i na jinych benzinkach a ne ceskych ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  20:41

    « Re: podvozek

    Komfort auta a podvozek je věc názoru. Kdybych v tom nejezdil s rodinou, už bych tam měl 18" kola a špekuloval o něčem s ještě menším množstvím gumy klidně za cenu rozhození zobrazované rychlostí, vzdálenosti .... Kdybych chtěl komfortní pohupování, nekupuju Mondeo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  20:34

    « Re: Chipování - TURBO

    Mám 2.2 TDCi Euro 4, v jiném stejném, mimo několika zkušebních jízd jsem nejel. Motor rozhodně nikde okolo 3 tisíc nevadne. S Passatem 1.9 TDi PD 96 kW jsem najel asi 2 tisíce km a TDCi je nesrovnatelně lepší. Passat s tímto motorem je podle mě „etalon turbokopance" >:D. Ze začátku mi u něj dělalo problémy předjíždění, protože jsem měl pocit, že auto pojede, vyrazil jsem, koplo mě to někam do 1/3 předjížděného auta a dál už nic.

    Můj dešťový senzor má několik poloh nastavení citlivosti, ale rozdíl mezi první a poslední polohou není nijak výrazný. Tak jsem ho nastavil doprostřed a už to neřeším. Mimo město je to super, ve městě hlavně pokud mrholí, by to mohlo fungovat lépe, ale pokud nejsou kapky nad foto diodama za zpětným zrcátkem, tak to prostě setřít nemůže. Stejně tak, pokud se tam usídlí nějaký bordel, tak je nutné okno ostříknout. Nic z toho mě ale nikdy nedonutilo použít jinou polohu než automat, vlastně ani nevím, jaké další polohy jsou.

    Jinak senzor je výborná věc na umejvače oken na křižovatce. Přiběhne, začne šmudlat a jakmile se ohne až k senzoru, stěrače mu nafackujou. Tuhle jsem zastavil na benzínce, protože už přes sklo nebylo vidět. Nechal jsem běžet motor, začal jsem šmudlat a …… >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  16:59

    « Re: podvozek

    tak to sa mylis mam tam 6 stupnou citlivosti 1 najväcsia a 6 najmensia a ziadny cyklovac, potom prvu polohu a rychlu polohu to vsjo
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 12.07.07  16:55

    « Re: podvozek

    to Kafe:
    tak v prvni rade mondeo u destoveho senzoru zadne nastaveni citlivosti nema.. to uz se tady jednou resilo a ten co tvrdil, ze ano nakonec zjistil ze ma vlastne jen cyklovac.
    Je tam proste jen jedna poloha automatiky a dal uz bezny cyklovac.
    Ve fordu sem s tim byl a elektrikar mi rekl ze s tim nic nejde - nejak to seridit nebo neco..jen zkusit na blind vymenit za novej senzor :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  16:49

    « Re: podvozek

    k dazdovemu senzoru....... no mne na sucho nedrie ale zas mam pocit ze kde uz je na skle dost vody tak by aj mohol zotriet a musim ho rozhybat zapnutim a vypnutim - pri nastavenej najvyssej citlivosti, niekedy reaguje na mnozstvo vody tak a inokedy tak. dost ma to sere a uz som aj rozmyslal ze zabehnem do fordu nech sa na to pozru. ako to funguje u inych co maju senzor?
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 12.07.07  15:36

    « Re: podvozek

    mam mondeo combi 2.0 TDCI r.v.2004, zakl. rozmer pneu a kol 205/55 R16 continentaly, pruziny dle barevneho oznaceni takove jake tam patrej z fabriky a v tom jak je to auto tyransky tvrdy a cloveka vytrasa musim souhlasit s kutilem.
    Dosud jsem nic takoveho nezazil, az ted ve volvu V70 r.v. zacatek 2007 odpoctova verze s prepazkou co ma pribuzny, ale ten na tom ma 17ky kola a nizsi pneu..
    Co me na mondeu vadi je tvrdost podvozku, srackove tupe brzdy a srackovej destovej senzor kterej jde pouzivat pouze pri vetsim desti protoze jinak nesmyslne cykli a chvilema to dre na sucho jak posahany..
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.07.07  14:49

    « Re: Chipování.

    To Dim2: Většinou když sešlápneš plynový pedál tak se ti turbo neroztočí, to se roztočí až na základě zvýšení rychlosti výstupních plynů a ta se zvýší tím, že do motoru vstřikuješ více paliva. To ale moc nemůžeš, protože kdyby vše neshořelo, tak bude auto kouřit.

    Když se ti ale podaří roztočit turbo rychleji, např. změnou nastavení lopatek turba, tak je nárůst výkonu rychlejší. Nevím, zda při sešlápnutí plynu dochází mechanicky ke změně nastavení lopatek turba. O 2.2TDCI psali, že právě elektrické nastavování lopatek turba přispívá ke zrychlení nástupu výkonu.

    Pokud se tedy výrobce nastavením SW rozhodne, že ti turbo nebude roztáčet tolik kolik bys chtěl, tak musíš přeprogramovat ŘJ. Vždyť to je také důvod, proč moc nejdou čipovat motory bez turba.

    Řekněme, že výrobce motoru nevyužívá turbo na maximum aby dodržel emise a životnost motoru a turba. Je to srozumitelné?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  13:49

    « Re: Chipování.

    Kutile, Kutile, chceš mi jako říct, že když potřebuju využít turbo tak mám programovat řídící jednotku ?? Tak nevím, jak ty, ale já na to používám plynový pedál........zkus to taky !! Jestli nakonec tady někde není zakopaný ten Tvůj pes !!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.07.07  13:27

    « Re: Chipování.

    To DIM2: Pokud si dobře pamatuji, tak výkon motoru je dán poměrem tlaků před zápalem a po. Zřejmě ti po čipu tento poměr stoupne. Vliv na to má tlak v sání a vstřik paliva. A s tím vstřikem je to asi to kouzlo. Staré diesely měly jeden vstřik a mohl jsi jenom ovlivnit v jaké poloze pístu vstřik provedeš. Dnes ale TDCI mají několik vstřiků a také tlak turba je možné měnit. Zřejmě ani to tvé sešlápnutí na podlahu nevytvoří tak vysoký tlak turba a také rozdíl tlaků v motoru je menší. To je na delší diskuzi, ale p.Putner z BitPower by ti to vysvětlil.

    Nebo si zkus někde najít popis chování dieselu a turbodieselu. Je tam popsané, jak diesel je tahoun ale nechce se mu do otáček. To by mohlo odpovědět na tvůj dotaz. Pouhé sešlápnutí plynu nezvýší plnící tlak. To musí ŘJ změnit nastavení rozvodových lopatek turba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  13:05

    « Re: Spotreba

    :) mozne to je klimu mam zapnutu minimalne ale podla mna pri tak silnom motore klima nespravi 0,8l, ten motor si ani nevsimne ze nejaka klima bezi. ked som jazdil na 1,4 55kw a zapol som climatronic tak tam taky rozdiel bol ale na Octavke 81 kw bol rozdiel skoro nebadatelny. tak neviem neviem. Inac nie som nejaky specialista na klimu takze je mozno vsetko inak :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  12:41

    « Re: Spotreba

    Myslim, ze to mozny neni. Tankuju na ruznych benzinkach (ne vsak na ceskych) a pri Shell V-power jsem nikdy nezaznamenal nizsi spotrebu. V poslednim tydnu taky jezdim za min protoze nemam pustenou klimu- nebude to tim i u tebe:)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  12:24

    « Spotreba

    Mam Mondeo 2,2 TDCi a natankoval som Shell V-Power diesel, najazdil som 600km v rezime asi 50% mesto a 50% dialnicne obchvaty so spotrebou 6,5 l. Doteraz som mal pri takom istom rezime spotrebu okolo 7,3l. Merane podla BC. Je mozne aby toto palivo takymto sposobom znizilo spotrebu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  11:11

    « Re: Chipování.

    Je to o turbu a tlaku. To je mi jasné. Rozumím taky tomu, že atmosférické motory nemohou zajistit takové parametry sání jako přeplňované. Taky rozumím tomu, že Mazda 6 může Mondeu ujet třeba proto, že měla na tom úseku vhodnější zpřevodování nebo podobně. Taky rozumím tomu, že různé motory různých výrobců jsou různě povedené a různě výkonné......

    ALE : tady se bavíme o jednom motoru ! Kdyby jsi vyměnil turbo, sací potrubí, filtr sání, případně vačka a pod., tak beřeknu ani popel..... Ale tady se bavíme pouze o řídící jednotce ! Pokud zvýšíš tlaky turba, tak samozřejmě můžeš lépe naplnit válec ve fázi sání, ale ten se naplňuje vzduchem !! Takže o.k., máme ve válci více vzduchu, , v okamžiku komprese tedy vzroste tlak ( ovšem taky odpor ), větší tlak může znamenat vyšší teplotu před vstřikem, teoreticky tam může díky většímu množství kyslíku dojít k lepšímu hoření ...... ale že by to samo o sobě zvýšilo kroutící moment o desítky procent ???? A nedosáhnu víceméně stejného efektu, když prostě více šlápnu na plyn ? Vyšší rychlost výfukových plynů se taky rovná vyšším otáčkám turba = vyšší plnící tlak a pak už je to stejné , jako píšu o sloupeček výše.....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.07.07  10:19

    « Re: Chipování - TURBO

    To lordmystic: Čím větší turbo, tím větší turboefekt. Pokud ale máš turbo s natáčecími lopatkami rozvodového kola, tak se dají výborně regulovat otáčky turba. Pokud máš pevné lopatky, musíš mít přepouštěcí ventil, který reguluje otáčky turba a tlak na výstupu. Tento ventil je i u některých vozů s natáčecími lopatkami, ale zda ho má 2.2TDCI nevím. Natáčení lopatek je buď podtlakové-mechanické nebo elektrické-servomotorem.

    A k tomu setkání, nevím zda to má cenu, když ty máš čipnutý 2.0TDCI na 120kW a já 2.2TDCI 114kW. To je jasné, že ti to pojede lépe. Pokud bys měl 2.2TDCI, tak je to o něčem jiném.

    To hope: Co ty máš za auto? V kolika 2.2TDCI jsi jezdil? Můžeš srovnat 2.0TDCI 96kW a 2.2TDCI 114kW?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.07.07  10:01

    « Re: Chipování.

    To lordmystic a hope: OK. Jezdil jsem jen s mým 2.2TDCI. Malý výkon vozu jsem reklamoval u Forda kde mi řekli, že se chová stejně jako ostatní 2.2TDCI. Z toho jsem usoudil, že se tak chovají všechny 2.2TDCI. Porovnání s Mazdou, kdy se majitel Mazdy svezl v mém voze a já v jeho mě přesvědčilo, že ta Mazda jede lépe i když papírově je horší. Takže buďto ta Mazda má lepší parametry než výrobce uvádí nebo má moje Mondeo horší parametry než výrobce uvádí. Nikde netvrdím jaká jsou jiná 2.2TDCI, pouze vždy hovořím o mém. Asi jsem to málo zdůraznil. Ale pokud mi v servise řeknou, že se moje auto chová stejně jako ty ostatní 2.2TDCI tak pak se to dá zevšeobecnit. Ono také všude čtu, že Mondeo je etalon podvozku v této třídě a kde ta Mazda v pohodě projela, tak mě to poskakovalo a běhalo ze strany na stranu (nerovnosti na silnici a koleje). Osobně je mi jedno, jak se chovají jiné 2.2TDCI, já potřebuju aby moje jezdilo rozumně a tak budu znovu reklamovat na servisu. Chtěl jsem zajet na tu brzdu na Jarov, ale není čas a koukal jsem, že zdražili. Tak až budu mít naměřené hodnoty, tak uvidím víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 12.07.07  08:21

    « Re: Chipování.

    superkutil: kutil vs. mazda6 = kutil a jeho auto prohrává, to ale v žádném případě neznamená že 2.2TDCi je špatné. naopak, pouze kutilovo auto je špatné, protože mu všichni kolem už nejméně stokrát napsali, že všem ostatním jezdí i 2.0 96kW lépe než to jeho. tak kutile nelži. jo a s tímto mě napadá jedno - od kud jsi? rád bych si s tebou dal někde spicha, prohdíme si auta a hned bude jasno a konečně by jsme jednou pro vždy mohli očistit všechna fóra od tvých problémů s 2.2TDCi.

    dim: je to o turbu a tlaku - kdyby jsi měl stejný motor bez turba, budeš mít vyšší spotřebu pokud bys měl ujet stejnou vzádlenost za stejný čas jako s turbem. a chipování je hlavně o úpravě fungování turba. jinak jak jsem psal ještě o životnosti auta po chipování, tak jsem zapoměl na to z čeho mám největší strach - na to že mi odejde dřív turbo. náhodou nevíte někdo jestl je v TDCi dostatečně robustní turbo? ono jsem četl, že aby bylo auto živé už v nízkých otáčkách, musí mít malé turbo, to je ale pak více namáháno ve vyšších otáčkách a dříve odchází. a pak jsou zase robustnější větší turba co vydrží, ale ty pak jsou líne od spodu a mají o to větší turboefekt když se dostanou na své optimální otáčky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.07  20:54

    « Re: Chipování.

    Superkutile, kolika 2.2 TDCi jsi jezdil, že můžeš takto globalizovat? V kolika diskusních fórech píšeš stejné příběhy (nejlépe několikrát) a kolik lidí s tímto motorem ti odpovědělo, že má stejné problémy? Co já vím, tak nikdo!!
    Než jsem si stejné auto koupil, tak jsem přečetl mnoho českých i zahraničních recenzí, zkušeností majitelů a nikdo nezpochybňoval výkon, nebo zátah ve vyšších otáčkách.
    Tedy buď jsi supergeniální a odhalil jsi podvod století, nebo se tvoje auto chová jinak než ostatním. To se rozhodně nerozlouskne v diskusním fóru.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.07.07  18:33

    « Re: Chipování.

    To Dim2: Ok, zkusím tedy jinak. Každý kus motoru je jiný a každý má jiné parametry v závislosti na výrobě, zajetí, opotřebení apod. SW je nastavený tak, aby motor dodržel emise, aby byl tichý a klidný a měl deklarované parametry (Zkus si najít něco o letadlech Mirage 4000, tam je vliv SW pěkně popsaný).

    Každý motor ale má rezervy v účinnosti. SW je naprogramovaný jako kompromis a úpravami map vstřiku je možné obecný kompromis přiblížit schopnostem konkrétního motoru. Dobrý čipař dokáže na motorové brzdě z motoru dostat o hodně víc aniž by zhoršil emise.

    Dělal jsem několik let na vývoji řídících jednotek pro motory, převodovky, na kouřoměrech a stabilizačních systémech. Dříve se SW dělaly natvrdo, jedna verze pro jeden typ motoru. Dnes jsou ŘJ adaptabilní a pomocí lambda sondy a nebo čidla detonací jsou schopny se učit a upravit se pro konkrétní kus motoru.

    Dále je třeba si uvědomit, že maximální moment z motoru ždímeš jen v málo případech, většinou jedeš na méně jak 1/2 plynu. Zvaž, kolik času během jízdy máš plyn na podlaze. Tady bych tedy oponoval, že spojka dostává dlouhodobě zabrat. To tak žhavé není.

    Bohužel hodně lidí pořizuje čip protože jim výkon vozu připadá malý. A pokud si čip pořídí někdo, kdo jezdí s plynem na podlaze, tak samozřejmě po přečipování jízdou s plynem na podlaze motor oddělá.

    Udělal jsem zajímavou zkušenost minulý týden. Byl jsem na Slovensku a byl tam kamarád s Mazdou 6. Já mám Mondeo 2.2TDCI v kombi s hmotností 1550kg s max. momentem 360Nm/1800 s oveboosterem 400Nm a výkonem 114kW/3500. On Mazdu 6 kombi 2.0 diesel o hmotnosti 1530kg, 360Nm/2000 a výkonem 105kW/3500. Přesto mi v kopcích stále ujížděl, výrazně lépe a rychleji zrychloval (menší turboefekt), motor mu táhl do 4000ot bez problémů a přitom měl menší spotřebu. V tomhle porovnání je jasné, že soudruzi od Forda udělali někde chybu, protože 2.2TDCI je v reálu horší jak 2.0 od Mazdy i když výrobcem uváděné údaje hovoří o opaku.
  • 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 11.07.07  17:04

    « Mondík je doma

    to Petr T. čau pane, zdá se že je čas svolat tě na poplach :-)Před časem i před delším časem rokem, jsme se bavili že by jsi byl ochoten mi při převzetí asistovat, platí prosím ještě tato nabídka? už jsi dlouho nediskutoval, doufám že se nic nestalo. Chtěl jsem tě tedy prosím zatím veřejně (protože nemám žádnej kontak)požádat o asistenci při převzetí vozu. Mohl by ses prosím ozvat na email, nebo email zveřejnit, abych ti mohl pisnout a mohli se popřípadě že budeš ochoten domluvit? Díky Vašek vasek.boran@email.cz
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…