FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 08.08.07  14:44

    « Re: Re: Čipy...

    Samozřejmě, samotný motor má s čipováním možná nejmenší problém, problém bych viděl (a ukazuje se že tam opravdu je) u převodného ústrojí. Jak uvádíš příklad výkonových verzí motoru 2.2 TDCI, tak je potřeba říct, že řidiči dodávek většinou čipování nepodstupují (přesto že by díky slabším variantám oněch motorů mohli) a naopak po čipování nejvíce touží ti, co mají tu nejvýkonnější variantu, teda tu, která už se té limitní hranici blíží nejvíce. Nejsem si úplně jistý, jestli firmy- které čipování provádějí, jsou opravdu kompetentní v otázce jak moc čipovat. Případ toho Mondea s automatem jenom potvrzuje to, že některé nemají ani jen základní povědomí o tom, že konkrétně třeba TDCI+Aut. má z nějakého důvodu jinou momentovou charakteristiku a že to není jen z plezíru výrobce. Ten příklad s motorem VW 2.0 TDI u nějž samotný výrobce provádí úpravou SW zvýšení výkonu, u něho evidentně výrobce při konstrukci motoru a vůbec spojky, převodovky a všeho okolo toho s touto variantou počítal. Jestli ovšem při konstrukci počítali s tím, že jim to jistá firma dokáže načipovat až na 178 kW, to už si tak jistý nejsem... Pochopme základní myšlenku: Proč by si výrobce nechal ujít jinak velmi lukrativní nabízení ještě výkonnější verze téhož motoru (ke kterému by stačilo z hlediska výrobních nákladů úplné minimum), a místo toho nechává vydělávat tuningové firmy. Pokud si někdo nechá čipnou Oktávku z 66 kW na 84 kw, budiž, ten motor byl výrobcem nabízen až se 110 kW. Pokud si ale někdo nechá čipnout nejvýkonnější 110 kW verzi na téměř 140 kW, pak už je mechanické smrti možná blíž než si myslí. Když už je tady toto forum o Mondeu, určitě je namístě vzpomenout to, že třeba motor 2.2 TDCI se od 2.0 TDCI liší nejenom pouhým zvětšením zdvihu, ale že má celou klikovou hřídel zesílenou, Má silnější ojnice, má jiné písty (navzdory shodnému vrtání). Určitě by pro výrobce bylo mnohem jednodušší úpravou softwaru zvýšit výkon původního dvoulitru o „zaprděných“ 20 kW, a nemusel jej pracně a jistě mnohem nákladněji mechanicky přepracovávat. To jsou stále jen argumenty úpravců, že všude jsou rezervy velkorysé a že to v poho všechno snese. Ano, některé rozumně čiplé motory to mohou snášet docela dobře, otázkou je- kde je hranice toho „rozumně“... Ostatně to, že to tady někomu přestala zvládat spojka se možná mohl přesvědčit už i někdo z vás (zběžně jsem to tu zahlédl). Těm, kdo mají v Mondeu automatickou převodovku, bych návštěvu těch motorových felčarů vyloženě nedoporučoval, lehce se pak může stát, že si „zátah“ budou vychutnávat už akorát v tramvaji...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  14:13

    « Re: Re: Čipy...

    Je to jen můj dojem, nebo je kutil opravdu splachovací?

    mari to popsal celkem rozumně, kutil jako obvykle uvádí příklady mimo mísu.

    TDI 66kW je motor mechanicky téměř identický s TDI 81kW, takže tam není problém s navýšením výkonu. Některé verze měly jiné turbo a tuším všechny měly menší vstřiky, ale i ty se dají na originál 81kW přestavět. Což je ale o TDI 66kW opravdu obecně známo.

    2.2 TDCi se sníženým výkonem se montuje do tranzitů, právě kvůli větší rezervě životnosti. Náklaďáky mají hnací ústrojí dimenzované na trochu jiné zatížení. Ale tady je řeč o osobních autech.

    U uměle oslabených motorů (jako je třeba ten 1.9 TDI¨66kW, nebo
    55 kW 1.8 TDDi ve focusu) není problém s vyšší zátěží po přečipování, ty motory jsou na vyšší výkon stavěné už v továrně a mechanická odolnost tomu odpovídá. Stejně tak spojka a převodovka je obvykle shodná pro víc motorů s rozdílnými výkony, např. mondeo má jeden typ spojky pro motory o výkonu 85-107kW (od 1.8 benzín před 2.0 TDCi po 2.0 benzín), obdobné je to s převodovkami.

    Takže přečipování nejslabších motorizací často žádné problémy nepřinese, protože spojka i převodovka jsou dimenzované na použití i s motory o vyšším výkonu. Ale přečipování nejvýkonější motorů z dané řady (např TDCI 2.0 96kW) už problémy přinést může docela pravděpodobně, protože tady je rezerva mechanické odolnosti motoru i hnacího ústrojí mnohem menší, než u TDCi 85kW.

    A nechci vidět, jakou tabulku kutil zplodí tentokrát, možná se překoná a dá sem i síťový graf.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.07  13:27

    « Re: Čipy...

    To mari: Moc hezky napsané. Je jasné, že spojka a převodovka jsou dimenzované jen na určitý moment, o zatížení diferenciálu a křížů bych už polemizoval protože zvýšený moment se používá až při vyšších rychlostech a tam i navýšený moment nedosahuje hodnot momentu jako jsou při rozjezdu na jedničku.

    Znám okolo 20 (cca) lidí, kteří mají TDI a Renaultí dCi čipnuté a neměli zatím žádný problém. Renault Megan má najeto už 250tis.km a v pohodě (turbo mu odešlo před čipem), Oktávka I 96kW má najeto skoro 300tis.km a v pohodě a ta teda jezdila stále kolem 200km/h, majitel byl šílenec. Leon 1.9TDI 66kW má najeto taky přes 200tis.km a čip má od počátku a taky v pohodě.

    S TDCI znám akorát jednoho človíčka s C-MAXem 1.6TDCI 96kW a ten má najeto jen asi 100tis.km a tam je to teda taky v pohodě. Ale ten to čipoval kvůli spotřebě, ale jinak jezdí předpisově a umírněně, takže tam se zvýšené opotřebení neprojeví hned.

    Odpovědí na to, proč výrobci neprogramují motory na maximální výkon je např motor od VW. Jejich 2.0TDI má 140k ale také už dělají 170k a je to úpravou SW v ŘJ.

    Dokonce lze získat oficiální packet pro navýšení výkonu přímo od VW. Takže i sami výrobci čipují. To že jsou motory nastavené na cca 70% maximálního zatížení je ochranou před rychlým opotřebením a překročením emisí.

    Vždyť i třeba 2.2TDCI existuje ve čtyřech verzích:

    - 63kW/250Nm
    - 82kW/285Nm
    - 96kW/310Nm
    - 114kW/360Nm (overboost 400Nm)

    Spíše je otázkou, jak moc předimenzované jsou spojka a převodovka, jak moc velké zatížení snesou a kolik % času z celé jízdy řidič zvýšený moment využije.

    Zajímavý je čip od CIMBU pro Oktávku. Hodně se odchyluje od standardu maximálním momentem ve vyšších otáčkách. [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  12:33

    « Re: Čipy...

    pekne napísané a podla mna asi aj veeeelmi blizko realite. Hor sa do cipovania!!!!
  • 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 08.08.07  12:16

    « Čipy...

    Chlapi, promiňte, že se vám ser* do diskuze, ale chtěl bych něco napsat k tomu čipování: Neblbněte s tím a nevěřte žvástům různých úpravců a prodejců, byť by měli na internetu bůhvíjak dobré stránky a tvářili se sebevíc seriózně... Oni mají jediný cíl, prodávat a vydělávat. Když se dívám na jejich argumenty pro čipování, tak je to hodno žáka páté obecné, na otázky co a jak s životností motoru- odpovídají že každý motor má rezervu, a že spojka a převodovka taky... V ničem není z jejich strany problém, vše je ok a za slušný peníz vám nějaký zneuznaný technický expert s laptopem napraví chyby, kterých se při konstrukci a vývoji motoru dopostilo tisícičlenné vývojové oddělení. Nedávno se jistý člověk, který již nějaké 4 roky vlastní Mondeo TDCI proflákl s tím, že shání novou automatickou převodovku. Nechal si načipovat motor u jedné (v tomto oboru velice známé) firmy, která ani vůbec nevěděla o tom, že TDCI s automatem má absolutně jiný průběh kroutícího momentu se sníženou špičkou na 310 N.m, a nechal si od nich přitunit nějakých 110 N.m navíc... Téměř okamžitě přestával automat zvládat přívaly výkonu, do tří měsíců mu klekla převodovka úplně, cena opravy (v tomto případě spíše výměny) momentálně přesahuje jeho finanční možnosti... U „renomovaných“ úpravců se samozřejmě ničeho nedomohl, ti, aby za sebou zametli případné stopy mu pro jistotu přehráli původní program do Řj, a tím je pro ně věc vyřízená. Jedna věc je ta, že motor zvýšení výkonu možná unese, druhá věc jsou převodovky,spojky, rozvodovky atd atd. Každým zvýšením točivého momentu se tyto součásti neuvěřitelně namáhají, třeba taková Laguna 2.2 dCi nezvládá zvýšení točivého momentu o víc jak 20 N.m, protože už tak bojovala s přenosem síly již se sériovou spojkou. Maník na Leonu s celým červeným TDI si to nechal čipnout takovým spůsobem, že se mu jednoho krásného dne odlomily kříže v polosách, a měl o zábavu postaráno. Pokud by měl výrobce počítat s tím, že mu kdejaký chytrák v přítmí garáže zvýší výkon jeho motoru o 20%, pak by musel svá auta preventivně vybavovat spojkou a převodovkou z Tatry 148. Není problém dostat z motoru víc, tohle dokáže kdekdo, ale najít tu hranici za kterou by se jít nemělo- to dokáže jen výrobce. Čipování je jenom hodně výnosný byznys, možná víc než si kdo vůbec dokáže představit. Veškeré starosti firem zabývajících se čipováním končí s převzetím finančního obnosu a vytisknutím grafu z brzdy, převzali jste jejich produkt a můžete si užívat do libosti. Jen si zkuste k nim zajít na reklamaci že jejich „paket“ způsobil nějaké neočekávané problémy, případně něco úplně zničil... Jediné čím vám zavřou hubu, je že přehrají původní SW a zabouchnou za sebou dveře. A vy se můžete jít procházet...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  12:01

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    kutile, zase mi podsouváš něco, co jsem nenapsal. To od tebe není hezké a už to není ani zábavné. Ty jsi asi nepoučitelný.

    Tak si dál objevuj Ameriku a vymýšlej tabulky, on se kvůli tomu svět nezboří. Já si snad pro příště dám lepší pozor, s kým ztrácím čas ;-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  11:52

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    Když už hodnotíme jednotlivé příspěvky, tak to se také přidám. Opět se ukázalo, že diskutovat s Kutilem nemá cenu. Napíše spoustu blbostí a pokud kdokoli i opakovaně na nějakou upozorní, odpověď je mlha typu 10 jiných informací z čehož je cca. 6 od někud opsaných a zbylé 4 jsou další kraviny a takto se to točí dále.
    Protože jde vždy o prd, oponující to dříve či později vzdá a jak se teď ukázalo, Kutil si myslí, že ten kdo má poslední příspěvek je ten, kdo má pravdu.

    A teď k tématu. Kde je odpověď na otázku od DR:

    A až budeš mít čistou hlavu, tak zkus vysvětlit, jak jsi z čísel 158Nm a 320Nm dostal koeficient 73

    Odpověď je ta, že v další tabule divné koeficienty zmizely.

    A co nám vlastně celá tato diskuse měla dát? Zase velmi typická záležitost Kutila. Vybrat naprosto špatný příklad, na kterém se snaží něco dokázat. Tentokrát nám asi chtěl ukázat, že dvě různá auta mají různé převodovky a zvolil si k tomu rychlosti, které se využívají spíše okrajově a ve kterých je nutné mít hlavě výkon na jejich dosažení a udržení. Což mu ale nebrání tento jeden případ naprosto zobecnit a udělat z něj špatný závěr.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 08.08.07  11:20

    « Re: Mám ji tam.

    To Jarda.Suchy: Kolem 53.000. Právě, že mi to dělalo (zatím!?) jen při prvním startu ráno. Potom už celý den OK. Jezdím dost, takže to nemělo čas úplně vychladnout.
    Mám to v Olomouci u Janiše. Spravujou mi blatník, co mi někdo v Brně naboural/nacouval do zaparkovanýho auta. Takže to tam stejně muselo zůstat. Ráno to zkoušel garanční technit a pak mi volal.
    Ale ptal jsem se i u Rašína v OL a taky by s tím vyzkoušením neměli problém. Jezdím většinou k Janišovi, ale potřeboval jsem nutně měnit olej v Tranzitu a neměli volno. Tak jsem zajel k Rašínovi. Byl jsem docela mile překvapen jednáním technika...
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 08.08.07  11:13

    « Re: Startování se spojkou

    Už jsem psal: Měl jsem Plymouth-Laser (turbo benzín) a ten taky nešel bez vyšlápnuté spojky nastartovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.07  10:51

    « Re: Startování se spojkou

    To lordmystic: Jak jsi dopadl s prokluzováním spojky? ;-\ Uvažuju o čipu a tak jsem za každou informaci rád. Jezdím s hodně lehkou nohou (otáčky 1500-2100) ale pro předjíždění i když to točím (fakt už to zvládá do 4000ot. ;-) ), tak je to někdy málo. Má auto po čipu výrazné zrychlení nebo jen zátah v nižších otáčkách?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.07  10:11

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    Tak naposled:

    Auto - Rychlost - Otáčky - Moment motoru - Převodový poměr - Moment na kolech - Rychlostní stupeň
    MKII - 160 - 4000 - 155 - 2,88 - 446 - 5
    MKV - 160 - 2650 - 320 - 1,98 - 634 - 6

    MKII - 160 - 5350 - 158 - 3,85 - 608 - 4
    MKV - 160 - 3300 - 280 - 2,36 - 661 - 5

    MKII - 188 - 6286 - 140 - 3,85 - 539 - 4
    MKV - 188 - 3100 - 290 - 1,98 - 574 - 6
    MKV - 188 - 3700 - 240 - 2,36 - 566 - 5

    V žádném případě jsem nechtěl vyvolat nějaké dohady, jen jsem chtěl poukázat, že je rozdíl moment na kolech a moment motoru a že i vysoká hodnota momentu u dieselu nemusí být zárukou zrychlení vozu v celém rozsahu rychlostí.

    Rozumné reakce je od oleowr1, nepochopil jsem reakci od DR a o pepkovi se ani vyjadřovat nebudu, to je starej buřič.

    To DR, když už jsi narazil na minulou debatu [odkaz] tak jsi myslím končil slovy:

    "Máš pravdu, koly kroutí moment"

    tak nevím, proč tady zase píšeš něco jiného. A ještě jedna věc, i když je moment v Nm, tak je to moment síly a ne práce. Je to vektorový součin síly kolmé na dráhu (síla na páce) a ne součin síly a dráhy ve stejném směru (práce). Více to už nechci řešit, slíbená tabulka je výše, koho zajímá tak se podívá, ostatní nechť jí přehlížejí. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 08.08.07  09:34

    « Re: Startování se spojkou

    cartmanxv: je to opravdu tak, že nejde nastartovat bez vyšláplé spojky nebo bez vyšláplé spojky NEBO brzdy...?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  08:35

    « Re: Mám ji tam.

    to hil: a po kolika najetych kilometrech? A v jakem servisu ti to takto odzkouseli za studena, nam u Charouze rekli, ze zahraty nebo studeny motor na to nema vliv !!!! atd...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.07  19:11

    « Re: Startování se spojkou

    Jen takové malé odlehčení od kutilovy tabulky ;-) :je zajímavé, že školitel Fiatu doporučuje startovat bez vyšlápnuté spojky, a nová Alfa Romeo Spider 2.2 JTS Exclusive /taky Ital/ bez vyšláplého pedálu spojky nejde nastartovat. ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 07.08.07  17:39

    « Mám ji tam.

    Psal jsem o hluku při studeným motoru.
    Tak jsem to dal do servisu, aby to nastartovali studený.
    No a co myslíte pánové? Mám ji tam!
    Prý vadná napínací kladka a spol...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.07  17:37

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    kutile, žádné další tabulky nedělej, nebo se z toho zcvokneš.

    Jestli celá ta tvá vědecká práce měla účel dokázat, že "i když má jedno auto max výkon 85kW a druhé 114kW, tak v určitém okamžiku při stejné rychlosti může mít i to slabší auto na kolech větší moment", tak jsi zbytečně plýtval svým nezměrným talentem na vysvětlování a dokazování něčeho, co nikdo nepopíral ani nezpochybňoval - já rozhodně ne.

    Konečně víš, že hodnota krouťáku motoru sama o sobě nic neznamená. Když jsme se o tom bavili posledně, měl jsi v tom mnohem větší chaos [odkaz]
    [odkaz]

    Ale vyjádřit se srozumitelně hned na první pokus neumíš ani teď.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 07.08.07  16:33

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    to superkutil: tady není moc čemu rozumět, pro různé převodové stupně se liší moment na kolech, to je jasné a je celkem zbytečné se tím zabývat, souvisí s tím několik skutečností:

    - terénní auta mají redukce, aby měly větší tažnou sílu při pomalé rychlosti, t.j. větší moment na kolech
    - traktory a tahače jsou zpřevodovány do pomala aby měly větší tažnou sílu
    - auto se těžko roztlačí na jedničku - musíme dosáhnout většího momentu na kolech, abychom překonali při pomalých otáčkách odpor motoru (kompresi)

    Máš pravdu, že v určitých režimech (je to funkcí otáček, zařazeného převodového stupně, výkonových a momentových charakteristik motoru) může mít diesel menší nebo větší moment na kolech než benziňák. V praxi se to odráží třeba na tom, že identické auto v provedení benzin se stejným výkonem v kW má lepší akceleraci z 0-100km/h, ale horší pružné akcelerace než diesel.

    Myslím si, že dále o tom diskutovat nemá smysl....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.08.07  15:37

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    To DR: Zase blbě čteš. Kdyby jsi četl pořádně, tak zjistíš, že když u TDCI podřadíš, tak ne vždy musí být dynamika lepší. To porovnání jen mělo říct, že i když má jedno auto max výkon 85kW a druhé 114kW, tak v určitém okamžiku při stejné rychlosti může mít i to slabší auto na kolech větší moment.

    Nic víc a nic míň to říct nemělo. Pokud ti to takto nestačí, tak udělám detailní tabulku s výpočtem a vším dalším a dám sem odkaz. Ale teď na to teda čas nemám. Myslel jsem, že to bude dostatečně srozumitelné. Koeficient je poměr momentů na kolech.

    Moment na kolech je počítaný z momentu motoru v otáčkách odpovídajících rychlosti a pronásobený převodovým poměrem. Vzhledem k tomu, že se za jízdy průměr kol mění jen minimálně, tak jsem to zjednodušil. Pro tebe teda udělám výpočet kompletní.

    Bože, je tady ještě někdo, kdo tomu taky nerozumí?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.07  14:47

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    kutile, zase meleš o něčem jiném a ještě se mi snažíš podsouvat něco, co jsem nenapsal.

    V nadpisu jsi psal o srovnání momentu na kolech, v příspěvku všude uváděl moment motoru a koeficienty jsi počítal z výkonu. Bez jakéhokoliv vysvětlení, jak jsi ta čísla získal a co znamenají. Takže zase klasický kutilův guláš.

    Po složitých výpočtech, ve kterých pořád sám nemáš úplně jasno, jsi objevil Ameriku - když podřadíš, dynamika auta se zlepší a výkon motoru se s rostoucími otáčkami zvyšuje.. Bravo, jsi génius.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.08.07  13:36

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    To pepek: Bazar moje auto hned 2dny poté, co jsem tam auto nechal na prověření, zda na něj půjde udělat leasing za hotovost prodal. Jen mě stále tvrdil, že auto prověřuje leasingovka a potom, že má auto leasingovka u sebe. Přitom nová majitelka s autem už vesele jezdila. Jen měla můj techničák protože jí bazar auto odmítal převést. Nakonec mě asi po 1,5měsíci kontaktovala a tak jsme se poznali.

    Bazar mi do poslední chvíle tvrdil, že je na auto udělaný leasing a že auto koupila leasingovka a že ho na leasing získala původní zájemkyně, která vůbec neexistovala, byl to člověk nastrčený bazarem.

    To DR: Převodovka funguje jako násobič momentu, výkon na vstupu i výstupu je stejný (zanedbávám-li ztráty). [odkaz] Pokud chceš, můžeš klidně porovnávat výkony, při stejné rychlosti je to jedno. Je to slovíčkaření. Proč pořád chceš porovnávat moment motorů?

    Kroutící moment je vlastně síla kterou motor působí na klikové hřídeli. Tato síla je dále vedena přes převodovku na kola. Převodovka a poloměr kola společně určují jak velká síla bude přenesena na kola a jaké otáčky bude mít kolo. Například při kroutícím momentu 100 N/m, otáčkách motoru 4000 min-1, převodovém poměru 1:2 (motor se točí 2x rychleji než kolo) a poloměru kola 0,5 m, bude na kole působit síla 400 N. Obvodová rychlost kola bude v=(2*PI*R*N *0,06)/(P), kde PI = 3,14, R = poloměr kola [m], N = počet otáček [min-1], P = převod, 0,06 = převod z m/min na km/h a v = rychlost [km/h].

    Výkon motoru je přímo závislý na otáčkách a kroutícím momentu motoru. Lze ho spočítat ze vzorce P = (2*PI*N*M) / 60000, kde P = výkon [kW], PI = 3,14, N = počet otáček [min-1], M = kroutící moment v daných otáčkách [N/m], 60000 = převod z min na s a z W na kW.

    Je to srozumitelné? Auto tlačí síla a ta je úměrná momentu a samozřejmě i výkonu neboť (moment = výkon/otáčky). Co na tom není jasné?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…