FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  21:26

    « Re: Re: Čipy...

    Jeden priklad ktory mozno pomoze objasnit situaciu s cipovanim.

    Moj znami si pred mozno aj 10rokov dozadu kupil Octaviu Tdi 66kw a asi po pol potom prisiel Tdi 81 kW. Dost intenzivne sa zaujimal ako by prestaval svoj motor na 81 kW. Teoria bola taka (cipi boli vtedy este len v plienkach) ze je to identicky motor a bude stacit kupit riadiacu jednotku z 81kW (cize po dnesnom - precipovat). Lenze take jednoduche to nebolo. Pisal dokonca do zavodu Skoda v M.B. a tam sa dopatral k informacii ze rozdiel nie je len v riadiacej jednotke ale aj v turbe (myslim ze tam su variabilne lopatky alebo nieco take) a este asi v dvoch podstatnych veciach na ktore si teraz nespomeniem. Skratka vysledok bol taky ze urobit zo 66 kW 81 kW bolo mozne len velmi nasilu a z 99% istotou ze sa nieco velmi rychlo poserie.

    Netvrdim ze neexistuju 2 rovnake motory kde je rozdiel len v RJ a odstupnovanie vykonu sluzi len marketingu ale Ing. vo vývojových centrách by boli velmi radi keby napr zo 66kw vedeli len softwarom urobit 81 kW (t.j bez ziadnych nakladov).
  • 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 08.08.07  21:07

    « Nove Mondeo

    Tak sem si udelal radost a pujcil jsem si Nove Mondeo. :yes: fakt to bude stat za vymenu.

    Mam jeden postreh z kratke vypujccky:
    Bylo to Titanium, a tak melo FordConvers palubovku (barevny display). Pokud neprochazite menu, tak v klidu je zobrazeno na prave pulce radio a naladena stanice (v druhe pulce je kresba auta). rikal jsem si pekne, tak to zmnenime na nejaky hodnotnejsi udaj. Jake bylo ale moje prekvapeni, kdyz jsem to z te "vobrazovky" nevytriskal?!? Proste se to po kazde vrati na to radio. No, kdyz tuhle informaci mam uz na displayi radia a navic vetsina lidi nejspis posloucha jednu oblibenou stanici, tak je po delsim case tahle informace doooost obsoletni. (jedina co se mi povedlo byla zmena barvy :) mrkvosoft aby se zacal bat >:-[] )

    Samozrejme, ze se mi to porad libi :*) , ale trochu me tim donutili premyslet, jestli bych to tam fakt chtel.
    Jinak startovani s klickem v kapse a "cudlikem" je fakt frajerinka :) uvidim, jestli odolam nebo ne ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 08.08.07  20:57

    « Re: spojka a chip

    420 Nm je fakt palba na 2.0 a ta spojka na to jednoznacne neni dimenzovana. Ta z 2.2 by byt mohla, to je dobra uvaha, ale muze byt i konstrukcne jina, tak to nebude tak jednoduchy. Zkusil bych se porozhlidnout po sportovnich spojkach, ale pro tenhle motor by moc nabidek neocekaval. Tezko bude s takovym artiklem nekdo delat bussines :)
    Nechapu, ze si do toho sel a ze te na to ti upravci neupozornili.
    Ale chapu, ze jsi to mermomoci chtel ;-) :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  18:45

    « Re: Startování se spojkou

    to lordmystic:tuto informaci jsem čerpal z tisku, píšou tam jen, že bez vyšlápnutého pedálu spojky nenastartujete, o brzdovém ani slovo ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.07  18:07

    « Re: Re: Čipy...

    To Kafe: Máš pravdu, dokonce existuje i 118kW/3750 (330Nm/1900) verze v Ibize [odkaz] To je alespoň ukázka toho, že i výrobce sám čipuje motory na vysoké výkony. Je otázkou, zda ta Ibiza měla i spojku a převodovku stejnou jak jiné verze.

    Zde se tedy naskýtá otázka: Proč tedy VW Group nenabízí tento motor i v Oktávce a Superbu a proč nechává tuto úpravu na čipařích? >:D Hele mari, čím myslíš, že to je?

    To Felotron: Ano, 5ka i 6ka jsou po čipu více zatížené ale psal jsem to v souvislosti se zatížením křížových kloubů a ty jsou při rozjezdu na 1ku zatížené víc jak při jízdě na 5ku a 6ku. Takže ty by čipováním neměly být postižené. A pokud budu čipovat, tak hlavně kvůli snížení spotřeby a potom kvůli výkonu při předjíždění. Tam mi současný výkon často nestačí. Respektive stačil by mi, kdyby moment tak rychle neklesal a vydržel 360Nm alespoň do 3500ot >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  18:01

    « Re: Re: Čipy...

    Mari - ze se trapis psanim tech odpovedi - presvedceny nepresvedcis o jejich omylu, tak at si ty auta nechaji zku*vit ;)

    jinak pokud se nepletu 1.9 TDi 66kW a 1.9 TDi 81kW se lisily i hlavou - ale jisty si nejsem.

    superkutil - ja vyuzivam maxima motoru aut, se kteryma jezdim velmi casto a nevim, na co zvysovatvykon, kdyz ho nevyuziju? Dalsi tvuj argument, ze ten zvyseny vykon vyuzijes az ve vyssich rychlostech, tak neni problem s narustem krouticiho momentu - je to blbost, protoze i paty nebo sesty prevodovy stupen (ozubena kolecka, jejich loziska, podpory...) ocekavaji taky jen urcite maximum krouticiho momentu.

    Tuning rulez!!! Do smrti budu out :-!

    :-) >:D :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  16:08

    « Re: Re: Čipy...

    Kutil: "Naopak jsem uváděl Oktávku TDI 96kW což je nejvyšší výkon nabízený továrnou u tohoto motoru 1.9TDI" ..... ak sa nemylim tak najvyssi vykon z tohto motora dostal Seat do Leona I a to 110kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.07  15:24

    « Re: Re: Čipy...

    To DR: No i o grafu jsem uvažoval, ale asi by byl těžko stravitelný. Různé výkonové verze jsem uváděl jen proto, že i výrobce nabízí různé výkonové verze stejného motoru. To proč nenabízí 2.2TDCI ještě s větším výkonem a momentem může být podmíněno marketingem, emisemi atd.

    Naopak jsem uváděl Oktávku TDI 96kW což je nejvyšší výkon nabízený továrnou u tohoto motoru 1.9TDI a nad tím už jsi se nepozastavil. Vždy si vybíráš jen co se ti hodí a to napadáš. Motor 1.9TDI 66kW má turbo bez stavitelných lopatek a tak je velká naděje, že turbo odejde. Proto jsem ho uváděl.

    Jen jsem tím chtěl říct, že to s tím čipováním není až tak smrtelné, když se to ovšem nepřehání.

    A o tom byla právě otázka, jak často využíváte maximum svého motoru?

    Na tu bys DR mohl třeba odpovědět a ne napadat uváděné údaje. Mám pocit, že se chceš víc dohadovat a zpochybňovat moje informace, než přinášet smysluplné informace. A pokud tě tabulka nezajímá, tak si jí nevšímej.

    Jo a ještě odpověď na otázku pro DR:

    A až budeš mít čistou hlavu, tak zkus vysvětlit, jak jsi z čísel 158Nm a 320Nm dostal koeficient 73

    Koeficient bylo procentuální vyjádření poměru momentu na kolech u obou aut. Nedával jsem ji do nové tabulky, aby to DR nemátlo. Má tam skutečné hodnoty momentu, výpočet poměru si může udělat sám.
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 08.08.07  15:16

    « Re: Re: Čipy...

    Já si o tom myslím asi tohle: Firma která ani neví (opět další) že Mondeo 2.0 TDCI 96 kW automatik nemá 330 ale 310 N.m, působí vskutku „důvěryhodným“ dojmem... Zde pro tento konkrétní motor nabízejí až 370 N.m To hovoří za vše.

    Dal jsem si tu práci, a našel si něco k automatické převodovce Durashift, nabízené od roku 2003 pro motor 2.5 V6 a 2.0 TDCI, cituji: "Vzhledem ke kapacitě převodovky, jež byla původně určena výhradně zážehovému šestiválci, musela být snížena špička točivého momentu u nového motoru TDCI na 310 N.m a nebude zde ani aplikována funkce overboost. Nedošlo však jen ke snížení maxima točivého momentu, ale celý jeho průběh byl pro spolupráci s novou převodovkou výrazně optimalizován."

    Čili máme zde informaci od výrobce, že automat by měl zřejmě problémy s původním momentem 330 N.m (nemluvě o 350 v overboostu ), ale jistý „seriózní“ úpravce nám tady jako mávnutím kouzelného proutku nabízí 370 N.m. Já myslím, že si obrázek dokáže udělat každý sám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  15:00

    « Re: Re: Čipy...

    Tahle firma je prej oficialní dodavatel Fordu. Dělá jak upravy vzhledu, tak chiptuning. Myslím, že tenhle čip už by měl být dostatečně odzkoušený.
    [odkaz]
    Co si o tom myslíte? ( tu cenu komentovat nemusíte :-) )
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 08.08.07  14:49

    « Re: Re: Čipy...

    DR: ano, ten příklad uměle oslabených motorů jsem měl také namysli.
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 08.08.07  14:44

    « Re: Re: Čipy...

    Samozřejmě, samotný motor má s čipováním možná nejmenší problém, problém bych viděl (a ukazuje se že tam opravdu je) u převodného ústrojí. Jak uvádíš příklad výkonových verzí motoru 2.2 TDCI, tak je potřeba říct, že řidiči dodávek většinou čipování nepodstupují (přesto že by díky slabším variantám oněch motorů mohli) a naopak po čipování nejvíce touží ti, co mají tu nejvýkonnější variantu, teda tu, která už se té limitní hranici blíží nejvíce. Nejsem si úplně jistý, jestli firmy- které čipování provádějí, jsou opravdu kompetentní v otázce jak moc čipovat. Případ toho Mondea s automatem jenom potvrzuje to, že některé nemají ani jen základní povědomí o tom, že konkrétně třeba TDCI+Aut. má z nějakého důvodu jinou momentovou charakteristiku a že to není jen z plezíru výrobce. Ten příklad s motorem VW 2.0 TDI u nějž samotný výrobce provádí úpravou SW zvýšení výkonu, u něho evidentně výrobce při konstrukci motoru a vůbec spojky, převodovky a všeho okolo toho s touto variantou počítal. Jestli ovšem při konstrukci počítali s tím, že jim to jistá firma dokáže načipovat až na 178 kW, to už si tak jistý nejsem... Pochopme základní myšlenku: Proč by si výrobce nechal ujít jinak velmi lukrativní nabízení ještě výkonnější verze téhož motoru (ke kterému by stačilo z hlediska výrobních nákladů úplné minimum), a místo toho nechává vydělávat tuningové firmy. Pokud si někdo nechá čipnou Oktávku z 66 kW na 84 kw, budiž, ten motor byl výrobcem nabízen až se 110 kW. Pokud si ale někdo nechá čipnout nejvýkonnější 110 kW verzi na téměř 140 kW, pak už je mechanické smrti možná blíž než si myslí. Když už je tady toto forum o Mondeu, určitě je namístě vzpomenout to, že třeba motor 2.2 TDCI se od 2.0 TDCI liší nejenom pouhým zvětšením zdvihu, ale že má celou klikovou hřídel zesílenou, Má silnější ojnice, má jiné písty (navzdory shodnému vrtání). Určitě by pro výrobce bylo mnohem jednodušší úpravou softwaru zvýšit výkon původního dvoulitru o „zaprděných“ 20 kW, a nemusel jej pracně a jistě mnohem nákladněji mechanicky přepracovávat. To jsou stále jen argumenty úpravců, že všude jsou rezervy velkorysé a že to v poho všechno snese. Ano, některé rozumně čiplé motory to mohou snášet docela dobře, otázkou je- kde je hranice toho „rozumně“... Ostatně to, že to tady někomu přestala zvládat spojka se možná mohl přesvědčit už i někdo z vás (zběžně jsem to tu zahlédl). Těm, kdo mají v Mondeu automatickou převodovku, bych návštěvu těch motorových felčarů vyloženě nedoporučoval, lehce se pak může stát, že si „zátah“ budou vychutnávat už akorát v tramvaji...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  14:13

    « Re: Re: Čipy...

    Je to jen můj dojem, nebo je kutil opravdu splachovací?

    mari to popsal celkem rozumně, kutil jako obvykle uvádí příklady mimo mísu.

    TDI 66kW je motor mechanicky téměř identický s TDI 81kW, takže tam není problém s navýšením výkonu. Některé verze měly jiné turbo a tuším všechny měly menší vstřiky, ale i ty se dají na originál 81kW přestavět. Což je ale o TDI 66kW opravdu obecně známo.

    2.2 TDCi se sníženým výkonem se montuje do tranzitů, právě kvůli větší rezervě životnosti. Náklaďáky mají hnací ústrojí dimenzované na trochu jiné zatížení. Ale tady je řeč o osobních autech.

    U uměle oslabených motorů (jako je třeba ten 1.9 TDI¨66kW, nebo
    55 kW 1.8 TDDi ve focusu) není problém s vyšší zátěží po přečipování, ty motory jsou na vyšší výkon stavěné už v továrně a mechanická odolnost tomu odpovídá. Stejně tak spojka a převodovka je obvykle shodná pro víc motorů s rozdílnými výkony, např. mondeo má jeden typ spojky pro motory o výkonu 85-107kW (od 1.8 benzín před 2.0 TDCi po 2.0 benzín), obdobné je to s převodovkami.

    Takže přečipování nejslabších motorizací často žádné problémy nepřinese, protože spojka i převodovka jsou dimenzované na použití i s motory o vyšším výkonu. Ale přečipování nejvýkonější motorů z dané řady (např TDCI 2.0 96kW) už problémy přinést může docela pravděpodobně, protože tady je rezerva mechanické odolnosti motoru i hnacího ústrojí mnohem menší, než u TDCi 85kW.

    A nechci vidět, jakou tabulku kutil zplodí tentokrát, možná se překoná a dá sem i síťový graf.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.07  13:27

    « Re: Čipy...

    To mari: Moc hezky napsané. Je jasné, že spojka a převodovka jsou dimenzované jen na určitý moment, o zatížení diferenciálu a křížů bych už polemizoval protože zvýšený moment se používá až při vyšších rychlostech a tam i navýšený moment nedosahuje hodnot momentu jako jsou při rozjezdu na jedničku.

    Znám okolo 20 (cca) lidí, kteří mají TDI a Renaultí dCi čipnuté a neměli zatím žádný problém. Renault Megan má najeto už 250tis.km a v pohodě (turbo mu odešlo před čipem), Oktávka I 96kW má najeto skoro 300tis.km a v pohodě a ta teda jezdila stále kolem 200km/h, majitel byl šílenec. Leon 1.9TDI 66kW má najeto taky přes 200tis.km a čip má od počátku a taky v pohodě.

    S TDCI znám akorát jednoho človíčka s C-MAXem 1.6TDCI 96kW a ten má najeto jen asi 100tis.km a tam je to teda taky v pohodě. Ale ten to čipoval kvůli spotřebě, ale jinak jezdí předpisově a umírněně, takže tam se zvýšené opotřebení neprojeví hned.

    Odpovědí na to, proč výrobci neprogramují motory na maximální výkon je např motor od VW. Jejich 2.0TDI má 140k ale také už dělají 170k a je to úpravou SW v ŘJ.

    Dokonce lze získat oficiální packet pro navýšení výkonu přímo od VW. Takže i sami výrobci čipují. To že jsou motory nastavené na cca 70% maximálního zatížení je ochranou před rychlým opotřebením a překročením emisí.

    Vždyť i třeba 2.2TDCI existuje ve čtyřech verzích:

    - 63kW/250Nm
    - 82kW/285Nm
    - 96kW/310Nm
    - 114kW/360Nm (overboost 400Nm)

    Spíše je otázkou, jak moc předimenzované jsou spojka a převodovka, jak moc velké zatížení snesou a kolik % času z celé jízdy řidič zvýšený moment využije.

    Zajímavý je čip od CIMBU pro Oktávku. Hodně se odchyluje od standardu maximálním momentem ve vyšších otáčkách. [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  12:33

    « Re: Čipy...

    pekne napísané a podla mna asi aj veeeelmi blizko realite. Hor sa do cipovania!!!!
  • 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 08.08.07  12:16

    « Čipy...

    Chlapi, promiňte, že se vám ser* do diskuze, ale chtěl bych něco napsat k tomu čipování: Neblbněte s tím a nevěřte žvástům různých úpravců a prodejců, byť by měli na internetu bůhvíjak dobré stránky a tvářili se sebevíc seriózně... Oni mají jediný cíl, prodávat a vydělávat. Když se dívám na jejich argumenty pro čipování, tak je to hodno žáka páté obecné, na otázky co a jak s životností motoru- odpovídají že každý motor má rezervu, a že spojka a převodovka taky... V ničem není z jejich strany problém, vše je ok a za slušný peníz vám nějaký zneuznaný technický expert s laptopem napraví chyby, kterých se při konstrukci a vývoji motoru dopostilo tisícičlenné vývojové oddělení. Nedávno se jistý člověk, který již nějaké 4 roky vlastní Mondeo TDCI proflákl s tím, že shání novou automatickou převodovku. Nechal si načipovat motor u jedné (v tomto oboru velice známé) firmy, která ani vůbec nevěděla o tom, že TDCI s automatem má absolutně jiný průběh kroutícího momentu se sníženou špičkou na 310 N.m, a nechal si od nich přitunit nějakých 110 N.m navíc... Téměř okamžitě přestával automat zvládat přívaly výkonu, do tří měsíců mu klekla převodovka úplně, cena opravy (v tomto případě spíše výměny) momentálně přesahuje jeho finanční možnosti... U „renomovaných“ úpravců se samozřejmě ničeho nedomohl, ti, aby za sebou zametli případné stopy mu pro jistotu přehráli původní program do Řj, a tím je pro ně věc vyřízená. Jedna věc je ta, že motor zvýšení výkonu možná unese, druhá věc jsou převodovky,spojky, rozvodovky atd atd. Každým zvýšením točivého momentu se tyto součásti neuvěřitelně namáhají, třeba taková Laguna 2.2 dCi nezvládá zvýšení točivého momentu o víc jak 20 N.m, protože už tak bojovala s přenosem síly již se sériovou spojkou. Maník na Leonu s celým červeným TDI si to nechal čipnout takovým spůsobem, že se mu jednoho krásného dne odlomily kříže v polosách, a měl o zábavu postaráno. Pokud by měl výrobce počítat s tím, že mu kdejaký chytrák v přítmí garáže zvýší výkon jeho motoru o 20%, pak by musel svá auta preventivně vybavovat spojkou a převodovkou z Tatry 148. Není problém dostat z motoru víc, tohle dokáže kdekdo, ale najít tu hranici za kterou by se jít nemělo- to dokáže jen výrobce. Čipování je jenom hodně výnosný byznys, možná víc než si kdo vůbec dokáže představit. Veškeré starosti firem zabývajících se čipováním končí s převzetím finančního obnosu a vytisknutím grafu z brzdy, převzali jste jejich produkt a můžete si užívat do libosti. Jen si zkuste k nim zajít na reklamaci že jejich „paket“ způsobil nějaké neočekávané problémy, případně něco úplně zničil... Jediné čím vám zavřou hubu, je že přehrají původní SW a zabouchnou za sebou dveře. A vy se můžete jít procházet...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  12:01

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    kutile, zase mi podsouváš něco, co jsem nenapsal. To od tebe není hezké a už to není ani zábavné. Ty jsi asi nepoučitelný.

    Tak si dál objevuj Ameriku a vymýšlej tabulky, on se kvůli tomu svět nezboří. Já si snad pro příště dám lepší pozor, s kým ztrácím čas ;-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  11:52

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    Když už hodnotíme jednotlivé příspěvky, tak to se také přidám. Opět se ukázalo, že diskutovat s Kutilem nemá cenu. Napíše spoustu blbostí a pokud kdokoli i opakovaně na nějakou upozorní, odpověď je mlha typu 10 jiných informací z čehož je cca. 6 od někud opsaných a zbylé 4 jsou další kraviny a takto se to točí dále.
    Protože jde vždy o prd, oponující to dříve či později vzdá a jak se teď ukázalo, Kutil si myslí, že ten kdo má poslední příspěvek je ten, kdo má pravdu.

    A teď k tématu. Kde je odpověď na otázku od DR:

    A až budeš mít čistou hlavu, tak zkus vysvětlit, jak jsi z čísel 158Nm a 320Nm dostal koeficient 73

    Odpověď je ta, že v další tabule divné koeficienty zmizely.

    A co nám vlastně celá tato diskuse měla dát? Zase velmi typická záležitost Kutila. Vybrat naprosto špatný příklad, na kterém se snaží něco dokázat. Tentokrát nám asi chtěl ukázat, že dvě různá auta mají různé převodovky a zvolil si k tomu rychlosti, které se využívají spíše okrajově a ve kterých je nutné mít hlavě výkon na jejich dosažení a udržení. Což mu ale nebrání tento jeden případ naprosto zobecnit a udělat z něj špatný závěr.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 08.08.07  11:20

    « Re: Mám ji tam.

    To Jarda.Suchy: Kolem 53.000. Právě, že mi to dělalo (zatím!?) jen při prvním startu ráno. Potom už celý den OK. Jezdím dost, takže to nemělo čas úplně vychladnout.
    Mám to v Olomouci u Janiše. Spravujou mi blatník, co mi někdo v Brně naboural/nacouval do zaparkovanýho auta. Takže to tam stejně muselo zůstat. Ráno to zkoušel garanční technit a pak mi volal.
    Ale ptal jsem se i u Rašína v OL a taky by s tím vyzkoušením neměli problém. Jezdím většinou k Janišovi, ale potřeboval jsem nutně měnit olej v Tranzitu a neměli volno. Tak jsem zajel k Rašínovi. Byl jsem docela mile překvapen jednáním technika...
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 08.08.07  11:13

    « Re: Startování se spojkou

    Už jsem psal: Měl jsem Plymouth-Laser (turbo benzín) a ten taky nešel bez vyšlápnuté spojky nastartovat.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…