FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
martin.z 22.08.07 20:06
« Re: gumy
Bridgestone Potenza se vzorkem do V jsem mel na volvu, hucely.
Pak jsem mel Goodyear Eagle F1 taky vzorek do V na passatu, ty zase tahaly volantem do stran (prokazatelne to bylo gumama, protoze po prezuti na zimaky vzdy naprostej klid). V servisu mi na to tvrdili ze holt to nejsou gumy vhodne pro kazde auto.
Zaver je pro me ten, ze uz nikdy nechci zadny gumy s V vzorkem a ja osobne bych se nebal Barum Bravuris, ale maji dve nevyhody:
jednak ti kazdej kdo je "in" rekne ze si socka a potom ze to na nich vubec nesedi a da se jezdit jen rovne, jinak ses furt ve skarpe...Proste "dobra guma" je aspon tak za 10 kkc kus jinak muzes jezdit tak max. po meste do 50 km/h
-
"-- skrytý --" 22.08.07 18:46
« Re: co vadí a co prospívá...
Petr T.: Ale jdi! Ze by me potkalo takove stesti..:)Ceska nafta pres ty vstriky nikdy nesla. Proc, proc, proc?? Kazdopadne si to rad necham projet diagnostikou od odbornika. Kdy a kde??
Platim v hektolitrech vina;)
TomanGHIA: Zkus Bridgestone Potenza R050 (ne asymetricke)
Na suchu top, na mokru horsi, vydrz 2x vic nez R050A, tj. 60tis.
Nejdyl mi vydrzely Micheliny Pilot sport, ale jsou dost drahy.
-
g_m 22.08.07 18:21
« Re: co vadí a co prospívá...
martin.z:
Jooo, já mám pamět' dobrou, ale jen na něco :-)
Martine nevím, jestli tam setrvák máš nebo ne, spíše asi ne, ale ruku do ohně za to nedám.
Dneska jsem zpozoroval hučení od zadní nápravy, od obou kol, je to jen v rychlosti asi 45 - 50 Km/h, jinak ne, nezesiluje při průjezdech zatáčkou, hučí jen při jízdě rovně po kvalitní cestě, je to slyšet i přes potichu puštěné rádio.
Čili to jednoznačně připisuju gumám, ne ložiskům.
A zklamání číslo dvě - na gumách mám ujeto asi 14 tis. Km, na jaře jsem si je nechal obout opačně - přední dozadu a naopak - a stejně ty gumy mají jak vepředu, tak vzadu, sotva 50 % vzorku...
Jsou sjeté rovnoměrně, takže vylučuju sjetí např, z důvodu rozhozené geometrie.
To mě teda krutě zklamalo, neprasím s tím autem, nezávodím, gumy stejně brzo odešly.
Jsou to Pirelli P 6000 Powergy, 205/50 R17.
Prosím Vás, lidé hodní, nemáte tip na nějaké trvanlivější a rozumně drahé gumy? Už abych totiž pomalu začal hledat náhradu...
Předem dík.
-
WinDiesel 22.08.07 18:10
« Re: co vadí a co prospívá...
Krkovička: mojí osobu to stálo asi 30 tisíc, cenu jsem moc neřešil, dělali to v Hale. Ti se ale kapsujou potvory !!! To tvoje kolísání se mi vůbec nelíbí, když se domluvíme, změřím Ti to diagnostikou co mám (a takovou má málokdo). 5-10 minut a vím o Tvém vstřikování a motoru vše. Pokud by jsi chtěl. Smrdí to totiž vstřikama. DIM by měl radost... :-| -
g_m 22.08.07 13:39
« Re: co vadí a co prospívá...
Lorde dík.
Jinak meziplyn dávám hlavně z trojky na dvojku, když se povede, dvojka hladce zapadne.
Dvojšlap používám jen na nájezdech na dálnici, kdy z roztočené trojky dávám přímo pětku.
Ale s Mondeem se mi meziplyn neprovádí tak dobře, jako třeba s Žigulem - měl jsem patnáctku, model 2103 a ta měla krásně ostrý plyn, krátký chod šaltpáky a pekelný zvuk. Snad Laděnka odpočívá v pokoji...
Ale Mondýsovi se do otáček na neutrál po prohrábnutí plynu neeeechceee a navíc padají rychle dolů. Je to trochu kumšt meziplyn správně provést.
P. S.: Vidím až sem, jak se nám martin.z chlame se svým automatem, že co to tady řešíme za nesmysly... :-) -
lordmystic 22.08.07 12:31
« Re: co vadí a co prospívá...
TomanGHIA: jinak díky za odkaz na hezky napsanej článek o tom dvouhmoťáku, opravdu polopaticky vysvětleno. jen houšť podobných článků když někdo něco najde!
jinak ten meziplyn je určitě dobrej, vždyť pak spojka s dvouhmoťákem nemusí překonávat tak velkej rozdíl rotujících částí (vysoký od motoru, nízký od převodovky). to samé neplatí jen o podřazování při vysokých rychlostech, ale i při rozjezdech. přesně když jsem to občas odpichoval že kola hrabala, cítil jsem ty pekelný rázy. se musím srovnat, člověk když si to představí... fuj to je hrůza! -
lordmystic 22.08.07 00:15
« Re: co vadí a co prospívá...
No já vím že ten dvouhmoťák mám načatej, v Hale mě na to upozornili a to zarachocení při vypnutí motoru tam mám. Jen mě zajímalo jestli se dá poznat nějaká hranice, ale je to stejně asi jedno, za chvíli jde do háje spojka, tak to také udělám najednou. A ta cena by mě také hodně zajímala. Mám možnost sehnat novou lepší spojku z 2.2TDCi za neco malopres 7k... Snad by na to mé 2.0 měla pasovat. -
"-- skrytý --" 21.08.07 19:38
« Re: co vadí a co prospívá...
Jak dlouho to delali a kolik to stalo? Predpokladam, ze pri 170tis uz to nebylo pres zaruku..
Me motor tak divne pulsuje a to i kdyz jsem nechal vymenit napinaci kladku (predtim to navic jeste drncelo a rachotilo)
na volnobeh se rucicka otackomeru pohybuje +- 2mm.
Jinak nic z nize popsaneho nepozoruju. Asi ten dvouhmotak bude nacaty..ackoli neni divu, podrazovani moji manzelky stoji obcas vazne za to:)
-
WinDiesel 21.08.07 18:15
« Re: co vadí a co prospívá...
Lord: jak popisuje DIM, zacvaká to při vypínání bez spojky. Se sešlápnutou spojkou nic nezacvaká. Já jsem právě po výměně dvouhmoťáku i se spojkou, ale nebylo to ještě nutné, prostě jsem chtěl od auta maximum, nyní se chová auto snad nejlíp co ho mám, mám 170 tisíc najeto. Zdravím. -
g_m 21.08.07 13:09
« Re: co vadí a co prospívá...
Tady je článek od p. Vaculíka na téma dvouhmot'ák.
[odkaz]
Dotaz: myslel v závěru článku, kde píše o tom, že setrvák lze zničit stylem používání auta (novináři při testech), tím zařazením dvojky bez plynu v 70 Km/h to, že meziplyn je pro setrvačník dobrý?
(Pozn.: vím, že nikdo mu nevidí do hlavy a neví, co si mohl p. Vaculík myslet, mě jde o to, jestli si myslíte, že jsem to pochopil správně a že to tak je.) :-)
-
DIM 21.08.07 11:01
« Re: co vadí a co prospívá...
Pozná se to při vypnutí bez spojky, kdy se ozve nebo neozve zarachocení....jenže podle mě to klepne při vypnutí nějakým způsobem vždycky.......
POkud to klepe moc, můžou údajně tyto rázy odrovnat senzor otáček, který je snad někde blízko, a pak si začne motor sám přidávat a pod., což má pak vliv na další managment motoru a je na problémy zaděláno.Dvouhmoťák se mění i se spojkou....... -
lordmystic 21.08.07 09:58
« Re: co vadí a co prospívá...
WinDiesel: No teď po chipu mám pravidelné výměny všech filtrů a náplní cca. každých 10-12tis.km takže tady těžká pohoda :). Mám právě dvouhmoťák načatej, už jsem se tu na to ptal, jak poznám že mi odešel úplně nebo kdy je ho třeba vyměnit abych neoddělal něco jiného? -
Vasik1 21.08.07 08:15
« Re: Není forum jako forum :-)
to WinDiesel: ad 1 a zároveň ad 7: jak říkám tlumiče vyměním, a právě s tím souvisí ten bod 7, že si je vyměním sám, nářadí k tomu potřebné má kamarád, hodíme to na zvedáky a je to na ten šup, a právě tady jsem se chtěl zeptat kdy třeba obědnat tlumiče, v budoucnu to pak vidím na to že si sám vyměním olej, filtry...toď asi vše, v případě problému s motorem, hupky šupky do servisu. nějakého tebou jmenovaného, pokud bude vše dobré, viděl bych to na příští rok na ten repas vstřikovačů, provedli by jsme to stejně jak letos, na 2 dny Mondík do Hale a my zatím po praze, a přespat u bratrance. Vibrace asi u mě budou souviset s podtáčením, protože včera když jsme spěchali z obchodu před bouřkou, tak sem jel trošku ostřeji, trošku na vyších otáčkách a bylo to už v pohodě. Budu to sledovat, uvidíme co se bude dít. Jinak eště sem si vzpoměl, co se týká vystříkán spodku a dutin?Dělal to už z vás někdo?Je třeba?Není třeba? -
lordmystic 21.08.07 07:41
« co vadí a co prospívá...
"6 - vibrace - ano, může to mít něco společného - MOTOR NEPODTÁČET, NEUSPOŘÍŠ NIC A ZLIKVIDUJEŠ SI DVOUHMOŤÁK !!!!!!!"
Zajímavá rada, doufám že platí pro všechny motory TDCi ne? Jsem si říkal, že tyto diesely jsou stavěny pro nízké otáčky, ale jak tak koukám, hodně nízké otáčky na hraně kdy už to motor sotva bere ubližují dvouhmoťáku. Hm zajímavé, to je dobré vědět! Kdyby bylo ještě pár podobných rad které obecně platí, bylo by možná fajn z toho uděla takovej neoficiální seznam co auto vadí a co prospívá...
- nepodtáčet, odchází dvouhmoťák
- nepřetáčet za studena
- tankovat kvalitní naftu s velkým obratem, přidávat aditiva
- nechat vychladit turbo po "ostré" jízdě
- ??? -
Deadlift 20.08.07 20:50
« Re: top gear
DR hledáš v tom moc velkou záhadu, podivej se jak se to BMW naklání při průjezdech tečny, to nemá M packet ani omylem, na takovéto technické trati ti je maximálni výkon k prdu, jde o rychlost průjezdu zatáčkou a tu opravdu může mít Mondeo o pár km/h lepší.
"I honda (114kW) má dobré podvozky, o motorech nemluvě - je to japonská obdoba právě BMW (podvozek musí být rychlejší, než motor)." Jakou si jel Hondou? ;)
Honda má úplně průměrné podvozky, dost tvrdé asi jako Renault u spotovních modelu, Motor má většinou pravě rychlejší než podvozek. Šptaná zpětná vazba na řízení.
BMW to má vyrovnané obě kvalitní, horší zpětná vazba na řízení.
Ford rychelší podvozek než motor, dobrá zpětná vazba na řízení.
Ale berte to jako velké paušalizování, každý model dané značky to řeší zvlašť.