FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 17.07.07 18:31
« Re: Spotreba
zkusim jednoduše - když mám ujet 1km po rovině, tak to mohu zvládnout na pětku rychlostí 70km/h za hezkých 4l/100km spotřeby nebo to mohu zvládnout na dvojku plný plyn za 8l/100km nebo víc. toto je pravda se kterou se snad se mnou nikdo hádat nebude ne? a jak je to možné když musím ujet za stejný čas stejnou vzdálenost? vždyť podle dima musím vykonat stejnou práci. ano, musím vykonat určitou minimální práci abych se dostal touto rychlostí z bodu a do bodu b, ale když pojedu na dvojku, tak vykonávám té práce mnohem více a úplně zbytečně. a právě od toho máme v autě minimálně pět rychlostních stupňů! a chip má přímou úměru k zpřevodování, protože mohu využívat výhod zpřevodování podstatně lépe a efektivněji. a dime, jestli ti tohle fakt už nestačí, tak pak už jedině kontaktovat jakéhokoliv učitele fyziky, který ti to bude umět popsat na tomto konkrétním případu přímo vzorcema - já to neumím, na fyziku jsem byl lempl :). -
g_m 17.07.07 17:11
« Re: Spotreba
Dim2:
Dime, když už tady vytrháváš moje odstavce a snažíš se ze mě dělat aspiranta na nobelovku z fyziky, abys mě pak poučil, že nepředělám fyzikální zákony - tak práce se nespotřebovává, ale vykonává.
Já jsem rozhodně nesnědl Šalamounovo *, ani nemám patent na rozum, ale příjde mi, že to, co píšu, zas až tak k nepochopení není...
A že lépe nastavený soft umí nařídit motoru vyšší efektivnost té konané práce, si myslím že je jasné.
Není pravda u různě efektivních strojů, že stejná rychlost = stejná práce - říká Ti něco účinnost spalovacích motorů - myslím např. srovnání zážehového vs. vznětového motoru,... každý jinak dokáže využít palivo, má jiné ztráty.
Parní lokomotiva musí vykonat daleko více práce pro dosažení určitého stejného výkonu než např. přeplňovaný diesel motor o podstatně vyšší účinnosti. Nebo snad ne?
Čím je stroj účinnější, tím lépe dokáže hospodařit s palivem - totiž Lordovo auto po čipu je jiný stroj a více účinný než Lordovo auto bez čipu. Takže dokáže vykonat více práce s tím čipem. Tudíž může do toho kopce na tu čtyřku méně točit, méně pracovat, tím pádem má nižší spotřebu než stejné auto bez čipu do toho kopce jedoucí... jinak řečeno může díky své vyšší účinnosti vykonat méně práce, než auto bez čipu a díky tomu má nižší spotřebu, ale stačí to na srovnání kroku s původním neupraveným autem s vyšší ztrátou - menší efektivností.
Dime, už mě to ale nebaví, já Tě nepotřebuju vyvádět z omylu, mě je to tak jedno, on Lordmystic to chápe, Superkutil to chápe... Lord si to dokonce brzy ověří a Ty to nechápeš... tak to nechápej dál.
Když jste mě minule hanili, jak jsem tu vytáhl, že díky řepce bude mazivější nafta, tak až přišel Petr T. a dal mi za pravdu, tak byl klid. Do té doby to bylo samé bu bu bu.
Umí to někdo lépe vysvětlit než já o té nižší spotřebě???
-
"-- skrytý --" 17.07.07 14:12
« Re: Spotreba
Řídící jednotka si pamamtuje styl jízdy za nějaký poslední úsek, a tomu pak přizpůsobí vstřikovací režim....... takže vlastně auto sama od sebe přečipuje !!! :-)
TOMANE : "...........Něco podobného zde ted' píše i Lord, že když lépe využije kamarádovo Mondeo 85 kW, tak je rychlejší... a já mu to věřím. Tak jak je to možné? Dyt' jeho 96 kW musela udělat více práce než těch 85 kW, hm? :o)..........."
Jestliže je auto o přibližně stejné hmotnosti na nějakém úseku rychlejší, pak muselo spotřebovat VÍCE PRÁCE !!! Třeba umí LORD rychleji a lépe řadit, a tím motor pracuje na stejném úseku třeba o sekundu déle.... Ale fyzikální zákony prostě nepředěláš !!! Stejná rychlost = stejná práce !! A je úplně jedno, jestli jedeš na čtyřku a nebo na zpátečku....!! :-)
-
"-- skrytý --" 17.07.07 14:00
« Re: Pružné zrychlení.
To: Superkutil:
Pružne zrychlenie, merane dnes, vonkajsia teplota 36, klima a svetla off, 1 osoba, nadrz plna:
4.stupen - 80-120km - 4 merania, priemer 6,26s
5. stupen - 100-140km - 4 merania, priemer 8,2s
5. stupen - 80-100km - 1 meranie :-) 9,02s
6. stupen - 120-160 - 1 meranie :-) 10,9s
meranie podla mna nie je vobec objektivne vhladom na kratky časový usek a spôsob merania.
-
g_m 17.07.07 13:44
« Re: Spotreba
Superkutil:
Měl jsem Felicii 1.6, krátkou - měla jen 55 kW, ale bylo to žihadlo. Ti, co ji měli či mají, ví, o čem mluvím - na jedničku měla lepší odpich než má moje Mondeo, z 0 - 100 Km/h měla podle papírů 12 sec., měřili jsme to několikrát, zajel jsem i 11,7 sec.
S Mondeem 96 kW mám problém udělat pod 10 sec.
A zátah na trojku měla ta Felda úžasný. Dodnes vzpomínám.
Ohledně té nižší spotřeby, co o ní přesvědčuju Dima - já to vím, jaká je odpověd' na otázku proč to žere méně - píšu o té účinnosti v předchozím příspěvku.
Já chápu Superkutile, že je to nepříjemné vidět, ale jestli měli mechanici v servisu auto na projetí a řekli, že je to v pořádku, tak pak je to Tebou. Ne že chyba je v Tobě, to není chyba, ale prostě Ti podle mě schází užší vazba na to auto, cit nebo nevím jak to nazvat - prostě to chce asi ještě trochu času a zvykání si na ten diesel.
V recenzi na Tvoje Mondeo píšeš, že motor se stále zlepšuje - no tak ještě chvilu vydrž a třeba si jen potřebuje sednout motor no... i to je možné.
Zda držet motor pod plynem?
No zrovna ve Tvém případě, kdy subjektivně nejde přes 3000 rpm už s nadšením, tak bych mu po dobrém zahřátí dával asi nad 3000 rpm pěkně za uši - at' si zvyká.
Můj názor - když ho zkusíš občas pořádně pod plným plynem vyhnat tak na 4000, nic mu neuděláš, jen si zvýšíš spotřebu - já bych asi tímto ten motor zkoušel vytrénovat.
Totiž když po delší době navštívím dálnici a dávám si to, tak je pak auto o dost živější, do vyšších otáček jde ochotněji, lépe zní... ale na té dálnici musí jít plyn na podlahu a točit a točit... a pak opravdu to jede líp, než se zase ŘJ naučí můj městský a příměstský styl.
Taky má někdo takový postřeh, že po delší svižné jízdě pak auto jede lépe? -
cja 17.07.07 13:18
« Re: Spotreba
TO Kutil: C-Max je Focus, takže výrazně lehčí a jestli byl motor dobře zajetý, tak se nediv, že táhl dobře. A opravdu moje 2,2 táhne až do 4000 rpm a zatím jsem nepocítil, že by zvadla, vždy včas přeřadím, je pravda, že je ideální , aby po přeřazení spadly otáčky na úroveň nejvyššího KM, pak to zatáhne grandiozně, při vyšších otáčkách už je to o něco menší tah - mám najeto 112t km a jede , jak z praku, ale tohle jsem zkusil jen kvůli tobě, jinak využívám KM. -
superkutil 17.07.07 13:01
« Re: Spotreba
TomanGHIA: Je mi jasné že porovnávání různých C-R je neobjektivní, ostatní auta byla lehčí jak Mondeo, ale také výkon byl výrazně nižší (cca 75-85kW).
Pružné zrychlení chci jen pro zjištění, zda je chyba ve mě :-) a nebo v autě. Když jedu s C-MAXem 1.8TDCI, tak mám pocit, že zrychluje jak moje auto a to je divné. Ten můj motor se jakoby nechce probudit a rychle vadne.
Odpověď na otázku snížení spotřeby je vyšší účinnost motoru (palivo se lépe zužitkuje).
Je otázkou zda je lepší to držet pod plynem v nízkých otáčkách, či podřadit. :-! -
g_m 17.07.07 12:50
« Re: Spotreba
Dim2:
Dime ano, po fyzikální stránce je to tak - práce za určitý čas je výkon. Souhlas.
Ale motor nespotřebuje stejné množství paliva při dvou různých stylech vyjetí kopce za ten samý čas - účinnost využití paliva motorem je přeci vyšší, když Lord nechá čtyřku a 1800 rpm při málo stlačeném plynu, než kdyby jel ten kopec na trojku se zbytečně více vytočeným motorem při větším sešlápnutí plynu!
Škoda, že v Mondeích nemáme aktuální (okamžitou) spotřebu. Jsem si jistý tím, že vyjetím toho našeho imaginárního kopce na tu čtyřku je spotřeba nižší než kdyby se to jelo na trojku. Je to přeci úspornější režim pro motor.
Nebo Dime nejsou dva řidiči, z nichž jeden to s autem umí líp než druhý a jezdí stejné tratě se stejným autem stejným rychlostním průměrem a ekonomičtěji než ten druhý? Tohle je přeci častý jev nejedné firmy, kdy řidiči firemních aut mají dle cest'áku stejné nájezdy, podobné rychlostní průměry, avšak diametrálně odlišnou spotřebu.
Něco podobného zde ted' píše i Lord, že když lépe využije kamarádovo Mondeo 85 kW, tak je rychlejší... a já mu to věřím. Tak jak je to možné? Dyt' jeho 96 kW musela udělat více práce než těch 85 kW, hm? :o)
Já si myslím, že když člověk používá motor v optimálních otáčkách, tak tento má vyšší účinnost - třeba Superkutil pořád hledá způsob, jak si ověřit, jestli je jeho auto v pořádku - třeba opravdu není. Myslím si, že až se s autem (s dieselem) ještě trochu více sžije, tak mu i spotřeba půjde níž.
Ještě k Superkutilovi:
Ale porovnávat ostatní auta jako je Scénic dCi nebo Mazda6 s C-R s Mondeem TDCi v síle zátahu - to je tak subjektivní... různé váhy aut, různé výkony... tady by fakt něco mohlo říci to změřené pružné zrychlení - ale to je zase: pár desetin vteřiny nepřesnost řidiče při neexaktním odečtení hodnoty rychlosti z tachometru, zkreslené údaje rychloměru, rychlost řidiče při sešlapování plného plynu, reakce časoměřiče na povel " ted' " ... použitá časomíra... :o)
Nevím jestli toto by byl argument na reklamaci... -
"-- skrytý --" 17.07.07 12:10
« Re: Spotreba
"...........- příklad - dlouhé stoupání - nechá tam čtyřku, 1800 rpm a auto se nedusí, jede při málo stlačeném plynu - díky přenastavené říd. jednotce. Kdyby čip neměl, dával by za tři a měl motor v otáčkách - motor těch otáček udělá více, větší spotřeba při stejné rychlosti. "
To je právě ten omyl :
jestli ujede auto o nějaké hmotnosti nějakou vzdálenost za nějaký čas, tak vykoná pohonná jednotka nějakou práci. A ta bude vždycky stejná , protože souvisí s výkonem , a výkon je otáčky krát krotící moment. Takže si můžu vybrat nízké otáčky a vysoký moment a nebo vysoké otáčky a nízký moment..... ale spotřebuji vždycky stejné množství práce ( energie) !!!!
Tak jak moho mít nárůst výkonu 40 % a spotřebu nižší ??
Životnost, to chápu, emise to taky chápu, ale mělo by to být vykoupeno i spotřebou ...... ale zvýšit účinnost motoru o 40% softwerem ? Tomu prostě nevěřím, že by si výrobce dovolil to nevyužít............ -
lordmystic 17.07.07 12:09
« průser s řazením/převodovkou
Mám problém se zařazením 2 rychl. stupně. Už nějakou dobu mi jde celkově ražení více ztuha všech rychlostí a nyní se to zhoršilo u dvojky, která tam nejde skoro vůbec. Jenže není to tak, že by to tam šlo přes zuby, ona ta řadička se jako by zasekne - jako by jí tam něco vadilo v dráze po které tam zapadá a zasekává se. Musí se hodně vyklonit vlevo a pak to tam zapadne dobře a už to tam i dobře drží. Netuším jestli je to synchron nebo odešla celá převodovka, nebo spojka - i když ta nejeví nejmenší problémy. Nebo možná jen uvolněné nějaké lanovody, i když tomu moc nerozumím... Netušíte někdo co by to mohlo být? Nechci to dát do servisu a oni se na to vyserou a rovnou vymění převodovku a budu v *... :( -
lordmystic 17.07.07 12:07
« Re: Mondík je doma
Vasik1: Jo kamarád si zrovna před pár týdny koupil také Mondeo 85kW, r.v. 2001. Zkoušeli jsme mé ještě nepřečipované 96kW a jeho 85kW. Já mu vždy na 300m s pevným startem ujel, to je pochopitlné, ale nebylo to o moc, vždy rozdíl tak dvou aut. Pak sme si to prohodili a ze třech jízd jsem ho dvakrát porazil v jeho autě! a jednou nastejně. Je vidět že to auto ještě neumí pořádně potrápit, ale ty výkonostní rozdíli jsou tam malé a byl jsem z toho také dost překvapen. A jak říkám, někdo kdo např. s 96kW neumí úplně výborně, tak ho s 85kW udělám :). -
lordmystic 17.07.07 11:57
« Re: Spotreba
Jen postřehy na chip, spotřebu a turbo.
Turbo bere už dříve než 2000rpm, ale jde o to, jak je to turbo velké. Když je velké a masivní, trvá mu to roztočení déle. Sice se snaží brát brzo, ale na svůj max. výkon co tlačí potřebuje více času. Když jsou turba malá a lehká, roztočí se rychle, ale zase rychleji odchází.
Spotřeba po chipu. Výrobce musí nastavit motor a komponenty tak, aby vydrželi servisní intervaly, přizpůsobili se široké škále různě kvalitních náplní (olej, palivo, atd.). Také musí být dodržena životnost motoru a ostatních součástí, které jsou pro danný výkon dimenzované. Takže na úkor tohoto všeho lze z motoru a turba dosta víc, s tím že vše bude o něco více namáhané a tím se sníží životnost. A s tou spotřebou to bylo hezky už řečeno, čím méně otáček, tím méně vstříknutého paliva. -
oleowr1 17.07.07 11:48
« Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...
I z "načnutou" palubkou jsem zvládl Chorvatsko a zpět. Při cestě tam jsem udělal chybu - nechal jsem 1x3W žárovku na podsvícení a až do Grazu cca. po 20km palubka vypadávala a shazovala motor, myslel jsem, že to otočím. V Grazu se zbláznila klima - nešlo jí vypnout přístrojovka se dobře chladila a dojel jsem až do Omiše bez problémů, jen jsem musel v noci topit+klimatizovat. Na místě jsem zjistil, že se palubka nejlépe chladí při zapnutí ventilátoru dovnitř a pokud možno přiškrcenými výduchy. Klimu jsem "opravil" odpojením baterky a na cestu zpátky jsem vyndal poslední žárovku, cesta O.K. až před Zagreb - tam pro změnu přestala jít klima, ale přes noc stačilo klimu ochlazovat ventilátorem na 2.-3. Spotřeba podle výpočtu 7,1l/100km, je zkreslená tím, že z 2300km nefungoval pořád tachometr.
Včera mi v místním neautorizovaném servise v Karviné vyměnili náplň v klimě, ale pořád neklimatizovala - s mechanikem jsme proměřili pojistky, vyměnil jsem relátko klimy s relátkem houkačky a už to jede (houkačka kupodivu taky - větší proud opálené relátko asi sepne). Mechanik se zasmál, že jsem ušetřil za Fordovskou "diagnostiku".
Nicméně podobnou zkušenost nikomu nepřeji!!!
Včera jsem volal do Ford Dankar - palubku nebyli schopni sehnat od 19.6.2007!!!! Kdybych věděl, že Mondeo je auto s tak špatnou dostupností ND v životě bych si ho nekoupil, přestože jsem s ním jinak spokojený a chápu, že pokazit se může při dnešní "přetechnizovanosti" cokoli. -
Vasik1 17.07.07 08:15
« Mondík je doma
Tak pánové, a jsem jedním z vás, včera jsem po sobotním výletu do Eurodieslu ve společnosti Petra T. a důkladné kontrole, dovezl krásný kousek, 2.0 TDCi, 85kW, r.v 2004,combistříbrná metalíza, ve výbavě VIVA dle servisky a tachometru najeto 130000km, Už to muselo přijít, čekali jsme na něj s přítelkyní přes měsíc. Požádal jsem Petra T. o asistenci, nechtěl jsem ani věřit tomu, že Petr je rodák z Jihlavy, kde eurodiesel sídlí, a vyšlo to tak krásně, že zrovna v sobotu byl v Jihlavě. Tedy potom co se dělo po eho příjezdu, jsem koukal na vše s otevřenou tlamičkou, notebok, krabička kablík do portu = diagnostika přímo v Eurodieslu:O), výsledky nebyli zase až tak ideální, proto se pojedeme podívat za 14 dní ještě do Hale, chci do mondíka namontovat defenlocka a taky kulu, spojí se to s výměnou oleje a palivového filtru,no a necháme udělat pořádnou diagnostiku, možná překalibrovat vstřiky, či nový soft, vše budu muset konzultovat s panem Marečkem z Hale a samozřejmě s Petrem, teče mi eště prostě nafta po bradě:O) První zážitky z jízdy famozní, 85kW uplně přepychově stačí (doposud ježděno, s žiguli, kolem baráku, a s astrou 1,4 budoucího Tchána při delších štrekách. Zátah na čtverku je neskutečný, v celém rozsahu od 1500 až do 3000,z tohoto byl Petr rovněž při zkušebce unešen. Otáčky kolem 2200,při 130km no radost, nemáme tedy palubní počítač, takže spotřebu měřit leda tak nalil vylil, ale soudě podle toho že jsem nabral za 1200 nafty u OMV v Jihlavě a po té co jsme dojeli domů cca 200km, se rafička skoro ani nehla...vyzkouším potom ještě nabrat až po hrdlo, a spotřebu změřím. No ale kdybych srovnával s Astrou kde mám pocit že nádrž o moc menší není,ta jí vycucla po jízdě tam a zpátky, vím že se to nedá srovnávat, ale sem prostě unešen. Včera večer jsme ještě zkoušeli světla, a nesvítí pravá parkovačka, sviňa:O) Ještě jednou bych tímto chtěl veřejně poděkovat Petrovi T. ktrý mi krom diagnostiky, dal spousty rad. Díky, až budu mít fotečky, co jsme včera fotili při předávání, pochlubím se. Chtěl jsem se ještě zeptat, jezdí někdo s 85kW? Co vím tak všeci máte 96kw popřípadě 2,2, nooo? -
superkutil 17.07.07 07:52
« Re: Pružné zrychlení.
To TomanGHIA: No to že to jede od 1800-3600 vím, ale zajímalo by mě, zda to jede stejně jako jiná 2.2TDCI a k tomu se dá využít pružné zrychlení. Na téma kdy se roztáčí TURBO nechci polemizovat. Jen potřebuju zjistit kde je problém. Pokud ostatním 2.2TDCI jedou, tak informace o pružném zrychlení pomůže a já dám auto do servisu. Pokud budeme mít pružné zrychlení stejné, tak holt se smířím s tím, že se auto chová jinak než jsem čekal. Mám možnost jezdit s jinými C-R auty a tam zátah turba je výrazně větší jak u mého Mondea a když čtu jak ostatním 2.2TDCI jezdí super a výkon je dostatečný, tak mám pocit, že mému autu něco chybí. Mě to totiž do 3600ot nezrychluje, ve 3000ot to vadne. -
g_m 17.07.07 05:48
« Re: Pružné zrychlení.
hil:
"vžžžžžžžžm"? Hm, tak to jo, to je fofr...
2.0 TDCi na 4 z 80-120 dělá spíše "heeeéééééééén......"
superkutil:
Proč ten dotaz na počátek roztočení turba? Dyt' to je fuk ne? Nebo je to snaha co nejvíce pochopit, jak s TDCi jezdit? Ale to přeci není ani o kW, o krout'áku, o momentu... ani o tom, kdy se počíná točiti turbo - je to o zvyku, o vypozorování, ze kterých otáček UŽ auto zrychlí po sešlápnutí plynu a po kolik otáček JEŠTĚ zrychluje.
No a klíčem k úspěchu je jezdit mezi těmito rpm...
Já max. moment svého motoru neznám, ani krout'ák mě nezajímá, kdy vrcholí... prostě už díky zvyku vím, že cca od 1800 rpm do cca 3600 rpm to jede krásně a zbytek je mi jaksi egal.
To turbo se točí i od volnoběhu, pokud je na volnoběž. otáčky při neutrálu stlačen akcelerátor dostatečně silně.
Když vím, že budu předjíždět, začínám zpravidla těsně pod 2000 rpm s plným plynem a vím, že do těch 3600 rpm to táhne. A nemám problém.
Chce to zkusit.
Dá pak pan SuperKutil vědět, jak to funguje?