FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.08.07  18:28

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    DR:
    To jsi nemusel psát o té provokaci, došlo mi to :-)

    Právě také kvůli Tobě to fórum rád nemám, to je zase malá provokace ode mě, ale zcela opodstatněná, protože když jsem to fórum kdysi dávno četl, tak jsem si na něj udělal svůj názor, potažmo na Tebe. A je to můj názor a já si za ním stojím, takže i kdyby informace byly na tamtom fóru sebekvalitnější, nechci je číst z webu, který se mi příčí. To chápeš, ne?
    Nebo jsi tak na výši, že kdyby Ti tam, kde Ti nikdy není fajn něco nabídli, tak bys to přijal? Já ze zásady ne. Ale není to předsudek. Je to má vlastní zkušenost.
    Můžu si snad pane vybrat fórum svobodně, ne? Mám to tady rád, i zdejší přispěvatele.
    Zdejší fórum mi více vyhovuje a co se dozvím tu, dozvím se i jinde. Mondea jsou stejná zde i tam.
    Takže z mé strany to není předsudek, předsudek by to byl, kdybych si např. umanul, že to číst nebudu a ani bych to nevyzkoušel. Ale já se dobrovolně rozhodl a vybral si.

    A jestli je můj "předsudek" hloupý, jak píšeš, tak to je od Tebe vcelku smělé tvrzení, neb až doted' jsi netušil, proč na to moderované fórum nepůjdu. Ale smělá tvrzení a ne vždy korektní reakce jsou Ti vlastní a je to asi ten stěžejní důvod mého odporu vůči "Tvému" Ford clubu. Zase můj osobní názor, je mi šumák, jestli někdo souhlasí.

    Navíc - já už si obrázek o příčině toho zápachu z klimatizace udělal a mám jasno. Takže mě absence informací toho pána, co ty klimy dělá, nevadí.

    Ted' se ještě dívám na Tvůj příspěvek a ta poslední věta, že kolik je tady pitomostí... no tak tohle si někdo dovolit na Tvém fóru... nepříjde Ti, že jsi poněkud smělý a že ze své pozice zaujatého člověka (moderátor fóra "těch druhých") nejsou tyto výroky na místě? (pozn. - vše jsou řečnické otázky, nechci odpovědi)

    Ale poslední, co bych chtěl na diskusi o autech, je přít se či někomu vysvětlovat něco, co s auty ale vůbec nesouvisí. Já když vím, rád poradím, když nevím, zkusím se zeptat.

    Jak se to fajně loučil Josef?

    Aha, HOWGH!

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  17:17

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    O dezinfekci klimatizace bych si dovolil nabídnou článek od člověka, který pro Fordí servisy (samozřejmě, že ne pro všechny) dělá dlouhé roky udržbu a servis klimatizací. [odkaz]

    Ale TomanGHIA si to buhužel asi nepřečte, protože by kvůli tomu musel navštívit fórum, které nemá rád. Tímto se mu za to předem omlouvám, je to z mé strany úmyslná provokace, nemám rád hloupé předsudky.

    Vůči kutilovi a Jozefovi0351 tady (na radu zkušenějších) pro příště budu volit formu pasivní rezistence. Tedy pokud bude nějaké "příště". Škoda že tady není možné napsat někomu SZ, nebo mu napsat mail, nebo prostě nějak ho kontaktovat mimo fórum, možná by tady pak nebylo tolik pitomostí.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 17.08.07  15:57

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Hope: Tiež sa už k tomu nebudem viac vyjadrovať lebo nie si ochotný si prečítať svoje vlastné príspevky.
    V jednom príspevku si napísal že :"moment na kolech se odvíjí od otáček kola a otáčky kola jsou ve stejné rychlosti stejné ať mám zařazeno jakkoli"
    čo je nezmysel, lebo moment na kolesách je rovný násobku prevodového pomeru a momentu motora. A následne si napísal toto:
    "Já píšu pořád dokola toto: výkon= otáčky x moment x konstanta a je jedno jestli na klikovce, převodovce, nebo na kole a výkon mění od motoru ke kolům jenom ztráty a ty zanedbáváme".
    Uniklo ti že výkon a moment su dve rôzne veci. Výkon sa sprevodovaním cca.nemení mimo strát. Ale krútiaci moment na kolesách sa mení sprevodovaním.
    Čo sa týka otáčok si napísal:
    "Já napíšu, že to platí pouze pro otáčky nižší než 3.500ot/min, ty to ocituješ a napíšeš, že to neplatí nad 3.500ot/min."
    a predtým si napísal:
    "když při jakékoli rychlosti X podřadím tak, abych měl otáčky motoru níž, než 3500 ot/min.
    Tak v této rychlosti X jsem díky vyšším otáčkám motoru schopen dodat vyšší výkon, a tedy maximální možný moment na kolech bude vždy vyšší na tento nižší převodový stupeň."
    Tak ako miešaš výkon s momentom, mýliš si podradenie s preradením na vyšší stupeň nižšie otáčky s vyššími. To všetko v jednej vete.
    Čo sa týka DR tak som jasne vysvetlil v čom nemá pravdu. Jeho aj Kutilove výpočty boli správne ale obaja mali nesprávne vstupné údaje. Ale napísal rovnakú blbosť ako ty:
    "Ve 2600ot má 2.2 TDCi nižší výkon, než ve 3300ot. Takže i moment na kolech bude při 2600ot nižší, než při 3300ot..."
    Nižší výkon sa nerovná automaticky nižší moment a už vôbec nie na kolesách kde sa mení podľa prevodového pomeru. HOWG.

    :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 17.08.07  15:46

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Tomane : to asi bude ono !!!! Včera mě před koncem stoupání v rychlosti 158,75 km/h ofoukl i ventilátor z Corsy :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.08.07  15:19

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    hope:
    Připadám Ti vypruděný? I hope, I'm not yet. Těsně vedle, jsem "fpoho".
    Jinak s tím čtením tady - bych řekl, že sem ze setrvačnosti chodí spousta lidí a když je něco zaujme, či mají pocit, že je o čem diskutovat, tak se prostě zapojí, hm?
    To je zase můj jiný pohled.
    Jinak s tím Kutilem - to byla těžká ironie, že mi chybí, ten smajlík je tam asi málo vidět.
    Taky mi nejde nereagovat na hovadiny, tím spíše když jsou od inteligentních lidí.

    DIM:
    Určitě! Já myslím, že staré Mk II mělo ventilaci vyřešenou líp, nemohla smrdět, pomohlo vypodložení lopatek větráku. :-) Hodím sem tabulku výkonu ventilátoru v závislosti na vlhkosti vzduchu. Chceš? Ani Fiesta nesmrdí...

    Petr T. alias Fast and the furious action man s dvojitým W ve jméně =)
    Tys ten nick myslel spíše jakože diesel wins, ne?
    No ve Tvém případě to bude asi ta plíseň, která už je v potrubí a proudem vzduchu tu vrstvu spór a prachu z toho nánosu pustíš přímo na sebe.
    Informoval jsem se a tady pomůže asi spíš než sprej tak vytažení palubky, resp. ventilačního potrubí a ruční vyčištění trubek třeba tím Savem.

    Hezký víkend všem!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.08.07  14:22

    « Re: Zápach z klimatizace

    Vopravdustuchyběl. Jakejkrouťákmáventilátor? VentilátorvSmaxumáurčitělepší. TosemjáPetrT. Ztratiljsemdíkysvémusystémuúschovynickůa… používatPetrT. :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.08.07  14:11

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Mojí osobě smrdí chvilku klima PO SPUŠTĚŇÍ motoru. Nikdy ne po vypnutí. Ale jako plesnivej hadr to nesmrdí. Naprosto stejně mi smrděl pežout 1,9TD. To budou ty plísně. Před 2 roky jsem to dal do servisu, ale rychle to bylo zpět. Smrdí to jen pár vteřin, potom to rychle vymizí...
    Moje mentální kapacita mi neumožňuje myslet na vypínání klimy 5 minut před dojezdem, to byste chtěli ode mne moc... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 17.08.07  14:10

    « Re: Zápach z klimatizace

    Já myslím že to smrdí proto, že klima nechce jít do větších otáček, rychle padá výkon a ventilátor ztrácí krouťák. Možná by pomohl nějaký CHIPS tuning. Neumíte někdo poradit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  14:06

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Jestli tě moje „jemná ironie“ takto vyprudila, tak tě vítám v klubu „ješitů“ >:D . Nicméně jsem to tak nemyslel.

    A teď jiný pohled. Pokud tolik lidí takto rychle zareagovalo na klimu, tak to znamená, že to byla buď náhoda, nebo lidi baví Superkutil, momenty a další žvásty, protože je pravidelně čtou. Dokonce tu jsou i tací, kterým se po Superkutilovi, co má dovolenou stýská.
    Já se mezi ně nepočítám, ale ještě mi pořádně nejde nereagovat na kraviny.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 17.08.07  12:19

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Hope:
    No myslím, že ta jemná ironie od Tebe, co se klimatizace týče, ani není na místě, čéče.
    Se koukni, kolik lidí se zapojilo do debaty o tom smradu, který jak ted' sám píšeš, tak máš v autě od novoty i Ty. Podstatně více lidí v průběhu ani ne dvou dní sem přispělo, i Focusáci. A moment tady řeší pár ješitů už týdny a ještě mají každý svou pravdu... a ti, co se do momentových úvah nezapojili jsou ještě naštvaní, že je to prudí.
    Jste kluci momeňt'áci h*ovno vyřešili, já tomu furt nerozumím :-) a je mi to šumák. Já jezdit umím, vím, kdy mám řadit.
    Ale ohledně té klimy jsem se aspoň dověděl, že to, co nám vícerým v interiérech smrdí, je pouhá vlhkost, nohy po celém dni v uzavřených botách taky smrdí a plíseň to není, je to pouze vlhkost z ponožek a z boty. A stejně smrdí i ta klima.

    Osobně si myslím, že je užitečnější vědět, že ten zápach z klimy není ani zdraví škodlivý, ani že mě nebude stát peníze, neb to není závada auta.
    Ale to, kdy mám jaký moment na kolech... :-(

    Ale je to můj soukromý názor.

    P.S.: Co je s kutilem? Chybí mi

    ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  11:39

    « Re: Kladka

    Jo, diky. Dnes v osm jsem dal auto do servisu a cekam jak to dopadne. Pak muzeme porovnat komu to chrasti min:)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.07  10:29

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Této komunikaci buď vládne zaslepenost, nebo jazyková bariéra a tak slibuju, že to je poslední příspěvek na toto téma.
    Já napíšu, že to platí pouze pro otáčky nižší než 3.500ot/min, ty to ocituješ a napíšeš, že to neplatí nad 3.500ot/min.
    Celá debata vznikla tím, že Kutil porovnal dva motory a vlivem špatných hodnot mu jeho příklad vyšel, že je TDCi horší. Tedy nemusím pročítat debatu, stačí vědět, o čem se diskutuje a co ty obhajuješ.

    Já píšu pořád dokola toto: výkon= otáčky x moment x konstanta a je jedno jestli na klikovce, převodovce, nebo na kole a výkon mění od motoru ke kolům jenom ztráty a ty zanedbáváme. Pro toho, kdo toto pochopil to DR napsal naprosto srozumitelně a jasně ukázal, že v Kutilově porovnání musí být chyba.

    Protože do toho pořad motáš převodovku, zkusím to ještě naposledy takto: 4ka násobí moment více než 5ka a více, než v uvedeném příkladě u TDCi klesá moment u vyšších otáček. Tedy o co stoupnou otáčky a klesne moment, o to více mi ten menší moment vynásobí převodovka. A to je to, že se právě v daném případě přeřadit vyplatí, pokud použiješ správné hodnoty momentu. Přesně toto už v tabulce DR napsal, a také ti to nestačilo.

    Finíto, konec, piš si co chceš, jdu si číst o plísních, bakteriích, infekcích, desinfekčních prostředcích a smradlavých ponožkách, protože mě každá klimatizace co jsem měl také smrděla a to od nového auta prostě furt.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 17.08.07  10:26

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    CJA: Je :-!
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 17.08.07  09:53

    « Kladka

    To Krkovicka: Tak díly konečně přišly, ale objednali mě až na středu 22/8. Potom porefuruju.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 17.08.07  09:36

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    Pánové a není to jedno. Kola se točí a život jde dál. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 17.08.07  08:43

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    HOPE: Prečítaj si pozorne čo si napísal. Nepripadá ti to ako nezmysel?:
    "Jesefe, jesefe, když při jakékoli rychlosti X podřadím tak, abych měl otáčky motoru níž, než 3500 ot/min.
    Tak v této rychlosti X jsem díky vyšším otáčkám motoru schopen dodat vyšší výkon, a tedy maximální možný moment na kolech bude vždy vyšší na tento nižší převodový stupeň."
    1. Keď podradíš otáčky idú hore a v prípade TDCI ti už nestúpa ani výkon ani moment nad 3500 ot.
    2. V tomto konkrétnom prípade stúpne hodnota momentu práve vďaka preradeniu na VYŠŠÍ stupeň, nie podradeniu, a poklesu otáčok. A sme pri podstate problému. Kutil tvrdil že je blbosť v prípade TDCI podraďovať z 5 na 4 lebo na rozdiel od benzínu klesá pri vyšších otáčkach ako 3500 výkon aj moment.
    "tobě už ale evidentně není jasné, že moment na kolech se odvíjí od otáček kola a otáčky kola jsou ve stejné rychlosti stejné ať mám zařazeno jakkoli."
    Moment na kolesách sa odvíja od momentu motora a prevodového pomeru :-) a pri konštatnej rýchlosti a rôznych prevodových stupňoch je vždy iný. Motor poháňa kolesá, nie naopak.
    "Je krásné jak tyto špatné hodnoty zaslepeně vědecky obhajuješ, jenom aby ti vyšlo, že ten benzín s nižším výkonem je lepší."
    A zase trepeš. Nikdy som neobhajoval žiadne hodnoty. Jasne som napísal že neviem či je pravdivá tabuľka DR alebo Kutilova ale že obaja počítali správne. Ale s inými vstupnými údajmi. Navyše sa zdá že obaja mali zlé tabuľky. A nikdy som netvrdil že TDCI 114kW je slabšie alebo porovnateľné ako benzín 85 kW. Práve naopak. Takže keď nabudúce niečo napíšeš, najskôr si to po sebe pozorne prečítaj ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 17.08.07  08:26

    « výkon na kolech, atd.

    se divím že se stále hádáte o takovéto kraviny. jak tak koukám, nikdo z vás tu neumí spočítat tyto parametry, vždy si někde něco najdete a odpapouškujete, o správnosti svého tvrzení nemáte nejmenší potuchy. proč to složitě počítat, když teoretické propočty nakonec jsou jen teoretické a praxe je o kus jinde? nebylo by nejlepší si prohlídnout např. pořádné měření výkonu na brzdě, např. z jarova, kde máte nejen křivku výkonu motoru, ale i korigovaný výkon a výkon na kolech přehledně zakreslený v grafu? pak stačí jen odečíst a porovnat hodnoty a průběhy a máte hotovo. jedno takové měření mám např. na svém webu:
    [odkaz]
    je to první graf a je to motor uživatele vica co sem taky občas píše a má chipnutý motor 85@115kW, tedy na podobnou hodnotu co vaše dva dvojky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  22:53

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    "S*rte na MOMENT na moment na kolech... je to debata o h*vně."
    A tak tu debatu o h*vně, nahradíme debatou o plísních >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 16.08.07  22:34

    « Re: Zápach z klimatizace - teorie a poznatky z praxe

    Janerad:

    Zajímavá teze.
    Něco ve stylu " usaď se, pust' si mě a já na Tebe fouknu, jaký jsi... - Tvá klimoška..."
    :-)
    A ke zbavení mykózy nohou Ti gratuluji, ovšem podobnými "radostmi" na těle zatím naštěstí nedisponuji.
    Ani manželka. Tu ale pro jistotu dnes před spaním důkladně prohlédnu... :-)

    Hil:

    A pokud na ženě objevím mech, plíseň či nedej bože broučky, budu aplikovat to Savo... :-)

    Jinak o účinnosti Sava a i jiných desinfekcí pochybnosti nemám, lepší zkušenost mám ale s přípravky Dürr, Sekusept a Incidur. Na Savo je již spousta organismů rezistentních. Měli jsme ve firmě plíseň na podlaze - ve spárovačce. Proto tolik těch prostředků znám.

    Spíše mi jde o to, že nastříkáním předraženého desinfekčního spreje kamsi do potrubí klimatizace nedělám to samé, jako když stříknu např. ten Dürr přímo na plíseň. Navíc je třeba tu aplikaci opakovat a ideálně ty prostředky střídat.
    A že sprej odstraní zápach z klimy? Některý ano, ale jen na krátko. A plíseň zůstane. A člověk pak dýchá nejen spóry, ale i vonné silice... a to se mi moc nelíbí.

    Jinak díky všem zúčastněným za příspěvky. Jsem škodolibě rád, že ta libá a osvěžující vůně mokrého hadru vařeného ve vývaru z nošených vojenských ponožek neoblažuje pouze mě, ale že v tom fetu nás jede víc. :o)

    P. S.: S*rte na MOMENT na moment na kolech... je to debata o h*vně.

    P. S. 2: Šmarjá, žena mě ztluče až si to přečte, co jsem o ní psal, tak kdybych už sem nepřispěl, ... :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.07  22:10

    « Re: Zkušenosti s 2.2 TDCI po 40 tkm

    A abych to už definitivně zakončil, a všichni si oddechli, našel jsem hezký graf, kterým bych mohl trochu kompenzovat újmu ostatním: [odkaz]

    Odpočet je následovný

    ot/min; Nm graf; Nm dle Kutila
    3100 325 290
    3300 320 260
    3700 280 240
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…