FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 17.07.07  01:46

    « Re: Pružné zrychlení.

    Jo tak mě to na 4 z 80-120km/h udělá: vžžžžžžžžm.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.07.07  21:53

    « Pružné zrychlení.

    Ahoj, tak jsem našel, že 2.2TDCI EURO 4 má pružné zrychlení na 4ku z 80-120km/h 5,4s. Pokusil jsem se to změřit a průměr z několika měření vychází 6,1s. V testech jsem našel i pružné zrychlení z 80-120km/h na 6ku. Ale 80km/h na 6ku moc jet nejde. Takže to asi má být buď na 5ku a nebo úplně jinak. Mohl by tedy někdo z vás, kdo má Mondeo 2.2TDCI kombi změřit pružné zrychlení na 4ku z 80-120km/h, na 5ku z 100-140km/h a na 6ku ze 120-160km/h. Můžete to někdo změřit?

    Add TURBO: V kolika otáčkách si myslíte, že už se turbo u Mondea začíná roztáčet? Většinou maximální moment je právě v minimálních otáčkách kdy už se turbo točí.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.07.07  18:49

    « Re: Spotreba

    Dim2:

    Tak jestli tedy mohu, tak bych se pokusil odpovědět ohledně toho čipu.
    Že mohu? Oooo, že děkuji za důvěru... :o)

    Jde o to, že čipnuté auto má upravený software, který působí na hardware. :o)
    A to tak, že přepič. pardon přečipováním se odstraní ty rezervy, které motory z výroby vždy mají s ohledem na svou životnost. Upraví se parametry - tlaky, dávky, ... Přeplňované motory se běžně nechají upravit o 40% výkonu a i více - ale zde jde životnost komponent do kelu... Ovšem při rozumné úpravě se životnost komponentů nijak extrémně nesnižuje, ale pokud se přečipované auto "honí" stále, jde do kytek brzy i rozumně poladěné auto (do 30-ti %).

    K té nižší spotřebě - podle mě se Lordmystic s čipem od Bitpoweru vyjádří časem sám, jak se mu jeví jeho spotřeba. Myslím si, že tím, že mu jeho motor táhne lépe "vocpoda woe" se snižuje ta spotřeba - příklad - dlouhé stoupání - nechá tam čtyřku, 1800 rpm a auto se nedusí, jede při málo stlačeném plynu - díky přenastavené říd. jednotce. Kdyby čip neměl, dával by za tři a měl motor v otáčkách - motor těch otáček udělá více, větší spotřeba při stejné rychlosti.
    Ale když tomu bude Lord dávat záhul a bude si dávat TDIčka "f červenym ičku" k snídani, tak spotřeba zákonitě poroste - to je jasné - větší výkon, více paliva.

    Takže o 30% zvýšit výkon - proč ne, přenastavení software - jako když si upravujete komp například.

    A snížení spotřeby - jen když se to auto často nehoní a využívá se vlivem čipu větší pružnosti z nižších otáček - turbo se točí Kutile i pod 2000 rpm fest a dopuje motor vzduchem, není třeba podřadit, pak to rozjet a zase odřadit na vyšší rychlost.

    Tot' názor laika, nechci znít dogmaticky, třeba to je jinak, ale pokud ano, tak pak nevím jak.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.07.07  18:21

    « Re: Spotreba

    Talk od turba je samozřejmě největší při akceleraci, kdy člověk šlápne na plyn, do válců to přisype nějaké to uhlí, z válce pak to vyšumí hodně rychle a po cestě to z dlouhé chvíle roztočí větrníček turba..... a ten pak vžene do válce více vzduchu....a tak to jde pořád dokola :-) No , pořád dokola ne, protože takovýto systém by byl nestabilní a neregulovaná pozitivní zpětná vazba by vyhnala motor přes kapotu ven...... ale těsně před tím by ještě bylo z místa řidiče slyšet , jak ten motor konečně jde pěkně do otáček :-)

    Turbo je v největší permanenci především při akceleraci , a to nejlépe z malých otáček.

    Ale začátek celé této debaty byla moje otázka : jak může čip zvýšit výkon motoru údajně o 30 procent a ještě zajistit lepší spotřebu...
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 16.07.07  17:27

    « Re: Spotreba

    Já měl turbo benzíňáka (Plymouth-Laser) a ten měl budík na turbo. Nejvíc tlaku tam šlo při akceleraci. Naopak jak píšeš, při dosažení rychlosti a jejím udržování to bylo kolem 0.
    Hodně to bylo vidět u tempomatu. Ten se snažil jezdit tak, aby tam byl co nejmenší tlak.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.07.07  15:20

    « Re: Spotreba

    ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.07.07  14:47

    « Re: Spotreba

    2,2 opravdu jede famózně !!!!

    Variace na téma co točí turbem , co natáčí loptaky turba a čím se ovládá kroutící moment je ještě famóznější :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.07.07  13:34

    « Re: Spotreba

    superkutil:

    Tak když Dim2 se vzdal, zkusím já... :o)

    Můj názor (laický) je ten, že i níže než při 2000 rpm se může turbo roztočit na své maximální otáčky. Myslím si, že když např. při třetím rychlostním stupni v cca. 40 Km/h (+ - 1500 rpm) dám plný plyn, že právě tím plným plynem se to výfukové turbo roztočí, neb auto velmi slušně táhne. Naopak při pomalém vytočení motoru až na cca. 4000 rpm (málo stlačený plyn) podle mě turbo se netočí téměř vůbec - málo nafty, málo vzduchu, turbo málo roztočené.

    Hráli jste někdo někdy např. na Playstationu nabo na PC nějakou závodní hru? Když jsem hrál na PS2 třeba Gran Turismo 3 a "řídil" jsem auto s turbem, tak to turbo má svůj "budík" s jeho tlakem v barech no a překvapilo mě, že při plném plynu a nízkých otáčkách byla rafika turba zaražena na max, naopak při jízdě ustálenou rychlostí klidně i ve vysokých otáčkách má turbo při málo stlačeném akcelerátoru téměř nulový tlak - málo fouká, málo se točí.

    Jinak k dotazu, co je lepší, jestli málo otáček pod plynem či vytáčet a málo plynu - myslím, že pravda je asi někde mezi - pod 1500 rpm zásadně nejezdím, nad 3500 rpm málo kdy vytáčím. Podtáčením trpí klikový mechanismus, přílišné vytáčení zase obtěžuje hlukem a mdlou ochotou zrychlovat - stejně to chce ve vyšších rpm plný plyn.

    Já bych si někdy to Superkutilovo Mondeo rád půjčil a projel, možná je to fakt smolný kus, jako to jeho Mondeo 1.8 tehdy... Dyt' ta 2.2 musí jet famózně oproti mé 2.0 96 kW...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.07.07  12:22

    « Re: Spotreba

    Kutile, já se vzdávám :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.07.07  12:01

    « Re: Spotreba

    To Dim2: Ano, plynem reguluješ množství paliva, ale nevím zda i otáčky turba. Já plynem reguluju i otáčky turba. Ale samozřejmě plynem dám pokyn ŘJ a ta nastaví lopatky turba a vstřikování paliva. No a právě čipem můžeš chování ŘJ změnit. pokud jsou otáčky motoru malé tak se většinou turbo moc netočí (není co by ho hnalo) a roztáčí se až okolo 2000ot. A pak už je na ŘJ, jak moc velký tlak na vstupu vytvoří. Takže do 2000ot. se motor většinou chová jako atmosférický, nad 2000ot. jako přeplňovaný (do motoru jde více vzduchu a palivo lépe shoří) a z objemu se dostane větší výkon. Pokud by měl motor ještě mechanické TURBO, tak by táhl ještě od nižších otáček.

    Jak si představuješ, že plyn ovládá kroutící moment?

    Co je lepší, malé otáčky hodně pod plynem, nebo vyšší otáčky s lehkým plynem?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 14.07.07  20:00

    « Re: Spotreba

    to lordmystic: 225/40/ 18 - to jsem zapoměl ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.07.07  13:23

    « Re: Spotreba

    Já jezdím na řtyřku 50km/h, a to i bez čipu !

    Kutile, já jsem Ti chtěl jen říct,že jedině plynový pedál je pro mě při jízdě "ovladač" kroutícího momentu, otáček a rychlosti. A když na něj více šlápnu, tak to taky víc jede´..........:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 13.07.07  11:48

    « Re: Spotreba

    cja: zapoměl jsi k té spotřebě připsat jaké máš kola, tady hodně záleží na šířce.

    hil: když je chladněji tak mám také horší zvuk. PetrT tu psal o jinak poskládaných předvstřicích kvůli té nízké teplotě (asi studená nafta má horší spalování tak se spaluje trochu jinak) a ten motor není tak kultivovanej. jinak u TDCi všech je docela problém ta vyšší hlučnost za studena a hlavně na neutrál a v nízkých otáčkách - ten motor už je takovej.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 13.07.07  11:19

    « Re: Mě všechno funguje jak má

    lodrmystic: Jasně. Myslím, že mám výkonu u 114kW dost. I když někdy ho není nikdy dost :-).
    Ale už spíš hledím na to, aby motor něco vydržel.

    To mi připomíná: Mám najeto 50000 a ráno při studeným startu začal být motor dost hlučný. Co to dělá? Po ohřátí už je to celý den OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 13.07.07  09:46

    « Re: Spotreba

    Spotřeba HR a zpět 2,2 TDCI 4 lidi v autě(2 děti) , zavazadla průměrná rychlost okolo 100km/h - 1800 km a spotřeba tam 6,1 l/100 . zpět vzrostla na 6,6 l/100 - vše dle PP - přepočtená spotřeba byla 6,96 l/100 - neřeším to , ale jen jsem chtěl přispět co to žere mě. Klima a odvětrání sedadel zapnuto celou dobu - jo a taky světla ráádio :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 13.07.07  07:24

    « Re: Mě všechno funguje jak má

    hil: o tom aby ti to jelo 55 na 4 to samozřejmě není. pokud si chceš občas s autem užít sportovní jizdu tak si přečipuj, pokud tě tohle nebere, nemáš co řešit. každej ať si dělá to co chce, potřebuje, může a uzná za vhodné. to že někdo napíše že to nemá cenu chipovat, je jen a jen dle jeho situace a potřeb, ostatní to vidí třeba jinak.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 13.07.07  00:07

    « Re: deštový senzor

    Jo, na té páčce je ještě šestistupňový přepínač. Něco jako potenciometr (posouvatko - jak jsi to trefně nazval).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.07.07  23:59

    « Re: deštový senzor

    s navodom to samozrejme sedi aj mne. Packa ma vratnu polohu dolu, prva hore - senzor s koleckom so 6 stupnami, druha hore - stieranie, tretia hore rychle stieranie
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 12.07.07  23:18

    « Re: deštový senzor

    kde ze to mate to nastaveni citlivosti destoveho senzoru?
    Já mam tedy jinou modifikaci a sedi to i s navodem k autu, packa na prave strane volantu ma jednu vratnou polohu dolu na manualni jednorazove setreni a asi 3 nebo 4 pevne polohy nahoru. Prvni je automat a pak uz jen rychlejsi a rychlejsi cyklovani.
    to kafe:
    to tam jako mas na ty pacce celkem 8 poloh nebo ta packa ma na sobe jeste nejake kolecko nebo posouvatko??
    ja tam mam pevnych poloh v kterych to pri prepnuti zustane maximalne 4 a jinde nic.
    Nakonec hlavne, ze to jezdi a nesere se to..
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 12.07.07  22:43

    « Mě všechno funguje jak má

    2,2, Kombi 2006
    Senzor na déšť v pohodě. Nastavení citlivosti funguje.
    Na 16 gumách (Turanza 205/55) je jízda pohodlná, žádný drncání se nekoná. To se konalo s původníma elektronama 18 225/40. Tak jsem je schoval až to budu prodávat.
    Kdybych chtěl řezat zatáčky, tak si koupím sporťáka a ne kombi.
    Výkon mi stačí (114kW), průběh momentu taky.
    No a to, že po přečipování můžu jet na 4 55km/h mi taky nepřijde nic moc. Motor z toho asi moc nadšenej není. Takže úspora pár korun na naftě se může jinde pěkně prodražit
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…