FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  10:29

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Této komunikaci buď vládne zaslepenost, nebo jazyková bariéra a tak slibuju, že to je poslední příspěvek na toto téma.
    Já napíšu, že to platí pouze pro otáčky nižší než 3.500ot/min, ty to ocituješ a napíšeš, že to neplatí nad 3.500ot/min.
    Celá debata vznikla tím, že Kutil porovnal dva motory a vlivem špatných hodnot mu jeho příklad vyšel, že je TDCi horší. Tedy nemusím pročítat debatu, stačí vědět, o čem se diskutuje a co ty obhajuješ.

    Já píšu pořád dokola toto: výkon= otáčky x moment x konstanta a je jedno jestli na klikovce, převodovce, nebo na kole a výkon mění od motoru ke kolům jenom ztráty a ty zanedbáváme. Pro toho, kdo toto pochopil to DR napsal naprosto srozumitelně a jasně ukázal, že v Kutilově porovnání musí být chyba.

    Protože do toho pořad motáš převodovku, zkusím to ještě naposledy takto: 4ka násobí moment více než 5ka a více, než v uvedeném příkladě u TDCi klesá moment u vyšších otáček. Tedy o co stoupnou otáčky a klesne moment, o to více mi ten menší moment vynásobí převodovka. A to je to, že se právě v daném případě přeřadit vyplatí, pokud použiješ správné hodnoty momentu. Přesně toto už v tabulce DR napsal, a také ti to nestačilo.

    Finíto, konec, piš si co chceš, jdu si číst o plísních, bakteriích, infekcích, desinfekčních prostředcích a smradlavých ponožkách, protože mě každá klimatizace co jsem měl také smrděla a to od nového auta prostě furt.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 17.08.07  10:26

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    CJA: Je :-!
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 17.08.07  09:53

    « Kladka

    To Krkovicka: Tak díly konečně přišly, ale objednali mě až na středu 22/8. Potom porefuruju.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 17.08.07  09:36

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Pánové a není to jedno. Kola se točí a život jde dál. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 17.08.07  08:43

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    HOPE: Prečítaj si pozorne čo si napísal. Nepripadá ti to ako nezmysel?:
    "Jesefe, jesefe, když při jakékoli rychlosti X podřadím tak, abych měl otáčky motoru níž, než 3500 ot/min.
    Tak v této rychlosti X jsem díky vyšším otáčkám motoru schopen dodat vyšší výkon, a tedy maximální možný moment na kolech bude vždy vyšší na tento nižší převodový stupeň."
    1. Keď podradíš otáčky idú hore a v prípade TDCI ti už nestúpa ani výkon ani moment nad 3500 ot.
    2. V tomto konkrétnom prípade stúpne hodnota momentu práve vďaka preradeniu na VYŠŠÍ stupeň, nie podradeniu, a poklesu otáčok. A sme pri podstate problému. Kutil tvrdil že je blbosť v prípade TDCI podraďovať z 5 na 4 lebo na rozdiel od benzínu klesá pri vyšších otáčkach ako 3500 výkon aj moment.
    "tobě už ale evidentně není jasné, že moment na kolech se odvíjí od otáček kola a otáčky kola jsou ve stejné rychlosti stejné ať mám zařazeno jakkoli."
    Moment na kolesách sa odvíja od momentu motora a prevodového pomeru :-) a pri konštatnej rýchlosti a rôznych prevodových stupňoch je vždy iný. Motor poháňa kolesá, nie naopak.
    "Je krásné jak tyto špatné hodnoty zaslepeně vědecky obhajuješ, jenom aby ti vyšlo, že ten benzín s nižším výkonem je lepší."
    A zase trepeš. Nikdy som neobhajoval žiadne hodnoty. Jasne som napísal že neviem či je pravdivá tabuľka DR alebo Kutilova ale že obaja počítali správne. Ale s inými vstupnými údajmi. Navyše sa zdá že obaja mali zlé tabuľky. A nikdy som netvrdil že TDCI 114kW je slabšie alebo porovnateľné ako benzín 85 kW. Práve naopak. Takže keď nabudúce niečo napíšeš, najskôr si to po sebe pozorne prečítaj ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 17.08.07  08:26

    « výkon na kolech, atd.

    se divím že se stále hádáte o takovéto kraviny. jak tak koukám, nikdo z vás tu neumí spočítat tyto parametry, vždy si někde něco najdete a odpapouškujete, o správnosti svého tvrzení nemáte nejmenší potuchy. proč to složitě počítat, když teoretické propočty nakonec jsou jen teoretické a praxe je o kus jinde? nebylo by nejlepší si prohlídnout např. pořádné měření výkonu na brzdě, např. z jarova, kde máte nejen křivku výkonu motoru, ale i korigovaný výkon a výkon na kolech přehledně zakreslený v grafu? pak stačí jen odečíst a porovnat hodnoty a průběhy a máte hotovo. jedno takové měření mám např. na svém webu:
    [odkaz]
    je to první graf a je to motor uživatele vica co sem taky občas píše a má chipnutý motor 85@115kW, tedy na podobnou hodnotu co vaše dva dvojky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  22:53

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    "S*rte na MOMENT na moment na kolech... je to debata o h*vně."
    A tak tu debatu o h*vně, nahradíme debatou o plísních >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.08.07  22:34

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    Janerad:

    Zajímavá teze.
    Něco ve stylu " usaď se, pust' si mě a já na Tebe fouknu, jaký jsi... - Tvá klimoška..."
    :-)
    A ke zbavení mykózy nohou Ti gratuluji, ovšem podobnými "radostmi" na těle zatím naštěstí nedisponuji.
    Ani manželka. Tu ale pro jistotu dnes před spaním důkladně prohlédnu... :-)

    Hil:

    A pokud na ženě objevím mech, plíseň či nedej bože broučky, budu aplikovat to Savo... :-)

    Jinak o účinnosti Sava a i jiných desinfekcí pochybnosti nemám, lepší zkušenost mám ale s přípravky Dürr, Sekusept a Incidur. Na Savo je již spousta organismů rezistentních. Měli jsme ve firmě plíseň na podlaze - ve spárovačce. Proto tolik těch prostředků znám.

    Spíše mi jde o to, že nastříkáním předraženého desinfekčního spreje kamsi do potrubí klimatizace nedělám to samé, jako když stříknu např. ten Dürr přímo na plíseň. Navíc je třeba tu aplikaci opakovat a ideálně ty prostředky střídat.
    A že sprej odstraní zápach z klimy? Některý ano, ale jen na krátko. A plíseň zůstane. A člověk pak dýchá nejen spóry, ale i vonné silice... a to se mi moc nelíbí.

    Jinak díky všem zúčastněným za příspěvky. Jsem škodolibě rád, že ta libá a osvěžující vůně mokrého hadru vařeného ve vývaru z nošených vojenských ponožek neoblažuje pouze mě, ale že v tom fetu nás jede víc. :o)

    P. S.: S*rte na MOMENT na moment na kolech... je to debata o h*vně.

    P. S. 2: Šmarjá, žena mě ztluče až si to přečte, co jsem o ní psal, tak kdybych už sem nepřispěl, ... :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  22:10

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    A abych to už definitivně zakončil, a všichni si oddechli, našel jsem hezký graf, kterým bych mohl trochu kompenzovat újmu ostatním: [odkaz]

    Odpočet je následovný

    ot/min; Nm graf; Nm dle Kutila
    3100 325 290
    3300 320 260
    3700 280 240
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 16.08.07  21:50

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    Já zásadně klimu před dojezdem nevypínám a nic necítím...
    Nech si udělat tu údržbu.
    Mimochodem spray sice asi povlak plísně neodstranění. Ale mikroby a mikroorganismy, pokud je to dobrý spray, zabije. No a plíseň jsou mikroorganismy.
    To by si se divil, co například udělá SAVO PEREX s plísní na zdi. (POZOR, to neznamená, že je vhodné do klimatizace, ale budou jiné.)
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 16.08.07  21:34

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    Moje zkušenosti se zápachem z klimatizace:

    - dle obecné teorie se uvnitř potrubí kondenzuje voda, někdy se udělá i dost ledu. Po vypnutí klimatizace se v nashromážděné vodě a usazeném prachu postupně rozmnoží bakterie, houby, plísně a řasy, které způsobují zápach.

    Moje nové Mondeo taky začalo po pár týdnech vloni smrdět, desinfekce klimatizace sprejem v servisu FORD v únoru nic moc nevyřešila. Letos však klima nesmrdí.

    Moje osobní teorie je ta, že zdrojem "infekce" klimatizace a následně zápachu jsou vlastní pěstěné mikroby z těla řidiče a nebo pasažérů. Po dvou pobytech letos na jaře a v létě jsem se zbavil vleklé mykózy nohou, tím i alergických reakcí a zápach z klimy je taky fuč!!!

    Rada na závěr zní, "V jakém stavu jsi, v takovém stavu je Tvá klima."

    Máte alternativní teorie?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  21:12

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Jesefe, jesefe, když při jakékoli rychlosti X podřadím tak, abych měl otáčky motoru níž, než 3500 ot/min.
    Tak v této rychlosti X jsem díky vyšším otáčkám motoru schopen dodat vyšší výkon, a tedy maximální možný moment na kolech bude vždy vyšší na tento nižší převodový stupeň.

    Že moment s otáčkami roste i klesá je stejně jasné jako že ho převodovka mění, tobě už ale evidentně není jasné, že moment na kolech se odvíjí od otáček kola a otáčky kola jsou ve stejné rychlosti stejné ať mám zařazeno jakkoli.

    Na to žádnou tabulku nepotřebuju, a pokud máš nějakou, která to vyvrací tak je špatně. Teď mě to donutilo se na ní opravdu podívat a hodnota krouťáku 260Nm v 3300ot/min je rozhodně špatně. Stejně jako 290Nm v 3100ot/min a 240Nm v 3700 ot/min.

    Je krásné jak tyto špatné hodnoty zaslepeně vědecky obhajuješ, jenom aby ti vyšlo, že ten benzín s nižším výkonem je lepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 16.08.07  21:12

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    To jsem ale napsal hov*dinu - holt jsem už měl v sobě moc Plzní... :-) Už ráno, když sem sedl do auta a kouknul na otáčkoměr jsem si to uvědomil, a až teď jsem se dostal k tomu, že mohu vše uvést na pravou míru:
    Při svižné jízdě točím do 3750ot/min., ve vyjímečných případech jdu přes 4000 ot/min. Víc než 4200 už je opravdu nesmyslné. Všem se omlouvám za mystifikaci... Na svoji omluvu mohu uvést, že při svižné jízdě opravdu nestíhám koukat na otáčkoměr...
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 16.08.07  21:11

    « Re: Zápach z klimatizace

    Měl jsem podobný problém sice po nastartování a puštění A/C. Vše vyřešeno desinfekcí. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 16.08.07  21:11

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    To jsem ale napsal hov*dinu - holt jsem už měl v sobě moc Plzní... :-) Už ráno, když sem sedl do auta a kouknul na otáčkoměr jsem si to uvědomil, a až teď jsem se dostal k tomu, že mohu vše uvést na pravou míru:
    Při svižné jízdě točím do 3750ot/min., ve vyjímečných případech jdu přes 4000 ot/min. Víc než 4200 už je opravdu nesmyslné. Všem se omlouvám za mystifikaci...
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 16.08.07  21:10

    « Re: Zápach z klimatizace

    Měl jsem podobný problém sice po nastartování a puštění A/C. Vše vyřešeno desinfekcí.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.08.07  20:39

    « Re: Zápach z klimatizace

    Deadlift:
    Nezlob se, ale já čekal spíše připomínky, nápady nebo opravení mých možná mylných domněnek a ne ceny z Fordu.
    Navíc, moje auto je ještě více než rok v záruce a pokud bych se rozhodl pro řešení zápachu z klimy cestou servisu, tak bych uplatnil záruku a neplatil bych to.

    Navíc, jak bylo napsáno v dnešních příspěvcích, tento problémek se netýká pouze mě samotného, mám tudíž nárok se domnívat, že není co opravovat či odstraňovat.

    A ten link nepoužiju, já to fórum nemám rád, ale dík za snahu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 16.08.07  20:02

    « Re: Zápach z klimatizace

    U Fordu dezinfekce klimi se ma dělat každý rok před sezonou na jaře.
    Dale kompletni kontrola těstnosti a udržba ob rok asi stačí/můj odhad, presně bude vědet Vaš servisní technik u Fordu.

    Z servisni jarni akce Fordu:
    Dezinfekce klimatizace

    Dezinfekce klimatizace jen za 590 Kč s DPH. Pociťujete při zapnutí klimatizace zápach? Provozem klimatizace se ventilační systém zanáší mikroorganismy, které mohou být zdraví škodlivé. Dezinfekce odstraní nežádoucí látky z ventilačního okruhu a z povrchu výparníku. Cena zahrnuje funkční kontrolu, aplikaci dezinfekčního spreje, práci a DPH

    Údržba klimatizace

    Údržba klimatizace jen za 1690 Kč s DPH. Připravte se na léto. Kompletní údržba klimatizace Vám zajistí její optimální funkci a ochrání Vás před nežádoucími vlivy. Cena zahrnuje funkční kontrolu, odsátí a vyčištění chladiva, kontrolu těsnosti systému vakuovým testem, doplnění chladiva a maziva na předepsané meze, práci a DPH.

    Pylové filtry Ford

    Pylové filtry Ford jen za 692 Kč s DPH. Víte, jaký vzduch ve voze dýcháte? Od slzení očí, dýchacích potíží a zamlžených skel Vás ochrání pylový filtr. Jeho výměnu je potřeba provést při každé údržbě či dezinfekci klimatizace.

    Podobné téma na forum.fordclubs.org [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.08.07  16:39

    « Re: Zápach z klimatizace

    Pánové,
    předně díky všem zůčastněným za (po delší době) konstruktivní debatu. :-)

    Můj názor je, že plíseň ani mikroby ani ostatní broučky v potrubí nemám, protože opravdu od koupi po každém vypnutí klimy ještě pustím větrák na ECO a to tak, že naplno.

    Ten zápach asi alergenní nebude, protože i já i moje žena jsme alergici, bereme na to ZODAC a jsme oba alergičtí na prach, pyly a spóry plísní. A oči mě při vdechování toho odéru nepálí, nos mě nesvědí a ani nekýchám - a jsem fakt citlivý, takže bych to poznal. Ani ženuška nic nepozoruje.
    Navíc - nános plísně by smrděl nejen po vypnutí A/C, ale smrděl by vždy, když by jela ventilace - tedy i na ECO. Prostě pokud je na trubkách nános, tak to musí smrdět vždy, když přes to ženu vzduch směrem k sobě do interiéru. Ale puch je jen po režimu A/C na ECO a to ještě tak 3 minuty a nijak intenzivní.

    Není to tak, že ten filtr (pylový nebo prachový nebo jak se to jmenuje) se zvlhčí kvůli tomu, že přes něj jde studený vzduch (režim A/C) ? A pak ta mokrá hadra při sušení (režim ECO) tím vysýcháním páchne?
    Klimatizace doma v obýváku zasmrděla při dojezdu na ECO taky a taky nepomohlo ani vyprání filtru.
    Můj názor tedy je, že těm, komu nám to smrdí od novoty, tak že nemáme vadné kusy, ale třeba máme novější filtry z jiného materiálu, který prostě páchne při vysoušení.
    Jinak to auto je koupeno v srpnu 2006 a v servisu říkali, že klima se čistí co 2 roky.

    Na spreje nevěřím, nedokážu pochopit, jak může suspenze vstříknutá někam do trubky očistit potenciální nános uchycené plísně. Sprej pouze zamezí zápachu, ale neřeší příčinu.
    Jako když na WC po sobě stříknete Brise... mísu to taky nevyčistí a po čase ten, kdo jde po Vás, tak je chudák :o)
    Nechci investovat do spreje a ještě se bát, co obsahuje jeho vonná složka... aby to nebylo spíše zdravotně na závadu...

    Rád si přečtu Vaše další názory, předem díky za ně!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  16:03

    « Re: Zápach z klimatizace

    každá klima bude smrdět, když se o ní nepostaráte. Na výparníku kondenzuje vlhkost, ve které se množí bakterie, mikroby a další svinstva, který pak smrděj a způsobujou vaše alergie.
    je potřeba to čas od času, cca 1-2x za rok klimu vydezinfikovat.
    Sprejů je na to spousta, ne všechny ale fungujou, z mojí zkušenosti je dobrej Wurth, ale nikomu nic nenutim. Dobrý je si to nechat udělat v servisu, protože většinou vědí, kam šáhnout
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…