FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Vasik1 19.07.07 12:13
« Re: Pružné zrychlení.
to kutil:
Ve Scautu jsem nejel, nebyl to favorit, navíc se mi ,,zmutovaná,, octávka nelíbí, Jinak to co o škodě píšeš, s tím můžu jen a jen souhlasit. Opravdu nevím proč sis auto přádně neprojel, já byl v bazaru od rána až do zavíračky, vše sem prolezl vyzkoušel, no a pak když jesem čekal na Petra T., tak sem seděl přípásaný a hodinu si simuloval jízdu, mačkal pedály a tak dál a tak dál, má nejdelší jízda byla cca 3 hodinky, a to když sme vezli mondíka domů, a když sem vylez cítil jsem se jako bych se právě narodil, každý ná jiné zvyky, jak říkám mě vyhovuje nizkej tvrdší posed, eště by sedačka klidně mohla trochu dolů a nezlobil bych se, nemám nejmenší důvod sedět vypumpovanej abych viděl na špičku kapoty, je to naprosto k ničemu. Prostě auto není rohlik za 2 kačky a tak je k tomu třeba i přistupovat a né spoléhat na to, že rohlík před 8 lety upečenej je stejnej jako včerejší. -
pepek 19.07.07 11:15
« Re: Pružné zrychlení.
to lordmystic (and all): Najdi si jednou historii kutilova vzdychání nad jeho špatným Mondeem MkII na www.forum.fordclubs.org a zjistíš, že konkrétně v jeho případě jde o člověka, který je schopen na Fordy a Mondea obzvlášť nadávat 6 let (jeho Mondeo MkII nejelo, nebrzdilo, klepalo se,bylo po všech stránkách ještě horší než toto MkV), ale pak si ho zase koupí, protože dostane o 10Kč větší slevu než jinde. Navíc veškeré chyby v autech v tomto případě zjevně mají příčinu mezi sedačkou a pedály. Jeho pracovní minulost, jak on tvrdí, jako pracovníka ÚVMV (Ústav pro výzkum mot. voz.) na vývoji brzd (tady tvrdí na vývoji SW do ŘJ) je také velmi, ale velmi úsměvná. -
superkutil 19.07.07 10:46
« Re: Nafta vs. benzin: co se u nás lépe prodává?
To lordmystic: Už jsi jezdil s 2.2TDCI? OK, není problém, až budeš v Praze, tak dej vědět a projedeš se. Mám zkušenost s Lagunou z roku 2004 s motorem 2.2 dCi (původně snad Nisan) což je přibližně stejné auto (třída) a motor se stejným výkonem. A pokud jde o interiér, tak je tam např sedačka elektricky seříditelná v 8mi směrech s pamětí, bílá kůže a dřevo (ale dřevo, né náhražka), barevný display PP atd. Takže když srovnám interiér Laguny 2007 a Mondea 2006 tak to Ford nezvládl. Forda jsem bral kvůli robustnosti a kvalitě, bohužel jsem nekoukal na pohodlí. Dělám pro mnoho firem, ale ani jedna nepoužívá Fordy. Mají Škodovky, VW, Renaulty, Opely, Citroeny. Např. Siemens používá Renaulty i když jsou to němci. Už ani Tranzity nepoužívají. Také Vodafone přešel od Forda k VW. ;-) -
lordmystic 19.07.07 10:39
« Nafta vs. benzin: co se u nás lépe prodává?
vyšel zajímavej článek:
[odkaz]
že se tu dřív řešilo jestli nafta či benzín, tady jsou fakta prodejnosti. není divu že u nás vládne stále benzín, protože fóbie htp se prodají tuny a to zastíní vše ostatní. ale co mě zaujalo, byla myšlenka udělat porsche 911 TDI >:D >:D >:D -
lordmystic 19.07.07 10:36
« Re: Pružné zrychlení.
kutil: fakt to není už vtipný, věř nám. ono aby jsi napsal deset odstavců jak jsi hloupý a jak špatně sis vybral auto s výčtem toho co ti na něm nesedí a pak to tu každý druhý den znovu a znovu pastoval, to je fakt už otravné. když je lepší scenic, laguna, mazda, opel a já nevím co všechno si ještě vyzkoušel a zdálo se ti lepší, tak proč tu stále brečíš. ty sis vybral a když vyhodím mnoho set tisíc, tak normální člověk za něco co mu sedne. jinak za pár týdnu pojedu do prahy, tak se určitě domluvíme a dojedeme to pořádně projet, aby bylo konečně jasno. vím přesně jak jezdí 96kW, nyní i 120kW, to by bylo, abych nepoznal, jak jede tvých 114kW! -
superkutil 19.07.07 10:22
« Re: Pružné zrychlení.
To Kafe: Brzdový pedál se zasekává nahoře, musíš sešlápnout hodně silou, jako by tam byl zadřený. Volant mám úplně vytažený a nahoře, nesnáším polohu sezení u zeme, takže i sedačku mám sice úplně vzadu, ale vytočenou nahoru, co dovolí kolena. Bohužel sedačka nejede jen nahoru, ale i dopředu. Už jsem uvažoval o nějakých mezikusech-podložkách pod šrouby držící sedačku, kterými bych sedačku zvednul. Palubka má takové čtverečky a když se opírám holou pravou nohou o středový tunel, tak ji mám potom odřenou (to vyřeším nalepením nějakého materiálu). S opřením levé i pravé ruky mám problém. Když dám levou na okno, tak je vysoko, když na opěrku, tak je nízko. Je to tím, že MKII mělo větší okna a hrana okna byla o cca 5-7cm níž. Abych tedy mohl mít ruku opřenou o rám, musel bych sedět o 5-7cm výš. Pravou ruku nemůžu opřít vůbec, protože je opěrka moc vzadu a krátká (Např. Scenic ji má výškově i ve směru dopředu/dozadu seřiditelnou). Sedačka je úzká, bolí mě kyčel, je to jak mít zadní část ve svěráku. To i moje Fiesta z roku 2001 má sedačku širší a měkčí. Také sedačka v Oktávce je pohodlnější.
MK II je americký styl, ale ten není špatný. Jezdil jsem v USA se vším možným a pohodlnost amerických vozů se s Evropskými nedá srovnávat. Opěrky na obou stranách pro řidiče i spolujezdce. Proti tomu je Mondeo MK V jak lavice v Tatře 111. Moje chyba byla, že jsem vycházel z toho, jaké bylo Mondeo MK II. Letošní Mondeo má sedačky mnohem měkčí než MK V, takže asi nejsem jedinný, kdo s tím má problémy. V MK V mám pocit, že se každá nerovnost přenáší do mého těla. Kamarád má Scenic Grand a tam má každá sedačka svoje opěrky a plno dalších vymožeností jako je BT integrované do PP, lehčí ovládání volantu, snadnější ovládání klima atd. Samozdřejmě je design trochu divoký a vnitřek vypadá plastově, ale cestování je mnohem příjemnější jak v Mondeu. Scenic má i takovou blbost, jako jsou do oken integrované záclonky, zavření oken po zamčení auta, determální sklo atd. Na to že je to auto o třídu nižší jak Mondeo, tak dost dobrý. Mondeo je dobré robustní auto se zřejmě hodně dobrým podvozkem a slušným motorem, ale co se týče účelnosti, ergonomie interiéru, pohodlnosti sedaček a vybavení elektronikou, tak jse hodně technicky zaostalé.
A pokud srovnám motor 2.2TDCI a motor z Mazdy 2.0 MZR-CD 105kW tak je zrychlení Mazdy 0,3sec horší, ale motor má lepší průběh momentu, hlučnost je stejná a spotřeba ve městě o skoro litr nižší.
MK II mělo své mouchy, ale sedačky byly pohodlné a dost široké. Problém byl s materiálem ze kterého byly vyrobené (kovová kostra z plechu na konzervy), odešel mi v záruce ten mechanismus na zvedání sedačky a kroutilo se mi opěradlo, když se za něj děti zezadu chytli.
Pokusím se nějak laborovat se sedačkou, ale pokud to nepůjde, tak budu řešit výměnu. Buď sedačky nebo auta. Možná pomůže vyrobit nějaký potah na sedačku, který by její vlastnosti zlepšil. Něco co by mě dostalo výš a vyřešilo šířku sedáku a sezení výš.
Po zkušenostech s C-MAXem, S-MAXem, Zafirou a Scenicem už nedokážu sedět na zemi. >:D
To Vasik1: A jezdil jsi se Škodou Scaut? Měl jsem ji půjčenou s motorem 2.0TDI a moc se mi líbila. Ale nehodlám podporovat zloděje (v ulici nám ukradli 4 Oktávky) a ani obchodní politiku Škody. -
Vasik1 19.07.07 08:32
« Re: Pružné zrychlení.
To Kafe: Rozdíl tam je velikej, v MK II sem se vezl, ale vůbec mi to nesedlo, je to jak kdybych seděl v bažině,prostě stále americkej styl. Nový MK a hlavně od roku 2004 už je typicky Evropské auto...né paskvil jak tu někdo psal, stejně tak jako, škoda a Volkswagen,do škody sem nešel jen kvuli přemršěné ceně na trhu a tyky kvůli nesmyslnému prahu v kufru, no a pak do mondíku se dá naložit ještě asi tak o 20 cm delší věc, což je promě asi to nejdůležitější, vzhledem k expanzi mých leteckých modelů:O) mě se vždy tvrdší posezení líbilo, teď po 3 dnech a najetých 300 km, si to užívám, sedačka ani né tvrdá ani né měkká, krásně vede, celé to auto je famozní, krátké rychlé zatáčky, jako při zahřívání gum F1,mondík se ani nehne, je to neskutečné, dnes sem ho musel nechat doma, jedem s Firmou na cyklovýlet, ale měl sem co dělat abych se od něj odtrhl. Kutila nechápu, už při zkušebce sem hned věděl že je to to co chci, s těma oknama má trochu pravdu, když sedím tak jak mi vyhovuje, raději sedím níž, jako v raketě, na čumák vidět nepotřeba, tak pak když si chci položit ruku na otevřené okno, mám ji hrozně vysoko, ale zase o 20cm níž je opěrka a ta je gut. V astře, sem ruku měl v rovině, no ale mondík je prostě větší vyšší, tady to prostě jinak nejde. Taky nechápu co furt řeší s tím motorem, já mám jen 85 kW, je to tak neskutečně průžný motor, třeba záběr čtverky, v celém rozsahu , první 2 stupně jsou teda trochu slabší, ale ty jsou na rozjetí a né na akceleraci, no a pak trojka čtverka, pětka na dálnici při 120, mírně sešlápnu a startuju, najednou koukám 150 a kdo by to řek. Při 150 už ten 5 kvalt trochu víc točí, takže optimum je těch 130 max 140. Kutile, měl bys prostě vyměnit stáje, když se ti tak líbí u Frantíků, můžeš od nich vyzkoušet peugota nebo citrouše, toho má kamarád 2001 xantiu, sedáky bažina, interiér ke zblití. Nové mondeo hlavně to po roce 2004 je famozní. -
"-- skrytý --" 18.07.07 22:23
« Re: Pružné zrychlení.
To Superkutil:
"divné chování brzd (zasekává se pedál)" ----ja s tym problem vobec nemam, a ako sa ti zasekava? mne ked sa zasekaval pedal (spojka) na inom aute tak vzdy pomohlo posunut rohozku do zadu:), ktora sa klzala po podlahe az tak ze po zatlaceni pedalu na doraz sa tento zasekol za rohozku,
"nevhodný materiál palubky (nepřijemný na dotek)"---- tak mne sa zda ze je uplne v pohode. Na dotyk makky a posobi solidnym dojmom. To keby si videl co som mal v Ibize tak by ta asi porazilo. Povrch bol tak drsny, ze pri utierani handrou posobila palubka ako smirgel a zostavali na nej kusy handry (inac na pohlad posobil super a na dotyk drsny)
"špatná poloha hrany okna (nelze o ni opřít ruku)" ---- tak isto nemam problem, je ako v kazdom inom aute. Neviem aku mas vysku, ja 180, ale mozno pomoze dat sedadlo trosku vysie resp. nizsie, ale to uz sa meni aj sklon sedaku a ako viem tak ty sa v tom mondeu nejako nevies "upelesit" takze to asi pre teba nema vyznam.
"divná ergonomie pedálů (bolí mě nohy" --- jednoznacna spojitost zo zlou polohou sedenia ( raz som musel mat koli nakladu sedak dost v predu a uz po 5 min som si nohy necitil ani ja), podla mna sedis velmi blizko k volantu, skus posunut sedadlo do zadu a pritiahnut volant ;-), mozno pomoze.
Neviem ake je sedenie v MK II ale snad to taky rozdiel az nebude (mozno si ty trosku narastol) 8-s -
superkutil 18.07.07 18:00
« Re: Pružné zrychlení.
Tak jde pružné zrychlení z 60-140km/h na 4ku. Je to plný rozsah otáček. Mě to trvá 14,6sec.
Je to zajímavé, ale Mondeo MK V mi oproti MK II připadá hrozně neohrabané a těžkopádné. Myslel jsem, že si zvyknu, ale už ho mám 4měsíce a pocit je pořád stejný. MK II byl pružný a dělal přesně to co jsem po něm chtěl. Sezení měkké a pohodlné i na dlouhých jízdách. Výborný výhled všemi směry. Úžasné ovládání na sněhu, perfektní vstup do kufru.
MK V má úzké a nepohodlné sedačky, je blbě vidět dozadu (menší okna), na sněhu klouže a zapadává, odmítá reagovat na volant, divné chování brzd (zasekává se pedál), nevhodný materiál palubky (nepřijemný na dotek), špatná poloha hrany okna (nelze o ni opřít ruku), divná ergonomie pedálů (bolí mě nohy), působí dojmem hrozně těžké bedny. Výhodou je nízký hluk, dobře odhlučněný motor, vůbec se nedá poznat jak auto rychle jede. Nemám problém jezdit Fiestou 2001 ani s C-MAXem. Z Megana ani po 800km nemám pocit únavy.
Nejhorší asi na Mondeu jsou sedačky. Nevíte, zda mají různé verze různé sedačky? Potřeboval bych ji širší. V letošním Mondeu už jsou sedačky pohodlnější. Jaké jsou sedačky po několika letech? Změknou a roztáhnou se? Uvažuju, že bych do auta dal sedačku z nějakého vrakáče ze staršího Mondea.
Něco na VIN [odkaz]