FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 11.07.11 00:13
« Re: Otáčky a spotřeba
štíreček1: A to ti motor pod 1500ot neduní? Já taky občas točím motor 2.2TDCI pod 1500ot, ale 4 válcům to moc nesedí. Všude varují na odcházející dvouhmoťák při podtáčení motoru. Tak proč výrobci nových dieselů, doporučují tak nízké otáčky. -
štíreček1 06.07.11 10:36
« Re: Otáčky a spotřeba
Ve městě taky řadím okolo 1500-1800ot, mimo město kolem 2000-2300, záleží na jízdě. Včera 200km za 4,4a to jsem jel normálně, předjíždění, zrychlování, žádná zdržovačka. Motor zabírá odspoda, trojka není problém od volnoběhu a uvadá až na omezovači 5200ot. Jel jsem s novým euro5, ale ten už potřebuje odspodu víc otáček, trochu mě to zklamalo,ve městě to není ono, zato mimo město je perfetktní hlavně dobře odstupňovaný šestikvalt. 1,6TDI jsem ještě neřídil, tak nedokážu porovnat. Jel jsem v peugeotu 3008 a 5008, motory 2,0Hdi 150koní, rozdíl jsem sice čekal větší, větší výkon byl poznat až při vyšších rychlostech, na šestku zatahoval od 1500ot, ale velký rozdíl oproti 1,6 to nebyl a ve městě to člověk nevyužije. Ale ty auta měly o tři metráky víc než c max, takže chyba byla nejspíš tam. Stejně výkonná 1,6HTP benzín 156koní byla taková vlažná oproti tomu dvoulitru, papírově by měla být sice lepší, ale pocitově horší. Připadalo mi,že se rozjíždím celou věčnost.
Ten nový renault už rozebírali ve světě motorů a vypadá hodně dobře. Škoda, že není ve fordu. -
superkutil 30.06.11 22:10
« Re: Otáčky a spotřeba
Asi není 1.6TDI jako 1.6TDCI. Ten motor 1.6TDI je neuvěřitelně tichý, zabírá odspoda, zátah neuvadá ani nad 4000ot. Podle výrobce se má řadit v 1500ot. Předtím měli všichni ve firmě Oktávky 1.9TDI PD 77kW. Tak s 1.6TDI jezdí stejným stylem. Točí to mezi 1500-2500ot a někdy i přes 3000ot. A aby 1.6TDI měla stejný zátah jako 1.9TDI, tak to kompenzuje spotřebou.
Žena má firemní Fabku s 1.6TDI a tuhle jí začal motor na volnoběh chcípat. V servisu nic nenašli. Prý jsou ty 1.6TDI hodně poruchové.
A když už jsme u těch 1.6, tak stojí za zmínku [odkaz] s 320Nm a výkonem 96kW. -
štíreček1 25.06.11 23:31
« Re: Otáčky a spotřeba
Kutil: co to u vás ve firmě jezdí za prasata, když jezdí za sedmičku s jednašestkou? Na takovou spotřebu jsem se za dva roky s c-maxem ještě nedostal. Nejvyšší - 7,1 bylo ve městě stylem brzda plyn. Za 6,1 jsem jel stokilometrový úsek po okreskách stejným stylem jízdy - brzda/plyn a to jsem měl naloženo 500kilo briket. V obci jsem dodržoval šedesátku a mimo obec co to dá, na rovinkách klidně 190 - to jsem zkoušel, jak se motor vyrovná s nepřátelským přístupem. Měřeno podle dotankování. Naopak stejná trasa, stejný náklad cca 500kg+já a spolujezdec a jízda do cca 110kmh s využitím obrovské dynamiky těžkého vozu s nákladem za 3,6litru - tohle bylo ale dle pc, takže nějaká desetinka rozdílu být může.
DIM: předminulý týden jsem seděl v pežotu 508SW 2,2biturbo GT 204koní automat, nevím sice na kolik si řadil v obci, ale když jsem tam jaksi kvedlal těma pádlama, tak zvládal i šestku v obci. po sešlápnutí plynu podřadil nevím o kolik kvaltů, ale odpich to mělo slušný, na režim S se slušně vytáčel do maxima výkonu. Hodně rychle bych si na to auto zvykl, kufr to má slušný, vzadu je luxusní místo a skoro se tam leží a když nic, aspoň ten automat bych hned bral. Jen tři věci mi na tom autě vadily - blbě se do toho leze, stojí to milión a jezdil jsem tím za 15,6litru. To první bych klidně oželel, ale na zbytek nemám :-( -
superkutil 24.06.11 10:37
« Re: Otáčky a spotřeba
Hele, ať se technika změnila jak změnila, tak 4 válec zůstane 4 válcem a nízké otáčky mu nedělají dobře. U 6ti válce je to již v pohodě. Máme ve firmě Oktávky 1.6TDI green line a tam to radí jezdit mezi volnoběhem a 1500ot. Někdy už to radí řadit v 1250ot. Problém je v tom, že v těchto otáčkách se ještě netočí turbo a 1.6 je bez turba slabá. Tak s tím jezdí normálně, otáčky mezi 1500 - 2500ot a spotřebu mají 6,5-7 litrů. Tady je k tomu článek [odkaz] -
-
"-- skrytý --" 22.06.11 12:34
« Re: Otáčky a spotřeba
jj, stará škola. Podtočení motoru dnes není co bývalo. Když je motor a olej zahřátý na provozní teplotu, nevadí velmi nízké ani vysoké otáčky. Průmysl motorů a maziv udělal obrovské pokroky. Co ovšem bude (zejména při jízdě do prudšího kopce) trošinku úpět je dvouhmotový setrvačník, ale ten by na tuto zátěž měl být stavěn. -
DIM 22.06.11 11:23
« Otáčky a spotřeba
..a znovu na tisíckrát obehrané téma : min. otáčky a spotřeba. A to proto, že nové Mondea mají v Conversu i doporučenou grafiku řazení a jakousi statistiku , jak se dařilo řadit nebo ne. Ekošílenství, vím. Ale co mě překvapilo je, že to nabádá k přeřazení strašně ale opravdu strašidelně brzo - okolo 1500 ot/min. Tak to zkouším taky a kupodivu zjišťuji, že se dá jet na čtyřku 50km/h a na šestku už i 80 km/h. Já , stará škola, sice úpím z podtočení motoru, ale třeba se mýlím.... V každém případě jsem vysledoval, že na čtyřku při cca 50 km/h na tempomat to bere tak o litr ( ! ) méně než na trojku..... Tak asi zkusím vyjet jednu nádrž opravdu na doraz a uvidíme. Zatím mám na nádrž tak kolem 7,5 l/100 km, na dlouhých trasách o něco méně..... -
superkutil 15.06.11 10:36
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Protože mi odešel EGR ve 40tis.km a pak ve 120tis.km, tak jsem se snažil pochopit, kde je chyba. A zřejmě je to konstrukční vada, do EGRu se dostane voda protože má špatně udělané těsnění a navíc se voda nasává dírkou v dolní části převodovky EGR. Tato voda se také dostane do odporového snímače polohy ventilu a snímač odejde. Problém je v tom, že sice odejde jen snímač a celý EGR i s motorkem a převodovkou je v pořádku, ale Ford není schopen dodat kryt se snímačem jako samostatný díl a tak člověk místo nějakých 300-500Kč musí zaplatit skoro 9000Kč. Zaslepení ERG u elektrické verze nejde, řídící jednotka to vyhodnotí jako nefunkční EGR. -
WinDiesel 15.06.11 10:27
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
Bude to EGR, v té minulé generaci stály za prd. Možná pomůže čištění, možná ne. Zkus EGR zaslepit, nevím ale jestli to ŘJ dovolí. Mám nové poznatky co se týče vlivu paliva na systém vstřikování ale musel bych mít to kam poslat, jestli bude zájem. Je to docela hustota. -
superkutil 14.06.11 14:08
« Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu
WinDiesel: Mám najeto 130tis.km, jezdím většinou (80%) dálnice, plynulou jízdu, většinou 130km/h, když nespěchám, tak 100-110km/h. Jinak zbytek 10% silnice a 10% město. Motor nehoním, tak 1700 - 2200ot. Nevím, proč to tak kouří. Ale je pravda, že při šikmém stání (většinou levou stranou dolů) to má problémy se starty. Motor po nastartování bíle kouří a má nepravidelný chod.