FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
WinDiesel 13.08.07 17:16
« Re: Petr T.?
Mno, My Lord, já si pamatuji něco o 350 Nm pro 2,0TDCi a jsem si téměř jist 400 Nm pro 2,2 TDCi, oba motory jsou PUMA. Motory od PSA mají 320-340 Nm, takže spojka 350 Nm stačí. Motory od PSA 2,2TDCi mají 400 Nm a proto zatím v Mondeu nejsou, protože stávající spojka by to nevzala. U Tebe bych se trochu bál že když vylepšíš spojku, přenese se problém s nadměrným krouťákem na jiné díly. -
Jozef0351 13.08.07 16:53
« Re: Předjíždění s TDCI
Kutil, prejdi ku koncernovej značke a máš po probléme :-) Ak sa pridajú aj ostatné automobilky a vyrobia niečo na spôsob TSI tak pre mňa je to jasná voľba. Hlavne ak by ostal cenový rozdiel TSI oproti TDI, ako je to v súčasnosti v prípade Golfa a Jetty. -
lordmystic 13.08.07 12:35
« Re: Petr T.?
PetrT: no jasně, bylo to myšleno s nadsázkou, ale teď jsi tu opravdu nebyl poslední dobou tolik aktivní, tak jsem myslel že tě opravdu kutil dorazil :-) :-)
Jinak ty bys možná věděl, na kolik Nm jsou dimenzované spojky pro 96kW a 114kW motory. Je mi jasný že budou asi rozdílné. Po tom mém chipu chci právě lepší spojku, ta má nepřenese těch 420Nm při rozjezdu když mám před tím roztočený motor s vyšláplou spojkou... :(
PS - jo a s tím nikem fast & furious, to mi bylo hned divné, že by sis dával takové dětinské nicky :). -
lordmystic 13.08.07 11:22
« Re: Re: Čipy...
"U mého vozu dělá overboost víc jak 11% a to už by mělo být znát."
Pokud nepoznáš 11% svého vozu :), tak je to špatné. Ale ono to bude spíš tak, že náš teoretický overboost není tak geniální věc, aby nás to zarazilo do sedačky. Osobně jsem overboost téměř nepozoroval ani před chipem ani po chipu. Před chipem jsem se mohl neurčitě domnívat že by to mohl být on, po chipu táhne auto o tolik lépe, že těžko poznáš v tom lomcování s autem rozdíl. A nedokážu si rozumně představit, že bych měl ještě při 420Nm dalších 30Nm navíc... A stejně, je zbytečné aby ses zaobíral overboostem, dle mého pocitu je to marketingový tah, který ti nezvyšuje výkon, jedině snad rychlost jeho nárůstu a to ještě o nějakých málo procent, které nemáš šanci poznat.
A taky souhlasím s pepkem, od té doby co sem začal kutil psát nestojí fórum za nic, je zaspamováno kutilovými spamy nulové informační hodnoty a jen to ostatní diskutující unavuje a obtěžuje. Pak už se tu neřeší důležité věci, ale kraviny a osobní spory. I PetrT. se na nás kvůli tobě vykašlal a to je velká škoda :(. -
pepek 12.08.07 18:28
« Re: Předjíždění s TDCI
Pokud milý polokutile neumíš při svém vzdělání dobře číst, tak už se ničemu u tebe nedivím. Kde jsi našel, že nadávám na ostatní - (množné číslo)?
Ten moment chceš odůvodnit s nějakým speciálním koeficientem nebo bez? Koeficient si přeješ případně jaký - půl kutila nebo 0,73 kutila?
btw.Tohle forum je tebou už stejně zabité, takže nějaký bezobsažný příspěvek navíc se tu ztratí,viď?
Že by výkon a objem souvisel s daňovým aspektem? ;-)
Hochu, tvé starosti a konto Komárka - to bych chtěl mít. -
superkutil 12.08.07 17:29
« Re: Předjíždění s TDCI
Milý Pepku, pokud projdu tvé příspěvky, tak ve všech jen prudíš a nadáváš na ostatní. Takže jsou to příspěvky o ničem. Pokud nechceš hodnotně reagovat, tak raději nereaguj vůbec.
Jak dobře víš, tak fórum je na to, aby se řešili dotazy neb více hlav více ví. A já se jen chci dozvědět co nejvíce o svém autě a motoru, protože Ford je na informace strohý. Pokles momentu skoro 30% mezi 1800-3500ot mi připadá trochu víc než je běžné a tak se snažím pochopit, co Ford vedlo k tomu, aby to tak udělal a aby maximální výkon byl už v 3500ot když většina ostatních dieselů ho má ve 4000ot. Asi jsem jiný než ostatní co do auta sednou a nezajímá je nic víc, než že to jede a kam se leje palivo. Já se snažím zjistit, zda věci které se mi na autě nelíbí nejdou nějak napravit a zda se i ostatní auta stejného typu chovají stejně jako moje = zda jsou problémy výrobní vadou mého vozu nebo je to konstrukční vada.
Pokud ale máš touhu přispívat, tak možná budeš vědět odpověď na tento dotaz:
S-MAX používá tři TDCI motory, 1.8TDCI a dva 2.0TDCI a všechny 3 mají přibližně stejný moment motoru. 1.8 s 92kW i 2.0 se 104kW mají 320Nm (1.8 v 1800ot a 2.0 ve 2000ot.) a 2.0 96kW má moment 330Nm/1800ot. Proč tedy Ford nabízí 2 motory 2.0 se skoro stejnými výkony a proč motor s větším max momentem má menší výkon a naopak? A jak může mít motor 1.8 i 2.0 stejný max moment?
Proč Ford nedělá motory 2.0 s větším max momentem jako třeba Mazda, která má 360Nm?
Tento dotaz se netýká mého Mondea, tak snad už budeš spokojený. :-! -
pepek 12.08.07 11:29
« Re: Předjíždění s TDCI
Milý polokutile, tobě a hlavně ostatním by nejvíc pomohlo, kdyby sis koupil koncernový výkvět HTP a už neprudil na foru Mondeářů, popř. Fordařů. Pokud se na tohle forum podívám před rokem, tak tu byla určitá kvalita diskuze. Pak sis opět koupil to hnusné, zatracované, poruchové, nejedoucí atd. Mondeo (hlavně že jsi dostal slevu - na to konkrétně ty slyšíš velmi dobře) a nejenom z tohoto fora se stala příspěvková žumpa. Ti, kdož sem ještě někdy přispívají s jinými problémy, nechť prominou, ale musí uznat, že s tím kvantem "inteligentních" příspěvků polokutila to tak je. Hele polokutile, zřiď si diskuzní forum na svém webu, kde už mnoho let plačeš plačeš nad starým Mondeem MkII, přidej sekci o neakcelerujícím, nepohodlné, atd. Mondeu 2.2 TDCI a tam čekej, kdo ti tam přijde a komu můžeš tlouct klíny do hlavy těmi svými nesmysly.
-
superkutil 12.08.07 09:24
« Re: Předjíždění s TDCI
To DR: Zase nečteš. Netvrdím, že má auto problém a vím, že moje problémy s předjížděním jsou dány mnou a tím, že rychle klesá moment.
Jen jsem se ptal, zda nemůže mít EURO IV vliv na proměnlivý výkon. Třeba jako že se motoru nelíbí emise, tak nepřidá. Vždyť je to jen SW, a algoritmus pro výpočet může mít problémy s anomálníma připadama.
Ale jinak dík za příspěvek. Ale zrovna u Charouze mi tvrdili, že pro ŘJ jsou důležité emise a kvůli nim zhorší jízdní vlastnosti i zvýší spotřebu (pokud je to třeba).
A přece jenom, zkušenost uživatele je vždy nejlepší. Musím si někde půjčit 66 nebo 85kW TDCI Mondeo abych viděl ten rozdíl. -
"-- skrytý --" 12.08.07 07:34
« Re: Předjíždění s TDCI
kutile, vím naprosto přesně kde má tvoje auto problém. Chyba je na sedadle řidiče, mezi volantem a pedály. Ale tahle závada je bohužel neopravitelná a navíc se přenáší na i na jiná auta. Fakt je mi tě líto.
Ale moment počkej a pak si udělej nějakou tabulku, třeba o poměru výšky, šířky a hmotnosti vzhledme ke zrychlení. To ti určitě pomůže. Kdyby náhodou ne, tak si na to udělej, graf, to už zabere tutově.
Máš auto v záruce, tak otravuj techniky u Charouze. Aspoň se trochu pobaví. -
superkutil 11.08.07 21:59
« Předjíždění s TDCI
Ahoj, dnes jsem jel kolečko 200km a skoro po celou dobu byl výkon vozu dostatečný. V jednom mírném kopci za vesnicí jsem ale přidal, že předjedu přede mnou jedoucí auto a Mondeo odmítlo zrychlit (otáčky byly nad 1800ot.). Udělalo mi to už poněkolikáté. Může to být ASP nebo EURO IV? Je to hodně nepříjemné. Může ŘJ blbnout a chybně spočítat, kolik má dávkovat?
U TDCI je mi asi nejvíce nepřijemné, že s rostoucími otáčkami klesá moment a auto zrychluje stále méně, takže když předjíždím, tak ke konci předjíždění, kde by měl být moment, tak není. Vím, že se TDCI chová jinak než benzín, ale jak na něj?
Pokusím se s BitPowerem dohodnout na roztažení velkého momentu i do vyšších otáček a do té doby se budu učit jezdit. -
lordmystic 10.08.07 15:42
« Re: Maximální využití výkonu 2,2 TDCI a agresivní jízda
Janerad: u toho ESP bych se vůbec nedivil, předpokládám, že když je zaplé ESP tak kontroluje veškeré činnosti a např. i sešláplý plynový pedál a elektronika to vše vyhodnocuje a to přidává ty nepatrné prodlevy, které při vyplém ESp nejsou.
spojka: jinak s vysokým krouťákem nic dělat nebudu, budu se rozjíždět mírnějí bez pískajících gum a až mi časem odejde spojka, koupím sportovní, která ten torque přenese.