FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 09.08.07  20:04

    « Re: Propad při přeřazení

    Co děláš blbě: řadíš moc rychle...
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.07  17:09

    « Propad při přeřazení

    Ahoj, mám dotaz úplně z jiného soudku. Když jsem u benzínového Mondea rychle přeřadil z nižšího stupně na vyšší a mezitím jsem pustil plyn, tak motor hodně škubnul. Jakoby se po přeřazení propadl a pak teprve zabral. Pokud jsem jenom plyn ubral, ale úplně nepustil, tak to neudělalo. Myslel jsem, že je to problém benzínu a vstřikování.

    Teď se mi to ale u TDCI objevilo taky. Normálně, když řadím pomalu, tak to není, když rychle, tak se někdy po přeřazení motor propadne (přibrzdí). Stává se to u všech rychlostí.

    Co dělám blbě? Nebo je to normální?
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 09.08.07  17:05

    « Re: Re: Čipy...

    Krkovicka: Ne. Ještě jim nepřišly objednaný věci. Ale ono je to stejně v lakovně a vrátí se to zpět až v pondělí. Prý takovou barvu ještě nedělali... (Zelená metalíza.)
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 09.08.07  16:35

    « Re: Re: Čipy...

    "Musiš spojku pustit při co nejmenších otáčkách a nikdy ji nepoužívat na přenos momentu, pokud není úplně sepnutá (mám pocit, že to platí i pro velké tiráky)."

    Přesně tak, pokud při více roztočeném motoru s vysokým momentem pustíme v ten okamžik do záběru spojku, ona se nemusí „chytit“. Toto je problém většiny opravdu silných dieselů s manuálním řazením, a spojkové obložení může doslova uhořet třeba i po deseti méně uspěšných sprintech z místa. Problém přenesení vysokého momentu na kola řeší více než uspokojivě pouze HD měnič (všimněte si, že opravdu silné diesely se čím dál víc častěji kombinují výhradně s automatikou; např BMW 535d). Velká škoda, že Mondeo nemělo dosavadní automat konstruovaný pro přenos momentu motoru 2.2 TDCI, nebo že nepoužilo některý z automatů jiných výrobců. Další věc je životnost dvouhmotového setrvačníku u vozů s manuálním řazením a velkým momentem, právě ten je propočten na určitý výkon (resp. moment), a u čipovaných motorů prostě nezvládá trvale tlumit rázy mezi klikovou hřídelí a převodovkou. Pokud se mu vysypou pružiny, a majitel to neřeší (je to nejen dost nákladné, ale projevuje se to vlastně jenom takovým škobrtáním v určitých otáčkách a různým chrastěním kolem volnoběžných otáček, takže to leckdo může i přehlédnout), pak převodovka půjde v brzké době za ním...
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 09.08.07  16:25

    « Re: Re: Čipy...

    zkratka se to lordovi jak sam napsal, vyplatilo.. :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.07  15:41

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Problém vidím v tom, že jakmile se spojka začne prokluzovat, tak už nepřenáší moment ale maří energii na teplo a tím zhoršuje své vlastnosti a přestane prokluzovat jedině když po ní přestaneš přenášet moment (např. ubereš a pak klidně můžeš přidat). Kamarád jezdil u armády s tankem a říkal, že tam je největší problém rozjezd. Musiš spojku pustit při co nejmenších otáčkách a nikdy ji nepoužívat na přenos momentu, pokud není úplně sepnutá (mám pocit, že to platí i pro velké tiráky). No a Mondeo, to je tank a rychlej start s motorem v otáčkách a s prokluzující spojkou asi pro něj není použitelné. Budeš muset vždy při rozjezdu co nejrychleji pustit spojku v co nejnižších otáčkách a po dobu pouštění spojky nechtít po autě zrychlování. ;-\ Je to diesel není to benzín - chybí ti tam to zpřevodování. Když vyměníš spojku, odnese to převodovka atd. Vždy odejde ten nejslabší článek.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.08.07  15:34

    « Re: Re: Čipy...

    kutil: když jsem neměl čip a měl jsem jen 96kW tak problém nebyl. při ostrém rozjezdu to buď chcíplo jak píšeš nebo jsem musel dát hodně plynu a pak to hrabalo a hrabalo to až do omezovače. když se s tím rozjedu nyní po čipu, tak kola nehrabou nebo jen velice krátce, ale motor se vytočí na 4500rpm ale nejede jak by měl - prostě je cítit, jako když klouže spojka. zkoušel jsem i max. zrychlení na další rychlostní stupně z různých otáček a nikdy neregistruji ani náznak jakéhokoliv prokluzu. mohl by být problém s převodovkou že ta nepřenese ten velký krouťák? je to vůbec možné aby se to takto chovalo? jen podotýkám, že když mi to klouže, tak jen na jedničku, když jsem to zkoušel víckrát a zahřál tak klouzala i dvojka a čím to bylo zahřátější, tím to víc klouzalo. osobně si myslím, že spojka je v poho, ale jen když to má utáhnout to těžké auto z nulové rychlostí, tak spojka není schopna přenést takovej krouťák a výkon i když je v pořádku...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.07  15:21

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Ford má problém přenést velký moment TDCI už v sériové verzi a proto jde tak ztěžka spojkový pedál. Asi by vše vyřešila vícelamelová spojka. Jen mě zaráží, že ti to prokluzuje jen na 1ku, protože přes tu spojku přenášíš stále stejný moment ať máš zařazený jakýkoliv stupeň. Prudké rozjezdy mi s TDCI nejdou, buď to chcípne a nebo se motor zase moc točí a je to o spojku. Možná že tím, že ti moment rychle roste od volnoběhu a ty pustíš prudce spojku, tak kola neproklouznou a odnese to spojka. Proklouzne ti i když se rozjedeš, jedeš na 1ku cca 1500ot. a prudce sešlápneš plyn? Mě teda pokud spojka prokluzovala, tak při zařazené nejvyšší rychlosti a přeřazení na nižší pomohlo.

    To mari: Máš pravdu, že čipování je velkým nebezpečím při kupování ojetiny s dieselem. Nikdy nevíš, jak to ten před tebou týral a co v tom měl za úpravy.

    To Jozef0351: Moje Mondeo už je v pohodě, motor se rozhýbal, už táhne do 4000ot, spotřeba klesla na 6,5litru. Tou tabulkou jsem jen chtěl ukázat, že i když má TDCI obrovský moment okolo 2000ot. a krásně táhne v kopcích, tak pro předjíždění má srovnatelný moment na kolech se slabším benzínem. Je to rychlým poklesem momentu s otáčkami u TDCI. Chtěl jsem také tabulkou ukázat, že u TDCI má někdy větší moment na kolech vyšší rychlostní stupen jak nižší a že tedy podřazovat nemá smysl. Přitom čipaři umí udržet vysoký moment až do nejvyšších otáček. A to by TDCI pomohlo. Maximum momentu by se moc nezměnilo (+10 až 20% to musí spojka i převodovka vydržet) ale tím že by moment byl dlouho stejně velký, tak by TDCI zrychlovalo i ve vyšších otáčkách viz [odkaz]

    To Felotron: Když hodně využíváš maxima motorů svých aut, proč si myslíš, že by pro tebe zvýšení jejich výkonu nemělo smysl?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.07  15:01

    « Re: Re: Čipy...

    Hile uz ti spravili ty kladky?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.08.07  15:01

    « Re: Re: Čipy...

    to all: jsem o víkendu s kámošema natočil jen pár krátkejch záběrů mého přečipovaného :) mondea. trošku jsem ho potrápil, no letní gumy už jsou totálně sjeté, tak to chělo trochu pogumovat, to mi moc líto nepřišlo. ale ještě to musím sestřihnout, pak vám hodím link, alespoň ať je více videí s mondeem, moc jich na webu není :(.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.08.07  14:57

    « Re: Re: Čipy...

    mari: Mě spíš u tebe zarazilo, jak tu o celém čipování mluvíš. Osobně po krátkém hledání na webu mi bylo ihned jasné, že čipování je černota a pohybuje se daleko za hranou jakékoliv serióznosti (alespoň 95% všech čipařů). A i sebelepší firma se sebelepšíma referencema při čipování dělá zásah, který je v rozporu s tím, s čím byl automobil navržen a postaven (až na vyjímky). Proto mě zaráží, že z toho děláš takovou vědu, to je jasná známá věc. A to že jsou buď firmy lemplové že ti tam jen nechají stříknout víc paliva nebo že je majitel firemního auto lempl a nechá čipovat bez ověření kde to dělá a pak to prodá když se mu to začne sr át, tak to je taky věc lidí a přístupu. To bych opravdu nedával za vinu chipování samotnému.

    A také není na tuningové firmě aby za nás nesla následky, ona ani nemůže garantovat že to auto vydrží, jen vychází z nějakých obecných zkušeností. A je na každém, aby nezvolil prasáckou firmu a také aby si zjistil, je-li jeho model auta chip schopen přijmout bez zásadních problémů.

    kutil: Graf zatím nemám, nemám vůbec čas poslední dobou, ale jakmile se to trochu zklidní, počítám v září, tak ho udělá. Spojka mi mrcha klouže, ale jen při jedničce, na pětku vůbec! Opravdu to asi nepřenese ten max. krouťák, ale projevuje se to pouze při max. akceleraci z nuly, dvojka se už chytne. Tohle bych rád nějak dořešil, např. lepší lamelou spojky, ale vůbec netuším jak na to... :(.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 09.08.07  13:47

    « Re: Re: Čipy...

    Asi tak: Co bych za přečipování dal kdysi u Pionýra.
    Dneska u 2,2 TDCi s 155 H P je mi to celkem buřt.. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto mari

    mari 09.08.07  12:39

    « Re: Re: Čipy...

    lordmystic: osobně nemám žádný zájem na tom, aby si lidé nechali nebo nenechali auta čipovat. Jsme ve svobodné zemi, předpokládám že každý člověk vlastnící řidičský průkaz je svéprávný, takže rozhodnutí je na každém zvlášť.
    Zmiňovaným případem (mondeo TDCI automat)jsem jenom chtěl naznačit, že ne vždy firma provádějící takové úpravy je opravdu v dané oblasti kompetentní, a mnohdy nedovede dost dobře posoudit potencionální riziko, kterému mechaniku auta vystavuje. Zákazník náš pán... Kšeft je kšeft. Budiž, za mnohem horší ale považuju to, že až první majitel se rozhodne auto prodávat, tak kupujícímu čipování v 98 % zamlčí a téměř nikdo neuvede ŘJ do původního stavu... Obavy z čipování nepramení z nevědomosti a zaostalosti (jak nás úpravci přesvědčují), ale prostě z reálného rizika vyššího opotřebení (bavme se o čipování vrcholných verzí určitého motoru).

    Pokud firma provádějící čipování je schopna obeznámit zákazníka s riziky, pokud provedla dostatečně fundované životnostní testy na pracovištích které jsou k tomu určeny- aby mohla vůbec ty potenciální rizika zmapovat a pochopit, tak proč ne... Pokud majitel takového auta nebude postupovat v duchu hesla „po mě potopa“ a obeznámí následujícího majitele s tím, co bylo s autem provedeno, proč ne...

    Nechť se sám každý svobodně rozhodne co chce udělat, nechť je seznámen s tím, že na Řj a software sice dostane záruku, ale že záruka se jaksi nevstahuje na motor samotný ani na převodné ústrojí, a že padá i ta původní od výrobce. Argumenty typu: "v servisu stejně nejsou schopni zjistit že bylo provedeno čipování" a "v případě potřeby ZDARMA uvedeme Řj do původního stavu" ty už o něčem vypovídají. Je z nich cítit že si firmy chtějí v případě problému chránit kůži, a v reálu to taky tak funguje.

    Popravdě řečeno, opravdu nemám důvod tady s křížem v ruce varovat před čipováním. Může mi to být úplně ukradené. Viděl jsem že se tady na fóru čipování řešilo, tak jsem napsal co jsem napsal, uvedl příklad toho Mondea s automatem, a tím bych to pokládal z mé strany za kompletní. Jinak všem majitelům Mondea přeju ať auto slouží, ať jsou s ním spokojeni, je to dobrý vůz.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 09.08.07  12:27

    « Re: Porovnání Mondeo MKII 1.8 85kW a Mondeo 2.2TDCI 114kW z pohledu momentu na kolech.

    Po dlhšej dobe som sa sem pozrel a vidím že sa tu stále rieši to isté. Vstrekovače, čipy a Kutilove lenivé auto >:D
    Kutil má s tou tabuľkou pravdu. Ale dokazuje to len to, že keby sa chcel pretekať tak TD a benzín porovnateľných výkonov majú porovnateľné zrýchlenie ale na inom prevodovom stupni. Benzín bude asi na tom aj lepšie. Keď je pre niekoho dôležitý údaj max. KM motora tak sa ťažko zmieri s tým že rozdiel oproti benzínu nie je v reále taký obrovský. Lenže pri kľudnej jazde keď nikto nejazdí pri vysokých otáčkach je ten TD samozrejme podstatne pružnejší. Takže fakt nechápem ako môže byť TDCI 140 HP lenivšie ako benzín 115 HP. Keď mi diesel nevyhovuje tak si ho predsa nekúpim. Ale nedávno som bol na dlhšej ceste s firemným Transitom 2,2 TDCI a subjektívne sa mi zdal podstatne živší do 100 km/h ako môj benzín. Keby som mal taký pocit z osobných TD čo som skúšal tak nad dieslom možno uvažujem. A to má iba 85HP.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.07  12:05

    « Re: Re: Čipy...

    To lordmystic: Nemáš náhodou grafy momentu a výkonu po čipu? To navýšení výkonu bylo hodně výrazné, tak by mě zajímalo, zda má moment špičku nebo je plošší.

    Osobně bych chtěl moment plošší za to v rozsahu 1500-3500ot. (vím že to asi nebude možné v plném rozsahu).

    Zachovali ti overboost? Na5ku a 6ku ti to neprokluzuje?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.08.07  11:43

    « Re: Re: Čipy...

    mari: Jasně také tě "poplácám" po zádech jako všichni ostatní "uvědomělí" zde v diskusi. Ale tvůj pohled na věc je ze špatného úhlu někoho, kdo s tím nemá vlastní zkušenosti.

    Ano máš více méně ve všem pravdu, ale nesmíš házet všechny firmy a všechny lidi co si auto nechají čipnout do jednoho pytle. Osobně jsem už předem věděl o tom, že vše a nejen motor co přenáší zvýšený výkon motoru bude více namáháno. Ano, počítal jsem s tím že mi dřív odejde spojka, brzdy, podvozek, převodovka, atd. Ale záleží na sytlu jízdy. Také je nezbytné si o čipování sám najít více info a nejenom se spolehnout na tuningovou firmu. Navíc např. v Bitpoweru kde jsem byl já jsem byl upozorněn na tyto negativní jevy. Ano, moc se jim o tom mluvit nechtělo, ale při jasných připravených dotazech šli s pravdou ven, pak sami doporučili i řešení, která minimalizují tyto škody po chiptuningu (dřívější výměny oleje, max. výkon používat pokud možno krátce, nepřehřívat tak motor, atd.).

    Neházejme to na firmy, každý alespoň trochu rozumně uvažující člověk si nese za chipování vlastní následky!!! Sám si musí vybrat kvalitní firmu a chip, sám si musí zjistit všechny důsledky které ho budou po chipu čekat! Pochybuji, že toto za člověka udělá firma, na to se prostě nedá spolehnout! A pak se musí rozhodnout, jestli mu to po zvážení všech pro a proti za to stojí! A např. mě to za to stojí, takže netvrď že je chipování obecně pro všechny špatné - to je lež!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.07  08:43

    « Re: Re: Čipy...

    chcel som tym povedat to ze len precipovanim z toho lepsi motor neurobis... vlastne ano, ale len na chvilu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.07  22:55

    « Re: Re: Čipy...

    To DR: Motor 2.2TDCI je Ford, vstřikování DAS. Psal jsem o 2.0TDCI, že Ford použil vstřikování od DAS, které používá i PSA.

    Ty 66kW TDI o kterých byla řeč ještě v té době VTG neměly.

    Ohledně koeficientů jsem odpovídal hopeovi, který tvrdil, že na otázku o koeficientech odpověď nebyla. :-!

    Hoď sem kdyžtak odkaz na příspěvek, kde o koeficientech píšeš, aby je hope nemusel hledat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.07  22:52

    « Re: Re: Čipy...

    kutile, dej už pokoj. Reaguju jenom na tvé největší žvásty, kdybych ti měl opravovat všechno, tak při tvých grafomanských sklonech nedělám nic jiného. Za mých mladých let se říkalo, že aktivní blbec je horší, než třídní nepřítel. Třídní nepřátelé už nejsou, ale jak je vidět, na aktivní blbce to nemělo žádný dopad.

    Motor 1.9 TDI 66kW měl samozřejmě i turbo s VTG, ne hned od začátku výroby, ale měl.

    Jak jsi získal ty koeficienty mi bylo jasné hned, kdybys uměl číst, tak sis to přečetl už v mém prvním příspěvku. Taky by sis tam přečetl, jak zmateně operuješ s čísly.

    Ty tady trvale plácáš nesmysly, 2.2TDCi v mondeu vydáváš za produkt PSA, ale místo co by ses za ty pitomosti hanbou propadl, dál blbneš lidem hlavy. To se hned tak nevidí.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.08.07  22:44

    « Re: Re: Čipy...

    To Kafe: Teď jsem tě moc nepochopil protože pouze čipem lze z 66kW udělat 84kW, viz [odkaz] . Ze začátku používání ŘJ ale nebylo možné ŘJ čipovat, údaje byly napevno vypálené v ROM. Tak se ŘJ rozebíraly a vyměňovaly obvody s daty. Dnešní ŘJ jsou mnohem dál, používané procesory jsou vícebitové a mají vyšší frekvenci. To zajiťuje možnost mnohem lépe reagovat na chování motoru.

    Představ si motor jako 3 různé části. Samotný motor (blok s hlavou a turbem), jednotku vstřikování (common-rail nebo PD) a ŘJ. Každá tato část prochází jiným vývojem a také tyto 3 části můžeš kombinovat. Díky tomu můžeš dosahovat růžných parametrů motoru jen výměnou jednotky vstřikování nebo ŘJ.

    Jinak z 66kW TDI se dá udělat 81kW jenom přidáním jednoho odporu na vstup ŘJ [odkaz] [odkaz] . Tím začneš tvrdit motoru, že dává málo paliva a on začne dávat víc. Jenže pak motor kouří a může odejít. Tak v podstatě fungují Power-Boxy. Zkreslují data pro ŘJ viz [odkaz] .

    Opravdové čipování upravuje mapy předvstřiků a vstřiků a ty nahraje do EEPROM v ŘJ. Například BitPower používá PowerGate, což je box, který připojíš na servisní konektor ŘJ (většinou pod volantem) a do ŘJ můžeš sám nahrát datovou mapu, kterých můžeš mít v PowerGate několik (nastavené pro různé parametry motoru).

    Z Itálie teď dorazil nový způsob čipování ŘJ do Oktávek. Součástí je malý mezikus mezi ŘJ a kabel do ŘJ (není to Power-Box, obsahuje dost složitou elektroniku), kabel pro porpojení s notebookem a SW. Sám si můžeš na notebooku načíst mapy z ŘJ, upravit si je a nahrát do mezikusu. Po vyjmutí mezikusu z auta nikdo nepozná, že byl motor čipovaný.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…