FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 03.09.07  13:29

    « Re: Vstřikování common rail, naftové filtry

    to Petr T. : Petře a jakpak se to jevilo s životností vstřiků na Olině? Odpovídal ten grafík počtu zdvihů, nájezdu km?A co vyrovnávání při volnoběhu? Příští rok nechám udělat kalibraci též, a vyléčím to klepání ;-), teď se mi nějak začíná ale ozývat levé přední kolo, když točím pravotočivou zatáčku, a přenáším sílu na levé. Nevím jestli to může mít souvislost s blbě ojetýma gumama, a nebo s tou opravou elektronů...už si nejsem jistý jak ty kola v tom pneuservisu přešibovali, jestli nepřehodili pravé přední za levé, a teď by tak to buchlé opravované bylo na levo. No a nebo že by ložisko? 8-s že by si řeklo...mám toho dost? :-) není to jako velkej hluk, volant se netřepe, nic takového, jen prostě je ten hukot větší při zatáčce doprava.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.09.07  12:13

    « Re: mix

    To Kafe: To je přepočtená hodnota. :-) Na 4 a 5ku motor vytočím tak na 4000ot a pak už se mu nechce. To hodnotu 4900ot jsem uváděl jako reakci na to, že lordmystic uváděl, že to na 4ku točí do 170km/h. Já to točím do 2600ot a řadím. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.09.07  12:02

    « Re: mix

    Kutil: tebe ide 4 stupen 170km/h? ja som to tocil max do 150 km/hod / otacky 4500/ mal som pocit ze dalej je to uz trapenie a nezda sa mi ze bo potiahlo az na 170km/h.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.09.07  12:01

    « Re: Last apdejt

    ...jinak všechny zdravím, projel jsem si to poctivě deset dnů zpět, abych o nic nepřišel :-)

    Hleděl jsem , kolik vám vydrží gumy, já měním přední po sezoně , jak zimní tak letní - takže tak 20 tis. km. Zadní drží tak sezony dvě.

    Mezi 2,0 a 2,2 je rozdíl obrovský......a nejenom v motoru. Jen zásuvku v kufru mi mohli nechat, ledničku musím tahat ze zapalovače. I ten Focus to má...........

    Čím dál tím víc mi tam něco tak štěrkavě klepe, zvláště při chladnějších teplotách - že by ?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.09.07  11:56

    « Re: Last apdejt

    Rádio 6000hraje fakt pěkně !! Nejlépe na tom znějí pěkně vytočení Horkýže Slíže !! :-)

    V novém Focusu je rádio nového designu, ale zvuk je jednoznačně horší.....jakoby šlo všechno jen přes jeden reprák.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.09.07  11:53

    « Last apdejt

    Hola hola, sleduju, ze se tu dikutuje jak o zivot, tak prispeju i ja troskou do mlyna:

    TomanGhia: Radio Sony je hezke designove, ale Fordi 6000 hralo lip. At to steluju jak chci, tak mi ten zvuk prijde jaksi plany-nevim jak to presne definovat.Asi jako kdyz udelas bramborovy salat a kdyz ochutnas, tak vis, ze neco chybi, ale zaboha nevis co..

    2.0 vs 2.2: dvadvojka ma znatelne vic sily a nejvetsi rozdil je prave na vyssi kvalty. Navic tak nekope pri nastupu turba.

    PetrT.: Jeste jednou diky za tu diagnostiku, jsem rad, ze to klaplo.Hned jak budu mit cas, tak pujdu na tu kalibraci. 125tis bez servisu vstrikovacu je celkem dost:)

    Manikovi co mi utahoval hadici od turba: Priste prosim poradne!
    Na ceste do Prahy se mi na D1 utrepala a tak jsem poslednich 100km jel na podvalniku odtahove sluzby aby mi to na druhy den v Praze dali za dvacet minut zase do cajku a ja mohl jet k PetroviT. na tu diagnostiku. No, ale aspon jsem tech 100km setril palivo a gumy:)

  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 02.09.07  14:19

    « Re: Vstřikování common rail, naftové filtry

    PetrT.:
    Díky za uklidnění, doufal jsem, že za ty prachy to bude originál. Dík za informace!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 02.09.07  13:38

    « Re: Vstřikování common rail, naftové filtry

    TomanGHIA:
    1 - U Fordů si nedovolí nabídnout napodobeninu. V balení MOTORCAFT je samozřejmě filtr DELPHI. Takže je to v pohodě. Nemusíš mít obavy. A kdybys přeci měl, přečteš číslo z filtru a dá se dohledat, zda je to filtr Delphi. Na filtru by mohlo být označení DELPHI 9004-743A a FORD MOTORCRAFT 1S41915AC.
    2 - Krkovicka - no, bylo to takové všelijaké, ale zdá se, že nemá úplně v pořádku 2 vstřikovače, a to na trysce. Senzor hlučnosti spalování ukazuje na 2 válce (výrazně zvýšená hlučnost), takže to není problém s přepady, po této stránce jsou vstřiky ok. Také jsem měl pocit, že motor klepal - to by zcela odpovídalo. On není hazardér (jde tu o písty !!!!!) tak si to asi v Hale nechá zkontrolovat a udělat. Vzhledem k tomu, že jsou vstřikovače CR Delphi plně opravitelné, nebude to drahé, typuji tak 2x 2500 Kč.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 02.09.07  12:53

    « Re: Vstřikování common rail, naftové filtry

    PetrT.:
    Petře díky za info!
    Dotaz na Tebe: nechal jsem si radši po 20 000 Km na první serv. prohlídce vyměnit ve Fordu i paliv. filtr. Na můj dotaz, jaký filtr mi tedy namontují, mi řekli, že originální. A že se jmenuje MOTOCRAFT či nějak obdobně. Tak se ptám - je toto originální filtr? Protože DELPHI se ten filtr rozhodně nejmenoval, víš? Tak ted' nevím.

    Poradíš? Předem dík.

    Jo a co Krkovička? Jaká byla páteční diagnóza jeho Oliny?
  • 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 02.09.07  12:04

    « Vstřikování common rail, naftové filtry

    Pánové, abych rozvířil trochu stojaté vody ohledně vstřikování nafty common rail, něco jsem stáhnul z netu:

    Výsledky zkoušek napodobenin originálních filtrů paliva (nafty) DELPHI HDF924 (Ford Mondeo 2,0TDCi, 2,2TDCi, Focus 1,8TDCi - pozn. WinDiesel):
    Ve všech případech výsledky zkoušek prokázaly, že tyto filtry nepracují a zcela určitě nevyhovují originálním technickým podmínkám. Tyto alternativní filtry propouštěly daleko více částic než originální filtry společnosti Delphi, a to konkrétně:

    2 mikronový filtr společnosti Delphi byl:
    26 x lepší v zabránění průniku částeček o velikosti 4 mikrometrů
    102 x lepší v zabránění průniku částeček o velikosti 6 mikrometrů než ten nejlepší z alternativních nekvalitních filtrů!

    Média použitá v některých alternativních filtrech nebyla média určená pro filtry systému Common Rail (filtr pouštěl chlupy, pozn. WinDiesel - zdroj AutoDiesel).
    Nejhorší z testovaných výrobků vykázaly odloučení vody v hodnotě 0%.
    Žádný z testovaných výrobků neměl funkční recirkulační systém (všechny filtry Delphi mají patentovaný recirkulační systém zabraňující ucpání filtru parafinem v zimě - žádné potíže se startem v minusových teplotách - vyzkouešeno v Krkonoších při teplotě MINUS 27 stupňů Celsia - pzn. WinDiesel).

    Záruka:
    Používáním nekvalitních alternativních filtrů, které lze v současné době obdržet na trhu, se ruší jak záruka poskytovaná společností Delphi, tak I záruka poskytovaná výrobcem vozu.
    ____________________
    Takže, až bude někdo hořekovat nad zničenými vstřikovači, ať si posvítí na servis, kde mu naposled filtr montovali. Od tohoto servisu ať požaduje náhradu - tento servis pak může potažmo požadovat náhradu od svého dodavatele a ten pak od výrobce napodobeniny. To by mohlo těmto "subjektům" zatnout tipec a nám všem, uživatelům vozidel se systémy commonrail, trochu pomoci.
    Nedávno jsem zaslechl od jednoho člověka, co se snaží živit opravou Mondeí TDCi (teprve začíná) o následujícím případu: někdo si koupil Mondeo TDCi z druhé ruky, auto přestalo jet na dálnici - odtah. Zákazník přiznal, že doléval naftu z "kanystru, který dobře vymyli". Po vylití filtru (nalezen neskutečný bordel) doznal, že po vylití nafty z kanystru následovala nějaká "růžová hmota". Onen servisman následně konstatoval, že filtr, který vylil byl polské provenience FILTRON. Objednal tedy nový filtr od velkoobchodníka, který se honosí znalostí filtračních systémů dodávaných k systémům common rail. Jaké bylo jeho překvapení, když opět obdržel filtr FILTRON.
    Tak, to byla názorná předváděčka, jak to v běžném servise chodí. Je třeba dávat si pozor a hlídat si své věci !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.09.07  11:59

    « Re: mix

    To lordmystic: Vidím, že jsi mě nepochopil. Chtěl jsem říct, že na dálnici na rovině nepoznáš, zda s Mondeem jedeš 100 nebo 200km/h, protože má tak výborný podvozek a tak se ve 200km/h ani nekroutí, ani neklepe ani nemá problémy se stabilitou. Je jasné, že to v zatáčkách poznáš, to je přece jasné, ne?

    Nevadí mi, když mě předjede třeba i Trabant, ale jen jsem chtěl poukázat na to, že i auto s výkonem o 1/3 menším při dobrém zpřevodování a dobrém průběhu momentu můžou být auta zrychlením srovnatelná. Ale podle vašich reakcí, vaše 2.2TDCI té Oktávce určitě stačí, takže je problém ve mě nebo v mém motoru a tak počkám, jak dopadne měření na brzdě.

    Ve 170km/h mi 4ka točí 4900ot. a v těchto otáčkách už je výkon 85kW, zatímco na 5ku je výkon 114kW, takže nevidím důvod to takhle přetáčet.

    A hlavně já jsem psal, že nad 180km/h už nemá smysl točit to na 5ku, protože na 6ku je výkon větší.

    A pokud ta Oktávka měla výkon větší jak uváděný, tak při její hmotnosti a aerodynamice nevidím důvod, proč by nezrychlovala nad 180km/h líp jak Mondeo.

    A co se týče podvozku, tak na hladké silnici sedí super i když na hranice adheze začne kráčet do boku. Ale jakmile je povrch zvlněný tak mi tancuje víc jak MK II, akorát, že zadní náprava to líp dotahuje. Brzdy jsou dostačující, potíže mám s vůlí v řízení, ale to už tady někdo psal, že ten posilovač řízení není nejlepší.

    Nestěžuju si na výkon nebo chování motoru 2.2TDCI (hodně se zlepšilo a stále se zlepšuje), jen moment ve vyšších otáčkách chybí (max výkon je o 500ot níže jak u většiny dieselů). Jedná se právě o jízdu ve vyšších rychlostech nebo při předjíždění.

    A uvědom si, že máš motor čipnutý, že se chová hodně jinak než sériový a že máš jiný motor než já a tak to nemůžeš moc srovnávat. Navíc má sedan a já kombi, což na chování Mondea má hodně velký vliv. Sám vidím, že Mondeo MK V má zadek o hodně těžší jak MK II. A pokud skutečně točíš TDCI do 4800ot., tak počítej, že se s ním brzy rozloučíš. ;-\

    A propó, co tvoje spojka? Už jsi přišel na to, že to auto pěkně ničíš? Že odepisuješ svým stylem jízdy spojku, převodovku, dvouhmoťák a nakonec i motor? Tvůj případ je přesně ten, kdy čipem opravdu auto zničíš. Ale není to čipem, je to řidičem a jeho stylem jízdy. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 01.09.07  21:13

    « Re: mix

    Jozef0351:

    Chlape, ted' jsme dojeli domů od manželčiných rodičů, což samo o sobě je pro mě slušný záhul, příjdu domů, zapnu komp a normálně's mě dorazil...
    To, že jsem napsal Kutilovi, jaké mám zkušenosti, když porovnám moje TDCi s ostatními ze mě v Tvých očích udělalo málem nebezpečného piráta... díky...
    Sice je mi jedno, co si o mě myslíš, ale nechci Tě uvádět v omyl.

    Už jsem tu psal, že nejezdím rychle, moje spotřeba dle pal. PC je dlouhodobě 5,6 - 5,7.
    Jinak - s tou Fabií RS jsem to už psal, tos nemusel papouškovat, stačilo si přečíst předchozí příspěvky - píšu, že mi uletěla.

    Kdybych chtěl závodit, nekoupím si dehtová kamna s hmotností přes 1,5 tuny a 130-ti koňmi...

    Ale když mě na výjezdu z města se.re na kufru nalepená O II, tak na to dupnu a bud' si ho dám xnídani (1.9 TDI) nebo si dá ona mě (2.0 TDI).

    Jo a ty pubertální řeči, jaks to nazval, jsem psal Kutilovi. Nemusels reagovat. Jak to bylo po Vašem s tou potrefenou husou? Vždy zagaga...
    A ještě - Mondeo TDCi je pořádné auto, ne že ne. Mi 96 kW stačí.

    P. S.: Pěkná sebereflexe, to s tím názvem své 1.8... chrchel... no vybral sis ho dobrovolně... :-)

    Maj sa, brat.
    :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 01.09.07  19:43

    « Re: mix

    kutil: dvě kraviny si tu napsal co jsem tu nebyl. auto se rozhodně nechová s minimálním rozdílem ve 100 a 200km/h. je to sakra rozdíl! ale pravdou je, že 200 není problém udržet. ale při 100 můžeš rubat jednu zatáčku za druhou s pískotem gum, to ve 200 ani náhodou. a za druhé neumíš jezdit a jsi na řízení poleno, to už jsme ti napsali 100x a stále sem taháš kraviny tipu že tě předjela O2 s 2/3 výkonem. to víš, v 90km/h nesmíš nechat šestku, držet plyn na podlaze a divit se že ti ujíždí slabší octavka :). to já točím na rovině na čtyřku i 170km/h a teprve pak řadím, ale to jen když chci opravdu brutus na hranu a nestíhám přeřadit, jinak ze čtyřky na pětku běžně řadím při ostré jízdě kolem 130-150km/h. zrovna dnes jsem se vracel z lešan (5. tankový den - super akcička pozemního vojska) a dal jsem svému mondeu pořádně napít. ten podvozek mě snad nikdy neomrzí, tak brutálně neutrální chování i při brutálním průjezdu prudké zatáčky rychlostí 120km/h na ouzké okresce, to je prostě nádhera! pak jsem jel kus po dálnici a chtěl jsem si ověřit dle gps tachometr. začalo bohužel lehce pršet, tak jsem šel do 202 tacho absolutně plynule bez problému (na gps 192) a pak jsem se na to radši vykašlal, vody už bylo na cestě dost a gumy mám hodně sjeté :(.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 01.09.07  17:17

    « Re: 210 s kombíkem

    to oleowr: Co palubka? Asi jsem zaspal jak jsi nakonec dopadl?

    Brzdy Mondeo: nevím jak vy, ale je pravda , že na Mon 2001 byly měkčí ale, na Mon 2005 je to o dost lepší, nejsou ostré, ale dávkovat se dají slušně. :-) Asi po faceliftu udělali změnu. Jezdil jsem i s ST s 2,2TDCI - moc jich není - a tam to brzdilo - aspoň pocitově stejně jako v mým autě. Některým pomůže výměna brzdové kapaliny a občas brzdit hodně ostře, aby se "opravil" povrch destiček - sklovitá vrstva.
    A závodění bych nechal radši na okruh - sem tam někoho předjet je normální, ale abych se , potažmo někoho, kvůli tomu zabil, je totálně mimo.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 01.09.07  17:00

    « Re: mix

    Přesně tak, já když vidím nějakýho magora, kterej je schopnej se zabít, jen aby mě předjel, tak ho pustím.
    Ono mu pak většinou v kopcích dojde, že zdržuje a nechá toho...
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 01.09.07  10:40

    « Re: mix

    "Akorát že asi všichni kromě Tebe pochopili, že my se tu bavíme o situacích, kdy pretekáme..."
    TomanGHIA:
    Práveže ja som to pochopil. Len som sa nechal vyprovokovať pubertálnymi rečami ako kto koho vykouří. S poriadnym autom áno, ale s Mondeom TDCI je to len o tom či ten druhý o tom vie že sa preteká >:D >:D
    Pokiaľ sa nebavíme o max. rýchlosti na diaľnici tak to TDCI by malo problém aj s Fábiou RS lebo ten rozdiel výkonu nie je v bežnej premávke tak podstatný. Je to hlavne o šoférovi. Väčšinou ma rôzni TDI a zisťujem že aj TDCI adolescenti nechávajú chladným. Ale keď sa nechám vyprovokovať tak nemám problém držať krok ani s mojim chrchlom. To že nerachotí a nedymí ešte neznamená že sa nehýbe :-!
    Nedávno sa v Hrozenkove na mňa nalepil podobný pretekár s TDI Passatom. Za dedinou som pridal a celý kopec nebol schopný ma predbehnúť až som ho na konci dvojprúdovky pustil.
    Mám dosť rokov na to aby som pochopil že 150 HP je priemer v strednej triede a že existujú aj silnejšie autá. Dokonca som si istý že s tou tvojou TDCI formulou by si mal čo robiť v bežnej premávke s dodávkou Mercedes alebo Iveco. Stačí aby v nej sedel nejaký chmulo bez pudu sebazáchovi. A to sa stáva často.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 01.09.07  08:21

    « Re: mix

    S tím Roomsterem to pravda je. Taky jsem to někde četl. A mám pocit, že v roce 04 došlo na mondeu k úpravám součástek,které vedly jen k 4****. Tuším nový tvar sedáků nebo co. Ale crash test už nedělali.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 01.09.07  08:13

    « Re: Kvalita fóra

    Já auto nové nekupoval bral jsem ho jako necelý rok jetou předváděčku. Takže jak píšeš s nějakým neduhem se dá počítat( někde něco může zadrnčet či zachrasti atd.) Jenže ty neduhy o kterých tady píšeš ty Kutile jsou rázu že se ti v tom špatně sedí, že celé auto nesedí, že ti to nejede a já nevím co ještě.Tyto podle tebe závady jsou takového charakteru ,že je úplně jedno jestli si auto koupíš nové nebo jetinu.Prostě musíš příště lépe vybírat. Mě trvalo téměř půl roku než padla volba na mondeo( ještě tenkrát TDDI) s tím jsem neměl problém , tak logicky další bylo zase mondeo (TDCI) A pokud se toto nebude kazit zůstanu u značky dál.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 01.09.07  07:57

    « Re: mix

    to deadlift: tvoji zminku s rokem 2002 jsem moc nepochopil, to stejny auto je potreba testovat kazdej mesic jestli se nahodou po nejake dobe samo od sebe nezlepsi? Asi jsi to myslel spis tak ze mondeo je vznikem starsi model nez skoda, ok, to je pravda.

    jinak o tom roomsteru to slysim prvne, pokud je tvoje interpretace objektivni tak je to celkem zajimavy, uznavam
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.09.07  00:18

    « Kvalita fóra

    No pánové, vidím, že se po mém odmlčení kvalita fóra prudce zlepšila. >:D

    Zřejmě máme každý jiné představy o tom, co by na fóru mělo být a co od auta očekáváme. ;-\

    Ono je také rozdíl, zda si člověk koupí auto jako nové nebo jako ojetinu. Té ojetině mnohem více neduhů promineme a počítáme s nimi,že? :-!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…