FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
pepek 07.08.07 13:04
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
Hele polokutile a on tě ten zlý a okrádající autobazar, co ho žaluješ za podvod při prodeji auta, pustil povozit v tvém starém Mondeu? Netaháš zase náhodou lidi za nohu další pohádkou do sbírky? -
"-- skrytý --" 07.08.07 12:06
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
Kutile, já číst umím, ale ty neumíš psát, tvé "myšlení" komentovat nebudu. V celém tvém příspěvku není o momentu na kolech ani slovo, s výjimkou nadpisu. O výkonu je jediná zmíňka v předposlední větě, zato hodnoty momentu motoru jsou tam snad na každém řádku.
V celém tvém příspěvku není nikde moment na kolech uvedený, pochopitelně, protože ho neumíš spočítat. Všude uvádíš jenom moment motoru - a k výpočtům koeficientů používáš výkon.
Takže bez ohledu na to, co tvrdíš v nadpisu, moment na kolech tam nikde neporovnáváš. Neporovnáváš ani kroutící moment motoru. Porovnáváš zřejmě výkon motoru (ne na kolech) - a ani o tom nevíš.
Tady to neokecáš, tady už ten příspěvek po sobě přepsat nemůžeš. Tak si dej pauzu, vystřízlivěj a přestaň psát blbosti.
A až budeš mít čistou hlavu, tak zkus vysvětlit, jak jsi z čísel 158Nm a 320Nm dostal koeficient 73 :-! -
superkutil 07.08.07 11:01
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
Hele DR, zkus nejdřív pořádně číst! Je to o 27% menší moment na kolech, ne na motoru. Přečti si to ještě jednou. Srovnání je o tom, jak moc je auto schopné zrychlit při určité rychlosti. Srovnání mluví o tom, jak se budou obě auta chovat a jak zrychlovat. Nemůžeš porovnávat různé motory ale můžeš porovnávat chování aut s nimi. Fakt příště víc čti a mysli než budeš dělat závěry. :-!
A pořád motáš moment a výkon. Moment auto tlačí a zrychluje, ne výkon. Ten jen říká v jaké rychlosti je ten moment ještě dostupný.
Pokud jsem to napsal nesrozumitelně, tak se omlouvám a přidávám příklad z kterého to snad bude jasnější. Pojedu do kopce 160km/h a budu potřebovat předjet. Udělám to tak abych měl na kolech co největší možný moment. Ten je dán momentem motoru a převodovým stupněm (zpřevodováním převodovky a diferáku). Takže např u MKII (viz výše dám 4ku) a na kolech mám hodnotu 5283, pokud nechám 5ku tak mám jen 3875. U MKV mám na 6ku 5400 a na 5ku 5775. Je to hodnota momentu násobená nějakou konstantou, vždy stejnou (ta je dána průměrem kola). No a na základě zákona F = m.a je zrychlení auta závislé na hmotnosti. Je to srozumitelné? -
"-- skrytý --" 07.08.07 10:16
« Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
Srovnávat kroutící moment různých motorů v různých otáčkách, počítat z toho koeficienty a dělat z nich závěry, to může fakt jenom kutil.
koeficienty si cucáš z palece, nebo mají nějakou souvislost s těmi hodnotami? Podlě mě sice pořád meleš o krouťáku, ale přitom celou dobu počítáš s výkonem. Klasický kutilův zmatek a chaos, ani ty sám nevíš, cos to vlastně spočítal, natož jaký z toho udělat závěr.
"Při rychlosti 160km/h a MKII na 5ku a MKV na 6ku má MKII o 27% (22%) menší moment"
Já tam vidím u MKII 158Nm a u MKV 320Nm, to je podle tebe 27%????? O tom zbytku platí to samé.
Kutile, nevím co hulíš, ale musí to být fakt síla. -
Vasik1 07.08.07 09:01
« Re: kmitání volantu
Tak děvčata a chlapci, včera jsem si byl pro spravené elektrony, nejdřív sem tam tedy raději ještě volal kolik si připravit, tak tedy jedno kolo za 600 druhé za 700, k tomu vyvážení a montáž, dohromady 1580 8-s, dostal jsem slevu a zaplatil jen 1500, tedy pěkně drahá díra. Jinak tedy jel jsem tam teď v neděli znova, mýlil jsem se, není před Vyškovem, ale blíž k Brnu, konkrétně před rousínovem, valil sem to v rychlém a pozoroval ty co to brali přez díru...chudáci. -
superkutil 07.08.07 08:52
« Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.
Ahoj, tak jsem se zase vezl v mém starém autě a připadalo mi hodně živé a tak jsem si dal práci a spočítal jsem to. Výsledky jsou tyto:
Auto Převod Rychlost Otáčky Moment motoru Koeficient
MKII 5 160 4000 158 73
MKV 6 160 2700 320 100
MKII 4 160 5300 150 87
MKV 5 160 3300 280 100
MKII 4 188 6286 145 101 (103)
MKV 6 188 3100 290 100
MKV 5 188 3700 240
Při rychlosti 160km/h a MKII na 5ku a MKV na 6ku má MKII o 27% (22%) menší moment.
Při rychlosti 160km/h a MKII na 4ku a MKV na 5ku má MKII o 13% (7%) menší moment.
Při rychlosti 160km/h a MKII na 4ku a MKV na 6ku má MKII o 7% (0%) menší moment.
Při rychlosti 188km/h a MKII na 4ku a MKV na 6ku má MKII o 1% (9%) větší moment. Pokud by MKV jelo na 5ku tak má MKII dokonce o 3% (10%) větší moment.
Údaje v závorkách je při korekci na základě hmotností vozů.
Z tohoto porovnání je jasně vidět, že u vozů nestačí údaj max momment a max výkon, ale i rozsah otáček.
Vycházel jsem z údajů dodávaných fordem a z grafů internetu proto může být výpočet zatížen chybou. :-) -
superkutil 06.08.07 21:47
« Re: spojka a chip
Jestli spojka klouže, měla by klouzat pořád, respektive nejvíc na 5ku a 6ku. Naopak na 1ku a 2ku by neměla (velký převodový poměr převodovky). Hledal bych problém jinde. Kolik máš najeto, nezlobila už spojka dříve? Myslel bych, že v Mondeu bude pro TDCI jeden typ spojky. Velikost max. přenášeného momentu záleží na ploše kotoučů a tlaku přítlačných pružin. Netuším kolika lamelová je, ale pokud by ti nestačila sériová spojka, zkus někoho, kdo se zabývá spojkovým obložením. Měla by pomoct výměna obložení nebo pružin. -
lordmystic 06.08.07 20:07
« spojka a chip
tak první vážnější problémek s chipem potvrzen. spojka není schopna přenést 420Nm a 120kW a klouže. projevuje se to pouze na jedničku při max. akceleraci z místa, když se víc zahřeje klouže i dvojka :(.
netuší někdo jak jsou spojky konstruované? už je má spojka horší a nepobere to a nová by to zvládla, nebo je prostě konstrukčně málo dimenzovaná a ani nová by to neutáhla? jaké mám možnosti? novou spojku více dimenzovanou? dá se sehnat na mondeo, kolik by mohla stát? mohla by být ta pro 2.2TDCi, ta by měla být více dimenzovaná? netušíte tedy někdo? -
oleowr1 06.08.07 16:08
« Re: Konečně dorazila přístrojovjka do skladu!!!
Nová přístrojovka je v autě, stav km se jim samozřejmě nepodařilo přehrát, prý protože je to jiný model přístrojovky - polepy pod budíky jsou jiné, teploměr chladící kapaliny má označení 60 a 120st. C, kontrolka na mráz je už jedna, jen mění barvu (nevím co bude svítit místo té původně žluté) a celkem příjemné je, že i po vypnutí zapalování zůstává zobrazen stav km, u staré přístrojovky zmizel úplně. Zaplatil jsem 13.479,50, údajně mi dali slevu 10% a účtovali jen hodinu práce. -
superkutil 06.08.07 10:54
« Re: Litrový výkon
Tak jsem najel další 2000km a výkon motoru se opravdu zvýšil a já jsem se s ním víc spřátelil. Největší důvod mých nesrovnalostí s motorem byl přechod z benzínu a problém odhadnout v Mondeu rychlost. Proto se mi zdál zátah malý i když auto jelo. Auto je opravdu těžké což dělá problémy v zatáčkách, ale na rovné silnici lépe sedí. Motor je dobrý a ve většině případů výkon stačí, akorát při předjíždění někdy není pro bezpečné předjetí dostatečný. Tam by to chtělo o pár koníků víc. ;-) Respektive mi při předjíždění nepřipadá, že motor má takový výkon. Zřejmě to odpovídá tomu, že rychlost a výkon nejsou závislé lineárně ale kvadraticky. Proto i velký rozdíl výkonu se ve velkých rychlostech až tak neprojeví. Motor by musel mít tak 150kW aby to bylo znát (např 2.7TDCI 172kW/4100 a 562Nm/1800). >:D
Z jiného soudku [odkaz] -
oleowr1 04.08.07 11:00
« Konečně dorazila přístrojovjka do skladu!!!
Včera jsem měl den blbec, v práci nanic atd., jel jsem se doslova pohádat do servisu a nebyl skoro důvod - přístrojovka dorazila, díl objednaný 19.6.2007 dorazil 3.8.2007, neuvěřitelná rychlost v 21. století!!! Auto jim zavezu v pondělí, na otázku jakou dají slevu za nedodržení termínu na zakázkovém listu se mračili, stejně tak na to, že chci přehrát stav km ze staré do nové (podle knihy Ford Mondeo Jak na to z KOPPu to není problém). Auto mají připravené, jen odšroubují 2ks křížový šroubek, vyloupnou starou přístrojovku, odpojí konektor a zamontují novou. Plasty jsem sundal sám. -
superkutil 03.08.07 10:22
« Re: Litrový výkon
To Posco: Ten motor je konstrukce Ford, ale Ford v roce 2001 neuměl udělat vstřiky a to TDDI je vlastně konstrukce převzatá z Focusu. TDCI jsou vstřiky od DAS které používá PSA ve svých 2.0 a proto jsem psal, že se spojili s PSA.
TDCI používají více vstřiků v jednom cyklu, takže je motor tišší a má menší spotřebu. Je ale zase citlivější na naftu.
To lordmystic: Toho 11.8. jsem na dovolené a vracím se okolo 20-24.8. tak uvidím. Jinak auto se umoudřilo, výkon je slušný a spotřeba pokud nejedu více jak 140km/h, tak je na 6,5litrech. Musím ale jezdit v rozsahu 1250 - 2150ot. A co se týče interiéru, tak to ani jeden z nás nezmění. To je otázka osobního názoru. -
"-- skrytý --" 02.08.07 21:08
« Re: Litrový výkon
DR: Kutile, zase kecáš. TDCi v mondeu (model 2001-2006) je vlastní konstrukce Ford (řada Puma), ten motor je shodný s TDDI, jenom mám vysokotlaký přímý vstřik CR.
A nie su viac poruchovejsie tie TDCi motory? Alebo v com je lepsi?
A tie motory konstrukcie Ford su ake? horsie alebo lepsie ako tie od PSA? -
lordmystic 02.08.07 14:24
« sraz
když tě tu ještě vidím kutile, nebudeš náhodou příští sobotu 11.8. na tuning show v příbrami nebo pak 25.8. na mimoňských válkách? to by byla ideální příležitost se potkat a konečně rozřešit záhadu tvého auta...
a obecně, kdyby se kdokoliv tady z fóra chystal na jednu z těchto akcí, dejte určitě vědět, proč se nepotkat a nepokecat že?