FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
cja 24.07.07 08:38
« Re: objem
Pánové elektrony se už nedělají - mezikrystalická koroze je vytlačila z trhu- takže nově - hliníky - to jen pro pobavení. >:D
Kutile: pořád tě nemohu pochopit - tvoje nářky nad výkonem a krouťákem - před pár lety tohle v dieslu nebylo vůbec možné a teď to zkrátka jde neustále dopředu - což by jsi jako vývojový pracovník na SW pro různé auto komponenty měl vědět, a promiň, kde chceš využít Subaru S výkonem STI - na okruhu? Navíc do IMPREZY se nevejdeš a bude ti připadat uvnitř hnusná nebo snad Legacy - nebude náhodou těžké ... :-) A myslím, že na silnice v ČR bohatě pro běžnou jízdu stačí výkon okolo 150 koní a krouťák jak kdo preferuje - benzín v otáčkách nebo diesel dole - to je dilema pro někoho neřešitelné.... Už na Nově řešili toho "borce" s tím BMW 3,0D co sem na něj dal LORD odkaz před nějakou dobou. -
superkutil 24.07.07 07:57
« Re: objem
To martin.z: Chtěl jsem tím říct, že i když má být 2.2TDCI nejsilnější ve své třídě, tak zase takový rozdíl ve zrychlení oproti 1.8TDCI 92kW necítím a že 2.2TDCI byl krok vedle, protože při normální jízdě to moc žere a ten úžasný výkon zřejmě nevyužiju protože nejezdím dlouhé štreky po německu rychlostí 220km/h. Včera jsem jezdil po středních Čechách a po celou dobu nešlo jet více jak 80km/h a většinou tam byly omezení na 60km/h a i na 40 a 30km/h. Na takovéhle silnice ta 1.8TDCI úplně stačí. :-) Takže je to návrat od velkého výkonu k menšímu. Rozdíl výkonů 92kW u 1.8 a 114kW u 2.2 mi připadá moc malý. Překvapilo mě, že 2.0TDCI 104kW má moment jen 320Nm, když 1.8TDCI 92kW ho má také 320Nm. Na rozdíl od toho Mazda 6 2.0 diesel s výkonem 105kW má moment 360Nm. A pokud bych si měl vybrat přeplňovaný benzín, tak Subaru 2.0T a ne Oktávku. U 2.2TDCI jsem očekával rozumnou spotřebu a přitom dostatek výkonu pro předjetí. Bohužel díky objemu je spotřeba ve městě hodně vysoká a výkon mě nepřesvědčil. Je to ale subjektivní názor a platí pro mé 2.2TDCI.
To Vasik1: Mondeo je těžké, budeš mít bouchlý elektron. :-( -
Vasik1 24.07.07 07:46
« Re: kmitání volantu
to: TomanGHIA, Dim2
Tak kluci, byl sem včera v pneuservisu, nějak sem měl blbé tušení a tak jsem pro jistotu vzal do kufru dva zimáky na plecháčích ssebou, přijel sem říkam, že mi při 50 kmitá volant jako blázen, podíval se na to a říká tak to je jasný, říkám chytlo to pravé přední, zadkem sem myslím už vyhl, sundal nejdřív levé, vyvážil, pak pravé přední, no a tam nebylo co vyvažovat :-) v místě rány, tak 10 cm placka, taky se divím že neunikl vzduch z pneu, šmajdák jako blázen, říká zkontrolujem raději všechny, levé zadní OK, pravé zadní?No co myslíte, no měl ho tam >:D to samé jako přední, no takže si je tam nechali na opravu, říkal že to tak 14 dní potrvá, protože to někam vozí, tak mi na předek dal elektrony na letních a dozadu dva plecháče na zimních, trochu mě to sere, protože v pátek vyjíždíme na dovču po republice, Znojmo, Praha (+hale) a pak Orlík, no takže při těchto teplotách zimním můžu zamávat, je dobré že je dal do zadu, tak se aspoň jen povezou, oprava bude stát řádově ve stokorunách, takže s obutím vyvážením počítám kolem 1000kč, tak bacha pánové, díra před Vyškovem ve směru na Olomouc už se na vás těší>:-[] hehe, doufám že až se budem vracet tak do ní vlítnem znova, to už ty dva elektrony budou zpravené, tak že bych jim tam nechal zase další dva? :-! tak se zatím mívejte, třeba se s někým potkám v servisu v Hale čao -
g_m 23.07.07 20:15
« Re: presednuti do fabie, octavie
Pro Dim2:
Jo Dime, to je pravda, stává se často, že nevydrží ráfek. Známý má ST 220 a vždycky, když trefí díru, jede bud' rovnat kola nebo při větším průseru jede pro nová kola...
Je to ale pro mě důkaz o robustnosti podvozku.
Určitě je milejší nechat si srovnat kolo než měnit rameno, poloosu, ...
Pro martin.z:
Martine, mám přesně ta kola, která máš na fotce toho tmavého Mondea ve Tvém profilu - sada Ghia Executive 205/50 R17 - a nechávám je ještě hustit o dvě desetinky více, než je doporučováno, mám to tak rád.
A když je kvalitní silnice, málokteré auto se drží tak, jako to moje Mondeo.
Pokud to ale odskakuje, jakože někdy pořádně, tak vím, že vina je v povrchu cesty a to mě uklidňuje :-)
Ne,
vážně, mám rád tvrdší auta, vyhovuje mi to. Jo, někdy to jsou rázy, ale stačí fakt vyměnit povoz, např. Octavia či Superb je ideální - a pak šup do Mondea...
Superb je jako houpavý jezevčík, díry žehlí možná měkčeji, ale stačí první zatáčka a je mi smutno... :-)
Navíc mi příjde, že sedadla Mondea toho dokáží hodně odfiltrovat - manželka má dost nemocná záda, ale z Mondea vysedá nevytřepaná, nebolavá.
Já Mondeu ty menší rázy rád odpustím. Za to pohodlí na dálnici a agilitu na okresce mi to stojí.
Mám ho prostě rád.
-
-
"-- skrytý --" 23.07.07 17:44
« Re: kmitání volantu
...trefil jsem jednou díru tak, že jsem zničil ( přesněji poškodil ) ocelový ráfek, přes ten průhyb mi za půl hodiny vysyčel všechen vzduch....ale guma i všechno ostatní zůstalo O.K. Pokud to kmitá, tak je kolo nevyvážené, možná prohnuté.... Ono taky ten nižší profil pneumatiky udělá při dobré trefě svoje..... -
g_m 23.07.07 16:25
« Re: kmitání volantu
Pro Vasik1:
Zdravím, předně gratuluju ke koupi Mondea, jo, je to super kára, užívej si ty pocity z jízdních vlastností, ze zátahu motoru, ...
Po čase si totiž zvykneš a přestaneš to vnímat, pokud ještě navíc budeš mít Mondeo bez možnosti jezdit ještě něčím jiným, tak Ti pak Mondýs příjde jako normální.
Já si jeho kvality uvědomuju hlavně když si do něj zpátky sednu třeba po jízdě s Fabií, Octavií, ... :-)
K té ráně na podvozek - osobně bych asi napřed navštívil pneuservis a nechal kola vyvážit, správně nahustit, zkontrolovat.
Pak bych se objednal na geometrii - asi bude rozhozená. Nemáš volant při jízdě rovně trochu nakřivo? Asi jo, ne?
Podle mě bys neměl mít ohnuté rameno či jinak poškozený podvozek, Mondeo ho má z odolné oceli, já už taky nějakou tu díru chytil a bez následků - v servisu Ford říkali, že podvozek mám bez chyb - byl jsem se na Mondeo podívat zespodu, když bylo na zvedáku na prohlídce po 20 000 Km.
Paradoxně jsem ale geometrii měl rozhozenou od nova - byl volant trochu nakřivo při jízdě rovně - prý na to občas v německu dlabou ve výrobě - tak mi to srovnali v rámci garance.
Byl bych prý první případ, kdy by na Mondeu byla nějaká vůle či něco poškozeno - při trefení díry to prý většinou odnese jen geometrie nebo přinejhorším kolo.
Podvozek ne.
Ale vařím tady z vody, jen jsem Tě chtěl uklidnit, říct Ti své poznatky a zkušenosti z Ford servisu, kam jezdím já, snad tomu nic nebude, musíš to ale nechat zkontrolovat.
Tak hodně štěstí a spousty kiláků bez nehody!!!
A pak sem dej vědět! -
martin.z 23.07.07 09:58
« Re: objem
to kutil:
"mensi objem kvuli spotrebe" a " i 2,2 TDCI je pro me malo" :-)
Uz z techto dvou tvych hlasek bych tipoval ze spokojenej nebudes.
Ja bych pro tebe videl idealni preplnovanej benzin, neco jako byla koncernova 1,8T nebo jeji nova verze s kterou ted prisli.
Vyhovelo by ti to ve vsem.
Ja ji mel v passatu a i s tim to umelo jezdit.
Najdi si nekde na netu, pripadne ve skoda konfiguratoru parametry(myslim ze do octavie tour to jeste montujou). -
Vasik1 23.07.07 07:51
« kmitání volantu
Zdravím ve spolek, mám jednu takovou otázečku, když jsme vezli našho Mondího domů, piánko jízda, vím že před vyškovem je díra jako prase, dycky sem jí míjel v rychlém pruhu ale vlivem piánko jízdy jsme jeli v pomalém pruhu, no a rána jak zděla a hňáp, vlítl sem do ní pravým předním kolem, zadek už se vyhl, no a od té doby, má volant ve chvíly kdy ho pustím cca při 50km/h kmitavou, kmitá kolem středu, tak cca +- 1cm doprava do leva, při zrychlení se to pak pomalu klidni, no a při 120 už to cítit nejde.Tedy už to nemlátí do volantu, ale přejde to do vibrování celého auta. Napadá mě kola přehodit za zimní a vyzkoušet. Nejdřív bych tedy asi zajel do pneuservisu, ať se mrknou na vyvážení, pomůže to něčemu? Mám tam teď elektrony, no na pravém předním se asi z elektronu stal šišojd. -
pepek 22.07.07 22:38
« Re: Kutil
to Lordmystic: Silácké řeči, že Ford mu do baráku už nesmí vypouštěl dotyčný po celou dobu vlastnictví Mondea MkII a stejně si koupil MkV, protože sleva je sleva a každá koruna se počítá.
Tak a teď ještě třeba tu o Smolíčkovi. Vyjde to nastejno, jako že 2.2TDCI ve 2900ot. v minimálně zatíženém autě netáhne.
btw. Kutil, zrovna ty se svými příspěvky se starej o dobré využití prostoru na webu. -
superkutil 22.07.07 18:30
« Re: Kutil
Hele pepek, není škoda webu pro přepisování příspěvků? Nestačil by odkaz? Pokud znáš odpověď na můj dotaz, tak sem s ní. Co dělat, když už auto nechce na 6ku a 5ka a 4ka už netáhnou protože jsou nad 2900ot?
140km/h v kopci: 4 - 4000; 5 - 2900; 6 - 2300
Pokud nevíš, tak to vůbec neřeš! Alespoň já to neřeším, dokud nebudou grafy.
To cja: Myslel jsem, že po 13000km si už sednul. 8-s
To lordmystic: Neboj, Mondeo už to nebude. Jedině něco vyššího. A menší objem motoru kvůli spotřebě. :-! Udělal jsem zkušenost, že asi i 2.2TDCI je pro mě málo a že to není pro mne správný směr. -
pepek 22.07.07 09:32
« Re: Kutil
Asi to opravdu bude tím mezičlánkem mezi pedály a volantem - tohle napsal minulý týden do vedlejšího vlákna o C-MAX
Re: Zrychlení, delta zrychlení, derivace... :)
Ahoj, mám sice Mondeo, ale taky TDCI. Předtím jsem měl Mondeo 1.8 benzín 85kW. Teď mám 2.2TDCI 114kW. Nové Mondeo je o 150kg těžší, takže to chce větší sílu. U starého Mondeo to nad 4000ot. suprově táhlo až do 6500ot. Ale motor se musel pořád točit a pak byl hlučný a bylo to únavné. Tak jsem volil TDCI neboť jak všichni vědí má největší moment v nejčastěji používaných otáčkách. Všechno dobrý, pěkně to táhne do kopců i když např. na D1 už v kopcích 6ka občas nestačí. No a tam narážím na dost velkej problém. Moje auto nechce moc točit nad 3500ot. už od 3000ot hodně vadne. A tak když místo 6ky dám 5ku, tak zase motor končí na tom, že už má moc velké otáčky a malý moment. Jaký je tedy styl jízdy s TDCI? U benzínu jsem podřadil a jelo to. třeba o 2 stupně. U TDCI nevím jak jezdit. -
"-- skrytý --" 20.07.07 22:31
« Re: Kutil
To pepek: Krásné čtení na dlouhé zimní večery..
;-)
To hope: Souhlasím, údaje z brzdy by měly prokazatelně a jasně ukázat průběh výkonu Kutilova motoru a porovnání s oficiálními hodnotami zase ukáže, zda je chyba v autě nebo v mezičlánku mezi volantem a pedály... :-) -
lordmystic 20.07.07 22:26
« Re: Kutil
Největší sranda bude, až se kutil konečně zbaví tohodle "špatného" mondea, ale vsadím krk na to, že jeho další auto bude zase další mondeo :).
Jinak zrovna jsem si to sfištěl po silnici druhé třídy 210 tacho, jo novej koberec je paráda, jen je to trošku ouzký :(. Neměl se mi lepit na * frajer s novym passatem :). A to sem to tam měl během chviličky. To musí asi kutil tiše závidět :).
Jinak jak jsem psal že mi jde špatně řazení, tak mi tam v servisu špatně namontovali construct a při řazení vlevo (jednička a dvojka) se to zaráží o to zamykání - ta zarážka na táhle je křivě. No se těším na reklamaci, tenhle fordí servis ve volyní nesnáším, oškubali mě tam jak kuře a ještě mi půlku věcí odflákli :(.
m.leky1: jo určitě se někde srazíme, jen jsem dnes opět navoskoval autíčko, zítra mám zase další svatbu, pak vodu. ale ten další víkend nebo ten pak bych měl čas určitě mít, tak s tím počítej a pojezdíme. vezmu kameru a udělámě pořádnej "akční" sestřih alá top gear :). -
"-- skrytý --" 20.07.07 22:03
« Re: Kutil
Kutilovi to 2.2 TDCi pojede dobře teprve tehdy, až ho prodá a koupí si něco nového. S jeho předchozím mondeem 1.8i to bylo to samé. Celou dobu s ním měl nějaký problém, nejelo to, pak to zase jelo, pak zase nejelo (kromě jiného), ale teď když tu 1.8 prodal, tak o ní píše jen samou chválu, skoro mám dojem, že měl před tím ta auta 2 - na jedno si stěžoval a to druhé teď vychvaluje :-).
Právě kvůli spotřebě a momentu dole jsem měnil Mondeo 1.8 benzín za 2.2TDCI. 1.8 mi brala okolo 9,2 litrů a mě to připadalo moc. Dnes vidím, že to tolik nebylo. 2.2TDCI jsem bral místo 2.0TDCI proto, že rozdíl ceny byl nepatrný a tak jsem si řekl, když TDCI tak maximální možný výkon. SPotřeba je u TDCI zajímavá, jsem schopen jezdit od 5,8 až do 8,5 a to jen nepatrnou změnou stylu jízdy a taky maximální rychlostí. Nad 110km/h to žere.
Chtěl jsem místo Mondea S-MAX ale nějak jsme se s prodejcem špatně dohodli a taky jsem se bál obsahu jen 1.8TDCI a 2.0TDCI zase měly problémy s posilovačem řízení. S oběma S-MAXy jsem se svezl, ale po 1.8 benzínu byl subjektivní pocit jiný, připadalo mi, že nejedou. Tak proto Mondeo 2.2TDCI.
Pro běžnou jízdu stačí malý objem, problém je při předjíždění a tam se 2.2TDCI chová jinak než bych chtěl. Vím že vývoj jde dopředu a že hodně lidí od dieselu utíká právě pro jeho divné chování v posledních letech. Míval jsem Passata a tam to na 1 jelo od volnoběhu s pořádným zátahem. U Mondea mám problém uregulovat pomalou jízdu. K chatě to mám do kopce lesem a s 2.2TDCI je problém tam jet pomalu, pokud nechci spálit spojku. Motor nemá na volnoběh dostačující moment.
Počkám ještě nějaký čas, ale jak C-MAX 1.6TDCI 80kW, tak S-MAX 1.8TDCI 92kW mi v chování a vnitřní variabilitě přijdou lepší jak Mondeo a výkon je postačující.
Chtěl jsem to jen jako vodítko pro někoho, kdo hledá vyšší kombi s rozumnou spotřebou. :-)