FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 14.07.11 15:32
« Re: Otáčky a spotřeba
kutil: s 1,4tdi fabií combi dokážu jezdit mimo obec pod 4l, pokud jezdím striktně podle předpisů, nejedu moc dynamicky, tak i 3,5l/100... srážím tím celkový průměr na 5,1l/100km, který mi zvedá většina cest, které jezdím po dálnicích a tam je spotřeba 5,5-5,7l/100km... -
superkutil 14.07.11 09:10
« Re: Otáčky a spotřeba
Ta 1.2TDI vypadá dobře, ale průměrná spotřeba je někde kolem 5 litrů (4-6). Prostě ani u těch dieselů nejde spotřeba dostat pod 4 litry. A to třeba i starý Passat 1.9TDI 81kW byl po přečipování schopný jezdit mimo město za 3,9 litru. ;-\ -
WinDiesel 13.07.11 11:57
« Re: Otáčky a spotřeba
myslim ze 1,4 tdi je hlucne ale asi to jinak s tim tahnutim neni tak zle, jinak by Ti to neutahlo tempomat na dalnici 140. zkus to udelat s hatapkou.
ja jsem pred pul rokem zkousel fabii s novou 1,2 tdi a parada, zcela jina liga. spotreba je tam zavislejsi na jizdnim stylu. -
-
superkutil 12.07.11 22:27
« Re: Otáčky a spotřeba
oleowr1: Jo, mluvil jsem s několika lidmi co měli tříválec 1.4TDI a všichni z něj dost šíleli. >:D Podle nich je to velmi líný ale za to hlučný motor. 8-s
Ale podobný názor je i na 1.4TDCI. >:D Ale třeba 1.6TDCI už vesměs chválí.
Zažil jsem 1.5dCi 78kW u Renaulta a třeba Megane kombi je s tímto motorem dost živý a spotřebu má kolem 5litrů.
Takže u těch 1.4 je nejspíš největší problém výkon. Protože třeba 1.3 cdti má výkon 66kW a 1.3 Multijet 16V má taky 66kW. Takže 1.4 s 51kW je dost slabota. :no:
A spotřeba 5,1litru není u Fabky takový zázrak. Třeba Ford Focus 1,6 TDCi 66kW má dlouhodobou spotřebu 4,7 l/100km. Prostě 1.4TDI je něco, co se VW moc nepovedlo. ;-) -
oleowr1 12.07.11 20:22
« Re: Otáčky a spotřeba
kutil: mám firemní fabku 3válec 1,4TDi 51kW v kombíku a to by sis teprve užil jak auto netáhne.... jezdím prakticky jen Ostrava-Praha, někdy D1, někdy přes H-K.... těší mě ale celková spotřeba 5,1l na těch 75tis.km co má najeto... D1 jedu 140 podle tempomatu a i jinak celkem dodržuju rychlosti...
-
superkutil 11.07.11 13:55
« Re: Otáčky a spotřeba
Když sednu do ženiny firemní Fabky 1.6TDI, tak pod 1800ot to vůbec nejede. Pokud bych měl jezdit mezi 1000-1500ot. tak vůbec nebudu zrychlovat, respektive s tím pojedu hodně ekonomicky. Kolega má 1.6TDI a točí to 1500 - 3500ot, aby to trochu jelo. Nevím, ale ty nízké otáčky mi k 4 válci nejdou.
Jinak i s velkým objemem se dá jezdit ekonomicky. Včera jsem jel Jablonec-Praha za 4 litry podle PP. Jel jsem po dálnici 110km/h. Ale jak zastavím ve městě na světlech, tak to začne hrozně stoupat. Chtělo by to STOP-START systém. -
superkutil 11.07.11 00:13
« Re: Otáčky a spotřeba
štíreček1: A to ti motor pod 1500ot neduní? Já taky občas točím motor 2.2TDCI pod 1500ot, ale 4 válcům to moc nesedí. Všude varují na odcházející dvouhmoťák při podtáčení motoru. Tak proč výrobci nových dieselů, doporučují tak nízké otáčky. -
štíreček1 06.07.11 10:36
« Re: Otáčky a spotřeba
Ve městě taky řadím okolo 1500-1800ot, mimo město kolem 2000-2300, záleží na jízdě. Včera 200km za 4,4a to jsem jel normálně, předjíždění, zrychlování, žádná zdržovačka. Motor zabírá odspoda, trojka není problém od volnoběhu a uvadá až na omezovači 5200ot. Jel jsem s novým euro5, ale ten už potřebuje odspodu víc otáček, trochu mě to zklamalo,ve městě to není ono, zato mimo město je perfetktní hlavně dobře odstupňovaný šestikvalt. 1,6TDI jsem ještě neřídil, tak nedokážu porovnat. Jel jsem v peugeotu 3008 a 5008, motory 2,0Hdi 150koní, rozdíl jsem sice čekal větší, větší výkon byl poznat až při vyšších rychlostech, na šestku zatahoval od 1500ot, ale velký rozdíl oproti 1,6 to nebyl a ve městě to člověk nevyužije. Ale ty auta měly o tři metráky víc než c max, takže chyba byla nejspíš tam. Stejně výkonná 1,6HTP benzín 156koní byla taková vlažná oproti tomu dvoulitru, papírově by měla být sice lepší, ale pocitově horší. Připadalo mi,že se rozjíždím celou věčnost.
Ten nový renault už rozebírali ve světě motorů a vypadá hodně dobře. Škoda, že není ve fordu. -
superkutil 30.06.11 22:10
« Re: Otáčky a spotřeba
Asi není 1.6TDI jako 1.6TDCI. Ten motor 1.6TDI je neuvěřitelně tichý, zabírá odspoda, zátah neuvadá ani nad 4000ot. Podle výrobce se má řadit v 1500ot. Předtím měli všichni ve firmě Oktávky 1.9TDI PD 77kW. Tak s 1.6TDI jezdí stejným stylem. Točí to mezi 1500-2500ot a někdy i přes 3000ot. A aby 1.6TDI měla stejný zátah jako 1.9TDI, tak to kompenzuje spotřebou.
Žena má firemní Fabku s 1.6TDI a tuhle jí začal motor na volnoběh chcípat. V servisu nic nenašli. Prý jsou ty 1.6TDI hodně poruchové.
A když už jsme u těch 1.6, tak stojí za zmínku [odkaz] s 320Nm a výkonem 96kW. -
štíreček1 25.06.11 23:31
« Re: Otáčky a spotřeba
Kutil: co to u vás ve firmě jezdí za prasata, když jezdí za sedmičku s jednašestkou? Na takovou spotřebu jsem se za dva roky s c-maxem ještě nedostal. Nejvyšší - 7,1 bylo ve městě stylem brzda plyn. Za 6,1 jsem jel stokilometrový úsek po okreskách stejným stylem jízdy - brzda/plyn a to jsem měl naloženo 500kilo briket. V obci jsem dodržoval šedesátku a mimo obec co to dá, na rovinkách klidně 190 - to jsem zkoušel, jak se motor vyrovná s nepřátelským přístupem. Měřeno podle dotankování. Naopak stejná trasa, stejný náklad cca 500kg+já a spolujezdec a jízda do cca 110kmh s využitím obrovské dynamiky těžkého vozu s nákladem za 3,6litru - tohle bylo ale dle pc, takže nějaká desetinka rozdílu být může.
DIM: předminulý týden jsem seděl v pežotu 508SW 2,2biturbo GT 204koní automat, nevím sice na kolik si řadil v obci, ale když jsem tam jaksi kvedlal těma pádlama, tak zvládal i šestku v obci. po sešlápnutí plynu podřadil nevím o kolik kvaltů, ale odpich to mělo slušný, na režim S se slušně vytáčel do maxima výkonu. Hodně rychle bych si na to auto zvykl, kufr to má slušný, vzadu je luxusní místo a skoro se tam leží a když nic, aspoň ten automat bych hned bral. Jen tři věci mi na tom autě vadily - blbě se do toho leze, stojí to milión a jezdil jsem tím za 15,6litru. To první bych klidně oželel, ale na zbytek nemám :-( -
superkutil 24.06.11 10:37
« Re: Otáčky a spotřeba
Hele, ať se technika změnila jak změnila, tak 4 válec zůstane 4 válcem a nízké otáčky mu nedělají dobře. U 6ti válce je to již v pohodě. Máme ve firmě Oktávky 1.6TDI green line a tam to radí jezdit mezi volnoběhem a 1500ot. Někdy už to radí řadit v 1250ot. Problém je v tom, že v těchto otáčkách se ještě netočí turbo a 1.6 je bez turba slabá. Tak s tím jezdí normálně, otáčky mezi 1500 - 2500ot a spotřebu mají 6,5-7 litrů. Tady je k tomu článek [odkaz] -
-
"-- skrytý --" 22.06.11 12:34
« Re: Otáčky a spotřeba
jj, stará škola. Podtočení motoru dnes není co bývalo. Když je motor a olej zahřátý na provozní teplotu, nevadí velmi nízké ani vysoké otáčky. Průmysl motorů a maziv udělal obrovské pokroky. Co ovšem bude (zejména při jízdě do prudšího kopce) trošinku úpět je dvouhmotový setrvačník, ale ten by na tuto zátěž měl být stavěn. -
DIM 22.06.11 11:23
« Otáčky a spotřeba
..a znovu na tisíckrát obehrané téma : min. otáčky a spotřeba. A to proto, že nové Mondea mají v Conversu i doporučenou grafiku řazení a jakousi statistiku , jak se dařilo řadit nebo ne. Ekošílenství, vím. Ale co mě překvapilo je, že to nabádá k přeřazení strašně ale opravdu strašidelně brzo - okolo 1500 ot/min. Tak to zkouším taky a kupodivu zjišťuji, že se dá jet na čtyřku 50km/h a na šestku už i 80 km/h. Já , stará škola, sice úpím z podtočení motoru, ale třeba se mýlím.... V každém případě jsem vysledoval, že na čtyřku při cca 50 km/h na tempomat to bere tak o litr ( ! ) méně než na trojku..... Tak asi zkusím vyjet jednu nádrž opravdu na doraz a uvidíme. Zatím mám na nádrž tak kolem 7,5 l/100 km, na dlouhých trasách o něco méně.....