FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 17.07.07 12:09
« průser s řazením/převodovkou
Mám problém se zařazením 2 rychl. stupně. Už nějakou dobu mi jde celkově ražení více ztuha všech rychlostí a nyní se to zhoršilo u dvojky, která tam nejde skoro vůbec. Jenže není to tak, že by to tam šlo přes zuby, ona ta řadička se jako by zasekne - jako by jí tam něco vadilo v dráze po které tam zapadá a zasekává se. Musí se hodně vyklonit vlevo a pak to tam zapadne dobře a už to tam i dobře drží. Netuším jestli je to synchron nebo odešla celá převodovka, nebo spojka - i když ta nejeví nejmenší problémy. Nebo možná jen uvolněné nějaké lanovody, i když tomu moc nerozumím... Netušíte někdo co by to mohlo být? Nechci to dát do servisu a oni se na to vyserou a rovnou vymění převodovku a budu v *... :( -
lordmystic 17.07.07 12:07
« Re: Mondík je doma
Vasik1: Jo kamarád si zrovna před pár týdny koupil také Mondeo 85kW, r.v. 2001. Zkoušeli jsme mé ještě nepřečipované 96kW a jeho 85kW. Já mu vždy na 300m s pevným startem ujel, to je pochopitlné, ale nebylo to o moc, vždy rozdíl tak dvou aut. Pak sme si to prohodili a ze třech jízd jsem ho dvakrát porazil v jeho autě! a jednou nastejně. Je vidět že to auto ještě neumí pořádně potrápit, ale ty výkonostní rozdíli jsou tam malé a byl jsem z toho také dost překvapen. A jak říkám, někdo kdo např. s 96kW neumí úplně výborně, tak ho s 85kW udělám :). -
lordmystic 17.07.07 11:57
« Re: Spotreba
Jen postřehy na chip, spotřebu a turbo.
Turbo bere už dříve než 2000rpm, ale jde o to, jak je to turbo velké. Když je velké a masivní, trvá mu to roztočení déle. Sice se snaží brát brzo, ale na svůj max. výkon co tlačí potřebuje více času. Když jsou turba malá a lehká, roztočí se rychle, ale zase rychleji odchází.
Spotřeba po chipu. Výrobce musí nastavit motor a komponenty tak, aby vydrželi servisní intervaly, přizpůsobili se široké škále různě kvalitních náplní (olej, palivo, atd.). Také musí být dodržena životnost motoru a ostatních součástí, které jsou pro danný výkon dimenzované. Takže na úkor tohoto všeho lze z motoru a turba dosta víc, s tím že vše bude o něco více namáhané a tím se sníží životnost. A s tou spotřebou to bylo hezky už řečeno, čím méně otáček, tím méně vstříknutého paliva. -
oleowr1 17.07.07 11:48
« Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...
I z "načnutou" palubkou jsem zvládl Chorvatsko a zpět. Při cestě tam jsem udělal chybu - nechal jsem 1x3W žárovku na podsvícení a až do Grazu cca. po 20km palubka vypadávala a shazovala motor, myslel jsem, že to otočím. V Grazu se zbláznila klima - nešlo jí vypnout přístrojovka se dobře chladila a dojel jsem až do Omiše bez problémů, jen jsem musel v noci topit+klimatizovat. Na místě jsem zjistil, že se palubka nejlépe chladí při zapnutí ventilátoru dovnitř a pokud možno přiškrcenými výduchy. Klimu jsem "opravil" odpojením baterky a na cestu zpátky jsem vyndal poslední žárovku, cesta O.K. až před Zagreb - tam pro změnu přestala jít klima, ale přes noc stačilo klimu ochlazovat ventilátorem na 2.-3. Spotřeba podle výpočtu 7,1l/100km, je zkreslená tím, že z 2300km nefungoval pořád tachometr.
Včera mi v místním neautorizovaném servise v Karviné vyměnili náplň v klimě, ale pořád neklimatizovala - s mechanikem jsme proměřili pojistky, vyměnil jsem relátko klimy s relátkem houkačky a už to jede (houkačka kupodivu taky - větší proud opálené relátko asi sepne). Mechanik se zasmál, že jsem ušetřil za Fordovskou "diagnostiku".
Nicméně podobnou zkušenost nikomu nepřeji!!!
Včera jsem volal do Ford Dankar - palubku nebyli schopni sehnat od 19.6.2007!!!! Kdybych věděl, že Mondeo je auto s tak špatnou dostupností ND v životě bych si ho nekoupil, přestože jsem s ním jinak spokojený a chápu, že pokazit se může při dnešní "přetechnizovanosti" cokoli. -
Vasik1 17.07.07 08:15
« Mondík je doma
Tak pánové, a jsem jedním z vás, včera jsem po sobotním výletu do Eurodieslu ve společnosti Petra T. a důkladné kontrole, dovezl krásný kousek, 2.0 TDCi, 85kW, r.v 2004,combistříbrná metalíza, ve výbavě VIVA dle servisky a tachometru najeto 130000km, Už to muselo přijít, čekali jsme na něj s přítelkyní přes měsíc. Požádal jsem Petra T. o asistenci, nechtěl jsem ani věřit tomu, že Petr je rodák z Jihlavy, kde eurodiesel sídlí, a vyšlo to tak krásně, že zrovna v sobotu byl v Jihlavě. Tedy potom co se dělo po eho příjezdu, jsem koukal na vše s otevřenou tlamičkou, notebok, krabička kablík do portu = diagnostika přímo v Eurodieslu:O), výsledky nebyli zase až tak ideální, proto se pojedeme podívat za 14 dní ještě do Hale, chci do mondíka namontovat defenlocka a taky kulu, spojí se to s výměnou oleje a palivového filtru,no a necháme udělat pořádnou diagnostiku, možná překalibrovat vstřiky, či nový soft, vše budu muset konzultovat s panem Marečkem z Hale a samozřejmě s Petrem, teče mi eště prostě nafta po bradě:O) První zážitky z jízdy famozní, 85kW uplně přepychově stačí (doposud ježděno, s žiguli, kolem baráku, a s astrou 1,4 budoucího Tchána při delších štrekách. Zátah na čtverku je neskutečný, v celém rozsahu od 1500 až do 3000,z tohoto byl Petr rovněž při zkušebce unešen. Otáčky kolem 2200,při 130km no radost, nemáme tedy palubní počítač, takže spotřebu měřit leda tak nalil vylil, ale soudě podle toho že jsem nabral za 1200 nafty u OMV v Jihlavě a po té co jsme dojeli domů cca 200km, se rafička skoro ani nehla...vyzkouším potom ještě nabrat až po hrdlo, a spotřebu změřím. No ale kdybych srovnával s Astrou kde mám pocit že nádrž o moc menší není,ta jí vycucla po jízdě tam a zpátky, vím že se to nedá srovnávat, ale sem prostě unešen. Včera večer jsme ještě zkoušeli světla, a nesvítí pravá parkovačka, sviňa:O) Ještě jednou bych tímto chtěl veřejně poděkovat Petrovi T. ktrý mi krom diagnostiky, dal spousty rad. Díky, až budu mít fotečky, co jsme včera fotili při předávání, pochlubím se. Chtěl jsem se ještě zeptat, jezdí někdo s 85kW? Co vím tak všeci máte 96kw popřípadě 2,2, nooo? -
superkutil 17.07.07 07:52
« Re: Pružné zrychlení.
To TomanGHIA: No to že to jede od 1800-3600 vím, ale zajímalo by mě, zda to jede stejně jako jiná 2.2TDCI a k tomu se dá využít pružné zrychlení. Na téma kdy se roztáčí TURBO nechci polemizovat. Jen potřebuju zjistit kde je problém. Pokud ostatním 2.2TDCI jedou, tak informace o pružném zrychlení pomůže a já dám auto do servisu. Pokud budeme mít pružné zrychlení stejné, tak holt se smířím s tím, že se auto chová jinak než jsem čekal. Mám možnost jezdit s jinými C-R auty a tam zátah turba je výrazně větší jak u mého Mondea a když čtu jak ostatním 2.2TDCI jezdí super a výkon je dostatečný, tak mám pocit, že mému autu něco chybí. Mě to totiž do 3600ot nezrychluje, ve 3000ot to vadne. -
g_m 17.07.07 05:48
« Re: Pružné zrychlení.
hil:
"vžžžžžžžžm"? Hm, tak to jo, to je fofr...
2.0 TDCi na 4 z 80-120 dělá spíše "heeeéééééééén......"
superkutil:
Proč ten dotaz na počátek roztočení turba? Dyt' to je fuk ne? Nebo je to snaha co nejvíce pochopit, jak s TDCi jezdit? Ale to přeci není ani o kW, o krout'áku, o momentu... ani o tom, kdy se počíná točiti turbo - je to o zvyku, o vypozorování, ze kterých otáček UŽ auto zrychlí po sešlápnutí plynu a po kolik otáček JEŠTĚ zrychluje.
No a klíčem k úspěchu je jezdit mezi těmito rpm...
Já max. moment svého motoru neznám, ani krout'ák mě nezajímá, kdy vrcholí... prostě už díky zvyku vím, že cca od 1800 rpm do cca 3600 rpm to jede krásně a zbytek je mi jaksi egal.
To turbo se točí i od volnoběhu, pokud je na volnoběž. otáčky při neutrálu stlačen akcelerátor dostatečně silně.
Když vím, že budu předjíždět, začínám zpravidla těsně pod 2000 rpm s plným plynem a vím, že do těch 3600 rpm to táhne. A nemám problém.
Chce to zkusit.
Dá pak pan SuperKutil vědět, jak to funguje?
-
superkutil 16.07.07 21:53
« Pružné zrychlení.
Ahoj, tak jsem našel, že 2.2TDCI EURO 4 má pružné zrychlení na 4ku z 80-120km/h 5,4s. Pokusil jsem se to změřit a průměr z několika měření vychází 6,1s. V testech jsem našel i pružné zrychlení z 80-120km/h na 6ku. Ale 80km/h na 6ku moc jet nejde. Takže to asi má být buď na 5ku a nebo úplně jinak. Mohl by tedy někdo z vás, kdo má Mondeo 2.2TDCI kombi změřit pružné zrychlení na 4ku z 80-120km/h, na 5ku z 100-140km/h a na 6ku ze 120-160km/h. Můžete to někdo změřit?
Add TURBO: V kolika otáčkách si myslíte, že už se turbo u Mondea začíná roztáčet? Většinou maximální moment je právě v minimálních otáčkách kdy už se turbo točí. -
g_m 16.07.07 18:49
« Re: Spotreba
Dim2:
Tak jestli tedy mohu, tak bych se pokusil odpovědět ohledně toho čipu.
Že mohu? Oooo, že děkuji za důvěru... :o)
Jde o to, že čipnuté auto má upravený software, který působí na hardware. :o)
A to tak, že přepič. pardon přečipováním se odstraní ty rezervy, které motory z výroby vždy mají s ohledem na svou životnost. Upraví se parametry - tlaky, dávky, ... Přeplňované motory se běžně nechají upravit o 40% výkonu a i více - ale zde jde životnost komponent do kelu... Ovšem při rozumné úpravě se životnost komponentů nijak extrémně nesnižuje, ale pokud se přečipované auto "honí" stále, jde do kytek brzy i rozumně poladěné auto (do 30-ti %).
K té nižší spotřebě - podle mě se Lordmystic s čipem od Bitpoweru vyjádří časem sám, jak se mu jeví jeho spotřeba. Myslím si, že tím, že mu jeho motor táhne lépe "vocpoda woe" se snižuje ta spotřeba - příklad - dlouhé stoupání - nechá tam čtyřku, 1800 rpm a auto se nedusí, jede při málo stlačeném plynu - díky přenastavené říd. jednotce. Kdyby čip neměl, dával by za tři a měl motor v otáčkách - motor těch otáček udělá více, větší spotřeba při stejné rychlosti.
Ale když tomu bude Lord dávat záhul a bude si dávat TDIčka "f červenym ičku" k snídani, tak spotřeba zákonitě poroste - to je jasné - větší výkon, více paliva.
Takže o 30% zvýšit výkon - proč ne, přenastavení software - jako když si upravujete komp například.
A snížení spotřeby - jen když se to auto často nehoní a využívá se vlivem čipu větší pružnosti z nižších otáček - turbo se točí Kutile i pod 2000 rpm fest a dopuje motor vzduchem, není třeba podřadit, pak to rozjet a zase odřadit na vyšší rychlost.
Tot' názor laika, nechci znít dogmaticky, třeba to je jinak, ale pokud ano, tak pak nevím jak.
-
"-- skrytý --" 16.07.07 18:21
« Re: Spotreba
Talk od turba je samozřejmě největší při akceleraci, kdy člověk šlápne na plyn, do válců to přisype nějaké to uhlí, z válce pak to vyšumí hodně rychle a po cestě to z dlouhé chvíle roztočí větrníček turba..... a ten pak vžene do válce více vzduchu....a tak to jde pořád dokola :-) No , pořád dokola ne, protože takovýto systém by byl nestabilní a neregulovaná pozitivní zpětná vazba by vyhnala motor přes kapotu ven...... ale těsně před tím by ještě bylo z místa řidiče slyšet , jak ten motor konečně jde pěkně do otáček :-)
Turbo je v největší permanenci především při akceleraci , a to nejlépe z malých otáček.
Ale začátek celé této debaty byla moje otázka : jak může čip zvýšit výkon motoru údajně o 30 procent a ještě zajistit lepší spotřebu... -
hil 16.07.07 17:27
« Re: Spotreba
Já měl turbo benzíňáka (Plymouth-Laser) a ten měl budík na turbo. Nejvíc tlaku tam šlo při akceleraci. Naopak jak píšeš, při dosažení rychlosti a jejím udržování to bylo kolem 0.
Hodně to bylo vidět u tempomatu. Ten se snažil jezdit tak, aby tam byl co nejmenší tlak. -
g_m 16.07.07 13:34
« Re: Spotreba
superkutil:
Tak když Dim2 se vzdal, zkusím já... :o)
Můj názor (laický) je ten, že i níže než při 2000 rpm se může turbo roztočit na své maximální otáčky. Myslím si, že když např. při třetím rychlostním stupni v cca. 40 Km/h (+ - 1500 rpm) dám plný plyn, že právě tím plným plynem se to výfukové turbo roztočí, neb auto velmi slušně táhne. Naopak při pomalém vytočení motoru až na cca. 4000 rpm (málo stlačený plyn) podle mě turbo se netočí téměř vůbec - málo nafty, málo vzduchu, turbo málo roztočené.
Hráli jste někdo někdy např. na Playstationu nabo na PC nějakou závodní hru? Když jsem hrál na PS2 třeba Gran Turismo 3 a "řídil" jsem auto s turbem, tak to turbo má svůj "budík" s jeho tlakem v barech no a překvapilo mě, že při plném plynu a nízkých otáčkách byla rafika turba zaražena na max, naopak při jízdě ustálenou rychlostí klidně i ve vysokých otáčkách má turbo při málo stlačeném akcelerátoru téměř nulový tlak - málo fouká, málo se točí.
Jinak k dotazu, co je lepší, jestli málo otáček pod plynem či vytáčet a málo plynu - myslím, že pravda je asi někde mezi - pod 1500 rpm zásadně nejezdím, nad 3500 rpm málo kdy vytáčím. Podtáčením trpí klikový mechanismus, přílišné vytáčení zase obtěžuje hlukem a mdlou ochotou zrychlovat - stejně to chce ve vyšších rpm plný plyn.
Já bych si někdy to Superkutilovo Mondeo rád půjčil a projel, možná je to fakt smolný kus, jako to jeho Mondeo 1.8 tehdy... Dyt' ta 2.2 musí jet famózně oproti mé 2.0 96 kW... -
superkutil 16.07.07 12:01
« Re: Spotreba
To Dim2: Ano, plynem reguluješ množství paliva, ale nevím zda i otáčky turba. Já plynem reguluju i otáčky turba. Ale samozřejmě plynem dám pokyn ŘJ a ta nastaví lopatky turba a vstřikování paliva. No a právě čipem můžeš chování ŘJ změnit. pokud jsou otáčky motoru malé tak se většinou turbo moc netočí (není co by ho hnalo) a roztáčí se až okolo 2000ot. A pak už je na ŘJ, jak moc velký tlak na vstupu vytvoří. Takže do 2000ot. se motor většinou chová jako atmosférický, nad 2000ot. jako přeplňovaný (do motoru jde více vzduchu a palivo lépe shoří) a z objemu se dostane větší výkon. Pokud by měl motor ještě mechanické TURBO, tak by táhl ještě od nižších otáček.
Jak si představuješ, že plyn ovládá kroutící moment?
Co je lepší, malé otáčky hodně pod plynem, nebo vyšší otáčky s lehkým plynem?