FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.09.07  12:35

    « Re: Dusí se to

    .....tak jsem to dělal vždycky.....tu svatou trojici....teda tehdy tam byl ještě ARAL..

    To je jak s tou ideální ženskou : určitě existuje , ale nikdo ji nikdy neviděl.....pak to člověk musí nahrazovat Standou :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 12.09.07  12:07

    « Re: Dusí se to

    eda.nezbeda:
    Jenže DIMovi se moc dodatečné aditivování nelíbí, proto mu radím brát jen u svaté trojice.

    Jinak - najet více než 200k na origo vstřik... hm, dobrý!
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 12.09.07  11:53

    « Re: Dusí se to

    Ja zase jak jsem zacal pridavat aditiva, cca rok zpet, tak uz beru jen u ESSa, ktere mam kousek a ma vzdy vyrazne (nekdy i 2 Kc) levneji. Rezignoval jsem na brani u Shellu (tedy v CR), kdyz nase norma stejne ma hodnoty mazivosti se kteryma je kazdemu vstrikovaci "nedobre". A protoze vsechny paliva schvaleny UPM budou alespon dle normy tak to resim prave takto.

    Jak sem uz psal 3/4 roku jezdim s vyrazne hlucnejsimi vstriky a teprve tenhle mesi zase nejakej odesel. Ale co, za uz ma odkrouceno 207 tis. a tak si zaslouzi renovaci ne? >:-[]

    Proste uz sem se smiril a jedu dal, neda se sviti, priste kupuju auto asi nove nebo jen mirne jete a zajedu si ho podle svyho.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 12.09.07  10:36

    « Re: Dusí se to

    DIM:
    Prostě Tě obdivuju, musíš se kolikrát smát, když tady mluvíme o kvalitní naftě.
    Říkáš si, že určitě existuje, jen ji Tvoje nádrž nikdy nepotkala, hm?

    Drž se svaté trojice :-) (OMV, Shell a Benzina), zavěs růženec na zrcátko a jinam tankovat nejezdi, tedy pokud možno.

    Add ta voda v naftě - to mi připomnělo jakýsi slogan - "plnou ParouBack".
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.09.07  10:31

    « Re: Dusí se to

    To DIM: Voda se vstřikovala do motorů od jejich počátků, do benzínu i do nafty. Problém byl v tom, že motory zevnitř rezly a tak se před ukončením jízdy muselo jet chvíli bez vstřiku vody.

    Z nafty se dá udělat emulze a ta hnát vstřikovačema.

    Benzín musí být bez vody, voda se vstřikuje do sání odděleně. Vstřik vody do benzínu se používal např. za 2.svět války u letadel. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.09.07  10:07

    « Re: Dusí se to

    Co se týče té vody, tu lili do benzínu i ve F1, možná ještě lijou.... Kromě emulgace je také nezanedbatelný fakt to, že při varu se z vody vytvoří pára s velkým expanzním potenciálem.....prostě parní stroj !! proč tam vlastně máme ty filtry na tu vodu ?? :-)

    Co se týče těch pump, už beru víceméně jenom OMV, SHELL nebo Benzinu......někdy ESSO .... a taky se dost dívám na to, jestli je na stojanu nálepka garance kvality z ústavu maziv a paliv....a stejně mám vždycky při tankování takové lehké mražení v zádech..........
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 12.09.07  09:40

    « Re: Dusí se to

    eda.nezbeda:
    Proč "sorry" ?
    Dyt' to byla dobrá poznámka, já srandu miluju.
    A jestliže plechovce VIFu v ceně cca 200,- vděčím za lepší zvuk a nemusím si tedy doplácet za další reproduktory, tak to se potom VIF určitě vyplatí!!! :-)
    (Vidíš, Superkutil, takhle se dnes vylepšuje zvuk, ne jako někdo, kdo si doplácí za další bedny. :-) )

    Jinak k tomu zvuku - to, co píšeš, myslím ohledně toho, že tlak z repro procházející přes hustší vzduch bude silnější, mě nenapadlo, já spíš dumal tak, že ty membrány jsou trochu vlhké, těžší a tudíž jejich pohyb (duc duc woe :-) má větší razanci.

    Nevím no, tady o tom toho prd vím.
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 12.09.07  09:22

    « Re: Dusí se to

    :-) .. v testu to nebylo, ale VIF zlepsi i basy u repraku >:-[]

    ;-) sorry neslo to jinak. Ja mam dojem, ze to bude souviset s atmosferickym tlakem a hustotou vzduchu. Koneckoncu jsou to tlakove vlny a tak na tom zalezet musi. Jestli je to ale slysitelne je ciste subjektivni zalezitost. Rozdily ve frekvencnim spektru slysitelnem u kazdeho znas jsou moc velke nez aby se to dalo nejak porovnat...
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 12.09.07  08:29

    « Tuning Show Blatná 7.-9.9. 2007

    Pár fotek a krátké video z této akcičky:
    [odkaz]

    Za vlhka to líp jede: Jo taky to musím potvrdit, hlavně spíše z pohledu kouřivosti. Co to mám prečipované tak mi to kouří trochu víc. Když v létě byla ta horka, tak jsem kouřil opravdu hodně a nyní po snížení teplot a zvýšení vlhkosti to skoro nekouří, jen vyjímečně při plné zátěži. To by mohlo být přesně to jak psal PetrT.

    Dušení při akceleraci: Pozoroval jsem něco podobného když mi změnili software v řídící jednotce (před chipem). Dřív mi to točilo méně (max. 4200rpm), ale reagovalo to okamžitě na plyn. Po nahrání nejnovějšího softu mi to točilo v poho až 4500rpm, ale zase jsem tam pozoroval kraťoučkou prodlenu po sešlápnutí plynu. Stačilo lehonce ubrat a auto jako by se nadechlo. Teď po chipu zase bez problému. U mě to bylo určitě změnou software, možná to má nějakou spojitost ještě s větším snížením emisí že si to snaží omezit max. sešláplý plyn nebo fakt nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 12.09.07  06:50

    « Re: Dusí se to

    TomanGHIA: >:D >:D Nakonec Japonec... i v dieselu?
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 11.09.07  23:56

    « Re: Dusí se to

    eda.nezbeda: Vif sem videl na benzine i u nas...cca 2000 obyvatel
    (to byl taky duvod proc sem tam prestal jezdit, moc malo lidi, mala vytoc paliva)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 11.09.07  23:00

    « Re: Dusí se to

    WinDiesel:
    Petře super, jsem netušil, že kvůli mému pocitu se vypracovávala studie :-) , díky! :yes:

    eda.nezbeda:
    Dík za postřehy a sorry za uvedení v omyl, byt' neúmyslné, já měl za to, že VIF je všude na Benzinách, protože kde jsem jej sháněl, tam jsem jej koupil.

    A potvrdí se i mé subjektivní pocity ze zlepšení zvuku z repráků vlivem vlhka?
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 11.09.07  22:01

    « Re: Dusí se to

    Ja sem koupil VIF az u Auto Stangl v Brne v Kr.Poli, a to az po tom co sem si do firmy VIF zavolal at mi daji tip kam pro nej zajit. Prvni odpoved znela, ze nevi, tak me trochu zarazili, ale pak se pan rozpovidal a uvedl mimo jine prave Auto Stangl.

    S Benzinou mam zkusenost po ceste Brno - hranice na Drazdany, neni nikde! Nikde ani netusili o cem mluvim a vsude sem jim prolezl regaly. Taktez sem zkusil par Benzin v Brne a neuspel. Nicmene, vim ze by je tam melz mit a tak tipuju, ze sem mel proste smulu, nebo bylo po tom uspesnem testu proste vyprodano.

    Srovnani se Stanadynem je v mem pripade nasledujici: se standou se zda byt chod tissi, na srovnatelne urovni jako s VPowerD, VIF tolik klapani netisi.

    Protoze uz na ne jezdim prakticky rok, tak muzu rict, ze spotreba je cca 0.5 litru niz a urcite jsem oddalil vymenu (opravu) poslednich dvou vstriku, ktera bude nasledovat uz pristi tyden.

    Pozoruju totiz zvyseni hlucnosti cca pred 3/4 rokem , kde sem hned zacal pridavat aditiva. Klapani sice bylo doposud znacne, ale dlouho se nezesilovalo. Zhrosilo se to az naraz minuly tyden, kdy uz jsem rozpoznal typicke klapani u odesleho vstriku. Predchozi dve vymeny probehly vzdycky nahle a bez varovani. Z toho usuzuju, ze aditiva mela nejaky pozitivni vliv.

    Jeste doplnim, ze se jedna o original vstriky z roku 2001 (uplne prvni) a najeto maji uz 207tis.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 11.09.07  21:42

    « Re: Dusí se to

    TomanGHIA: vysvětlení, proč jede auto ve vlhku lépe než za sucha...

    Universita v Kanagawě vyvíjí novou emulgovanou motorovou naftu
    4. října 2006

    Vozidlo na testování super emulzní motorové nafty
    Výzkumem prováděným universitou v Kanagawě v Japonsku se podařilo vyvinout novou emulgovanou motorovou naftu —super emulsní motorovou naftu —která snižuje emise výfukových plynů a současně snižuje, ve srovnání se standardním motorovou naftou, spotřebu paliva. Současně si zachovává stabilitu po výrazně delší dobu než běžná emulgovaná paliva.
    Emulsní motorová nafta je tvořena směsí normální motorové nafty, vody a emugačních stabilizačních přísad. Do motorové nafty se přidává voda již od počátku 20 století a v současnosti existuje mnoho již realizovaných patentů. V závislosti na aplikaci se může obsah vody měnit v rozsahu 8% až 35%, přičemž pro vznětové motory se typicky používá motorová nafta zředěná 13% vody.
    Přidání vody motorové nafty přináší mnohé výhody. Odpařování vody zvyšuje disperzi paliva ve formě menších kapiček, což znamená, že se zvyšuje kontaktní plocha mezi palivem a vzduchem. Důsledkem toho pak je účinnější spalování, maximální teploty spalování jsou nižší, čímž se snižují nejen emise NOx, ale i tvorba sazí.
    Nově vyvinuté emulgované palivo je také tvořeno směsí vody a motorové nafty, avšak výzkumný tým vyvinul nový způsob emulgace. Na rozdíl od používání povrchově aktivních látek nový třífázový emulgační proces využívá slabou molekulární přitažlivost (tzv. síly slabé interakce van der Waalse) mezi hydrofilními nanočásticemi. K emulgování mnoha rozdílných typů motorové nafty lze použít jen jeden typ emulgační částice. Při běžné emulgaci na bázi povrchově aktivních látek se pro různé motorové nafty používají různé povrchově aktivní látky.

    Nový postup vychází z velikosti a tvaru částic jako takových a nikoliv ze specifických vlastností povrchově aktivní látky.

    Při zkouškách s vysoce výkonným damprem (30-tun) se použily dvě emulgované směsi v poměru: 65 % hmot. motorová nafta k 35% hmot. vody a 70 % hmot. motorová nafta k 30 % hmot. vody. Zkušební výsledky prokázaly výrazný pokles emisí a zvýšení účinnosti paliva v rozsahu 10 až 15%.
    Nové předpisy upravující emise výfukových plynů, které budou platit v Japonsku, požadují pro různé hmotnostní třídy vozidel 25 až 43% snížení obsahu NOx, 15 až 50% snížení obsahu sazí a 33 až 60% snížení HC oproti požadavkům nyní platných předpisů. Dampr jezdící na super emulsní palivo tyto nové požadavky splnil.
    Zdroj:
    Emulgovaná paliva v západní Evropě— Přehled

  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 11.09.07  20:23

    « Re: Dusí se to

    hil:
    No já vzal poprvé po více než 20.000 Km, které jsem najel na TopQ diesel, ten V-Power diesel a pozoruju zase naopak mírné ztišení a nižší spotřebu.
    No je to zajímavé.

    Nechme se překvapit, uvidíme, ale snad ani jeden z nás nebude muset nikdy koukat na rozsvícenou kontrolku žhavení - tedy myslím během jízdy... :*)

    Jinak musím souhlasit s Kutilem, jak tady jednou psal, že mu auto jede líp, když je venku vlhko. Protože v těchto chladných deštivých dnech to pozoruju taky.

    Ještě mám pocit, že když je dost vlhko, tak zvuk z reproduktorů má hutnější basy, nechtěl bych Kutilovatět, :-) ale není tady někdo, kdo tomu rozumí?
    Snažím se si zdůvodnit, čím to může být. Že by membrány tím, že jsou vhlké, chodily více?
    Fakt nevím, jak si to vysvětlit. Zdá se to i ženě, že to líp hraje, vlastně to byla ona, kdo se mě ptal, jestli jsem přidával basy.
    Jinak pro případné vtipálky - uši si čistíme pravidelně. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 11.09.07  20:07

    « Re: Dusí se to

    Bral jsem dost dlouho jenom Shell V-Power diesel. A nejsem si jist jestli je to to pravé ořechové. Když jsem ted vzal obyč Shell + Stanadyne, subjektivně se mi zdál chod motoru lepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 11.09.07  19:13

    « Re: Dusí se to

    hil:
    Já Ti rozumím, taky jsem o tom napřed přemýšlel, ale mám od člověka, kterého znám a který test prováděl potvrzeno, že test probíhal korektně.

    Nicméně pokud budeš jezdit na již aditivovanou naftu (pouze OMV, Shell a Benzina), tak nebudeš muset řešit VIF ani Stanadyne.
    Navíc ta blbá řepka maže moc dobře.

    Časem se to potvrdí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.09.07  18:06

    « Záruka

    2hope :Tuhle záruku dávaj přímo dealeři...Jinak Accord tuším zrychluje za 9,4.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.09.07  17:41

    « Re: Pomoooc

    Takze jsem ve ctvrtek najel cca 300 km kdy to proste nejelo,zkousel jsem vypnout motor,ruzny otacky a ja nevim co jeste a nic nepomohlo.V patek rano ovsem auto uz jelo normalne.Stejne jsem si rekl, ze k Sobkovi radsi zajedu.
    Tak jsem byl v patek u Sobka v diesel servisu.Meli tam docela narvano.Ruzne znacky aut.Napichli me na jakousi diagnostiku(PDA firmy HP)a co myslite?............no jo bylo to tam.Budte v klidu,zadny vstriky.Ridici jednotka zapsala nejakou chybu vahy vzduchu.Vstriky pry jsou v uplne v poradku.Jeli jsme zkusebni jizdu , jenze jak strasne prselo tak se nedalo jet rychleji nez 100 a nedalo se to nejak otestovat.Pry je idealni dat 5ku nebo 6ku, a od nizkych otacek(podtoceny motor)dat plny plyn a nechat to roztocit az nekam ke 3500ot/min.Pokud pry dojde k nejakemu problemu pri nizsich(kratsich) rychlostech,odehraje se ten problem tak rychle ze ridici jednotka tento problem nestaci(nemusi) zaznamenat.
    Rikal, ze jednou uz na Mondeu resili problem, ktery diagnostika ukazala jako chybu vahy vzduchu.Ale nakonec to pry bylo neco s turbem.
    V kazdem pripade uz jsem najel dalsich 7set km a v poho.Tak jsem z toho jelen.V patek jedu na servisku po 80,000 km k Hornatovi v Plzni.Myslim ,ze jim to ani rikat nebudu.Stejne oni na nic asi neprijdou.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 11.09.07  17:14

    « Re: Dusí se to

    Nevím, já zase moc nevěřím testu, když vítěz testu má zároveň obrovský inzerát v tom samém čísle časopisu...
    Ale zkusit to chci.

    No ale asi můj problém bude vážnější.
    Dnes jsem musel cca 10x startovat studený auto (v poledne) než chytlo a zůstalo "chycený". Vždycky to zabrmlalo a chcíplo. Ať jsem se snažil přidat plyn nebo ne. Včera jsem bral obyč. naftu SHELL na dálnici za Olomoucí směrem na Lipník...

    Jo a zdá se mi, že to "dušení se" nastane až po zahřátí motoru.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…