FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 04.09.07  12:02

    « Re: ST

    chlapi nechme toho , kdo kolik vydělá a kolik je kdo v práci, co kdo odepisuje - nechme to stranou - je to názor
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.09.07  11:59

    « Re: ST

    ...........Kutile, a kdy píšeš ty svoje příspěvky, když jsi tak vytížený ?????
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.09.07  11:56

    « Re: to cja (palubka) + zadní brzdy

    Dřív jsem dělal na autě všechno sám... a byl to Fiat 125p 1300 , tam ale byl karburátor a vrchol elektroniky byl zapalovač :-) Tam jsem si stěmi brzdami něco užil, převrtávání odvzdušňováků a tak.... no , to už je pryč. Teď bych na to kašlal, vydělám si za hodinu více než v servisu !!!! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 04.09.07  11:49

    « Re: ST

    Já nepodnikám, jsem zaměstnanec, ale taky víc než 8hod. denně+pohotovosti+SC do Prahy, kdy nejméně 8hod. strávím v autě a 2hod. na jednání.

    Tříleté mondeo kombi 2.0TDCi 96kW TREND se serviskou (ukončený leasing)v solidním stavu (107000tkm bylo věrohodných) jsem koupil u fordu za 313000,- což byla pře 1,5 rokem příznivá cena. Byl jsem odhodlán, že všechno budu dávat dělat do servisu, ale to se mi neosvědčilo.

    Nové auto nekupuji, protože neodepisuji jako zaměstnanec DPH a nenajezdím toho tolik, aby se mi to vyplatilo. Kdybych v té době koupil totéž auto nové (spíš předváděčku) dal bych za něj minimálně 700tis.Kč. Ročně ujedu (se svým autem) do 20tkm, za 5 let 100tkm a pak se ho zbavím a budu koukat po dobře ojetém MKIV....

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.09.07  11:35

    « Re: ST

    To oleowr1: Hm, to bude ten rozdíl. Dělám cca 10-12hod denně a často i o víkendu. Ale je to nárazové. Servis mám bez DPH, u Charouze platím 460,-Kč/hod, jinde 300,-Kč/hod. Ale určitě 100tis měsíčně nevydělávám. >:D Podnikám a tak většina peněz jde na rozvoj firmy a servis do nákladů. Ale když už mám volno, tak nemám sílu shánět díly a hrabat se v autě (proto si kupuji nové). Navíc dělat na autě na ulici se mi nechce a dílnu nemám. A i když má můj servis od 8:0 do 20:00 tak mám taky problém tam auto dát. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 04.09.07  11:17

    « Re: to cja (palubka) + zadní brzdy

    to oleowr: dík za odpověď, to se moc nepochlapili s tou slevou - hlavně za to čekání - příspěvek je fajn a samozřejmě koho to baví a hlavně umí to , tak pro něj je to dobrý - já sice něco udělat umím, ale raději dnes ,až na drobné výměny a opravy, dávám auto do Ford servisu, kde mají zatím moji důvěru a snaží se o mě postarat(majitel je kamarád) , i když né zadarmo :-O A bohužel 7 měsíců v roce pracuji i o víkendu.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 04.09.07  11:11

    « Re: ST

    To superkutil:

    1. za hodinu nevydělám víc než dám v servisu, jestli je tomu tak u Tebe pak vyděláváš přes 100.000,- čistého měsíčně a divím se Ti, že jezdíš v Mondeu na které systematicky nadáváš. S DPH stojí hodina 654,5 Kč, t.j. 4908,75 za 7,5hod., za 21 pracovních dní 103083,75Kč.

    2. nejbližší servis má pracovní dobu, která se v podstatě kryje s mou, takže odvézt/vyzvednout auto + dopravit se kombinací autobusů do práce/do servisu mi zabere více než 2 hod.

    3. sobotu a neděli do práce nechodím, takže se mohu věnovat autu (dvěma autům) jako koníčku
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.09.07  10:35

    « Re: ST

    To cja: Vím přesně o čem mluvíš. Dnešní auta jsou technicky vyspělejší, robustnější a bezpečnější, ale také těžší. To znamená velkou ekologickou zátěž při výrobě, při provozu (musí být silnější motor aby to jelo a vyšší spotřeba, větší opotřebení pneu) a při likvidaci.

    Vlez si do nějakého auto vážícího 800kg a uvidíš, jaké je to žůžo. :-)

    Ale, že to jde dělat bezpečná a přitom lehká auta je vidět třeba na Subaru Forester. :-!

    To oleowr1: Kdysi jsem si všechno na autě dělal sám, ale dneska se mi vyplatí dát auto do servisu, protože zatímco je auto v servisu, vydělám za hodinu více než mě stojí hodina v servisu. Jediný problém je v tom, že servisy jsou hrozně pomalé a i kvůli blbosti si vezmou auto na celý.
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 04.09.07  10:24

    « to cja (palubka) + zadní brzdy

    Nová palubka má ujeto 2200km, zatím bez problémů. Výměna stála 13500,- prý včetně 10%slevy.

    Teď mě pozlobily zadní brzdy. Na LZ kole se roztrhala prachovka, destička zůstávala viset až se zhoblovala na kov. Je velice divné, že mi ve fordu na jaře měnili brzdovou kapalinu a kontrolovali brzdy, odvzdušňováků se přitom nikdo podle mně nedotkl a za necelý půlrok by nebyly vodítka třmenu zarezlé jak liška (prachovka byla zřejmě prasklá už tehdy). Pro jistotu jsem koupil ve fordu novou opravnou sadu (2vodítka, 2prachovky, 2 šrouby+trocha vazelíny) za 822,50Kč, v noname obchodě jsem koupil obě prachovky na druhé kolo za 60Kč a zjistil, že ty vodítka by stály obě 300,- tedy celkem 420Kč. Desky dozadu jsem koupil taky noname za 1100,- a jsem zvědav kolik vydrží.

    Pokud se pustíte sami do výměny zadních destiček, pozor na zatlačování pístků!!! Kombi - LZ kolo otáčet pístkem pomocí 12 imbusu doleva, PZ kolo doprava u limuzíny a 5dv. je to naopak. Pokud zatlačíte pístek násilím zničíte samostav ruční brzdy!!! V knize "Jak na to" je to popsáno. LZ kolo bylo v pohodě, při výměně na pravém kole byl tak silný tlak kapaliny, že nešlo pístek zašroubovat, přes odvzdušňovák jsem upouštěl kapalinu a kolega šrouboval. Kapalinu se musí stejně trochu upustit, po zatlačení pístku pro novou destičku přesahuje v nádržce maximum.

    P.S.: Myslím si, že takové příspěvky by se tu měly objevovat více, šunt typu kdo koho předjel k ničemu není. Na druhou stranu o čem by se bavili lidé, kteří neumí vzít do ruky šroubovák aniž by si nevypíchli oko.
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 04.09.07  10:09

    « ST

    Zdravím. Jsem všemi deseti pro naftu , i když dříve jsem jezdil výhradně benzín - , ale teď jsem se vrátil z projíždˇky Focusem ST - 2,5T 5 válec - a musím zase uznat, že je to o něčem úplně jiném :-)Zvuk, zrychlení a celkově jízdní vlastnosti - to nemá chybu. Všem, kterým se tato možnost svezení se s tímto autem naskytne , tak jedině doporučuji. Když jsem vracel klíčky, tak si museli myslet, že jsem silně debilní, protože jsem se smál od "ucha k uchu". Fakt super zážitek. Naftu velí rozum, ale tenhle benzín srdce. V kombíku s přepážkou ho nedělají - což je asi chyba ;-). V S- Maxu je , ale jinak naladěný i v novém Mondeu, ale všude prohrává výkon s hmotností - s Focusem to cvičí ideálně. Omlouvám se za odbočení od tématu bionafty, ale tohle byla srdcovka >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.09.07  10:03

    « Re: mix

    Co tam ten olej v tom PD tak moc rychle potřebuje ?? To se to tam nemaže naftou jako u CR ? A do benzínu 1,8T jsem taky lil ten plněsyntetický !! Mám pocit, že šlo spíše o turbo.........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.09.07  09:50

    « Re: mix

    DIM: Ne u kazde, ale jnom u PD, ktera potrebuje hodne ridky olej-ten je hodne drahy. Nam komonreilistum by snad stacila i M2T co se lije do fichtla.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.09.07  09:39

    « Re: mix

    Spíše než 2% bio v naftě, mám trochu strach, zdali přidávání další složky do nafty, nebude pro obsluhu kohoutů v rafinérii příliš velká změna.
    A tak aniž bych chtěl někomu dělat reklamu, budu minimálně 2 měsíce tankovat V-Power. Aspoň založím další flotilu červených autíček.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.09.07  09:27

    « Re: mix

    .......už to někde bylo, ale proč je vlastně potřeba u Škody ten plně syntetický olej za 700 a více, když Ford tam lije olej za +-140 Kč ???
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.09.07  08:45

    « Re: mix

    hil: nevěř "odborníkům" ze Škodovky. Slovo odborníka ze Škodovky je pro LN slovem božím, pro normálně myslící lidi ovšem je pouze plácnutím do vzduchu.
    Není to tak dávno, kdy se Škodovky honosily kompatibilitou s 30% bionaftou!!! A najednou jim vadí 2%? Něco je u Fkody asi hodně špatně a budou to motory se vstřikovači PD. Tam může biosložka postupně zkazit olejovou náplň a může se celý motor krásně zadřít, o turbu už vůbec nemluvím. A navíc si hrajou na téměř nekonečné výměnné lhůty výměny oleje.
    Motorů s common railem se to netýká. Při 2% je třeba včas vyměňovat olej a palivový a olejový filtr.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.09.07  08:43

    « Re: mix

    To Kafe: Dnes jsem to na 4ku roztočil na 4000ot, ale trvalo to hodně dlouho a ve 4000ot mi motor už hodně vibruje. Může to být důvod, proč je max výkon už ve 3500ot. Souhlasím, že je motor zbytečné tak točit, točím mezi 1500-2700ot. :-!

    Tu hil: Byla to reakce na příspěvky jiných. A to , že to tebe nezajímá, neznamená, že to nezajímá jiné. Možná by jsi ale ty mohl napsat, do kolika motor točíš. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.09.07  08:28

    « Re: mix

    kutil: oprava - 4 stupen 150km/h, otacky 4250 - zle som odcital ;-) , mne to toci celkom v pohode, ale je pravda je takto ho vytacat je uplne zbytocne, 5 stupen taha ovela lepsie. podla mna je ten motor zbytocne tocit nad 3000 otacok.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 03.09.07  21:57

    « Re: mix

    To Kutil: Tys to asi ještě nepochopil, ale nám je to celkem jedno kolik ti to točí. :-)

    To Krkovička: Nebo jedničku, to zase dělá divy s převodovkou. :-)

    All, už je to tady: LN: Bionafta zatěžuje auta[odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.09.07  21:54

    « Re: Vstřikování common rail, naftové filtry

    Vasik1: Hmm, vymena loziska je uz trochu fachmanska zalezitost to bych v garazi asi neriskoval..Tam u vas znam dost lidi, nebot jsem v Hranicich studoval, ale servisaka zadneho.
    Tu diagnostiku tlumicu ti delali v Hale?

    Kutil: Zitra to rozjed na trojku asi tak na kilo a pak tam hned soupni petku- dela to s motorem divy!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.09.07  21:25

    « Re: mix

    To Kafe: Tak jsem to dnes zkusil rozjet na 4ku a do 3500ot to leze, pak už jen velmi pomalu, pokud přeřadím na 5ku, tak ta zrychluje líp. Na rovině se mi to nad 4000ot moc roztočit nedá. Zkusím to víc točit, třeba si motor zvykne. ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…