FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.07.11  12:15

    « Re: Otáčky a spotřeba

    tak to nebude posilovačem, to bude přímo v mechanice řízení... 2-3 cm jsou fakt krize, s tim bych už radši nejezdil.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.07.11  22:27

    « Re: Otáčky a spotřeba

    štíreček1: U té verze 85kW se musí jezdit s motorem jinak. Je to právě tím momentem. Musíš pořád řadit.

    Posilovač mám mechanický, vypadá to na opotřebení posilovače. Prostě můžeš hýbat volantem ty 3cm na věnci a auto jede pořád rovně.

    Nevíte někdo o dobrém ale levném servisu v Praze? Prokluzuje mi spojka a teče posilovač řízení na Fiestě. :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 25.07.11  17:29

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Kutil: Kolik žere ten dvoulitr 85kw? Já už jsem ho konečně vrátil, doplnil nádrž a spotřeba vyšla 7,8litru :-O Najel jsem s tím 340km -cca 100km dálnice do 110kmh, 100km okresky a zbytek město. Na to že jsem s tím jezdil spíš úsporně se mi to zdá hodně, ale je fakt, že párkrát jsem na to dupnul a zkoušel co v něm je,ale jen krátký úsek a taky je možné, že předtím to nebylo dotankované úplně, i když ručička ukazovala plnou.

    Ta vůle ve volantu nevím, možná je to tím elektrickým posilovačem, jestli ho máš. U maxe se mi to zdá taky "volnější" než u fokuse s hydraulikou. Moje paní když jede rychle, pořád tím volantem cuká sem a tam a jakoby koriguje směr, ale já s tím problém nemám, ale když je silný boční vítr, tak tu vůli tam cítím taky.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.07.11  13:30

    « Re: Otáčky a spotřeba

    štíreček1: To co píšeš o 85kW verzi znám, to jsou ty diesely s momentovou špičkou která na obě strany prudce padá dolů. :-O

    Hele, co může dělat, že volant má v přímé poloze vůli a dřív ji neměl? Na věnci volantu je to tak 2-3cm. Není to jen můj pocit, je to pocit více lidí co s mým Mondeem jezdili. Je to nějak rozumně odstranitelné?
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 18.07.11  21:42

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Wine s tím dvoulitrem jsem jezdil v peugeotu 3008 a 5008, výkon měl 150koní, to je nějakých 110kw, ale ty auta mají nějakých 1700kg. C-max má 1395kg s tou jedna šestkou. Při vyšších rychlostech je ten zátah dvoulitru poznat, na dálnice se určitě hodí, ale do města nebo okresky při dodržování limitů je rozdíl nepodstatný na to, abych se nechal přesvědčit, na to nevyužiju ani těch 80kw a po dálnici jezdím jednou za rok. Šestikvalt je ale úžasný a ten jsem zkoušel i v novém c max s jednašestkou a novým motorem euro5. Kvalty jsou pěkně odstupňované, jen mě zarazilo, že odspodu ten motor netáhne tak dobře, jako euro4, takže ve městě vyžaduje víc řadit.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.07.11  19:57

    « Re: Otáčky a spotřeba

    štíreček1: Já mám záznam, že Citroën má ve 2,0 HDI výkony od 72 kW přes 94 kW, 100 kW, 110 kW až 118 kW. Jestli má Tvůj známý na 2,0 HDI 72 kW, tak se vůbec nedivím že to pocitově jede jako 1,6 HDI.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 16.07.11  21:22

    « Re: Otáčky a spotřeba

    no právě že neduní, ale otáčky kolem volnoběhu používám vesměs ve městě a bere se nahoru pěkně. Dvouhmoťák je spíš výsada dvoulitrů a mtorů s vysokou kompresí. 4 a 5 ale tak netrápím, ty točím výš. Soused těď dostal služební picaso 2,0Hdi a šestku má řadit až od 110kmh. S tímhle motorem jsem jezdil v pežotu 3008 a 5008 a má ten šestikvalt pěkně odstupňovaný. Nechtě jsem dal při rozjeté pětce zpátky čtyřku místo šestky a ani to necuklo, jen otáčky vyletěly nahoru. Dynamika toho dvoulitru mi ale nepřipadla tak rozdílná oproti 1,6tdci, je ale fakt, že ty pežoty jsou o tři metráky těžší. Teď mám půjčené mondeo kombi 2,0tdci 85kw a nemůžu si na to zvyknout. Odspodu nejede vůbec, takže musím ve městě kde běžně jezdím s maxem trjoku, s mondeem za dva. Od dvou tisíc trošku zatlačí na chrbet, ale ve třech začíná končit s dechem. Včera jsem jel plně naložený po D1 Břeclav-Brno a na těch panelech ani moc neskákal, zato zpět to byla hrůza, jel jsem prázdný. Celkově se dá říct, že je o malinko komfortnější než c max, ale ten velký převis vzadu hodně vytahuje ze zatáček ven. Moc radosti si s tím člověk neužije a nastupování je horor. Taky se víc v zatáčkách naklání, pocitově mi to tak přijde, ale komfort je na tom o malinko líp. Je to ale šest roků staré auto. Maxe mám na léčebné kůře, jel tady náklaďák s vlekem, jsou tu úzké jednosměrky, vezl polystyren na zateplování, takže mi ho pěkně očesal tím vlekem a to mu tři lidi ukazovali a přesto to odnesl přední blatník, zrcátko a nárazník. Pak vzal ještě dopravní značku a plachtu si odřel z druhé strany o strom. Magor, co na to říct. :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 16.07.11  20:04

    « Re: Otáčky a spotřeba

    To už je lepší řešení hybrid.
    Po benzínových - Priusu - příchází dieselové.
    Neříkal jsi, že potřebuješ 4x4? Máš to všechno úhledně zabaleno v Peugeotu 508 RXH :-)
    A ještě Ti to bude málo žrát. A je to allroad. 4 válce, diesel a elektromotor, nemusíš nic odpojovat, naopak TREND JE PŘIPOJOVÁNÍ !!!!!!!!!!!! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.07.11  15:22

    « Re: Otáčky a spotřeba

    oleowr1: To jasně potvrzuje známé, že velký objem má velkou spotřebu na volnoběh a ve městě, malé objemy při jízdě po dálnicích a tam, kde je požadovaný výkon na hranici možností motoru. V tom případě by možná bylo řešení 6ti válec, který by měl 2-3 válce odpojovací a při jízdě ve městě nebo na volnoběh by neběžely. V podstatě by to mohly být dva 3 válcové motory a mezi nimi elektrická spojka. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 14.07.11  15:32

    « Re: Otáčky a spotřeba

    kutil: s 1,4tdi fabií combi dokážu jezdit mimo obec pod 4l, pokud jezdím striktně podle předpisů, nejedu moc dynamicky, tak i 3,5l/100... srážím tím celkový průměr na 5,1l/100km, který mi zvedá většina cest, které jezdím po dálnicích a tam je spotřeba 5,5-5,7l/100km...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.07.11  09:10

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Ta 1.2TDI vypadá dobře, ale průměrná spotřeba je někde kolem 5 litrů (4-6). Prostě ani u těch dieselů nejde spotřeba dostat pod 4 litry. A to třeba i starý Passat 1.9TDI 81kW byl po přečipování schopný jezdit mimo město za 3,9 litru. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 13.07.11  14:01

    « Re: Otáčky a spotřeba

    windiesel: 1,4tdi netáhne vůbec odspoda, probudí se až tak při 2200ot/min. Při 140km tachometrocých točí cca. 3500, to je už v pohodě, ale vevnitř je to hukot.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 13.07.11  11:57

    « Re: Otáčky a spotřeba

    myslim ze 1,4 tdi je hlucne ale asi to jinak s tim tahnutim neni tak zle, jinak by Ti to neutahlo tempomat na dalnici 140. zkus to udelat s hatapkou.
    ja jsem pred pul rokem zkousel fabii s novou 1,2 tdi a parada, zcela jina liga. spotreba je tam zavislejsi na jizdnim stylu.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.07.11  11:52

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Dong1: Je to strašně o stylu. Ta nízká spotřeba má být řada ECOnetic. Je to asi nějaká verze s jiným zpřevodováním. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 13.07.11  07:10

    « Re: Otáčky a spotřeba

    kutil: To by me teda zajimalo ktera 1,6TDCi ma dlouhodobe 4,7 l/100km...moje teda ne :-)
    (5,67 l/100km dle spritmonitor za poslednich 80tis.) Ale mozna je to zpusobeno tim ze jezdim tak 70% dalnice, 20% mesto a zbytek okresky...a nebo tezkou nohou ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.07.11  22:27

    « Re: Otáčky a spotřeba

    oleowr1: Jo, mluvil jsem s několika lidmi co měli tříválec 1.4TDI a všichni z něj dost šíleli. >:D Podle nich je to velmi líný ale za to hlučný motor. 8-s

    Ale podobný názor je i na 1.4TDCI. >:D Ale třeba 1.6TDCI už vesměs chválí.

    Zažil jsem 1.5dCi 78kW u Renaulta a třeba Megane kombi je s tímto motorem dost živý a spotřebu má kolem 5litrů.

    Takže u těch 1.4 je nejspíš největší problém výkon. Protože třeba 1.3 cdti má výkon 66kW a 1.3 Multijet 16V má taky 66kW. Takže 1.4 s 51kW je dost slabota. :no:

    A spotřeba 5,1litru není u Fabky takový zázrak. Třeba Ford Focus 1,6 TDCi 66kW má dlouhodobou spotřebu 4,7 l/100km. Prostě 1.4TDI je něco, co se VW moc nepovedlo. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 12.07.11  20:22

    « Re: Otáčky a spotřeba

    kutil: mám firemní fabku 3válec 1,4TDi 51kW v kombíku a to by sis teprve užil jak auto netáhne.... jezdím prakticky jen Ostrava-Praha, někdy D1, někdy přes H-K.... těší mě ale celková spotřeba 5,1l na těch 75tis.km co má najeto... D1 jedu 140 podle tempomatu a i jinak celkem dodržuju rychlosti...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.07.11  13:55

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Když sednu do ženiny firemní Fabky 1.6TDI, tak pod 1800ot to vůbec nejede. Pokud bych měl jezdit mezi 1000-1500ot. tak vůbec nebudu zrychlovat, respektive s tím pojedu hodně ekonomicky. Kolega má 1.6TDI a točí to 1500 - 3500ot, aby to trochu jelo. Nevím, ale ty nízké otáčky mi k 4 válci nejdou.

    Jinak i s velkým objemem se dá jezdit ekonomicky. Včera jsem jel Jablonec-Praha za 4 litry podle PP. Jel jsem po dálnici 110km/h. Ale jak zastavím ve městě na světlech, tak to začne hrozně stoupat. Chtělo by to STOP-START systém.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 11.07.11  12:04

    « Re: Otáčky a spotřeba

    moje 96kW 2,0TDCi snese bez vibrací a dunění 1250ot/min, je to však použitelné jen při jízdě nezatíženého auta z mírného kopce nebo po rovině, při potřebě zrychlit raději podřadím
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 11.07.11  11:46

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Aby mohli uvádět nízkou spotřebu. Na spotřebu dvouhmotáků na 100 km se při koupi nikdo neptá...:-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…