FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.08.07  11:52

    « Re: startování se spojkou

    U starého Passata jsem měl předepsané startování bez sešlápnuté spojky, protože udajně po sešlápnutí spojky dochází k posunu klikovky která je zakončena nějakým těsnícím kroužkem a ten potom odejde a motor se zadře. Takže asi na tom něco bude. Vždy jsem si myslel, že vyšlápnutí je proto, aby při startu motor nepřekonával odpor převodovky.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 02.08.07  09:30

    « reklamace na práci

    Myslím že už tu někdo psal ohledně reklamace na práci v servisu. Koupil jsem před rokem zamykání řadičky construct. Auto jsem měl velice krátce, tak jsem si ani neuvědomil, že se mi zhoršilo řazení, šla tam špatně jednička a dvojka, ale nějak jsem si zvykl a naučil mít řadičku v poloze kdy to šlo relativně v pohodě. Jak začala ale víc jezdit přítelkyně, tak se s tím stále pere a zasekávají se jí rychlosti. Nakonec jsem zjistil, že chyba byla na straně servisu, který mi špatně namontoval zamykání řadičky - dal tam nakřivo zarážku která je na táhle od řadičky a ta zarážka se při řazení jedničky a dvojky zadrhává o část zámku. Měla být prostě o 2cm namontována pootočená a bylo by vše OK. Jenže aby se to srovnalo tak tam jsou zatrhávací šrouby, atd. A teď nevím, když mi servis zamítně uznat reklamaci, že na práci je jen 3měs. proti 2 roky na železo. Co myslíte?
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 02.08.07  09:25

    « brzdné dráhy

    [odkaz]

    snažili se o co nejkorektnější podmínky na nových gumách s profi řidiči, chyba tam je určitě vždy, ale určitou vypovídající hodnotu to určitě má, alespoň přibližnou...
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 01.08.07  20:49

    « Re: startování se spojkou

    No tak to tak vypadá, že když je spojka sešláplá, tak také nebude velký problém, ale když tu spojku nebudu sešlapávat před startem, tak by to mělo být také bez problému ne? V tom manuálu to bude přesnš ta část, kde chce výrobce raději bezpečnost než trošku větší opotřebení, ale kdo ví o kolik to může být větší opotřebení... Osobně snad neznám nikoho kdo by startoval bez spojky a nevybavuji si, že by někdo měl podobný problém...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  19:45

    « Re: startování se spojkou

    Chraň bůh, abych nějak oponoval technickému školiteli Fiatu :-!, ale když se podívám do návodu ke svému autu, stojí tam napsáno: "při startování sešlápněte úplně spojkový pedál ...". Schválně se podívejte, co tam máte vy ;-).

    Co se týká vytlačení oleje u axiálních ložisek, podle toho chytrého pána od Fiatů, by k tomu vytlačení mělo dojít až v okamžiku, kdy tu spojku sešlápneme. Takže olej tam celou dobu je, my vyšlápneme spojku a během té vteřiny(několika vteřin) než začneme startovat, má to axiální ložisko komplet vyschnout a dokonce se mají plochy nasucho slepit k sobě.

    To se mi nějak nechce zdát uvěřitelné. Vůle toho axiálního ložiska je v klidovém stavu cca 0,3mm. to je naolik málo, že by se v něm měl olej udržet vzlínáním = nemělo by vyschnout (ne v intervalu dnů/týdnů). Jedna z požadovaných vlastností motorového oleje je pevnost a odolnost mazacího filmu, aby se ani pod tlakem netrhal, ale udržel souvislou vrstvu. A ten olej to zvládá na mnohem namáhanějších místech, než je axiální ložisko. klikovky.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 01.08.07  18:17

    « Re: startování se spojkou

    Lordmystic:
    Já si to v tom časáku přečetl taky a taky už ji nesešlapuji při startování.
    A baterku mám v kondici, byl jsem ji ted' nedávno nechat přeměřit.
    Navíc když jsme v den převzetí Mondea chtěli auto nastartovat o odjet od salonu, baterie byla vybitá, startoval nám to kluk z Fordu boosterem.
    A za dva dny, když jsme asi po 200 Km (celodenní svícení, snad 10x startování, klima, rádio jelo, štráchal jsem se v autě, bylo nové, tak mě všechno zajímalo, prostě odběr proudu byl velký) jeli do akuservisu si ji nechat změřit, tak jsem na vlastní oči viděl na přístroji její 100%ní stav.
    Pán říkal, že tyhle auta mají super alternátory.

    Akorát si před startováním bez vymáčknuté spojky vždycky pro klid duše zakvedlám fofrklackem, jestli tam nemám kvalt, abych se v garáži nerozjel do skříně. :-)

    Lorde, před tím chipem to z výfuku nečadilo a ted' dýmíš? A hned ode dne chipnutí to kouří? A je ten kouř vidět i v zrcátku nebo Ti to někdo poreferoval, koukajíc na Tvoje auto zvenku?
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 01.08.07  16:52

    « startování se spojkou

    už to tu někdo nakousl, teď jsem to také přečetl a nestačím se divit... odpovídal technický školitel fiatu ing. m. nemeth a vypadalo to v celém rozhovoru, že ví o čem mluví:

    "Mýtus vyšlapávání spojky při startu pochází zřejmě z autoškoly. Je to samozřejmě v první řadě bezpečnostní opatření. Naše starší auta měli navíc relativě slabé startéry i akumulátory a oleje v motoru i převodovce při teplotách pod nulou ztuhly. Pak skutečně odpojením převodovky vyšlápnutím spojky poskytlo startéru takovou úlevu, že byl schopen motor jakž takž roztočit. U dnešních vozidel není tato procedrura z technického hlediska odůvodněná. Při sešlápnutí spojky působí na klikový hřídel poměrně velká axiální síla. Čím vyšší je toč. moment motoru, a tedy i síla přítlačné pružiny spojky, tím hůře. Z axiálních ložisek klikového hřídele je při vyšlápnutí spojky vytlačen olej a jejich třecí plochy jsou přitlačeny k sobě. Při roztočení startéru dojde k jejich náhlému odtržení, což se na úrovni povrchové struktury materiálu neobejde beze škod a úbytku materiálu. Olejovým filmem jsou ložiska chráněna jen za chodu, nikoli v klidu. Motory, které při sešlápnutí spojky na křižovatce zhasnou či při chodu na volnoběh klepou, aniž by měly volná hlavní ložiska, za to mohou "vděčit" často trvalému startování se spojkou. Mají opotřebená axiální ložiska, klikový hřídel má nadměrnou axiální vůli a podélně se pohybuje."

    Co vy na to?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  15:27

    « Re: Pánové

    to superkutil: chtěl jsem zůstat u nového mondea, moc se mi líbí technika šla nahoru, jen na ty motory se zapomíná 2,7 TDCi v nedohlednu a ST v nedohlednu už jsem nemohl čekat. Třeba ojedu 3.0 Tdi a za dva roky se zase vrátím k modrému oválu. Tedˇ jsem byl 4,5 roku maximálně spokojen.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.08.07  15:15

    « Re: Pánové

    To vica: Taky bych chtěl firemní 3.0TDI, většina mých klientů ale končí na Fabii nebo Oktávce. Jen ředitelé mají Passaty 2.0TDI >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  15:05

    « Re: Pánové

    lordmystic:návykové to je fakt dost. Už mi říkali že motor je nastaven tak na 98% což je tak zdravé maximum.Za měsíc otestuju novou firemní káru 3.0 TDI 171 kW v základu + úpravička na 210 kw už se těším, jen ta spotřeba to bude asi jiná.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 01.08.07  15:02

    « Re: Bezp. pásy

    Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I" a pás nechte nepřipoutaný
    Otočte klíček zapalování do polohy "II"
    Počkejte, dokud nezhasne kontrolka bezpečnostních pásů (asi 1 minutu)
    Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
    Rozsviťte a zhasněte hlavní světlomety
    Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
    Celý postup od zapnutí zapalování musíte stihnout do 60s
    Nyní by se na 3 vteřiny měla rozsvítit kontrolka bezpečnostních pásů
    Po zhasnutí kontrolky jednou připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče - toto vypne/zapne kontrolu připnutosti bezp. pásu
    Programování se ukončí automaticky po 10 vteřinách
    Diagnostický mód centrální elektronické jednotky
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 01.08.07  14:49

    « Re: Pánové

    GOES: No tak to bych se rád svezl v novém BMW 335d, třílitr 210kW/4400 a 580NM/1750. Z 0-100 za 6,2 a průměrnou spotřebou 7,5! S touhle zadokolkou by se dalo nádherně vyřádit a ve slušné výbavě je to auto mých snů.

    vica: no to já jsem po výměně vstřiků i když ten poslední také už začal zlobit a kouří to na můj vkus dost, hlavně za studena. jinak těch 120kW je znát proti 96kW, ale je to tak návykové, že mi to stále nestačí :(. no ale už se s tím nedá nic dělat, víc to šponovat už nechci, možná časem...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  14:49

    « Re: Spotřeba

    to cervelo:doplnil jsem na kartu e-mail. Takže odpovím, fota mám. Kola jsou v pátek přezuta a vývážena. V současné době dojíždím 16" takže jsou nejetá.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  14:35

    « Pánové

    pokud se chcete svézt v pořádném dieselu, tak skočte do HONDY a svezte se 2,2 iCTDi a uvidíte jak krásně lze naladit dieselový motor.Jede to jak benzín s minimální prodlevou turba,t.j v celém spektru otáček neztrací výkon, fakt se tím jezdí dobře.Vím vykonově nic moc, jsou silnější auta, ale o to fakt nejde.Samozřejmě lze se svezti i v BMW, ale ti jsou cenově zas někde jinde....jinak vam přeju co nejmíň problémů s těmi ne moc povedenými vstřikovači atd..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  14:21

    « Re: Spotřeba

    to vica:Dobrý den, měl bych zájem o ta Al 18" kola z ST 220.Můžete mi prosím poslat foto + nějaké další info na e-mail?Děkuji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  14:20

    « Re: Spotřeba

    jsem pánům v Bitpoweru říkal že 110 kw je málo ať to trochu popustí a oni že jo.Pak jsem byl zklamán z hodnoty 115 kW viz. původní grafy. A taky to přikuřovalo při max.výkonu kolem 4 000 ot/min. Po celkové repasi vstřiků jako nové auto kouřivost zcela vymizela a výkon šel příjemně nahoru. Jinak 11/02 TDCi 280 tis najeto.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 01.08.07  13:38

    « Re: Bezp. pásy

    to juros:

    je postup kterym se to da vypnout na trvalo, ja to tak mam, ale poradil mi to clovek ktery sem uz neprispiva, ja si to nepamatuju a jestli doma nenajdu ten papir na kterem jsem to mel vytistene tak nevim :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  12:00

    « Re: Litrový výkon

    Kutile, zase kecáš. TDCi v mondeu (model 2001-2006) je vlastní konstrukce Ford (řada Puma), ten motor je shodný s TDDI, jenom mám vysokotlaký přímý vstřik CR. Motory ze spolupráce s PSA (od 2003) jsou až v novém mondeu (2007-), taky ve fiestě/fusionu (1.4 a 1.6) a ve focusu/c-maxu (1.6 a 2.0).

    Zkus nepsat kraviny, tvé přípěvky pak budou podstatně kratší a třeba si je i někdo přečte.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 01.08.07  11:34

    « Re: Spotřeba

    vica: fakt na 122kW? si to měřil na brzdě? si říkal že máš 85kW TDCi nebo TDDi? a mám také 120kW a nějak mi to kouří, vlastně vždy při akceleraci při nejvyšším krouťáku, pak už skoro ne. co tobě?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  11:18

    « Spotřeba

    Musím se zase po čase zapojit.Teď jsem se vrátil z dovolené na Sicílii. A celkovou průměrnou spotřebu jsem stalčil na 4,8l, váha vozidla 2 000Kg, prům. rychlost 100km/hod. Až mi je trochu líto, že 1.9. bude firemní výměna. Jinak jestli má někdo zájem tak mám volné 4 kousky Al 18" kol ST 220 s novým(nejetým) pneu za 20 klacků.A podložky 2x20 mm, sadu sportovních pružin, vzduchový filtr.můžu poslat foto.Jinak po celkové repasi vstřiků šel výkon na 122 kW.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…