FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
DIM 04.09.07 11:56
« Re: to cja (palubka) + zadní brzdy
Dřív jsem dělal na autě všechno sám... a byl to Fiat 125p 1300 , tam ale byl karburátor a vrchol elektroniky byl zapalovač :-) Tam jsem si stěmi brzdami něco užil, převrtávání odvzdušňováků a tak.... no , to už je pryč. Teď bych na to kašlal, vydělám si za hodinu více než v servisu !!!! :-) -
oleowr1 04.09.07 11:49
« Re: ST
Já nepodnikám, jsem zaměstnanec, ale taky víc než 8hod. denně+pohotovosti+SC do Prahy, kdy nejméně 8hod. strávím v autě a 2hod. na jednání.
Tříleté mondeo kombi 2.0TDCi 96kW TREND se serviskou (ukončený leasing)v solidním stavu (107000tkm bylo věrohodných) jsem koupil u fordu za 313000,- což byla pře 1,5 rokem příznivá cena. Byl jsem odhodlán, že všechno budu dávat dělat do servisu, ale to se mi neosvědčilo.
Nové auto nekupuji, protože neodepisuji jako zaměstnanec DPH a nenajezdím toho tolik, aby se mi to vyplatilo. Kdybych v té době koupil totéž auto nové (spíš předváděčku) dal bych za něj minimálně 700tis.Kč. Ročně ujedu (se svým autem) do 20tkm, za 5 let 100tkm a pak se ho zbavím a budu koukat po dobře ojetém MKIV....
-
superkutil 04.09.07 11:35
« Re: ST
To oleowr1: Hm, to bude ten rozdíl. Dělám cca 10-12hod denně a často i o víkendu. Ale je to nárazové. Servis mám bez DPH, u Charouze platím 460,-Kč/hod, jinde 300,-Kč/hod. Ale určitě 100tis měsíčně nevydělávám. >:D Podnikám a tak většina peněz jde na rozvoj firmy a servis do nákladů. Ale když už mám volno, tak nemám sílu shánět díly a hrabat se v autě (proto si kupuji nové). Navíc dělat na autě na ulici se mi nechce a dílnu nemám. A i když má můj servis od 8:0 do 20:00 tak mám taky problém tam auto dát. :-! -
cja 04.09.07 11:17
« Re: to cja (palubka) + zadní brzdy
to oleowr: dík za odpověď, to se moc nepochlapili s tou slevou - hlavně za to čekání - příspěvek je fajn a samozřejmě koho to baví a hlavně umí to , tak pro něj je to dobrý - já sice něco udělat umím, ale raději dnes ,až na drobné výměny a opravy, dávám auto do Ford servisu, kde mají zatím moji důvěru a snaží se o mě postarat(majitel je kamarád) , i když né zadarmo :-O A bohužel 7 měsíců v roce pracuji i o víkendu. -
oleowr1 04.09.07 11:11
« Re: ST
To superkutil:
1. za hodinu nevydělám víc než dám v servisu, jestli je tomu tak u Tebe pak vyděláváš přes 100.000,- čistého měsíčně a divím se Ti, že jezdíš v Mondeu na které systematicky nadáváš. S DPH stojí hodina 654,5 Kč, t.j. 4908,75 za 7,5hod., za 21 pracovních dní 103083,75Kč.
2. nejbližší servis má pracovní dobu, která se v podstatě kryje s mou, takže odvézt/vyzvednout auto + dopravit se kombinací autobusů do práce/do servisu mi zabere více než 2 hod.
3. sobotu a neděli do práce nechodím, takže se mohu věnovat autu (dvěma autům) jako koníčku -
superkutil 04.09.07 10:35
« Re: ST
To cja: Vím přesně o čem mluvíš. Dnešní auta jsou technicky vyspělejší, robustnější a bezpečnější, ale také těžší. To znamená velkou ekologickou zátěž při výrobě, při provozu (musí být silnější motor aby to jelo a vyšší spotřeba, větší opotřebení pneu) a při likvidaci.
Vlez si do nějakého auto vážícího 800kg a uvidíš, jaké je to žůžo. :-)
Ale, že to jde dělat bezpečná a přitom lehká auta je vidět třeba na Subaru Forester. :-!
To oleowr1: Kdysi jsem si všechno na autě dělal sám, ale dneska se mi vyplatí dát auto do servisu, protože zatímco je auto v servisu, vydělám za hodinu více než mě stojí hodina v servisu. Jediný problém je v tom, že servisy jsou hrozně pomalé a i kvůli blbosti si vezmou auto na celý. -
oleowr1 04.09.07 10:24
« to cja (palubka) + zadní brzdy
Nová palubka má ujeto 2200km, zatím bez problémů. Výměna stála 13500,- prý včetně 10%slevy.
Teď mě pozlobily zadní brzdy. Na LZ kole se roztrhala prachovka, destička zůstávala viset až se zhoblovala na kov. Je velice divné, že mi ve fordu na jaře měnili brzdovou kapalinu a kontrolovali brzdy, odvzdušňováků se přitom nikdo podle mně nedotkl a za necelý půlrok by nebyly vodítka třmenu zarezlé jak liška (prachovka byla zřejmě prasklá už tehdy). Pro jistotu jsem koupil ve fordu novou opravnou sadu (2vodítka, 2prachovky, 2 šrouby+trocha vazelíny) za 822,50Kč, v noname obchodě jsem koupil obě prachovky na druhé kolo za 60Kč a zjistil, že ty vodítka by stály obě 300,- tedy celkem 420Kč. Desky dozadu jsem koupil taky noname za 1100,- a jsem zvědav kolik vydrží.
Pokud se pustíte sami do výměny zadních destiček, pozor na zatlačování pístků!!! Kombi - LZ kolo otáčet pístkem pomocí 12 imbusu doleva, PZ kolo doprava u limuzíny a 5dv. je to naopak. Pokud zatlačíte pístek násilím zničíte samostav ruční brzdy!!! V knize "Jak na to" je to popsáno. LZ kolo bylo v pohodě, při výměně na pravém kole byl tak silný tlak kapaliny, že nešlo pístek zašroubovat, přes odvzdušňovák jsem upouštěl kapalinu a kolega šrouboval. Kapalinu se musí stejně trochu upustit, po zatlačení pístku pro novou destičku přesahuje v nádržce maximum.
P.S.: Myslím si, že takové příspěvky by se tu měly objevovat více, šunt typu kdo koho předjel k ničemu není. Na druhou stranu o čem by se bavili lidé, kteří neumí vzít do ruky šroubovák aniž by si nevypíchli oko. -
cja 04.09.07 10:09
« ST
Zdravím. Jsem všemi deseti pro naftu , i když dříve jsem jezdil výhradně benzín - , ale teď jsem se vrátil z projíždˇky Focusem ST - 2,5T 5 válec - a musím zase uznat, že je to o něčem úplně jiném :-)Zvuk, zrychlení a celkově jízdní vlastnosti - to nemá chybu. Všem, kterým se tato možnost svezení se s tímto autem naskytne , tak jedině doporučuji. Když jsem vracel klíčky, tak si museli myslet, že jsem silně debilní, protože jsem se smál od "ucha k uchu". Fakt super zážitek. Naftu velí rozum, ale tenhle benzín srdce. V kombíku s přepážkou ho nedělají - což je asi chyba ;-). V S- Maxu je , ale jinak naladěný i v novém Mondeu, ale všude prohrává výkon s hmotností - s Focusem to cvičí ideálně. Omlouvám se za odbočení od tématu bionafty, ale tohle byla srdcovka >:D -
"-- skrytý --" 04.09.07 09:39
« Re: mix
Spíše než 2% bio v naftě, mám trochu strach, zdali přidávání další složky do nafty, nebude pro obsluhu kohoutů v rafinérii příliš velká změna.
A tak aniž bych chtěl někomu dělat reklamu, budu minimálně 2 měsíce tankovat V-Power. Aspoň založím další flotilu červených autíček.
-
WinDiesel 04.09.07 08:45
« Re: mix
hil: nevěř "odborníkům" ze Škodovky. Slovo odborníka ze Škodovky je pro LN slovem božím, pro normálně myslící lidi ovšem je pouze plácnutím do vzduchu.
Není to tak dávno, kdy se Škodovky honosily kompatibilitou s 30% bionaftou!!! A najednou jim vadí 2%? Něco je u Fkody asi hodně špatně a budou to motory se vstřikovači PD. Tam může biosložka postupně zkazit olejovou náplň a může se celý motor krásně zadřít, o turbu už vůbec nemluvím. A navíc si hrajou na téměř nekonečné výměnné lhůty výměny oleje.
Motorů s common railem se to netýká. Při 2% je třeba včas vyměňovat olej a palivový a olejový filtr. -
superkutil 04.09.07 08:43
« Re: mix
To Kafe: Dnes jsem to na 4ku roztočil na 4000ot, ale trvalo to hodně dlouho a ve 4000ot mi motor už hodně vibruje. Může to být důvod, proč je max výkon už ve 3500ot. Souhlasím, že je motor zbytečné tak točit, točím mezi 1500-2700ot. :-!
Tu hil: Byla to reakce na příspěvky jiných. A to , že to tebe nezajímá, neznamená, že to nezajímá jiné. Možná by jsi ale ty mohl napsat, do kolika motor točíš. ;-) -
"-- skrytý --" 03.09.07 21:54
« Re: Vstřikování common rail, naftové filtry
Vasik1: Hmm, vymena loziska je uz trochu fachmanska zalezitost to bych v garazi asi neriskoval..Tam u vas znam dost lidi, nebot jsem v Hranicich studoval, ale servisaka zadneho.
Tu diagnostiku tlumicu ti delali v Hale?
Kutil: Zitra to rozjed na trojku asi tak na kilo a pak tam hned soupni petku- dela to s motorem divy!