FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 27.07.07 11:15
« řídící jednotka
Vcera jsem kecal se svym svagrem o nasich milačcích.Oba mame 2,2 Tdci.Zajímala by nás jedna vec.Ja osobne tomu asi vubec nerozumim.Nekde niz , tady v diskusi byla zminka o ridici jednotce.Ze je schopna se ucit a dle stylu jizdy upravovat jakesi hodnoty, ktere se ve vysledku projevi v charakteru motoru a spotrebe.A ted ta otazka.Jak je to tedy s chipem(kdyz se prehraje soft v ridici jednotce, ne neco predradneho)?Je mozne ,ze se ten nahrany soft nejak bude modifikovat, ci se treba uplne zrusi, zmeni ?To je preci nejaka blbost ne? -
superkutil 27.07.07 09:32
« Re: Rada
To hil: Jak si motor sedá, tak cítím, že reaguje stále z nižších otáček. Do 5ky není problém jezdit od 1250ot. U 6ky je to tak od 1500ot. Taky nevím co si můžu dovolit, ale sám Ford uvádí v dokumentaci pružné zrychlení na 5ku z 50-100km/h a 50km/h na 5ku je hodně blízko volnoběhu.
Měl jsem Mondeo 1.8 benzín 5ti kvalt a pořád jsem nadával, že auto nejede. Problém byl ale v tom, že 5ka byla hodně do pomala a tak ve 160km/h točilo jen 4000ot. ale v kopcích na dálnici se musela řadit 4ka.
Totéž bych bral u TDCI. Nemusím jezdit 90-100km/h na 6ku, můžu jet 100km/h na 5ku, ale pokud mi 6ka točí ve 160km/h moc, tak už 7mičku nezařadím. Osobně by mi vyhovovala 6ka jako přidaná ekonomická rychlost k 5ti kvaltu. -
hil 27.07.07 09:20
« Re: Rada
Kutil: To už je něco jiného. Já jsem taky nepsal, že 6 je přidaná za 5. Patrně to bude celý jinak zpřevodovaný už od 4. Mě ta 6 přijde docela v pohodě. Kdyby byla ještě víc, tak už by se na ní nedalo jet kolem 100. 90 je na hraně, spíš pod, už mám pocit podtočenýho motoru. -
superkutil 27.07.07 07:29
« Re: Rada
To hil: 6ti kvalt není 5ti kvalt s přidanou 6kou. Je jasné, že 6ka je zpřevodovaná do pomala, ale ne tak výrazně jak by se dalo očekávat. Nejlepší by bylo uvěst rozdíl otáček ve 140km/h u 5ti kvaltu a 6ti kvaltu. U 6ti kvaltu točí ve 140km/h 2300ot na 6ku, 2900 na 5ku a 4000 na 4ku. Tak jestli má někdo 5ti kvalt tak může doplnit.
A to že někdo chce Mondeo neznamená, že nemůže porovnávat s Focusem. Vyplatí se porovnat, než koupím. Posco za vyzkoušení nic nedá. ;-)
Jinak co se týče výkonu 2.2TDCI, jezdím teď hodně brzo ráno a auto se chová mnohem lépe jak v odpoledních vedrech. A nebo si opravdu už motor sedl. -
"-- skrytý --" 26.07.07 23:19
« Re: aby to nevyznělo blbě...
hil: aha, tak to pak jo. Já už kutilovy příspěvky čtu jenom letmo, on sice vesměs nepíše úplné kraviny, ale má chronický sklon dělat z jednotlivých konkrétností obecné a většinou chybné závěry. Pokus uvést to na pravou míru skončí obvykle vleklou diskuzí o něčemu úplně jiném, to už není pro mě. -
"-- skrytý --" 26.07.07 22:31
« Re: aby to nevyznělo blbě...
Proč Focus místo mondea nebrat? To si všichni majitelé Focusů měli koupit Mondeo? >:-[] Sám mám mondeo, ale o Focusu uvažuju jako o příštím autě. Nové modeo je pro mě už opravdu zbytečně velké a těžké, jezdím sice hodně, ale většinou sám a tak mi stačí pohodlné pracoviště řidiče, dobrý podvozek a dostatečně výkonný motor. Jak se auta zvětšují, je nový Focus rozměrově téměř srovnatelný s první generací mondea.
Kutil: no comment :-! -
kastv9 26.07.07 16:10
« Re: spotreba
Ještě ke spotřebě, když jsem měl první TDCI 85 kw, spotřeba 5,8 l, pak u 96 kw to bylo 6,1 l, teď mám 96 kw v automatu, vše je kombi, spotřeba 6,8 l. Ročně najedu cca. 60 - 70 tis. Spotřeba počítaná dle skutečnosti - kniha jízd. Jezdím hodně dálky, tempomat na dálnici cca. 140-150 km/hod, pravidelný servis, kvalitní nafta + občas nějaké aditivum. Jinak příští auto opět mondeo kombi s automatem - už se těším.
- mapy pevně nahrané v paměti (je to jakýsi předpis pro vstřik v závislosti na teplotě, otáčkách, stisku pedálu atd.) To je pevné a pro všechny kusy modelu stejné. Druhá část je adaptabilní. Ta si pamatuje různé konstanty, které se mění se stářím a opotřebením motoru a dle stylu jízdy. Většinou se tyto hodnoty po odpojení ŘJ od baterie ztratí. Pokud se dělá skutečný chiptunig, tak se upravují ty pavné mapy pro konkrétní motor. Těch map je tam několik a je tam i plno konstant. No a čipař s nimi hýbe a mění tak chování motoru, reakci na plyn atd.
[odkaz] je vidět, jak takový SW na úpravu vypadá.