FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Janerad 14.08.07 21:46
« Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Motor super,
bez klimy a s vypnutým ESP se dá velmi dobře jezdit, točím prakticky až do 4750 ot/min kvůli řazení, táhne dobře už od 1500 ot/min. A jede to báječně. Spojku používám nalehko, až když je spojeno a setrvák v pohybu, šlapu na plyn. často řadím 4-6. I tak se dá slušně dračit, ale benzín to nikdy nebude.
Problémy:
odešlel mi mikrospínač na dveřích do kufru - naštěstí jde otvírat dálkou, čekám na servisku po 40 tkm.
řízení - trošičku táhne doleva - sice jede i ve 200 km/h rovně bez držení, ale na nerovnostech, když ho nedržím, tak má tendenci jít doleva...
ad Nafta: po cestě z Chorvatska jsem natankoval za Gratzem shell naftu - lepší než VPower Diesel v česku.. Fakticky, na té naftě neco je... Asi nechám vyměnit po 40tkm i palivový filtr...
Jinak spokojenost. -
"-- skrytý --" 14.08.07 17:21
« Re: Předjíždění s TDCI
Skoda. V patek jdu na 120tkm servis a uvazuju, ze bych si to nechal znovu vymenit, tak jsem chtel vedet jak to dopadlo tobe a zda jsou pazvuky uplne pryc. Tak mi pak dej vedet,jo?
Otazka pro vsechny- jak spolehlive diagnostikovat vadny dvouhmotovy setrvacnik??
-
superkutil 14.08.07 15:43
« Re: Předjíždění s TDCI
To m.leky1: Ne, sedím vždy rovně. Problémy mi začaly po přesednutí z Mondea MK II do MK V. Jezdím ještě s Renaultem a Fiestou 2001 a tam je to v pohodě. MK V má oproti MK II užší sedák a pevnější boky, tak si myslím, že je to tím. Navíc sedím na sedačce více vpravo, jako by nebyly pedály v ose. Mám model Ghia a sedačky jsou mikropliš a nějaká látka. hodně se to špiní. V MK II byly hrozně drsné sedačky, tak jsem tam měl od začátku potahy, takové šedivé (jemná mikroplyš), koupené přímo u dealera Forda. Vydržely 6let a 150tis.km bez úhony.
Bohužel to není o tloušťce, ale o šířce pánve a to neovlivním. Mám 190cm a 110kg. V Mondeu MK II žádné problémy nebyly. A rady typu prodat jsou super, ale vzhledem k ceně a leasingu to moc nejde. 8-s -
cja 14.08.07 12:38
« Re: Předjíždění s TDCI
To Kutil: problém se sedákem - v Mon 2001 co jsem měl byly sedačky mikroplyš - široké pohodlné až moc - občas se v tom autě ještě svezu, v novém autě Mon 2005 jsou sdáky kůže + alcantara - jou užší, mají lepší vedení těla - jsou téměř jak anatomy v ST :-) , mě to vyhovuje a myslím , že většíně lidí , kteří se s tím svezli také - nejsem žádný drobek 180cm/100kg živé hmoty(občas) , takže pro tebe mám jedinou lacinou radu pokud je ti sedák úzký - máš látkové sedačky - tak jedině, sorry, -NEŽRAT :*) -
WinDiesel 13.08.07 17:16
« Re: Petr T.?
Mno, My Lord, já si pamatuji něco o 350 Nm pro 2,0TDCi a jsem si téměř jist 400 Nm pro 2,2 TDCi, oba motory jsou PUMA. Motory od PSA mají 320-340 Nm, takže spojka 350 Nm stačí. Motory od PSA 2,2TDCi mají 400 Nm a proto zatím v Mondeu nejsou, protože stávající spojka by to nevzala. U Tebe bych se trochu bál že když vylepšíš spojku, přenese se problém s nadměrným krouťákem na jiné díly. -
Jozef0351 13.08.07 16:53
« Re: Předjíždění s TDCI
Kutil, prejdi ku koncernovej značke a máš po probléme :-) Ak sa pridajú aj ostatné automobilky a vyrobia niečo na spôsob TSI tak pre mňa je to jasná voľba. Hlavne ak by ostal cenový rozdiel TSI oproti TDI, ako je to v súčasnosti v prípade Golfa a Jetty. -
lordmystic 13.08.07 12:35
« Re: Petr T.?
PetrT: no jasně, bylo to myšleno s nadsázkou, ale teď jsi tu opravdu nebyl poslední dobou tolik aktivní, tak jsem myslel že tě opravdu kutil dorazil :-) :-)
Jinak ty bys možná věděl, na kolik Nm jsou dimenzované spojky pro 96kW a 114kW motory. Je mi jasný že budou asi rozdílné. Po tom mém chipu chci právě lepší spojku, ta má nepřenese těch 420Nm při rozjezdu když mám před tím roztočený motor s vyšláplou spojkou... :(
PS - jo a s tím nikem fast & furious, to mi bylo hned divné, že by sis dával takové dětinské nicky :). -
lordmystic 13.08.07 11:22
« Re: Re: Čipy...
"U mého vozu dělá overboost víc jak 11% a to už by mělo být znát."
Pokud nepoznáš 11% svého vozu :), tak je to špatné. Ale ono to bude spíš tak, že náš teoretický overboost není tak geniální věc, aby nás to zarazilo do sedačky. Osobně jsem overboost téměř nepozoroval ani před chipem ani po chipu. Před chipem jsem se mohl neurčitě domnívat že by to mohl být on, po chipu táhne auto o tolik lépe, že těžko poznáš v tom lomcování s autem rozdíl. A nedokážu si rozumně představit, že bych měl ještě při 420Nm dalších 30Nm navíc... A stejně, je zbytečné aby ses zaobíral overboostem, dle mého pocitu je to marketingový tah, který ti nezvyšuje výkon, jedině snad rychlost jeho nárůstu a to ještě o nějakých málo procent, které nemáš šanci poznat.
A taky souhlasím s pepkem, od té doby co sem začal kutil psát nestojí fórum za nic, je zaspamováno kutilovými spamy nulové informační hodnoty a jen to ostatní diskutující unavuje a obtěžuje. Pak už se tu neřeší důležité věci, ale kraviny a osobní spory. I PetrT. se na nás kvůli tobě vykašlal a to je velká škoda :(.
Jinak dneska mě málem okouřila na dálnici Fabie. Furt se za mnou držel až do cca 200. Potom jsem ubral.
Přitom zepředu to vypadalo jako vybrabčenej Favorit, asi nějakej tuning/tuzing. Ale co je tam za motor by mě zajímalo...