FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
hil 27.07.07 09:20
« Re: Rada
Kutil: To už je něco jiného. Já jsem taky nepsal, že 6 je přidaná za 5. Patrně to bude celý jinak zpřevodovaný už od 4. Mě ta 6 přijde docela v pohodě. Kdyby byla ještě víc, tak už by se na ní nedalo jet kolem 100. 90 je na hraně, spíš pod, už mám pocit podtočenýho motoru. -
superkutil 27.07.07 07:29
« Re: Rada
To hil: 6ti kvalt není 5ti kvalt s přidanou 6kou. Je jasné, že 6ka je zpřevodovaná do pomala, ale ne tak výrazně jak by se dalo očekávat. Nejlepší by bylo uvěst rozdíl otáček ve 140km/h u 5ti kvaltu a 6ti kvaltu. U 6ti kvaltu točí ve 140km/h 2300ot na 6ku, 2900 na 5ku a 4000 na 4ku. Tak jestli má někdo 5ti kvalt tak může doplnit.
A to že někdo chce Mondeo neznamená, že nemůže porovnávat s Focusem. Vyplatí se porovnat, než koupím. Posco za vyzkoušení nic nedá. ;-)
Jinak co se týče výkonu 2.2TDCI, jezdím teď hodně brzo ráno a auto se chová mnohem lépe jak v odpoledních vedrech. A nebo si opravdu už motor sedl. -
"-- skrytý --" 26.07.07 23:19
« Re: aby to nevyznělo blbě...
hil: aha, tak to pak jo. Já už kutilovy příspěvky čtu jenom letmo, on sice vesměs nepíše úplné kraviny, ale má chronický sklon dělat z jednotlivých konkrétností obecné a většinou chybné závěry. Pokus uvést to na pravou míru skončí obvykle vleklou diskuzí o něčemu úplně jiném, to už není pro mě. -
"-- skrytý --" 26.07.07 22:31
« Re: aby to nevyznělo blbě...
Proč Focus místo mondea nebrat? To si všichni majitelé Focusů měli koupit Mondeo? >:-[] Sám mám mondeo, ale o Focusu uvažuju jako o příštím autě. Nové modeo je pro mě už opravdu zbytečně velké a těžké, jezdím sice hodně, ale většinou sám a tak mi stačí pohodlné pracoviště řidiče, dobrý podvozek a dostatečně výkonný motor. Jak se auta zvětšují, je nový Focus rozměrově téměř srovnatelný s první generací mondea.
Kutil: no comment :-! -
kastv9 26.07.07 16:10
« Re: spotreba
Ještě ke spotřebě, když jsem měl první TDCI 85 kw, spotřeba 5,8 l, pak u 96 kw to bylo 6,1 l, teď mám 96 kw v automatu, vše je kombi, spotřeba 6,8 l. Ročně najedu cca. 60 - 70 tis. Spotřeba počítaná dle skutečnosti - kniha jízd. Jezdím hodně dálky, tempomat na dálnici cca. 140-150 km/hod, pravidelný servis, kvalitní nafta + občas nějaké aditivum. Jinak příští auto opět mondeo kombi s automatem - už se těším. -
"-- skrytý --" 26.07.07 14:01
« Re: spotreba
Petr T. už nad námi zlomil hůl ??? :-) Petře, potřeboval bych radu : už jsi to tady jednou psal, ale jak se poznají vstřikovače ( a čerpadla ) novější od starších v ročníku 2003 ? Došlo ke změně přesně od poloviny 2003 ?
Kolega chce kupovat starší Mondeo 2003..... a to i přes mojí skepsi :-) -
superkutil 26.07.07 13:59
« Re: kmitání volantu
To hope: To už zní lépe. Ta dovolená dělá hodně a pokud Mondeo jede do 130km/h po dálnici, tak to taky jde. Těch 7,5 bych věřil podle PP.
Udělat na okresce nad 7,7 není problém, když Mondeo točíš, tak žere. Potíž je asi v reakci turba, včera jsem na to koukal, dost dlouho trvá než turbo zabere a na kratších úsecích se už zase musí brzdit. Ta 2.2TDCI je fakt na rovnější silnice. Je hodně znát když přeřadíš a turbo je už roztočené.
Jezdil jsem po Slovensku s klukem, co měl Mazdu 6 a na můj vkus to šíleně točil 2000-4500ot, ale často nad 300ot. Přitom tvrdil, že spotřebu má 6,5 litru. Je pravda, že mu to jelo jak víno, nikde žádné nástupy výkonu.
Je možné, že by byl takový rozdíl ve velikosti a zpoždění turba pro 2.0TDCI a 2.2TDCI?
Jinak taky nejezdím běžně s nohou na podlaze, vždy to jen šimrám a dost často se asi ani moc netočí turbo. Vyžívám hodně terén. Stačil by mi menší motor, ale na to předjíždění by nestačil. Ale když to nejede, tak šlapu na plyn a čekám, že se objeví zátah. No a někdy skončím na podlaze, protože se zátah neobjevil, prostě to víc nejede. Ale to je tím, že po něm chci moc. Není to 2.7TDCI je to jen 2.2TDCI. >:D -
"-- skrytý --" 26.07.07 13:49
« spotreba
jak tu spotrebu delate? mam kombi (vetsinou par baglama a lidma nalozeny) 85kw tdci 6/2003 - jezdim mesto (vetsinou prahu) 20%, dalnice 20%, zbytek okresky stylem mesto na citovku do 2 bodu, dalnice podle moznosti plnej knedlik, okresky podle podminek provozu 110-130, nikde zadny praseni a dlouhodobej mix 5.6/100 :-O s tim ze do toho leju normalni naftu s vif aditivem a fakt nemam tdi syndrom si vymejslet jak tomu celou dobu stojim na krku a jezdim za 4.5 -
superkutil 26.07.07 13:47
« Re: Rada
To Posco: 2.0TDCI je 66, 85, 96kW a 2.2TDCI je 114kW. Na 66kW zapomeň a ani se do ČR a SK nevozilo. 85kW je v 5ti kvaltu nebo 6ti kvaltu. V Německu jsou hodně ty 5ti kvalty a mělo by to stačit. Ten 6ti kval není přidaný kvalt k 5ti kvaltu, aby to na dálnici tolik netočilo, ale těch 6kvaltů je sražených do rozsahu 5ti, respektive 4-6 je nacpáno místo 4-5.
Přecházel jsem z Mondea 1.8 benzín a ty 2.0TDCI mi připadali, že jedou podobně jako to mé staré Mondeo. To bylo 85kW a o 150kg lehčí, takže výkonově to bylo asi jako 2.0TDCI 96kW (to je můj pocit, možná jiní budou oponovat). Vzhledem k tomu, že jsem měl nabídku, kde 2.2TDCI byla jen o 26tis. dražší než 2.0TDCI 96kW a v lepší výbavě, tak jsem zvolil tu. Možná i proto, že reklama hlásala že je to nejsilnější diesel ve své třídě.
U 1.8 benzínu jsem měl dva problémy, jednak auto na dálnici dost točilo a motor byl hlučný, jednak byla spotřeba okolo 9,2litru a to mi připadalo hodně. Všechny TDCI mají maximální moment okolo 1900ot a tak opravdu není potřeba motor točit. Bohužel je 6ka moc zpřevodovaná a tak i když by na to motor měl, točí po dálnici zbytečně moc. :-)
Záleží na stylu jízdy, ale pro běžné ježdění podle předpisů motor 2.0TDCI stačí a verze 85kW s 5ti kvaltem je snadno dostupná jako ojetina z Německa. Pokud by nestačil, tak je možnost 96kW s 6ti kvaltem.
Motor 2.2TDCI je vhodný spíše na dálkové jízdy po dálnici a vyšší rychlostí.
Mě osobně připadá současné Mondeo moc těžké a velké a pokud není potřeba velký kufr, volil bych raději Focus, kde je větší výběr motorů. -
"-- skrytý --" 26.07.07 13:30
« Re: kmitání volantu
To Superkutil: se spotřebou jsem opravdu kecal, můj poměr město/mimo je běžně 4/6, ale ve zmiňovaných 8tis. km je asi 3 tisíce dovolená.
Mondeo 2.2 TDCi nepotřebuju, stačila by mi ojetá Fabia 1.4, ale z té bych neměl takovou radost.
Co se týče jízdy, tak určitě nejsem závodník, na přehledných úsecích jezdím tak, aby to bylo do 2 bodů, tedy město do plus 20 a mimo do plus 30km/h dle tachometru. Na dálnici mám většinou navigaci tedy 160 km/h dle GPS.
Ale určitě jezdím jinak než ty, protože nešlapu s plynem na podlahu, cítím kdy auto zrychluje a nemám problém regulovat plynovým pedálem výkon motoru. Také tankuju nejméně v 50% Shell V-Power diesel, říkejte si co chcete, jede to lépe.
Na okresce bych ale 7,7 1/100km udělat nedokázal. Po německé dálnici s plným plynem jsem vyjel nádrž za 7,5 l/100km, šlo by to za víc, ale okolo měst se musí pomalu a každou chvíli něco budují.
-
superkutil 26.07.07 09:58
« Re: kmitání volantu
To Dim2: Takové nároky nemám. :-) Stačí mi auto, které je rozumně těžké (viz Mondeo MKII 1420kg nebo Subaru Forester 1400kg - prostě to jde když se chce), má slušné sedačky (viz nové Mondeo, Mazda 6 atd. - taky to jde), malou spotřebu a zrychlení pro předjetí (pro lehčí auto stačí slabší motor = řešení), točit 10800 nemusí, stačí zátah do 4000ot (většina dieselů), a co se týče Fiesty, která mě předjela, tak je vidět, že dokáže rychle jezdit i malé a lehké auto, které má menší motor (zřejmě 1.6TDCI 66kW/204Nm čiplý na 88kW/267Nm). A co se týče chaty, tak jsem měl Passat 1.6D a ten na volnoběh na chatě kopec zvládal, tak proč ho nezvládá 2.2 o 20let novější? Že by bylo Mondeo těžší jak Passat? ;-)
A pro Pocco: Dle příspěvků ostatních mimo 2.0TDCI 66kW jsou všechny motory použitelné. Motorů 2.2TDCI je míň protože je Ford dává jen do lepších výbav a např. v Německu jsou hodně 2.0TDCI 85kW 5ti kvalt, protože je to pro ně výhodné kvůli platbám pojistění. Ford pro Mondea používá systém vstřikování DELPHI a u starších verzí se v čerpadlech objevovaly špony a odcházely vstřikovače, které byly nerozebíratelné. Za vinu se to dává české naftě. Tak proto ten strach z TDCI. 2.2TDCI od konce 2003 má mít už upravená čerpadla z tvrdšího materiálu a tam už problémy nejsou. EURO IV viz [odkaz]
To hope: Včera v noci jsem se vracel do Prahy a Mondeo jelo velmi dobře. Bylo vhko a chladno a to mu asi dělá dobře. >:D Spotřeba ale minimálně těch 7,7litrů. Pokud jezdíš za 6,6 skutečných (ne podle PP) tak se s tím autem musíš plížit (mimo město 90km/h a dálnice do 130km/h) a na to by ti stačila 2.0TDCI 85kW, to nepotřebuješ 2.2TDCI. Včera jsem si liboval jak úžasná je tichost motoru TDCI a stabilita podvozku na hladké silnici a dálnici.
Pokud jsem něco napsal špatně, tak mě určitě někdo opraví. :-)
Měl jsem Mondeo 1.8 benzín 5ti kvalt a pořád jsem nadával, že auto nejede. Problém byl ale v tom, že 5ka byla hodně do pomala a tak ve 160km/h točilo jen 4000ot. ale v kopcích na dálnici se musela řadit 4ka.
Totéž bych bral u TDCI. Nemusím jezdit 90-100km/h na 6ku, můžu jet 100km/h na 5ku, ale pokud mi 6ka točí ve 160km/h moc, tak už 7mičku nezařadím. Osobně by mi vyhovovala 6ka jako přidaná ekonomická rychlost k 5ti kvaltu.