FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 18.07.07 08:59
« Životnost motoru 2.2
Ahoj,prosím o radu.Právě si vybírám kombík. Našel jsem 05, 122000km v plné včetně recaro za 365000Kč.Zjistil jsem ovšem že auto mělo v únoru/07 najeto 132000 při servisním úkonu ;-\ navíc má auto dost načnuté přední sklo (vyhřívané).Autem jsem se včera projel a žádné pazvuky z motoru ani podvozku. Myslíte, že je to dobr koupě za tu cenu? resp. ikdyž to má najeto předpokládaných cca. 150000km? Obavu mám z nutnosti investicí do motoru. Nikde jsem nenašel kolik tento motor vydrží... Díky -
superkutil 18.07.07 08:21
« Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...
To TomanGHIA: To víš, že bych to nejraději prodal a vrátil se ke starému Mondeu. Do toho už ale nová majitelka narvala 50tis. za opravy, takže bylo asi dobře, že jsem se ho zbavil. Ale vyhovovalo mi mnohem více. Jenže to mám na leasing a převod leasingu je ;-\
Jinak ráno to jelo líp, fakt je to asi teplotou vzduchu. Když to lechtám okolo 2000ot. tak to jede v pohodě, když chci předjet nebo jet ostřejší jízdu, tak to nechce. Šlápnu na to a nic. Tak se snažím pochopit, co dělám špatně. Nejlíp to jezdí na 6ku po dálnici. :-) -
g_m 18.07.07 07:21
« Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...
Superkutil:
Chlape já nevím, to by mělo jet tak do 4000rpm a po prohnání by to mělo být lepší.
Moje 2.0 96 kW i nad 3000 rpm krásně táhne.
Není ten diesel v Mazdě6 bez overboostu? Můj krout'ák je tuším 330 Nm a 350 Nm při overboostu.
Kutile já být Tebou, zajedu do servisu, ale jinam kvůli objektivnosti, no a nechám řídit mechanika a sednu vedle něj a budu zvědav na jeho dojmy.
A pokud řekne, že je to v pohodě, tak to prodej, protože jinak se s tím nesmíříš, když už ted' Tě to tak štve a nezvykl sis. Vím, leasing a prodej - problém... ale třeba vyměnit to za ten 1.8 TDCi v jiném modelu?
-
g_m 18.07.07 07:15
« Re: Spotreba
oleowr1:
Jasně, my to ve strojnictví vypracovávali taky, teda něco hodně podobného.
Akorát na Fordu Sierra 2.3 D.
Dík za nahrání na smeč - jasně, ta Škoda 120 má větší spotřebu do kopce při nesmyslně zmáčknutém plném plynu a 3000 rpm, když se ale podřadí na trojku a je tam 4000 rpm, stačí méně plynu, máme nižší spotřebu a ještě jakous takous ochotu ke zrychlení.
No a Lordovo Mondeo do kopce naopak - přeplňovaný diesel potřebuje spíše nižší otáčky než atmosférický benzín. Proč by měl jet Lord do kopce na trojku s vytočeným motorem při více sešlápnutém plynu a s vyšší spotřebou, když může svištět s lechtáním plynu na mohutné vlně krout'áku na čtyřku s otáčkami + - 1800...
Viz Superkutilův poslední příspěvek - pohonil auto do vyšších otáček a efekt - spotřeba přes 8 L.
-
superkutil 17.07.07 22:15
« Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...
To TomanGHIA: Tu Felicii 1.6 pamatuju, měl jsem ji v kombiku jako služební. Byl to nepovedený motor z VW, který vibroval a tak vymysleli, že omezí vibrace tím, že nad 5000ot vypnou jeden vstřik. Proto to auto mělo tak ostrý maximum rychlosti. Za to pro tak lehkou Felinu bylo 135Nm úžasných a to auto jezdilo super. :-)
Ty pružná zrychlení odpovídají, asi by to chtělo větší rozsah intervalu rychlostí.
Dnes jsem zkoušel motor hodně točit aby ožil a výsledkem je spotřeba 8,5litru. Bohužel se objevil vedlejší efekt a to že auto ještě více zlenivělo. Ono má výkon, na dálnici se po hodně km rozjede, ale nemá zrychlení. Může to ale být tím vedrem co dnes bylo. Ještě to má jeden efekt, motor má tendenci chcípat, otáčky po ubrání plynu hodně rychle klesnou a po přidání plynu motor nechce do otáček. Naftu ale beru stále u Shellu.
Zítra zkusím změřit pružné zrychlení.
Pro jízdu po dálnici je 2.2TDCI výborné, ale pro běžnou jízdu má motor malý rozsah otáček a objem je moc velký. Proto asi Ford udělal 1.8TDCI 92kW a 2.0TDCI 104kW. Akorát je divné, že ta 2.0TDCI má moment jen 320Nm. Přitom 2.0TDCI 104kW v Mazdě má 360Nm. -
oleowr1 17.07.07 20:40
« Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...
To Dim2: nic jiného mi nezbývalo, teď jezdím s dětma na koupák, včera a dneska bylo auto na plném slunci po zapnutí zapalování nenaskočí teplota (jen ----) a svítí ledky nebezpečí námrazy "žlutá" a námraza "červená". Motor sice naskočí, ale po cca 5sec se vypne, svítí přitom pořád nabíjení, žhavení a kontrolka motoru. Člověk se "zlatýma českýma ručičkama" promptně vyndá levou odkládací přihrádku, zašmátrá vevnitř a odpojí konektor, tuším je bílý, úplně nahoře nad pojistkama. Zapne zapalování (palubka nesvítí vůbec) a nastartuje. V tom okamžiku proud do palubky ale jde, protože se nevynuluje denní počítač km a po zapojení bílého konektoru neproběhne autotest, ale nějaká část je nefunkční. Nejede taky rádio (ale kód není třeba zadávat takže pod napětím je), svítí jen obrysová světla, nefungují blinkry. Po nastartování zavřu všechny průduchy, zapnu ventilátor naplno a klimu. Asi 2 minuty stačí na to, abych zapojil konektor (bez vypínání motoru) a vyrazil.
Jsem maximálně zhnusen z toho, co musím dělat se svým autem na které jsem tvrdě šetřil, ale i přesto počítám s náklady na případné opravy, které však jsou nedostupné v časoprostoru České republiky. Už jsem napsal i do FMC, ale asi se mi vysmějou... -
oleowr1 17.07.07 20:23
« Re: Spotreba
Pánové, nejsem si jist zda je pravda to, že jedu-li kopec na trojku, musím mít větší spotřebu než na čtyřku! Před cca. 20 lety jsem dělal semestrální práci "Matematický model automobilu", počítalo to dost věrně spotřeby, jízdní odpory, maximální dosažitelné rychlosti na jednotlivé převodové stupně ve svazích různých náklonů, při různém zatížení. Vycházel jsem z dostupných grafů momentů, výkonů, odporu vzduchu atd. tehdy pro Škodu 120, podklady jsem čerpal z časopisu VTM (Věda a technika mládeži), křivky byly matematicky vyjádřeny polynomy třetího stupně. Bylo to velice zajímavé a poučné, třeba v tom, že existuje "měrná hltnost motoru", která udává spotřebu za časovou jednotku při určitých otáčkách a zatížení. Existují situace, kdy potřebujeme např. 30kW na překonání svahu, máme je k dispozici při 3000ot/min na čtyřku (to bylo u 120-ky na doraz), nebo při 4000ot/min na trojku (a bylo tam pár kW rezervy), ale protože měrná hltnost je větší při 3000ot/min než 4000ot/min je výhodnější jet kopec na trojku. Podotýkám, že to platilo pro karburátorový zážehový motor atmosférický, u turbodieselu to nemusí být pravda. -
lordmystic 17.07.07 18:34
« Re: Porovnání
m.leky1 napsal: "Lordmysticu musíme ty naše auta porovnat.Kdy a kde?"
no jsem z jižních čech - strakonice tak někde poblíž kdykoliv. jinak se chystám letos ještě na mimoňské války, na tuning akci v příbrami a blatné. tak pokud bys byl někde tam nebo měl cestu po jižních čechách, není problém. dokonce mám u nás i jedno volné letiště s přesně odměřenými 300m pro sprint :). -
lordmystic 17.07.07 18:31
« Re: Spotreba
zkusim jednoduše - když mám ujet 1km po rovině, tak to mohu zvládnout na pětku rychlostí 70km/h za hezkých 4l/100km spotřeby nebo to mohu zvládnout na dvojku plný plyn za 8l/100km nebo víc. toto je pravda se kterou se snad se mnou nikdo hádat nebude ne? a jak je to možné když musím ujet za stejný čas stejnou vzdálenost? vždyť podle dima musím vykonat stejnou práci. ano, musím vykonat určitou minimální práci abych se dostal touto rychlostí z bodu a do bodu b, ale když pojedu na dvojku, tak vykonávám té práce mnohem více a úplně zbytečně. a právě od toho máme v autě minimálně pět rychlostních stupňů! a chip má přímou úměru k zpřevodování, protože mohu využívat výhod zpřevodování podstatně lépe a efektivněji. a dime, jestli ti tohle fakt už nestačí, tak pak už jedině kontaktovat jakéhokoliv učitele fyziky, který ti to bude umět popsat na tomto konkrétním případu přímo vzorcema - já to neumím, na fyziku jsem byl lempl :). -
g_m 17.07.07 17:11
« Re: Spotreba
Dim2:
Dime, když už tady vytrháváš moje odstavce a snažíš se ze mě dělat aspiranta na nobelovku z fyziky, abys mě pak poučil, že nepředělám fyzikální zákony - tak práce se nespotřebovává, ale vykonává.
Já jsem rozhodně nesnědl Šalamounovo *, ani nemám patent na rozum, ale příjde mi, že to, co píšu, zas až tak k nepochopení není...
A že lépe nastavený soft umí nařídit motoru vyšší efektivnost té konané práce, si myslím že je jasné.
Není pravda u různě efektivních strojů, že stejná rychlost = stejná práce - říká Ti něco účinnost spalovacích motorů - myslím např. srovnání zážehového vs. vznětového motoru,... každý jinak dokáže využít palivo, má jiné ztráty.
Parní lokomotiva musí vykonat daleko více práce pro dosažení určitého stejného výkonu než např. přeplňovaný diesel motor o podstatně vyšší účinnosti. Nebo snad ne?
Čím je stroj účinnější, tím lépe dokáže hospodařit s palivem - totiž Lordovo auto po čipu je jiný stroj a více účinný než Lordovo auto bez čipu. Takže dokáže vykonat více práce s tím čipem. Tudíž může do toho kopce na tu čtyřku méně točit, méně pracovat, tím pádem má nižší spotřebu než stejné auto bez čipu do toho kopce jedoucí... jinak řečeno může díky své vyšší účinnosti vykonat méně práce, než auto bez čipu a díky tomu má nižší spotřebu, ale stačí to na srovnání kroku s původním neupraveným autem s vyšší ztrátou - menší efektivností.
Dime, už mě to ale nebaví, já Tě nepotřebuju vyvádět z omylu, mě je to tak jedno, on Lordmystic to chápe, Superkutil to chápe... Lord si to dokonce brzy ověří a Ty to nechápeš... tak to nechápej dál.
Když jste mě minule hanili, jak jsem tu vytáhl, že díky řepce bude mazivější nafta, tak až přišel Petr T. a dal mi za pravdu, tak byl klid. Do té doby to bylo samé bu bu bu.
Umí to někdo lépe vysvětlit než já o té nižší spotřebě???
-
"-- skrytý --" 17.07.07 14:12
« Re: Spotreba
Řídící jednotka si pamamtuje styl jízdy za nějaký poslední úsek, a tomu pak přizpůsobí vstřikovací režim....... takže vlastně auto sama od sebe přečipuje !!! :-)
TOMANE : "...........Něco podobného zde ted' píše i Lord, že když lépe využije kamarádovo Mondeo 85 kW, tak je rychlejší... a já mu to věřím. Tak jak je to možné? Dyt' jeho 96 kW musela udělat více práce než těch 85 kW, hm? :o)..........."
Jestliže je auto o přibližně stejné hmotnosti na nějakém úseku rychlejší, pak muselo spotřebovat VÍCE PRÁCE !!! Třeba umí LORD rychleji a lépe řadit, a tím motor pracuje na stejném úseku třeba o sekundu déle.... Ale fyzikální zákony prostě nepředěláš !!! Stejná rychlost = stejná práce !! A je úplně jedno, jestli jedeš na čtyřku a nebo na zpátečku....!! :-)
-
"-- skrytý --" 17.07.07 14:00
« Re: Pružné zrychlení.
To: Superkutil:
Pružne zrychlenie, merane dnes, vonkajsia teplota 36, klima a svetla off, 1 osoba, nadrz plna:
4.stupen - 80-120km - 4 merania, priemer 6,26s
5. stupen - 100-140km - 4 merania, priemer 8,2s
5. stupen - 80-100km - 1 meranie :-) 9,02s
6. stupen - 120-160 - 1 meranie :-) 10,9s
meranie podla mna nie je vobec objektivne vhladom na kratky časový usek a spôsob merania.
-
g_m 17.07.07 13:44
« Re: Spotreba
Superkutil:
Měl jsem Felicii 1.6, krátkou - měla jen 55 kW, ale bylo to žihadlo. Ti, co ji měli či mají, ví, o čem mluvím - na jedničku měla lepší odpich než má moje Mondeo, z 0 - 100 Km/h měla podle papírů 12 sec., měřili jsme to několikrát, zajel jsem i 11,7 sec.
S Mondeem 96 kW mám problém udělat pod 10 sec.
A zátah na trojku měla ta Felda úžasný. Dodnes vzpomínám.
Ohledně té nižší spotřeby, co o ní přesvědčuju Dima - já to vím, jaká je odpověd' na otázku proč to žere méně - píšu o té účinnosti v předchozím příspěvku.
Já chápu Superkutile, že je to nepříjemné vidět, ale jestli měli mechanici v servisu auto na projetí a řekli, že je to v pořádku, tak pak je to Tebou. Ne že chyba je v Tobě, to není chyba, ale prostě Ti podle mě schází užší vazba na to auto, cit nebo nevím jak to nazvat - prostě to chce asi ještě trochu času a zvykání si na ten diesel.
V recenzi na Tvoje Mondeo píšeš, že motor se stále zlepšuje - no tak ještě chvilu vydrž a třeba si jen potřebuje sednout motor no... i to je možné.
Zda držet motor pod plynem?
No zrovna ve Tvém případě, kdy subjektivně nejde přes 3000 rpm už s nadšením, tak bych mu po dobrém zahřátí dával asi nad 3000 rpm pěkně za uši - at' si zvyká.
Můj názor - když ho zkusíš občas pořádně pod plným plynem vyhnat tak na 4000, nic mu neuděláš, jen si zvýšíš spotřebu - já bych asi tímto ten motor zkoušel vytrénovat.
Totiž když po delší době navštívím dálnici a dávám si to, tak je pak auto o dost živější, do vyšších otáček jde ochotněji, lépe zní... ale na té dálnici musí jít plyn na podlahu a točit a točit... a pak opravdu to jede líp, než se zase ŘJ naučí můj městský a příměstský styl.
Taky má někdo takový postřeh, že po delší svižné jízdě pak auto jede lépe? -
cja 17.07.07 13:18
« Re: Spotreba
TO Kutil: C-Max je Focus, takže výrazně lehčí a jestli byl motor dobře zajetý, tak se nediv, že táhl dobře. A opravdu moje 2,2 táhne až do 4000 rpm a zatím jsem nepocítil, že by zvadla, vždy včas přeřadím, je pravda, že je ideální , aby po přeřazení spadly otáčky na úroveň nejvyššího KM, pak to zatáhne grandiozně, při vyšších otáčkách už je to o něco menší tah - mám najeto 112t km a jede , jak z praku, ale tohle jsem zkusil jen kvůli tobě, jinak využívám KM. -
superkutil 17.07.07 13:01
« Re: Spotreba
TomanGHIA: Je mi jasné že porovnávání různých C-R je neobjektivní, ostatní auta byla lehčí jak Mondeo, ale také výkon byl výrazně nižší (cca 75-85kW).
Pružné zrychlení chci jen pro zjištění, zda je chyba ve mě :-) a nebo v autě. Když jedu s C-MAXem 1.8TDCI, tak mám pocit, že zrychluje jak moje auto a to je divné. Ten můj motor se jakoby nechce probudit a rychle vadne.
Odpověď na otázku snížení spotřeby je vyšší účinnost motoru (palivo se lépe zužitkuje).
Je otázkou zda je lepší to držet pod plynem v nízkých otáčkách, či podřadit. :-! -
g_m 17.07.07 12:50
« Re: Spotreba
Dim2:
Dime ano, po fyzikální stránce je to tak - práce za určitý čas je výkon. Souhlas.
Ale motor nespotřebuje stejné množství paliva při dvou různých stylech vyjetí kopce za ten samý čas - účinnost využití paliva motorem je přeci vyšší, když Lord nechá čtyřku a 1800 rpm při málo stlačeném plynu, než kdyby jel ten kopec na trojku se zbytečně více vytočeným motorem při větším sešlápnutí plynu!
Škoda, že v Mondeích nemáme aktuální (okamžitou) spotřebu. Jsem si jistý tím, že vyjetím toho našeho imaginárního kopce na tu čtyřku je spotřeba nižší než kdyby se to jelo na trojku. Je to přeci úspornější režim pro motor.
Nebo Dime nejsou dva řidiči, z nichž jeden to s autem umí líp než druhý a jezdí stejné tratě se stejným autem stejným rychlostním průměrem a ekonomičtěji než ten druhý? Tohle je přeci častý jev nejedné firmy, kdy řidiči firemních aut mají dle cest'áku stejné nájezdy, podobné rychlostní průměry, avšak diametrálně odlišnou spotřebu.
Něco podobného zde ted' píše i Lord, že když lépe využije kamarádovo Mondeo 85 kW, tak je rychlejší... a já mu to věřím. Tak jak je to možné? Dyt' jeho 96 kW musela udělat více práce než těch 85 kW, hm? :o)
Já si myslím, že když člověk používá motor v optimálních otáčkách, tak tento má vyšší účinnost - třeba Superkutil pořád hledá způsob, jak si ověřit, jestli je jeho auto v pořádku - třeba opravdu není. Myslím si, že až se s autem (s dieselem) ještě trochu více sžije, tak mu i spotřeba půjde níž.
Ještě k Superkutilovi:
Ale porovnávat ostatní auta jako je Scénic dCi nebo Mazda6 s C-R s Mondeem TDCi v síle zátahu - to je tak subjektivní... různé váhy aut, různé výkony... tady by fakt něco mohlo říci to změřené pružné zrychlení - ale to je zase: pár desetin vteřiny nepřesnost řidiče při neexaktním odečtení hodnoty rychlosti z tachometru, zkreslené údaje rychloměru, rychlost řidiče při sešlapování plného plynu, reakce časoměřiče na povel " ted' " ... použitá časomíra... :o)
Nevím jestli toto by byl argument na reklamaci... -
"-- skrytý --" 17.07.07 12:10
« Re: Spotreba
"...........- příklad - dlouhé stoupání - nechá tam čtyřku, 1800 rpm a auto se nedusí, jede při málo stlačeném plynu - díky přenastavené říd. jednotce. Kdyby čip neměl, dával by za tři a měl motor v otáčkách - motor těch otáček udělá více, větší spotřeba při stejné rychlosti. "
To je právě ten omyl :
jestli ujede auto o nějaké hmotnosti nějakou vzdálenost za nějaký čas, tak vykoná pohonná jednotka nějakou práci. A ta bude vždycky stejná , protože souvisí s výkonem , a výkon je otáčky krát krotící moment. Takže si můžu vybrat nízké otáčky a vysoký moment a nebo vysoké otáčky a nízký moment..... ale spotřebuji vždycky stejné množství práce ( energie) !!!!
Tak jak moho mít nárůst výkonu 40 % a spotřebu nižší ??
Životnost, to chápu, emise to taky chápu, ale mělo by to být vykoupeno i spotřebou ...... ale zvýšit účinnost motoru o 40% softwerem ? Tomu prostě nevěřím, že by si výrobce dovolil to nevyužít............