FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 15.08.07 09:05
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Sedačku jsem vypodložil a je to lepší! >:D
To Jozef0351: TDCI jsem si koupil kvůli velkému momentu v nízkých otáčkách >:D a menší spotřebě. :-O Jenže je to jaksi jinak, než jsem počítal. Spotřeba je nižší, ale nesmí se na to šlapat, jinak je skoro jak můj starý benzín a moment je príma, ale na klidnou jízdu, na předjíždění to není o moc lepší jak moje staré auto. Jó, chybama se člověk učí. Holt nebyl na fóru žádný "kutil", který by mi to vysvětlil. Jen jsem všude četl, jak jsou diesely super, jaký mají obrovský zátah. A moje zkušenost vycházela z Passata a z Megana, kde ty diesely fakt táhly. Ono se to totiž nějak podělallo už v okamžiku, kdy jsem nevzal S-MAX 1.8TDCI. S radostí bych dnes Mondeo za něj vyměnil. 8-s Hlavně byla blbost prodávat to staré. Jinak jsem ho prodával přes M-CAR, pro pepka tu mám něco o něm [odkaz] -
Jozef0351 15.08.07 08:57
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Kutil máš to márne. DR tomu nechce a nebude rozumieť aký je rozdiel medzi KM motora a KM na kolesách ktorý sa prepočítava cez prevodové pomery prevodovky. Neoberaj ho o ilúzie. Prevodovka má nejaký stály prevodový pomer a jednotlivé stupne majú tiež svoj prevodový pomer. Tie tvoje tabuľky sú síce správne, tiež je možné že rovnako výkonný benzín zrýchli rýchlejšie pri podradení ako diesel. Ale tu ťažko nájdeš pochopenie >:D Ja mám k Mondeu viacero výhrad, s tým sedadlom s tebou tiež súhlasím, ale za tie peniaze je to dobré auto. Neviem prečo si si kúpil traktor keď ti nevyhovuje.
PS: Ja mám benzín ale tiež točím pri predbiehaní niekedy aj do 6500 ot., aj keď tam už KM aj výkon klesá. Tabuľky sú jedna vec, život druhá :-) -
martin.z 15.08.07 08:55
« kdo komu ujel
Teda panove, nejen ze v te nove diskuzi schazeji oproti stare ty podpisy s popisem auta, ale pridal bych do nich i vek ridice...
Nechcete se tu rovnou navzajem vytahovat kdo ma vic na "tacháči" jak na zakladce, kdyz jsme jako deti cumeli dovnitr lepsich aut? :-) -
lordmystic 15.08.07 08:52
« dvouhmoťák
také by mě zajímalo jak se pozná oddělanej dvouhmotovej setrvačník. to že je načatej vím jak poznat, kdž zhasínám motor bez vyšlápnuté spojky, tak zarachotí - takové chroustnutí jak se to železo zarachtá. když zhasínám motor a mám sešláplou spojku, tak tam to zarachocení není. ale jak poznat kde je ta hranice ještě použitelnosti...?
ps - jinak k výkonu a krouťáku - už jsem to tu psal, s původním softem mi auto začalo rychle vadnout už ve 4200rpm, po změně softu ještě před chipem mi to točilo do 4500rpm a pak rychle zvadlo a po chipu mi to točí 4650rpm a pak to vadne, sice ne tak rychle, ale vím že je lepší už přeřadit. takže dřív řadit jak ve 4000rpm na max. výkon fakt nemá cenu. to laguna krásně točí bez vadnutí až těsně k 5000rpm, to je nádhera. jsem tomu nevěřil a když jsem to viděl, tak jsem nevěřil ještě víc! -
"-- skrytý --" 15.08.07 00:00
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
kutile, tabulky mi nevadí. Ale nejsem sám, komu už leze krkem, jaké do těch tabulek píšeš kraviny. A je tomu tak i tomto případě. Ty vůbec nemáš tušení, cos to zase spočítal.
Ve 2600ot má 2.2 TDCi nižší výkon, než ve 3300ot. Takže i moment na kolech bude při 2600ot nižší, než při 3300ot (oboje při shodné rychlostí jízdy, např těch 130 km/h). Protože pořád platí vztah: výkon= otáčky x krouťák x 3,14/30. Otáčky kol jsou shodné(auto jede v obou případech 130km/h), konstanty (3,14/30) taky, takže v tom případě platí přímá úměra mezi výkonem a kroutákem.
Zalez do díry, posyp si tam hlavu popelem a už nikdy nezkoušej komukoliv dělat přednášku o fyzice. A vrať vysvědčení od 6. třídy výš, nejsi chytřejší, než páťák. -
Janerad 14.08.07 23:36
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
to Superkutil: když jedu, tak jedu, a zajímá mě výkon... Takže když roztahuji čtyřku při předjíždění, tak to radši podržím do 4750, a řadím, až když dokonám... pak už fakt vadne... moment je jedna věc, ale výkon a pohyb na silnici je věc druhá... kdybych řadil při 3000 ot/min, tak pořád řadím... takže čtyřka do 4500 (4750 když jedu dál) rulez... Je to traktor, takže takhle se mi to osvědčilo...
Sezení mi taky dělá problém, na sportovní jízdu mám sedačku víc vpředu. ale bolí mě pak noha pod stehnem na plynu... Když jedu dlouhý štreky, tak dám víc dozadu, ale zase mám probémy se spojkou, když chci dračit... Je fakt, že ve starým Mondeu jsem tyhle problémy neměl... -
superkutil 14.08.07 23:13
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
To Janerad: Proč to točíš do 4750ot? Není tady sice žádnej slušnej graf momentu, ale podle toho co je, tak nad 3500ot to nemá cenu točit, protože např 4ka na 3300ot. má na kolech menší moment jak 5ka v 2600ot viz níže (je to v rychlosti 130km/h):
otáčky - moment motoru - převod - moment na kolech - rychlost
3300 - 260 - 2,99 - 777 - 4
2600 - 350 - 2,36 - 826 - 5
DR mi tabulku promine. Točením nad 3000ot. ti akorát stoupá spotřeba, hlučnost a opotřebení motoru.
Jaký máš pocit zrychlování nad 160km/h? Na kolik jsi to schopný rozjet? Na kolik roztočíš na rovině 5ku? Kolik ti to žere?
Taky mi to táhne doleva.
Motor ti táhne od 1500ot? Jako že už v 1500ot je prudký nárůst momentu, nebo že to jede a neduní? Mě to teda začíná táhnout až kolem 1750ot ale dá se s tím jezdit už od 1250ot, ale od 1500ot se už necuká. Ten 2.2HDI twinturbo má max moment v 1500ot. takže i takové otáčky ten motor snese.
Hele, taky ti motor cvaká, když je trochu v otáčkách (tak 1500ot) a sešlápneš spojku?
To hil: Ale já chci sedět vysoko! Díky tomu budu moc dát sedačku dozadu a přitom nebudu sedět na podlaze. >:D Už vím kde je problém. Když si do sedačky sednu, tak se střed sedačky propadne a bočnice mě sevřou. Sedačka ve Fiestě se takhle nepropadne, ta tam má takovou vaničku z plechu potaženou pěnou a ta zamezí propadnutí. V Mondeu je to ale jinak (dám vědět, až to rozeberu). Možná je na vině vyhřívání sedačky. Staré Mondeo mělo taky tu vaničku potaženou pěnou. Tam jsem sedačku úplně rozebral, protože jsem měl pocit, že praskla (děti se mi chytli za opěradlo a ohli ho dozadu). ;-\ -
hil 14.08.07 22:31
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Pal. filtr se mění u 2,2 (možná i u jiných Mondeií) vždy po 40000.
Jinak dneska mě málem okouřila na dálnici Fabie. Furt se za mnou držel až do cca 200. Potom jsem ubral.
Přitom zepředu to vypadalo jako vybrabčenej Favorit, asi nějakej tuning/tuzing. Ale co je tam za motor by mě zajímalo... -
Janerad 14.08.07 21:46
« Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Motor super,
bez klimy a s vypnutým ESP se dá velmi dobře jezdit, točím prakticky až do 4750 ot/min kvůli řazení, táhne dobře už od 1500 ot/min. A jede to báječně. Spojku používám nalehko, až když je spojeno a setrvák v pohybu, šlapu na plyn. často řadím 4-6. I tak se dá slušně dračit, ale benzín to nikdy nebude.
Problémy:
odešlel mi mikrospínač na dveřích do kufru - naštěstí jde otvírat dálkou, čekám na servisku po 40 tkm.
řízení - trošičku táhne doleva - sice jede i ve 200 km/h rovně bez držení, ale na nerovnostech, když ho nedržím, tak má tendenci jít doleva...
ad Nafta: po cestě z Chorvatska jsem natankoval za Gratzem shell naftu - lepší než VPower Diesel v česku.. Fakticky, na té naftě neco je... Asi nechám vyměnit po 40tkm i palivový filtr...
Jinak spokojenost. -
"-- skrytý --" 14.08.07 17:21
« Re: Předjíždění s TDCI
Skoda. V patek jdu na 120tkm servis a uvazuju, ze bych si to nechal znovu vymenit, tak jsem chtel vedet jak to dopadlo tobe a zda jsou pazvuky uplne pryc. Tak mi pak dej vedet,jo?
Otazka pro vsechny- jak spolehlive diagnostikovat vadny dvouhmotovy setrvacnik??
-
superkutil 14.08.07 15:43
« Re: Předjíždění s TDCI
To m.leky1: Ne, sedím vždy rovně. Problémy mi začaly po přesednutí z Mondea MK II do MK V. Jezdím ještě s Renaultem a Fiestou 2001 a tam je to v pohodě. MK V má oproti MK II užší sedák a pevnější boky, tak si myslím, že je to tím. Navíc sedím na sedačce více vpravo, jako by nebyly pedály v ose. Mám model Ghia a sedačky jsou mikropliš a nějaká látka. hodně se to špiní. V MK II byly hrozně drsné sedačky, tak jsem tam měl od začátku potahy, takové šedivé (jemná mikroplyš), koupené přímo u dealera Forda. Vydržely 6let a 150tis.km bez úhony.
Bohužel to není o tloušťce, ale o šířce pánve a to neovlivním. Mám 190cm a 110kg. V Mondeu MK II žádné problémy nebyly. A rady typu prodat jsou super, ale vzhledem k ceně a leasingu to moc nejde. 8-s -
cja 14.08.07 12:38
« Re: Předjíždění s TDCI
To Kutil: problém se sedákem - v Mon 2001 co jsem měl byly sedačky mikroplyš - široké pohodlné až moc - občas se v tom autě ještě svezu, v novém autě Mon 2005 jsou sdáky kůže + alcantara - jou užší, mají lepší vedení těla - jsou téměř jak anatomy v ST :-) , mě to vyhovuje a myslím , že většíně lidí , kteří se s tím svezli také - nejsem žádný drobek 180cm/100kg živé hmoty(občas) , takže pro tebe mám jedinou lacinou radu pokud je ti sedák úzký - máš látkové sedačky - tak jedině, sorry, -NEŽRAT :*)
btw. polokutile, pokud je člověk-koloušek mentálně retardovaný, tak jde do bazaru "určitého typu". Už první jednání a vzhled pracovníků takovýchto bazarů svědčí o něčem, co inteligentní člověk pochopí, retard ale ne. Navíc smlouvu, kterou obvykle takovéto bazary nabízejí k podpisu je schopen podepsat snad jen dement s IQ houpacího koně. Holt, jelikož jsou ale lidé, kteří si pro korunu nechají vrtat koleno a jsou ochotni podepsat cokoliv, jen aby dostali o 5K víc než jinde, tak se pak nesmí divit, že na těch svých 5K budou čekat hezky dlouho a budou mít problémy je vůbec získat. O takovýchto bazarech se podstatné věcí obecně ví delší dobu, jen zaslepenci si nejsou schopni či ochotni získat info. Kdo chce kam, pomozme mu tam.