FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 18.07.07  15:59

    « Re: Porovnání

    to Kafe:
    Je to napsaný v brožuře ,,jak na to,,když dáš vin řeknu ti měsíc výroby :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  14:33

    « Re: Porovnání

    akosa da z vin zistit mesiac vyroby?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  14:09

    « Re: Porovnání

    to Superkutil: dle VIN je také 11/2006
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  12:36

    « Prosím o radu

    Ahoj, prosím Vás o radu.Právě si vybírám kombík. Našel jsem 05, 122000km v plné včetně recaro za 365000Kč.Zjistil jsem ovšem že auto mělo v únoru/07 najeto 132000 při servisním úkonu ;-\ navíc má auto dost načnuté přední sklo (vyhřívané).Autem jsem se včera projel a žádné pazvuky z motoru ani podvozku. Myslíte, že je to dobr koupě za tu cenu? resp. ikdyž to má najeto předpokládaných cca. 150000km? Obavu mám z nutnosti investicí do motoru. Nikde jsem nenašel kolik tento motor vydrží... Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.07.07  12:15

    « Re: Porovnání

    To hope: Auto je z 11/2006 a koupeno v 2/2007.

    Já mám na 4ku z 80-120 za 6sec a na 5ku ze 100-140 za 8sec. Chce to ale větší rozsah rychlostí, aby šly otáčky od 1800-3500. To bude asi možné jen na 4ku.

    To TomanGHIA: Ta Mazda 6 má 360Nm bez overboostu. Já mám mít 360Nm a s overboostem 400Nm. Je otázka zda se rozdíl 360 nebo 400 vůbec pozná. V každém případě jsme se v řízení vyměnili a Mazda Mondeu krásně ujížděla. U Mazdy byl zátah opravdu od 1800-3500ot a i ve 4000ot ještě táhla.

    Auto do servisu dám, ale jezdím s ním denně a mám problém sehnat náhradní auto.

    K tomu čipování. Každý motor má určitou účinnost. Tu lze programováním ŘJ změnit. Pokud řešíte otáčky motoru, tak je potřeba zase brát v úvahu ztrátový výkon (výkon potřebný jen k točení motoru) který je také závislý na otáčkách. Navíc diesel a benzín pracují na jiném principu. Benzín má přesný váhový poměr vzduchu a paliva. Diesel bere maximální množství vzduchu a do něj dává palivo. Do toho u dieselu přistupuje turbo, kde se energie výfukových plynů používá k pohonu turba. To zajistí pro diesel více vzduchu (lepší hoření) a větší tlak na vstupu (vyšší tlak na výstupu) a tím i větší účinnost. Takže optimální otáčky pro diesel jsou v místě maximálního výkonu. Navíc díky nízkým otáčkám jsou malé ztráty, opotřebení a hlučnost. Také má nafta dostatek času na vyhoření. Čip není nic jiného než lepší přizpůsobení ŘJ motoru. Proč si nechává výrobce takovou rezervu výkonu je otázkou, ale většinou je to marketingová a životnostní záležitost. Bohužel díky emisním předpisům v poslední době spotřeba vozidel stoupá.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 18.07.07  11:57

    « Re: Spotreba

    DIME:
    Kašli na to, mě je to už fakt fuk.
    Aspoň žes napsal, že vykonáš stejnou práci, ne že ji spotřebuješ.

    Ale ta tchyně by se u té práce feeest zapotila... :o)))
    Mohl bys pak argumentovat, až by Ti nadávala, že je to auto moc těžké, že má malou efektivitu a velké ztráty... (malou účinnost). :-)
    Zcela určitě by se jí po vyslechnutí této informace přečipoval software tak, že by Tě její hardware nakopnul... ( bez urážky, nevím, jak v rodině vycházíte, ber to jako pokus o džouk, já jsem starý funmaker :o) )
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  11:45

    « Re: Porovnání

    Jo, zapomněl jsem : na čtyřku 80 - 100 km/h asi za 3,5 sec, 80 - 120 7,45 sec. Měřeno jen jednou a jednou tak to berte s rezervou, s klimou při venkovních asi 37 stupních.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  11:42

    « Re: Spotreba

    TOMANE : pokud posunu stejné auto o stejnou vzdálenost stejnou rychlostí , tak vykonám vždy stejnou práci !!!!! A to i kdyby to táhl kůň, tlačil vítr nebo moje děti s tchýní !!! To je ten základ fyzikálních zákonů.

    W = F x s, kde F je síla a s je dráha.

    Důležité tedy zůstává jenom to, co ten kůň sežere, kolik musím nasypat uhlí do parního stroje a nebo nalít vody na mlýnské kolo.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  11:24

    « Re: Spotreba

    Já.Já prosím .Já takový pocit měl.Jel jsem z Karviny pres sever(opava, bruntal,Kraliky,Vamberk a hradec a dal)a tam jsem memu fordikovi po tech uzasne tocivej cestach protah trubky.Za hradcem na dalnici jsem si uvedomil, ze to jede lip, i ve velkem protivetru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  10:53

    « Re: Porovnání

    Jo jasně,jsem z Horazdovic, takze to mam do Strakonic 16 km.Takze jen domluvit nejakej termin
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.07.07  10:08

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    WF0WXXGBBW6A.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  09:18

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    Superkutil: jak dlouho to auto stálo, než jsi ho koupil? Znáš skutečné datum výroby? Měsíc as rok výroby má Ford ve VIN.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.07.07  08:59

    « Životnost motoru 2.2

    Ahoj,prosím o radu.Právě si vybírám kombík. Našel jsem 05, 122000km v plné včetně recaro za 365000Kč.Zjistil jsem ovšem že auto mělo v únoru/07 najeto 132000 při servisním úkonu ;-\ navíc má auto dost načnuté přední sklo (vyhřívané).Autem jsem se včera projel a žádné pazvuky z motoru ani podvozku. Myslíte, že je to dobr koupě za tu cenu? resp. ikdyž to má najeto předpokládaných cca. 150000km? Obavu mám z nutnosti investicí do motoru. Nikde jsem nenašel kolik tento motor vydrží... Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.07.07  08:21

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    To TomanGHIA: To víš, že bych to nejraději prodal a vrátil se ke starému Mondeu. Do toho už ale nová majitelka narvala 50tis. za opravy, takže bylo asi dobře, že jsem se ho zbavil. Ale vyhovovalo mi mnohem více. Jenže to mám na leasing a převod leasingu je ;-\

    Jinak ráno to jelo líp, fakt je to asi teplotou vzduchu. Když to lechtám okolo 2000ot. tak to jede v pohodě, když chci předjet nebo jet ostřejší jízdu, tak to nechce. Šlápnu na to a nic. Tak se snažím pochopit, co dělám špatně. Nejlíp to jezdí na 6ku po dálnici. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 18.07.07  07:21

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    Superkutil:

    Chlape já nevím, to by mělo jet tak do 4000rpm a po prohnání by to mělo být lepší.
    Moje 2.0 96 kW i nad 3000 rpm krásně táhne.

    Není ten diesel v Mazdě6 bez overboostu? Můj krout'ák je tuším 330 Nm a 350 Nm při overboostu.

    Kutile já být Tebou, zajedu do servisu, ale jinam kvůli objektivnosti, no a nechám řídit mechanika a sednu vedle něj a budu zvědav na jeho dojmy.
    A pokud řekne, že je to v pohodě, tak to prodej, protože jinak se s tím nesmíříš, když už ted' Tě to tak štve a nezvykl sis. Vím, leasing a prodej - problém... ale třeba vyměnit to za ten 1.8 TDCi v jiném modelu?

  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 18.07.07  07:15

    « Re: Spotreba

    oleowr1:

    Jasně, my to ve strojnictví vypracovávali taky, teda něco hodně podobného.
    Akorát na Fordu Sierra 2.3 D.

    Dík za nahrání na smeč - jasně, ta Škoda 120 má větší spotřebu do kopce při nesmyslně zmáčknutém plném plynu a 3000 rpm, když se ale podřadí na trojku a je tam 4000 rpm, stačí méně plynu, máme nižší spotřebu a ještě jakous takous ochotu ke zrychlení.
    No a Lordovo Mondeo do kopce naopak - přeplňovaný diesel potřebuje spíše nižší otáčky než atmosférický benzín. Proč by měl jet Lord do kopce na trojku s vytočeným motorem při více sešlápnutém plynu a s vyšší spotřebou, když může svištět s lechtáním plynu na mohutné vlně krout'áku na čtyřku s otáčkami + - 1800...

    Viz Superkutilův poslední příspěvek - pohonil auto do vyšších otáček a efekt - spotřeba přes 8 L.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.07.07  22:15

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    To TomanGHIA: Tu Felicii 1.6 pamatuju, měl jsem ji v kombiku jako služební. Byl to nepovedený motor z VW, který vibroval a tak vymysleli, že omezí vibrace tím, že nad 5000ot vypnou jeden vstřik. Proto to auto mělo tak ostrý maximum rychlosti. Za to pro tak lehkou Felinu bylo 135Nm úžasných a to auto jezdilo super. :-)

    Ty pružná zrychlení odpovídají, asi by to chtělo větší rozsah intervalu rychlostí.

    Dnes jsem zkoušel motor hodně točit aby ožil a výsledkem je spotřeba 8,5litru. Bohužel se objevil vedlejší efekt a to že auto ještě více zlenivělo. Ono má výkon, na dálnici se po hodně km rozjede, ale nemá zrychlení. Může to ale být tím vedrem co dnes bylo. Ještě to má jeden efekt, motor má tendenci chcípat, otáčky po ubrání plynu hodně rychle klesnou a po přidání plynu motor nechce do otáček. Naftu ale beru stále u Shellu.

    Zítra zkusím změřit pružné zrychlení.

    Pro jízdu po dálnici je 2.2TDCI výborné, ale pro běžnou jízdu má motor malý rozsah otáček a objem je moc velký. Proto asi Ford udělal 1.8TDCI 92kW a 2.0TDCI 104kW. Akorát je divné, že ta 2.0TDCI má moment jen 320Nm. Přitom 2.0TDCI 104kW v Mazdě má 360Nm.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 17.07.07  20:40

    « Re: Z HR jsem se vrátil, přístrojovka stále není...

    To Dim2: nic jiného mi nezbývalo, teď jezdím s dětma na koupák, včera a dneska bylo auto na plném slunci po zapnutí zapalování nenaskočí teplota (jen ----) a svítí ledky nebezpečí námrazy "žlutá" a námraza "červená". Motor sice naskočí, ale po cca 5sec se vypne, svítí přitom pořád nabíjení, žhavení a kontrolka motoru. Člověk se "zlatýma českýma ručičkama" promptně vyndá levou odkládací přihrádku, zašmátrá vevnitř a odpojí konektor, tuším je bílý, úplně nahoře nad pojistkama. Zapne zapalování (palubka nesvítí vůbec) a nastartuje. V tom okamžiku proud do palubky ale jde, protože se nevynuluje denní počítač km a po zapojení bílého konektoru neproběhne autotest, ale nějaká část je nefunkční. Nejede taky rádio (ale kód není třeba zadávat takže pod napětím je), svítí jen obrysová světla, nefungují blinkry. Po nastartování zavřu všechny průduchy, zapnu ventilátor naplno a klimu. Asi 2 minuty stačí na to, abych zapojil konektor (bez vypínání motoru) a vyrazil.

    Jsem maximálně zhnusen z toho, co musím dělat se svým autem na které jsem tvrdě šetřil, ale i přesto počítám s náklady na případné opravy, které však jsou nedostupné v časoprostoru České republiky. Už jsem napsal i do FMC, ale asi se mi vysmějou...
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 17.07.07  20:23

    « Re: Spotreba

    Pánové, nejsem si jist zda je pravda to, že jedu-li kopec na trojku, musím mít větší spotřebu než na čtyřku! Před cca. 20 lety jsem dělal semestrální práci "Matematický model automobilu", počítalo to dost věrně spotřeby, jízdní odpory, maximální dosažitelné rychlosti na jednotlivé převodové stupně ve svazích různých náklonů, při různém zatížení. Vycházel jsem z dostupných grafů momentů, výkonů, odporu vzduchu atd. tehdy pro Škodu 120, podklady jsem čerpal z časopisu VTM (Věda a technika mládeži), křivky byly matematicky vyjádřeny polynomy třetího stupně. Bylo to velice zajímavé a poučné, třeba v tom, že existuje "měrná hltnost motoru", která udává spotřebu za časovou jednotku při určitých otáčkách a zatížení. Existují situace, kdy potřebujeme např. 30kW na překonání svahu, máme je k dispozici při 3000ot/min na čtyřku (to bylo u 120-ky na doraz), nebo při 4000ot/min na trojku (a bylo tam pár kW rezervy), ale protože měrná hltnost je větší při 3000ot/min než 4000ot/min je výhodnější jet kopec na trojku. Podotýkám, že to platilo pro karburátorový zážehový motor atmosférický, u turbodieselu to nemusí být pravda.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 17.07.07  18:34

    « Re: Porovnání

    m.leky1 napsal: "Lordmysticu musíme ty naše auta porovnat.Kdy a kde?"

    no jsem z jižních čech - strakonice tak někde poblíž kdykoliv. jinak se chystám letos ještě na mimoňské války, na tuning akci v příbrami a blatné. tak pokud bys byl někde tam nebo měl cestu po jižních čechách, není problém. dokonce mám u nás i jedno volné letiště s přesně odměřenými 300m pro sprint :).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…