FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 03.09.07  21:15

    « Re: Svítící ABS/ESP

    Tohle samé se děje Taťkovi od Bratrovi maželky, děje se mu ale na Seatu toledo r.v 2002? Tušim, nejsem si jistej, rozjede se jede jede, prudce zatočí doleva, šup a už to svítí, zmizí to až při vypnutí a zapnutí zapalování. Někdy najede 100km a nic někdy 5 a má to tam. V servisu mu řekli že je třeba vyměnit celej pajšl co se ABS týče...moc podrobností nevím, ale při přečtení příspěvku...jako bych to už někde slyšel ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.09.07  20:27

    « Svítící ABS/ESP

    Zdar uživatelům Mondea,zkuste mi prosím poradit s následujícím problémem.Po otočení klíčku se rozsvítí celá ta barevná hudba přístrojovky a postupně zhasíná.Mně zhasne vše co má a po nastartování(myslím,že jen při studeném startu) se opět rozsvítí kontrolka ABS/ESP na cca 4sec. a opět zhasne.Vyjedu,obě funkce normálně fungují,ESP se nechá vypnout,zapnout.Po ujetí proměnlivé vzdálenosti-někdy 1km,někdy 5km,někdy okolo 100km se obě kontrolky rozsvítí a oba systémy se odpojí a nezhasnou až do vyresetování systému,tzn.zastavit,vypnout motor,vytáhnout klíček a znovu jet.Obě kontrolky se buď opět po nějaké době rozsvítí nebo taky nikoli.A zas jedu km a na dalšim semaforu to tam mam zas.Anebo se to opět projeví až po dalších 10ti jízdách.Ale dříve nebo později jistě..Byl jsem na diagnostice,kde to přečetlo chybu tlakového/přetlakového/či snad vyrovnávacího ventilu v jednotce ABS.Tím,že se ten problém objevuje někdy a nepravidelně,se chci tady případně ujistit,že výměnou jednotky ABS se to snad vyřeší a prachy nepůjdou do kamen.Ještě chci vyzkoušet výměnu brzd.kapaliny za jinou viskozitu a kvalitně odvzdušnit,jestli se ventil nerozhýbe.Jinak r.v. je konec 03,model 04 s 82000t naběhanými v Německu,motorizace TDCI 96KW.Za jakýkoliv nápad,radu či postřeh předem děkuji
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 03.09.07  19:15

    « Re: mix

    Lordmystic:Co jsi dal za vyměnu toho dvouhmoťáku? Poslední dobou se mi nedaří rozjet plynule. Trochu roztočím 1 a když dám 2 a opatrně pouštím spojku auto se jakoby přidusí. prostě to cukne. může to být právě setrvačník?
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 03.09.07  18:55

    « Re: Vstřikování common rail, naftové filtry

    Krkovička: Na první prohlídce hned po koupi jsme byli na doporučení Petra v Hale v Praze, poblíž Prahy bydlí bratranec a tak jsme si udělali takový hezký výlet v okolí Prahy na kole, zatím co se Mondík servisoval, diagnostikovali vadný levý zadní tlumič a silentblock převodovky, tlumič zmáknu vyměnit sám, dle brožury, silentblok prej zatím nespěchá, dle pana Marečka, no každopádně se tady v okolí budu muset porozhlídnout po nějakém gut servisu (Hranice na Moravě) přsto že jsem relativně zručnej tak ložisko už asi nezmáknu.
    Petr T.: měřili jsem spotřebu stylem naleješ vyjedeš doleješ, a poslední máme teď +-6,2, první měsíc to bylo kolem 6,5, prostě jsem si užíval :-) teď si užívám stále, ale už vím jak si užívat za míň :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 03.09.07  16:53

    « Re: mix

    Kafe, Kutil: To já točím čtyřku 170km/h, ale mám to s chipem a jen pětikvalt, tam jsou ty horní stupně trochu delší než u vás. A točím cca. 4500rpm při 170 a dál by to ještě kousek šlo.

    Kutil: Spojka drží, jen ty ostré starty musím oželet. Dvouhmoťák byl stejně už při koupi načatej, takže to vyměním rovnou i se spojkou až se něco z toho vysype. Spojku dám z 2.2 kdy by to ten vyšší krouťám mělo přenést. Auto si ničím, vím o tom a kontroluji aby to nebylo moc :). Chip ale využívám hlavně při běžném ježdění, jednou za čas když to auto pořádně protáhnu je jedině dobře, ten motor si prostě o to přímo říká abych ho pořádně protáhl.

    O víkendu: Jel jsem z Prahy, na rovince tacho cca. 212, gps viz. obr. Bohužel lehce mrholilo a mé gumy jsou už hodně obroušené :(.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 03.09.07  15:52

    « Rádio

    6000 je dobré rádio? 8-s
    Ja vážne uvažujem že by som niekde zohnal Sony a vymenil ho. Zvuk nič extra ale mám len 4 základné repráky. Nemám ani hudobný sluch takže mne to stačí. Keď si pustím Kabát na 16-17 tak je to podstatne lepšie ako doma na domácom kine.
    Ale funkčne je to rádio strašná bieda. Neviem prečo ale v Česku mám problém s automatickým preľaďovaním staníc. Aj na Slovensku mu trvá kým sa rozhodne preladiť na silnejšiu frekvenciu. Keď mám npr. IMPULS uložený na frekvencii 87,6 a prepnem si ho v Liberci tak rádio sa nechytá. Dokonca ani manuálne nedokáže vyhľadávať alternatívne frekvencie danej stanice. Myslím že nedokáže ani vyhľadávať stanice podľa zvoleného žánru. To je ale asi u nás nepodstatné. A možnosť nastavovať iba výšky a basy podľa mňa tiež už majú len tie najlacnejšie rádia. V starom aute som mal Philips ktorý stál v r. 98 12 tis. Sk vrátane CD meniča ( takže low end značka aj model ) a vedel toho podstatne viac.
    Navyše mi niekedy pri počúvaní rádia na krátku chvíľu preladí na inú stanicu. Cca. na 1/2 sekundy to preskočí. Niekde som čítal že CD6000 je Philips. Myslím že žiadny renomovaný výrobca už také jednoduché rádia pod svojou značkou ani nepredáva. To je ale asi všeobecný problém zabudovaných rádii. Výrobca dá do auta šunku a keď chce zákazník poriadne rádio musí priplatiť toľko, že by za to kúpil niekoľko podstatne lepších klasických autorádií.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.09.07  15:27

    « Re: Vstřikování common rail, naftové filtry

    mám klienta, který má Mazdu 6 s dieselem 2.0 103kW/360Nm a ten jí honí co to dá, po studeném startu plná zátěž, žádné dotáčení turba, ale z plného zátahu hned vypnout. Tak dám vědět po kolika km turbo odejde. :-) Zatím má najeto 70tis.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.09.07  14:15

    « Re: Vstřikování common rail, naftové filtry

    PetrT: Olina je kryci nazev pro me auto ktery jsem mu priradil, kdyz jsem ho mel na "mojeauto". Ve skutecnosti mu rikam sykorka modrinka, ale nechtel jsem se predevsema zesmesnit tak infantilni prezdivkou..
    Dluzno podotknout, ze diagnostikou odhalena hlucnost na dvou valcich muze byt dusledkem nekolikrat zminovane periodicke arytmie a nikoli jeji pricinou.Ale je fakt, ze PetrT. tu arytmii neslysel. Ja mam ovsem tak vytribeny sluch, ze slysim i neslysitelne..Kazdopadne se brzy opet ukazu v Praze a kalibrace ukaze.

    Vasik1: Bude to asi lozisko. Kdo ti to auto servisuje?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 03.09.07  13:53

    « Re: Vstřikování common rail, naftové filtry

    Vasik1: Nevím co myslíš tou Olinou (-: ale když porovnám Tvoje auto a auto Krkovičky, jeho auto vykazovalo oproti Tvému nestandardní (hlučné) spalování ve 2 válcích. To u Tvého nebylo. Na druhé straně, jeho vstřikovače jsou stejnoměrně opotřebované a Tvoje nestejnoměrně (vnitřek vstřikovačů klade pohybu součástek různý odpor). Nevím proč a nač, ale Ty budeš potřebovat udělat vnitřky a Krkovička trysky. Oba pak potřebujete překalibrovat vstřikovače. Výsledkem toho může být hodně zajímavý pokles spotřeby.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 03.09.07  13:29

    « Re: Vstřikování common rail, naftové filtry

    to Petr T. : Petře a jakpak se to jevilo s životností vstřiků na Olině? Odpovídal ten grafík počtu zdvihů, nájezdu km?A co vyrovnávání při volnoběhu? Příští rok nechám udělat kalibraci též, a vyléčím to klepání ;-), teď se mi nějak začíná ale ozývat levé přední kolo, když točím pravotočivou zatáčku, a přenáším sílu na levé. Nevím jestli to může mít souvislost s blbě ojetýma gumama, a nebo s tou opravou elektronů...už si nejsem jistý jak ty kola v tom pneuservisu přešibovali, jestli nepřehodili pravé přední za levé, a teď by tak to buchlé opravované bylo na levo. No a nebo že by ložisko? 8-s že by si řeklo...mám toho dost? :-) není to jako velkej hluk, volant se netřepe, nic takového, jen prostě je ten hukot větší při zatáčce doprava.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.09.07  12:13

    « Re: mix

    To Kafe: To je přepočtená hodnota. :-) Na 4 a 5ku motor vytočím tak na 4000ot a pak už se mu nechce. To hodnotu 4900ot jsem uváděl jako reakci na to, že lordmystic uváděl, že to na 4ku točí do 170km/h. Já to točím do 2600ot a řadím. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.09.07  12:02

    « Re: mix

    Kutil: tebe ide 4 stupen 170km/h? ja som to tocil max do 150 km/hod / otacky 4500/ mal som pocit ze dalej je to uz trapenie a nezda sa mi ze bo potiahlo az na 170km/h.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.09.07  12:01

    « Re: Last apdejt

    ...jinak všechny zdravím, projel jsem si to poctivě deset dnů zpět, abych o nic nepřišel :-)

    Hleděl jsem , kolik vám vydrží gumy, já měním přední po sezoně , jak zimní tak letní - takže tak 20 tis. km. Zadní drží tak sezony dvě.

    Mezi 2,0 a 2,2 je rozdíl obrovský......a nejenom v motoru. Jen zásuvku v kufru mi mohli nechat, ledničku musím tahat ze zapalovače. I ten Focus to má...........

    Čím dál tím víc mi tam něco tak štěrkavě klepe, zvláště při chladnějších teplotách - že by ?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.09.07  11:56

    « Re: Last apdejt

    Rádio 6000hraje fakt pěkně !! Nejlépe na tom znějí pěkně vytočení Horkýže Slíže !! :-)

    V novém Focusu je rádio nového designu, ale zvuk je jednoznačně horší.....jakoby šlo všechno jen přes jeden reprák.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.09.07  11:53

    « Last apdejt

    Hola hola, sleduju, ze se tu dikutuje jak o zivot, tak prispeju i ja troskou do mlyna:

    TomanGhia: Radio Sony je hezke designove, ale Fordi 6000 hralo lip. At to steluju jak chci, tak mi ten zvuk prijde jaksi plany-nevim jak to presne definovat.Asi jako kdyz udelas bramborovy salat a kdyz ochutnas, tak vis, ze neco chybi, ale zaboha nevis co..

    2.0 vs 2.2: dvadvojka ma znatelne vic sily a nejvetsi rozdil je prave na vyssi kvalty. Navic tak nekope pri nastupu turba.

    PetrT.: Jeste jednou diky za tu diagnostiku, jsem rad, ze to klaplo.Hned jak budu mit cas, tak pujdu na tu kalibraci. 125tis bez servisu vstrikovacu je celkem dost:)

    Manikovi co mi utahoval hadici od turba: Priste prosim poradne!
    Na ceste do Prahy se mi na D1 utrepala a tak jsem poslednich 100km jel na podvalniku odtahove sluzby aby mi to na druhy den v Praze dali za dvacet minut zase do cajku a ja mohl jet k PetroviT. na tu diagnostiku. No, ale aspon jsem tech 100km setril palivo a gumy:)

  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 02.09.07  14:19

    « Re: Vstřikování common rail, naftové filtry

    PetrT.:
    Díky za uklidnění, doufal jsem, že za ty prachy to bude originál. Dík za informace!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 02.09.07  13:38

    « Re: Vstřikování common rail, naftové filtry

    TomanGHIA:
    1 - U Fordů si nedovolí nabídnout napodobeninu. V balení MOTORCAFT je samozřejmě filtr DELPHI. Takže je to v pohodě. Nemusíš mít obavy. A kdybys přeci měl, přečteš číslo z filtru a dá se dohledat, zda je to filtr Delphi. Na filtru by mohlo být označení DELPHI 9004-743A a FORD MOTORCRAFT 1S41915AC.
    2 - Krkovicka - no, bylo to takové všelijaké, ale zdá se, že nemá úplně v pořádku 2 vstřikovače, a to na trysce. Senzor hlučnosti spalování ukazuje na 2 válce (výrazně zvýšená hlučnost), takže to není problém s přepady, po této stránce jsou vstřiky ok. Také jsem měl pocit, že motor klepal - to by zcela odpovídalo. On není hazardér (jde tu o písty !!!!!) tak si to asi v Hale nechá zkontrolovat a udělat. Vzhledem k tomu, že jsou vstřikovače CR Delphi plně opravitelné, nebude to drahé, typuji tak 2x 2500 Kč.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 02.09.07  12:53

    « Re: Vstřikování common rail, naftové filtry

    PetrT.:
    Petře díky za info!
    Dotaz na Tebe: nechal jsem si radši po 20 000 Km na první serv. prohlídce vyměnit ve Fordu i paliv. filtr. Na můj dotaz, jaký filtr mi tedy namontují, mi řekli, že originální. A že se jmenuje MOTOCRAFT či nějak obdobně. Tak se ptám - je toto originální filtr? Protože DELPHI se ten filtr rozhodně nejmenoval, víš? Tak ted' nevím.

    Poradíš? Předem dík.

    Jo a co Krkovička? Jaká byla páteční diagnóza jeho Oliny?
  • 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 02.09.07  12:04

    « Vstřikování common rail, naftové filtry

    Pánové, abych rozvířil trochu stojaté vody ohledně vstřikování nafty common rail, něco jsem stáhnul z netu:

    Výsledky zkoušek napodobenin originálních filtrů paliva (nafty) DELPHI HDF924 (Ford Mondeo 2,0TDCi, 2,2TDCi, Focus 1,8TDCi - pozn. WinDiesel):
    Ve všech případech výsledky zkoušek prokázaly, že tyto filtry nepracují a zcela určitě nevyhovují originálním technickým podmínkám. Tyto alternativní filtry propouštěly daleko více částic než originální filtry společnosti Delphi, a to konkrétně:

    2 mikronový filtr společnosti Delphi byl:
    26 x lepší v zabránění průniku částeček o velikosti 4 mikrometrů
    102 x lepší v zabránění průniku částeček o velikosti 6 mikrometrů než ten nejlepší z alternativních nekvalitních filtrů!

    Média použitá v některých alternativních filtrech nebyla média určená pro filtry systému Common Rail (filtr pouštěl chlupy, pozn. WinDiesel - zdroj AutoDiesel).
    Nejhorší z testovaných výrobků vykázaly odloučení vody v hodnotě 0%.
    Žádný z testovaných výrobků neměl funkční recirkulační systém (všechny filtry Delphi mají patentovaný recirkulační systém zabraňující ucpání filtru parafinem v zimě - žádné potíže se startem v minusových teplotách - vyzkouešeno v Krkonoších při teplotě MINUS 27 stupňů Celsia - pzn. WinDiesel).

    Záruka:
    Používáním nekvalitních alternativních filtrů, které lze v současné době obdržet na trhu, se ruší jak záruka poskytovaná společností Delphi, tak I záruka poskytovaná výrobcem vozu.
    ____________________
    Takže, až bude někdo hořekovat nad zničenými vstřikovači, ať si posvítí na servis, kde mu naposled filtr montovali. Od tohoto servisu ať požaduje náhradu - tento servis pak může potažmo požadovat náhradu od svého dodavatele a ten pak od výrobce napodobeniny. To by mohlo těmto "subjektům" zatnout tipec a nám všem, uživatelům vozidel se systémy commonrail, trochu pomoci.
    Nedávno jsem zaslechl od jednoho člověka, co se snaží živit opravou Mondeí TDCi (teprve začíná) o následujícím případu: někdo si koupil Mondeo TDCi z druhé ruky, auto přestalo jet na dálnici - odtah. Zákazník přiznal, že doléval naftu z "kanystru, který dobře vymyli". Po vylití filtru (nalezen neskutečný bordel) doznal, že po vylití nafty z kanystru následovala nějaká "růžová hmota". Onen servisman následně konstatoval, že filtr, který vylil byl polské provenience FILTRON. Objednal tedy nový filtr od velkoobchodníka, který se honosí znalostí filtračních systémů dodávaných k systémům common rail. Jaké bylo jeho překvapení, když opět obdržel filtr FILTRON.
    Tak, to byla názorná předváděčka, jak to v běžném servise chodí. Je třeba dávat si pozor a hlídat si své věci !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.09.07  11:59

    « Re: mix

    To lordmystic: Vidím, že jsi mě nepochopil. Chtěl jsem říct, že na dálnici na rovině nepoznáš, zda s Mondeem jedeš 100 nebo 200km/h, protože má tak výborný podvozek a tak se ve 200km/h ani nekroutí, ani neklepe ani nemá problémy se stabilitou. Je jasné, že to v zatáčkách poznáš, to je přece jasné, ne?

    Nevadí mi, když mě předjede třeba i Trabant, ale jen jsem chtěl poukázat na to, že i auto s výkonem o 1/3 menším při dobrém zpřevodování a dobrém průběhu momentu můžou být auta zrychlením srovnatelná. Ale podle vašich reakcí, vaše 2.2TDCI té Oktávce určitě stačí, takže je problém ve mě nebo v mém motoru a tak počkám, jak dopadne měření na brzdě.

    Ve 170km/h mi 4ka točí 4900ot. a v těchto otáčkách už je výkon 85kW, zatímco na 5ku je výkon 114kW, takže nevidím důvod to takhle přetáčet.

    A hlavně já jsem psal, že nad 180km/h už nemá smysl točit to na 5ku, protože na 6ku je výkon větší.

    A pokud ta Oktávka měla výkon větší jak uváděný, tak při její hmotnosti a aerodynamice nevidím důvod, proč by nezrychlovala nad 180km/h líp jak Mondeo.

    A co se týče podvozku, tak na hladké silnici sedí super i když na hranice adheze začne kráčet do boku. Ale jakmile je povrch zvlněný tak mi tancuje víc jak MK II, akorát, že zadní náprava to líp dotahuje. Brzdy jsou dostačující, potíže mám s vůlí v řízení, ale to už tady někdo psal, že ten posilovač řízení není nejlepší.

    Nestěžuju si na výkon nebo chování motoru 2.2TDCI (hodně se zlepšilo a stále se zlepšuje), jen moment ve vyšších otáčkách chybí (max výkon je o 500ot níže jak u většiny dieselů). Jedná se právě o jízdu ve vyšších rychlostech nebo při předjíždění.

    A uvědom si, že máš motor čipnutý, že se chová hodně jinak než sériový a že máš jiný motor než já a tak to nemůžeš moc srovnávat. Navíc má sedan a já kombi, což na chování Mondea má hodně velký vliv. Sám vidím, že Mondeo MK V má zadek o hodně těžší jak MK II. A pokud skutečně točíš TDCI do 4800ot., tak počítej, že se s ním brzy rozloučíš. ;-\

    A propó, co tvoje spojka? Už jsi přišel na to, že to auto pěkně ničíš? Že odepisuješ svým stylem jízdy spojku, převodovku, dvouhmoťák a nakonec i motor? Tvůj případ je přesně ten, kdy čipem opravdu auto zničíš. Ale není to čipem, je to řidičem a jeho stylem jízdy. :-!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…