FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
martin.z 16.08.07 10:04
« Re: Zápach z klimatizace
to tomanghia:
hele kdyz ponecham stranou priciny o kterych bych jen spukuloval tak me tohle delali vsechny auta zatim, jak soukroma tak vlastni, klimu taky vypinam chvili pred dojezdem jako ty aby se vysusila.
Takze at uz je to cimkoliv tak je to normalni..smrdi to jen dokud je tam vlhko -
g_m 16.08.07 09:48
« Zápach z klimatizace
Zdravím vespolek,
mám dotaz, který není o momentu na kolech :o)
Když mám klimatizaci zapnutou a před dojezdem a vypnutím motoru ji vypínám asi tak 5 min. dopředu, aby se vysušila a nechám běžet pouze ECO režim, tak stejně z ní jde po vypnutí kliamtizace zápach jako z mokrého hadru či z nemytých nohou. Smrdí to asi 3 minuty, pak je to O. K. A smrdí to od novoty! Už po prvním použití klimy ve fungl novém autě z ní šel po vypnutí klimy a s ponecháním pouze větráku tento zápach.
Čili si myslím, že plísně to nebudou... nemůže být problém v tom, že palubní filtr je mokrý a po tříminutovém vysušení (jedu na větrák) to přestává být cítit, protože filtr uschne?
Když klimu zapnu, nesmrdí. Ani když pouze ventiluju na ECO, tak nesmrdí. Pouze při vypnutí A/C a ponechání ECO režimu to tak 3 minuty páchne.
Sprejům na čistění potrubí moc nevěřím, filtr se mi nechce kupovat nový, mám neblahý pocit, že když smrděl od nova tento, že bude smrdět i nový. Pokud to teda filtrem je...
Poradí tedy někdo, co to je a proč to je?
Kutilovi to určitě smrdí taky, hm? :-)
Dík za případné info. -
Jozef0351 16.08.07 09:40
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Hope: Prečítaj si to prosím Ťa ešte raz čo napísal DR:
"Ve 2600ot má 2.2 TDCi nižší výkon, než ve 3300ot. Takže i moment na kolech bude při 2600ot nižší, než při 3300ot..."
Výkon môže stúpať a moment klesať. Viď graf: [odkaz]
A navyše moment motora sa prenáša na kolesá cez prevodovku ( prevodový pomer ). Rôzne prevodové stupne majú rôzne prevody takže je nezmysel tvrdiť že keď je nižší výkon, musí byť nižší KM na kolesách. Možno to znie nepochopiteľne ale npr. na 1 stupni je na kolesách podstatne väčší KM aj pri nižšom KM motora ako na 5 stupni. Takisto je rozdiel medzi 4 a 5. Podľa údajov čo sem dal Kutil má pravdu, podľa toho čo sem dal DR má s tou jeho tabuľkou tiež pravdu. Neviem odkiaľ čerpal údaje Kutil, ale ten graf čo sem dal DR je z nejakého čipnutého Mondea. Predpokladám že Kutil má štandartné 2,2 TDCI 114kW, 360 Nm.
Miešať sem jazdu dolu kopcom je nezmysel. Samozrejme že ten graf platí pri plnom výkone a pri predbiehaní, o ktorom sa tu bavíme, ten graf platí. -
impaler 16.08.07 09:13
« A kde je vlastně DIM?
jestli jste ho zahnali, vy plantážníci, tak si mě nepřejte! chybí tady fórky, jak je umí jenom on, zatímco se prodíráme tím kreténským momentem na kolech, který mě absolutně nezajímá, auto mi jede super, když ho polechtám, na podlahu nešlapu, dejte s tím pokoj. -
impaler 16.08.07 09:08
« Úroveň diskuse
Už mě to taky nebaví. V poslední době mě zaujala polemika mariho a lordamystica o chipech, oba svoje napsali chytře a výstižně, poučil jsem se. Jinak dlouho předtím nic a potom taky nic, dlouhodobější témata, jako loudavá přístrojovka, se rozpliznou v kýblech žvástů o momentu na kolech.
Navrhoval jsem již jednou pasivní resistenci, ale někteří se nechali opět vtáhnout :-) a máme tady smetiště. Zatím jste došli k tomu, že benzín jede líp, když se vytočí, tak vám pěkně děkuju za informaci.
Navrhuji, aby si všichni momentisté dali moment pauzu. Kutil nechť poreferuje o úpravě sedačky, až to vyřeší, i když já problém nemám a po 800 kilometrech se cítím unaven celkově, ale ne zrovna na zádech nebo kyčlích (kůže, elektricky stavitelná v 8 směrech, skorokonfekčních 85 kg na 180 cm).
Jinak si myslím, že kutil udělal dobře, že nekoupil Maxe. To auto je jaksi přirozeně ještě odlišnější od starého mondea, tak kde se v kutilovi bere dojem, že by se nenašlo tu něco, tam něco, furt je o čem přemýšlet, že? :-)
edit: Nemělo to vyznít, že všichni píšou žvásty o momentu. Mělo to vyznít tak, že když někdo rozpozná žvásty, je podle mě v určitých případech nejlepší nechat je ležet, náhodný návštěvník snad nebude chybnou informací poškozen, pokud se jen trochu začte do historie vlákna. Pokud se nezačte, jeho problém. :) -
"-- skrytý --" 15.08.07 23:37
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Že kutil napsal kolosální pitomost vidí každý. A z následující tabulky >:D snad i Jozef0351 pochopí proč. Spočítal jsem výkon kutilova motoru při jím udaných otáčkých a uvedených hodnotách kroutícího momentu.
Teď specielně pro kutila a Jozefa0351:
Otáčky - kroutící moment - výkon
2600 - 350Nm - 95,24kW
3300 - 260Nm - 89,8kW
Jak každý vidí, aby to kutilovi dobře vyšlo, klidně nám tvrdí, že motor má v 3300 ot o cca 6kW NIŽŠÍ VÝKON, než při 2600 ot. Což je samozřejmě pitomost, rozhodně v případě 2.2 TDCi. viz graf výkonu [odkaz]
Správné hodnoty v té kutilově tabulce jsou
3300 - 340 - 2,99 - 1016,6Nm - 4
2600 - 380 - 2,36 - 896,8Nm- 5
takže na 4. kvalt bude na kolech o 13,4% vyšší moment, než na pětku.
Jozef0351: "Chce si to zopakovať matematiku a fyziku zo základnej školy. Fyzikálne zákony ale platia rovnako pre diesel ako aj pre benzín. S tým sa treba zmieriť."
Napsal jsi to skvěle, tak proč se podle toho nechováš? -
"-- skrytý --" 15.08.07 20:16
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
DR to napsal správně, pokud to někdo nepochopil, ať si to přečte ještě jednou.
Zjistí, že se píše právě a jenom o momentu na kolech. Maximálně by jsi mohl namítnout že ten moment bude stejný, pokud by byla rychlost konstantní.
Naopak kraviny píšeš ty:
„KM motora je pri rovnakých otáčkach na všetkých prevodových stupňoch rovnaký“ to platí pouze, pokud se pohybuješ po křivce maximálního výkonu. Pokud jedu pořád stejně rychle (stejný převod/stejné otáčky motoru) jednou do kopce a podruhé z kopce, měním práci (výkon), kterou musí auto vykonat na udržení rychlosti a mění se mi i moment.
S Kutilem si podejte ruce, naprosto špatná aplikace správných informací. To se týká i té tabulky, hodnoty jsou v ní asi správně, ale nechápeme, k čemu to je.
PS: Víte, jak poznáte Kutila v Mondeu, to je ten řidič, co má v ruce logaritmické pravítko >:D -
Jozef0351 15.08.07 17:27
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
"Hele polokutile, nechceš náhodou vytvořit mezinárodní dvojici s Jozefem0351 a oba jít někam, třeba do ...."
Pepek fakt nerozumiem. Napísal som len že DR nerozumie tomu aký je rozdiel medzi krútiacim momentom motora a momentom na kolesách. Obávam sa že tomu nerozumieš ani ty. Je to presne tak ako napísal kutil v tých svojich tabulkách. Ten benzín dokáže zrýchliť rovnako a možno aj lepšie aj z podstatne nižším KM motora. Ale pri podradení a podstatne vyšších otáčkach. Ako napísal lordmystic, výhoda diesla je že má moment v nízkych otáčkach a pri bežnej jazde to podradenie nepotrebuje. Takže na závodenie to nie je ale na bežnú jazdu je to príjemné. Na závodenie nie je ani 125 HP benzín. Niekomu to vyhovuje niekomu nie. Kutilovi zjavne nie ale kúpil si diesel.
Ešte raz prepáč že som sa ozval na tento nezmysel čo napísal DR:
"Ve 2600ot má 2.2 TDCi nižší výkon, než ve 3300ot. Takže i moment na kolech bude při 2600ot nižší, než při 3300ot (oboje při shodné rychlostí jízdy, např těch 130 km/h). Protože pořád platí vztah: výkon= otáčky x krouťák x 3,14/30. Otáčky kol jsou shodné(auto jede v obou případech 130km/h), konstanty (3,14/30) taky, takže v tom případě platí přímá úměra mezi výkonem a kroutákem."
Uniklo mu že existuje nejaký prevodový pomer cez ktorý sa prenáša KM na kolesá. KM motora je pri rovnakých otáčkach na všetkých prevodových stupňoch rovnaký. Ale na kolesách bohužiaľ nie. Preto na jednotke pretočíš kolesá ale na päťke nie pokiaľ nemáš formulu.
A tá Kutilova tabuľka s ktorou DR nesúhlasí
3300 - 260 - 2,99 - 777 - 4
2600 - 350 - 2,36 - 826 - 5
jasne hovorí v čom je výhoda diesla a v čom benzínu.
Pri diesly je blbosť pri 130 podradiť na 4 lebo KM motora aj na kolesách sa v dôsledku zvýšenia otáčok zníži. Pri benzíne je to naopak lebo má výkon a max. hodnotu KM posunutú podstatne vyšie a tam kde diesel končí benzín začína. Chce si to zopakovať matematiku a fyziku zo základnej školy. Neobhajujem Kutila a nemienim sa hádať čo je lepšie. Fyzikálne zákony ale platia rovnako pre diesel ako aj pre benzín. S tým sa treba zmieriť.
-
lordmystic 15.08.07 13:00
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
kutil napsal: "TDCI jsem si koupil kvůli velkému momentu v nízkých otáčkách >:D a menší spotřebě. :-O Jenže je to jaksi jinak, než jsem počítal. Spotřeba je nižší, ale nesmí se na to šlapat, jinak je skoro jak můj starý benzín a moment je príma, ale na klidnou jízdu, na předjíždění to není o moc lepší jak moje staré auto. Jó, chybama se člověk učí."
Tak jestli ani tohle nestačí jako důkaz toho, že bys asi opravdu neměl být svéprávný tak nevím. TDCi sis koupil kvůli velkému monentu v nízkých otáčkách! Ano, to přesně Mondeo má! Tak vo co ti jde! Ano, benzín je lepší pro větší otáčky i pro předjíždění, to víš sám taky moc dobře. Tak vo co ti jde! A tohle už neokecáš, opravdu humus cos tu s fórem udělal :(. -
pepek 15.08.07 10:37
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Hele polokutile, nechceš náhodou vytvořit mezinárodní dvojici s Jozefem0351 a oba jít někam, třeba do .... Zjevně si oba budete společně vyhovovat, budete spolu spokojeni a určitě vám to bude dohromady fungovat a ulehčíte nejenom tomuto foru :-!
btw. polokutile, pokud je člověk-koloušek mentálně retardovaný, tak jde do bazaru "určitého typu". Už první jednání a vzhled pracovníků takovýchto bazarů svědčí o něčem, co inteligentní člověk pochopí, retard ale ne. Navíc smlouvu, kterou obvykle takovéto bazary nabízejí k podpisu je schopen podepsat snad jen dement s IQ houpacího koně. Holt, jelikož jsou ale lidé, kteří si pro korunu nechají vrtat koleno a jsou ochotni podepsat cokoliv, jen aby dostali o 5K víc než jinde, tak se pak nesmí divit, že na těch svých 5K budou čekat hezky dlouho a budou mít problémy je vůbec získat. O takovýchto bazarech se podstatné věcí obecně ví delší dobu, jen zaslepenci si nejsou schopni či ochotni získat info. Kdo chce kam, pomozme mu tam. -
superkutil 15.08.07 09:05
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Sedačku jsem vypodložil a je to lepší! >:D
To Jozef0351: TDCI jsem si koupil kvůli velkému momentu v nízkých otáčkách >:D a menší spotřebě. :-O Jenže je to jaksi jinak, než jsem počítal. Spotřeba je nižší, ale nesmí se na to šlapat, jinak je skoro jak můj starý benzín a moment je príma, ale na klidnou jízdu, na předjíždění to není o moc lepší jak moje staré auto. Jó, chybama se člověk učí. Holt nebyl na fóru žádný "kutil", který by mi to vysvětlil. Jen jsem všude četl, jak jsou diesely super, jaký mají obrovský zátah. A moje zkušenost vycházela z Passata a z Megana, kde ty diesely fakt táhly. Ono se to totiž nějak podělallo už v okamžiku, kdy jsem nevzal S-MAX 1.8TDCI. S radostí bych dnes Mondeo za něj vyměnil. 8-s Hlavně byla blbost prodávat to staré. Jinak jsem ho prodával přes M-CAR, pro pepka tu mám něco o něm [odkaz] -
Jozef0351 15.08.07 08:57
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
Kutil máš to márne. DR tomu nechce a nebude rozumieť aký je rozdiel medzi KM motora a KM na kolesách ktorý sa prepočítava cez prevodové pomery prevodovky. Neoberaj ho o ilúzie. Prevodovka má nejaký stály prevodový pomer a jednotlivé stupne majú tiež svoj prevodový pomer. Tie tvoje tabuľky sú síce správne, tiež je možné že rovnako výkonný benzín zrýchli rýchlejšie pri podradení ako diesel. Ale tu ťažko nájdeš pochopenie >:D Ja mám k Mondeu viacero výhrad, s tým sedadlom s tebou tiež súhlasím, ale za tie peniaze je to dobré auto. Neviem prečo si si kúpil traktor keď ti nevyhovuje.
PS: Ja mám benzín ale tiež točím pri predbiehaní niekedy aj do 6500 ot., aj keď tam už KM aj výkon klesá. Tabuľky sú jedna vec, život druhá :-) -
martin.z 15.08.07 08:55
« kdo komu ujel
Teda panove, nejen ze v te nove diskuzi schazeji oproti stare ty podpisy s popisem auta, ale pridal bych do nich i vek ridice...
Nechcete se tu rovnou navzajem vytahovat kdo ma vic na "tacháči" jak na zakladce, kdyz jsme jako deti cumeli dovnitr lepsich aut? :-) -
lordmystic 15.08.07 08:52
« dvouhmoťák
také by mě zajímalo jak se pozná oddělanej dvouhmotovej setrvačník. to že je načatej vím jak poznat, kdž zhasínám motor bez vyšlápnuté spojky, tak zarachotí - takové chroustnutí jak se to železo zarachtá. když zhasínám motor a mám sešláplou spojku, tak tam to zarachocení není. ale jak poznat kde je ta hranice ještě použitelnosti...?
ps - jinak k výkonu a krouťáku - už jsem to tu psal, s původním softem mi auto začalo rychle vadnout už ve 4200rpm, po změně softu ještě před chipem mi to točilo do 4500rpm a pak rychle zvadlo a po chipu mi to točí 4650rpm a pak to vadne, sice ne tak rychle, ale vím že je lepší už přeřadit. takže dřív řadit jak ve 4000rpm na max. výkon fakt nemá cenu. to laguna krásně točí bez vadnutí až těsně k 5000rpm, to je nádhera. jsem tomu nevěřil a když jsem to viděl, tak jsem nevěřil ještě víc! -
"-- skrytý --" 15.08.07 00:00
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
kutile, tabulky mi nevadí. Ale nejsem sám, komu už leze krkem, jaké do těch tabulek píšeš kraviny. A je tomu tak i tomto případě. Ty vůbec nemáš tušení, cos to zase spočítal.
Ve 2600ot má 2.2 TDCi nižší výkon, než ve 3300ot. Takže i moment na kolech bude při 2600ot nižší, než při 3300ot (oboje při shodné rychlostí jízdy, např těch 130 km/h). Protože pořád platí vztah: výkon= otáčky x krouťák x 3,14/30. Otáčky kol jsou shodné(auto jede v obou případech 130km/h), konstanty (3,14/30) taky, takže v tom případě platí přímá úměra mezi výkonem a kroutákem.
Zalez do díry, posyp si tam hlavu popelem a už nikdy nezkoušej komukoliv dělat přednášku o fyzice. A vrať vysvědčení od 6. třídy výš, nejsi chytřejší, než páťák. -
Janerad 14.08.07 23:36
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
to Superkutil: když jedu, tak jedu, a zajímá mě výkon... Takže když roztahuji čtyřku při předjíždění, tak to radši podržím do 4750, a řadím, až když dokonám... pak už fakt vadne... moment je jedna věc, ale výkon a pohyb na silnici je věc druhá... kdybych řadil při 3000 ot/min, tak pořád řadím... takže čtyřka do 4500 (4750 když jedu dál) rulez... Je to traktor, takže takhle se mi to osvědčilo...
Sezení mi taky dělá problém, na sportovní jízdu mám sedačku víc vpředu. ale bolí mě pak noha pod stehnem na plynu... Když jedu dlouhý štreky, tak dám víc dozadu, ale zase mám probémy se spojkou, když chci dračit... Je fakt, že ve starým Mondeu jsem tyhle problémy neměl... -
superkutil 14.08.07 23:13
« Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm
To Janerad: Proč to točíš do 4750ot? Není tady sice žádnej slušnej graf momentu, ale podle toho co je, tak nad 3500ot to nemá cenu točit, protože např 4ka na 3300ot. má na kolech menší moment jak 5ka v 2600ot viz níže (je to v rychlosti 130km/h):
otáčky - moment motoru - převod - moment na kolech - rychlost
3300 - 260 - 2,99 - 777 - 4
2600 - 350 - 2,36 - 826 - 5
DR mi tabulku promine. Točením nad 3000ot. ti akorát stoupá spotřeba, hlučnost a opotřebení motoru.
Jaký máš pocit zrychlování nad 160km/h? Na kolik jsi to schopný rozjet? Na kolik roztočíš na rovině 5ku? Kolik ti to žere?
Taky mi to táhne doleva.
Motor ti táhne od 1500ot? Jako že už v 1500ot je prudký nárůst momentu, nebo že to jede a neduní? Mě to teda začíná táhnout až kolem 1750ot ale dá se s tím jezdit už od 1250ot, ale od 1500ot se už necuká. Ten 2.2HDI twinturbo má max moment v 1500ot. takže i takové otáčky ten motor snese.
Hele, taky ti motor cvaká, když je trochu v otáčkách (tak 1500ot) a sešlápneš spojku?
To hil: Ale já chci sedět vysoko! Díky tomu budu moc dát sedačku dozadu a přitom nebudu sedět na podlaze. >:D Už vím kde je problém. Když si do sedačky sednu, tak se střed sedačky propadne a bočnice mě sevřou. Sedačka ve Fiestě se takhle nepropadne, ta tam má takovou vaničku z plechu potaženou pěnou a ta zamezí propadnutí. V Mondeu je to ale jinak (dám vědět, až to rozeberu). Možná je na vině vyhřívání sedačky. Staré Mondeo mělo taky tu vaničku potaženou pěnou. Tam jsem sedačku úplně rozebral, protože jsem měl pocit, že praskla (děti se mi chytli za opěradlo a ohli ho dozadu). ;-\
Martine díky za odpověd' a za uklidnění!
No a kdybys neponechal stranou ty příčiny, o kterých nechceš spekulovat?
Co teda myslíš že za tím je?
Dík.