FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 06.08.07  16:08

    « Re: Konečně dorazila přístrojovjka do skladu!!!

    Nová přístrojovka je v autě, stav km se jim samozřejmě nepodařilo přehrát, prý protože je to jiný model přístrojovky - polepy pod budíky jsou jiné, teploměr chladící kapaliny má označení 60 a 120st. C, kontrolka na mráz je už jedna, jen mění barvu (nevím co bude svítit místo té původně žluté) a celkem příjemné je, že i po vypnutí zapalování zůstává zobrazen stav km, u staré přístrojovky zmizel úplně. Zaplatil jsem 13.479,50, údajně mi dali slevu 10% a účtovali jen hodinu práce.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.08.07  10:54

    « Re: Litrový výkon

    Tak jsem najel další 2000km a výkon motoru se opravdu zvýšil a já jsem se s ním víc spřátelil. Největší důvod mých nesrovnalostí s motorem byl přechod z benzínu a problém odhadnout v Mondeu rychlost. Proto se mi zdál zátah malý i když auto jelo. Auto je opravdu těžké což dělá problémy v zatáčkách, ale na rovné silnici lépe sedí. Motor je dobrý a ve většině případů výkon stačí, akorát při předjíždění někdy není pro bezpečné předjetí dostatečný. Tam by to chtělo o pár koníků víc. ;-) Respektive mi při předjíždění nepřipadá, že motor má takový výkon. Zřejmě to odpovídá tomu, že rychlost a výkon nejsou závislé lineárně ale kvadraticky. Proto i velký rozdíl výkonu se ve velkých rychlostech až tak neprojeví. Motor by musel mít tak 150kW aby to bylo znát (např 2.7TDCI 172kW/4100 a 562Nm/1800). >:D

    Z jiného soudku [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 04.08.07  22:51

    « Re: Konečně dorazila přístrojovjka do skladu!!!

    Tak se dívám, že se mi napoprvé nepovedlo odeslat příspěvek.

    Psal jsem, že tzv. "den blbec" znám taky a že naštvání na "rychlost" servisu při dodání dílu je oprávněné.
    A že se mi líbí ta Tvoje sebereflexe. :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 04.08.07  22:32

    « Re: Konečně dorazila přístrojovjka do skladu!!!

  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 04.08.07  11:00

    « Konečně dorazila přístrojovjka do skladu!!!

    Včera jsem měl den blbec, v práci nanic atd., jel jsem se doslova pohádat do servisu a nebyl skoro důvod - přístrojovka dorazila, díl objednaný 19.6.2007 dorazil 3.8.2007, neuvěřitelná rychlost v 21. století!!! Auto jim zavezu v pondělí, na otázku jakou dají slevu za nedodržení termínu na zakázkovém listu se mračili, stejně tak na to, že chci přehrát stav km ze staré do nové (podle knihy Ford Mondeo Jak na to z KOPPu to není problém). Auto mají připravené, jen odšroubují 2ks křížový šroubek, vyloupnou starou přístrojovku, odpojí konektor a zamontují novou. Plasty jsem sundal sám.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 04.08.07  07:34

    « Re: Litrový výkon

    To Kutil: Konečně. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.08.07  10:45

    « Re: Litrový výkon

    to Posco: Nemá cenu popisovat něco, co se popisovalo a diskutovalo už 100x. Hezký článek na toto téma je např. na www.TipCars.cz . Jmenuje se PORADNA: Jaký diesel pro Fod Mondeo? TDDi nebo TDCi? Přečti si i diskusi pod tímto článkem.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.08.07  10:22

    « Re: Litrový výkon

    To Posco: Ten motor je konstrukce Ford, ale Ford v roce 2001 neuměl udělat vstřiky a to TDDI je vlastně konstrukce převzatá z Focusu. TDCI jsou vstřiky od DAS které používá PSA ve svých 2.0 a proto jsem psal, že se spojili s PSA.

    TDCI používají více vstřiků v jednom cyklu, takže je motor tišší a má menší spotřebu. Je ale zase citlivější na naftu.

    To lordmystic: Toho 11.8. jsem na dovolené a vracím se okolo 20-24.8. tak uvidím. Jinak auto se umoudřilo, výkon je slušný a spotřeba pokud nejedu více jak 140km/h, tak je na 6,5litrech. Musím ale jezdit v rozsahu 1250 - 2150ot. A co se týče interiéru, tak to ani jeden z nás nezmění. To je otázka osobního názoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.08.07  21:08

    « Re: Litrový výkon

    DR: Kutile, zase kecáš. TDCi v mondeu (model 2001-2006) je vlastní konstrukce Ford (řada Puma), ten motor je shodný s TDDI, jenom mám vysokotlaký přímý vstřik CR.

    A nie su viac poruchovejsie tie TDCi motory? Alebo v com je lepsi?
    A tie motory konstrukcie Ford su ake? horsie alebo lepsie ako tie od PSA?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 02.08.07  14:24

    « sraz

    když tě tu ještě vidím kutile, nebudeš náhodou příští sobotu 11.8. na tuning show v příbrami nebo pak 25.8. na mimoňských válkách? to by byla ideální příležitost se potkat a konečně rozřešit záhadu tvého auta...

    a obecně, kdyby se kdokoliv tady z fóra chystal na jednu z těchto akcí, dejte určitě vědět, proč se nepotkat a nepokecat že?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 02.08.07  14:21

    « Re: startování se spojkou

    kutil: to jsis myslel dobře, ale dnešní odpor převodovky je malej, navíc robusní startér a silné baterie nemají problém jako naše staré škodovky :).
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.08.07  11:52

    « Re: startování se spojkou

    U starého Passata jsem měl předepsané startování bez sešlápnuté spojky, protože udajně po sešlápnutí spojky dochází k posunu klikovky která je zakončena nějakým těsnícím kroužkem a ten potom odejde a motor se zadře. Takže asi na tom něco bude. Vždy jsem si myslel, že vyšlápnutí je proto, aby při startu motor nepřekonával odpor převodovky.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 02.08.07  09:30

    « reklamace na práci

    Myslím že už tu někdo psal ohledně reklamace na práci v servisu. Koupil jsem před rokem zamykání řadičky construct. Auto jsem měl velice krátce, tak jsem si ani neuvědomil, že se mi zhoršilo řazení, šla tam špatně jednička a dvojka, ale nějak jsem si zvykl a naučil mít řadičku v poloze kdy to šlo relativně v pohodě. Jak začala ale víc jezdit přítelkyně, tak se s tím stále pere a zasekávají se jí rychlosti. Nakonec jsem zjistil, že chyba byla na straně servisu, který mi špatně namontoval zamykání řadičky - dal tam nakřivo zarážku která je na táhle od řadičky a ta zarážka se při řazení jedničky a dvojky zadrhává o část zámku. Měla být prostě o 2cm namontována pootočená a bylo by vše OK. Jenže aby se to srovnalo tak tam jsou zatrhávací šrouby, atd. A teď nevím, když mi servis zamítně uznat reklamaci, že na práci je jen 3měs. proti 2 roky na železo. Co myslíte?
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 02.08.07  09:25

    « brzdné dráhy

    [odkaz]

    snažili se o co nejkorektnější podmínky na nových gumách s profi řidiči, chyba tam je určitě vždy, ale určitou vypovídající hodnotu to určitě má, alespoň přibližnou...
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 01.08.07  20:49

    « Re: startování se spojkou

    No tak to tak vypadá, že když je spojka sešláplá, tak také nebude velký problém, ale když tu spojku nebudu sešlapávat před startem, tak by to mělo být také bez problému ne? V tom manuálu to bude přesnš ta část, kde chce výrobce raději bezpečnost než trošku větší opotřebení, ale kdo ví o kolik to může být větší opotřebení... Osobně snad neznám nikoho kdo by startoval bez spojky a nevybavuji si, že by někdo měl podobný problém...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  19:45

    « Re: startování se spojkou

    Chraň bůh, abych nějak oponoval technickému školiteli Fiatu :-!, ale když se podívám do návodu ke svému autu, stojí tam napsáno: "při startování sešlápněte úplně spojkový pedál ...". Schválně se podívejte, co tam máte vy ;-).

    Co se týká vytlačení oleje u axiálních ložisek, podle toho chytrého pána od Fiatů, by k tomu vytlačení mělo dojít až v okamžiku, kdy tu spojku sešlápneme. Takže olej tam celou dobu je, my vyšlápneme spojku a během té vteřiny(několika vteřin) než začneme startovat, má to axiální ložisko komplet vyschnout a dokonce se mají plochy nasucho slepit k sobě.

    To se mi nějak nechce zdát uvěřitelné. Vůle toho axiálního ložiska je v klidovém stavu cca 0,3mm. to je naolik málo, že by se v něm měl olej udržet vzlínáním = nemělo by vyschnout (ne v intervalu dnů/týdnů). Jedna z požadovaných vlastností motorového oleje je pevnost a odolnost mazacího filmu, aby se ani pod tlakem netrhal, ale udržel souvislou vrstvu. A ten olej to zvládá na mnohem namáhanějších místech, než je axiální ložisko. klikovky.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 01.08.07  18:17

    « Re: startování se spojkou

    Lordmystic:
    Já si to v tom časáku přečetl taky a taky už ji nesešlapuji při startování.
    A baterku mám v kondici, byl jsem ji ted' nedávno nechat přeměřit.
    Navíc když jsme v den převzetí Mondea chtěli auto nastartovat o odjet od salonu, baterie byla vybitá, startoval nám to kluk z Fordu boosterem.
    A za dva dny, když jsme asi po 200 Km (celodenní svícení, snad 10x startování, klima, rádio jelo, štráchal jsem se v autě, bylo nové, tak mě všechno zajímalo, prostě odběr proudu byl velký) jeli do akuservisu si ji nechat změřit, tak jsem na vlastní oči viděl na přístroji její 100%ní stav.
    Pán říkal, že tyhle auta mají super alternátory.

    Akorát si před startováním bez vymáčknuté spojky vždycky pro klid duše zakvedlám fofrklackem, jestli tam nemám kvalt, abych se v garáži nerozjel do skříně. :-)

    Lorde, před tím chipem to z výfuku nečadilo a ted' dýmíš? A hned ode dne chipnutí to kouří? A je ten kouř vidět i v zrcátku nebo Ti to někdo poreferoval, koukajíc na Tvoje auto zvenku?
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 01.08.07  16:52

    « startování se spojkou

    už to tu někdo nakousl, teď jsem to také přečetl a nestačím se divit... odpovídal technický školitel fiatu ing. m. nemeth a vypadalo to v celém rozhovoru, že ví o čem mluví:

    "Mýtus vyšlapávání spojky při startu pochází zřejmě z autoškoly. Je to samozřejmě v první řadě bezpečnostní opatření. Naše starší auta měli navíc relativě slabé startéry i akumulátory a oleje v motoru i převodovce při teplotách pod nulou ztuhly. Pak skutečně odpojením převodovky vyšlápnutím spojky poskytlo startéru takovou úlevu, že byl schopen motor jakž takž roztočit. U dnešních vozidel není tato procedrura z technického hlediska odůvodněná. Při sešlápnutí spojky působí na klikový hřídel poměrně velká axiální síla. Čím vyšší je toč. moment motoru, a tedy i síla přítlačné pružiny spojky, tím hůře. Z axiálních ložisek klikového hřídele je při vyšlápnutí spojky vytlačen olej a jejich třecí plochy jsou přitlačeny k sobě. Při roztočení startéru dojde k jejich náhlému odtržení, což se na úrovni povrchové struktury materiálu neobejde beze škod a úbytku materiálu. Olejovým filmem jsou ložiska chráněna jen za chodu, nikoli v klidu. Motory, které při sešlápnutí spojky na křižovatce zhasnou či při chodu na volnoběh klepou, aniž by měly volná hlavní ložiska, za to mohou "vděčit" často trvalému startování se spojkou. Mají opotřebená axiální ložiska, klikový hřídel má nadměrnou axiální vůli a podélně se pohybuje."

    Co vy na to?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.08.07  15:27

    « Re: Pánové

    to superkutil: chtěl jsem zůstat u nového mondea, moc se mi líbí technika šla nahoru, jen na ty motory se zapomíná 2,7 TDCi v nedohlednu a ST v nedohlednu už jsem nemohl čekat. Třeba ojedu 3.0 Tdi a za dva roky se zase vrátím k modrému oválu. Tedˇ jsem byl 4,5 roku maximálně spokojen.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.08.07  15:15

    « Re: Pánové

    To vica: Taky bych chtěl firemní 3.0TDI, většina mých klientů ale končí na Fabii nebo Oktávce. Jen ředitelé mají Passaty 2.0TDI >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…