FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 21.09.07 10:25
« Re: brzdy
Mám také najeto 130k, poslední dobou také hodně plyn-brzda a kotouče v poho bez vibrací. Po výměně destiček začalo auto lépe brzdit a také jsem si na to více zvykl, takže jak moc jsem na brzdy nadával z počátku, tak teď překvapivě relativní spokojenost!
Jinak vstřiky, když se to tu zase řeší. Tři mám nové a ten čtvrtý mi už také blbnul, při startování kontrolka žhavení. Tak jsem přečipoval a čekal že to začne blbnout při akceleraci - padat do nouzáku. Ale opak je pravdou, auto se sorvnalo, po chipu žádný nouzový režim a to ani při startování, motor stále tichej, i když teď za chladných rán je zvuk hlučnější, ale to je normální. Si tak říkám, jestli opradu ty vyšší tlaky na railu po chipu nemohou mít na tyto vstřiky pozitivní vliv... Třeba tak, že je elektronika benevolentnější a funguje vstřik do většího poškození nebé ten větší tlak nafty je lepší při zadřeném vstřiku... No nevím, budu pozorovat dál. -
cja 21.09.07 09:09
« Re: brzdy
m.leky: díval jsem se dozadu v diskuzi - oni ti je zbrousili? - nové kotouče - pídil bych se jestli dali origo - dělají se dvě verze(u desek určitě - Ekonomy a cosi - myslím, že i kotouče tak byly - ale ruku za to do ohně nedám), ale rozhodně bych nenechal nové kotouče brousit - myslím, že výměna je jediné rozumné řešení
nevím kolik zbrousili, ale zeslabili ti kotouč- snížili jeho životnost a po dotazu u nás v servisu, mi bylo sděleno, že to stejně nic neřeší - to zbroušení(soustružení)
A s tou intenzitou brzdění - bylo mi řečeno toto - "asi 200km trvá než si sednou nové kotouče s novými deskami a odstraní se jakási povrchová úprava", samo záleží na způsobu brzdění, ale jsou to brzdy a když potřebuješ zastavit, tak zkrátka musí brzdit a nic o postupném zatěžování mi nikdo nic říkat nebude, to zvlnění není v tak krátkém čase při normálním užívání možné(mimo okruh a nebo brzdění z 200 na 0 opakované) -
"-- skrytý --" 21.09.07 08:34
« Re: brzdy
ja rozumim a vim ,ze vsude se pise o velke vydrzi brzd u Mondea.Prave proto mi nejde do hlavy proc se po vymene hned postupne zacaly kazit,zvlast kdyz u novych brzd davam pozor a zatezuji je postupne a co nejmene intenzivne.Ted je to v pohode.Uvidim jestli se zase zkrivy,snad ne ;-) -
cja 21.09.07 08:25
« Re: brzdy
m.leky: přidávám s k PetruT. - na 2,0i 16v vydržely origo kotouče
- byl jsem druhý majitel a s původním majitelem jsme to probírali a servis to potvrdil - 160 000 km a žádné vlnění, na 2,2TDCI někteří po 40 000 km ???? , taky předchozí majitel - jinak , když jsem měnil desky , kotouče , tak vždy origo - nikdy jsem nic nenechával soustružit - a zatím vždy v poho čeče
a k těm dílům z prvovýroby - věřil bych , že o něco kvalitnější budou, ale já jsem ten problém nikdy nepocítil(kotouče) -
superkutil 21.09.07 08:11
« Proměnlivý tah motoru
Ahoj,
chci se zeptat na věc, kterou jsem pozoroval i u předchozího vozu a najednou se objevila i u současného. Jedu do kopce, plyn na podlaze a najednou motor ubere a zase přidá a zase ubere a zase přidá. Nejřív jsem myslel, že je to overboost, ale to by nepřidával. Je to normální nebo má motor problém? -
"-- skrytý --" 20.09.07 23:15
« Re: brzdy
O brzdy se nebojim,to dopadne urcite dobre.Jen si to musim sam vyresit se servisem a ja ted nemam cas tam jezdit a handrkovat se snima.Stoji to zbytecne cas a penize.Ja mam nerva a v servise jsou naprosto v klidu.ok uz dost.
O premereni mam velky zajem.Ja chci vzdy vedet na cem jsem.Otazka je kdy?Neco prosim navrhni, ja se pokusim nejak prizpusobit.Zatim moc diky. -
superkutil 20.09.07 23:05
« Seřízení světel
Ahoj, mám xenony seřízené z továrny a všichni na mě blikají. Zkoušel jsem je u zdi a fakt svítí divně. to pravé světlo svítí výš. Jinak jak se s autem houpe, tak světla motorky naklání. ale je to hodně chaotické. Jak mají být světla seřízená? Má být pravé výš? Stín levého je zleva vodorovně, pak kousek nahoru a pak zase vodorovně, no a pravé navazovalo na tu vyšší hranu levého a pak ještě stouplo a bylo zase vodorovně. Když dám obě světla stejně vysoko, tak je to divné a dálkové svítí pravé níž jak levé. Takže jak je to správně. -
WinDiesel 20.09.07 21:13
« Re: brzdy
m.leky: hele nešťastníku, nabízím své služby. Už jsem to tady pár maníkům přeměřil, nemáš zájem. A nemusíš mi vozit krabici vína jeko ten poslední adpet >:D >:D >:D Brzdy: v 70000 km jsem dal nové destičky, Ford originál, perfekt. Ve 130000 km se mi tam něco urvalo, a začalo to kovově pulzovat. Mondeo šlo do opravy, a dali vše nové co bylo potřeba včetně nových kotoučů a destiček, Ford originál, perfekt. Takže celkem přirozené opotřebení a vždy po opravě naprosto perfektní. Brzdí skvěle. -
"-- skrytý --" 20.09.07 20:47
« Re: brzdy
Panove,vsechno co pisete je pravda.Jenze ja mam tuseni ze problem bude jinde.Originalni prvni brzdy zacaly vibrovat az nekde kolem 65k km.Daji mi kompletne nove.Za 3 tis. km vibruji stejne jak ty puvodni.Styl jizdy stejny.Neverim nejake nahode,zvlast kdyz se to postupne zhorsovalo hned po te vymene.Muj nazor je, ze musi byt nejaky rozdil mezi brzdama puvodnima na novem aute a brzdama nahradnima.V podstate stejny problem jsem mel i s minulym autem.Kdesi jsem cetl nejakou zminku o nejakem dynamickem vyvazovani brzd, ktere se pry nedela na nahradnich brzdach.Nevim co je na tom pravdy, nebijte me za to.
Takze to cvrlikani(pazvuk-nejoblibenejsi slovo) bylo i dnes odpoledne,kdy zadna zima nebyla, a pretrvavalo i pri zahratem motoru.Nadherne se to poslouchalo s priotevrenymi dvermi.KUA PROOOOOOČ!!!!!§ .Jestli objevym pri nastartovani za zadkem auta kour,tak nevim,nevim a budu brat uplatky,budu brat uplatky, zblaznim se a poznam Doc.Chocholouska. -
oleowr1 20.09.07 19:52
« Re: brzdy
Jedno zabrzdění třeba z 200-100 musí dobré kotouče vydržet, horší je pro ně sportovní jízda, kdy se taková zabrzdění opakují po sobě a kotouč se zahřívá víc a víc..., proto se hlavně u těžkých vozidel a při sportovní jízdě podřazuje a pomáhá brzdám motorem. Vůbec nejlepší je vlítnout s dočervena rozžhavenými kotouči do hluboké kaluže vody, to se pak kotouč někdy nestačí ani zvlnit a tak raději rovnou praskne. Nepraskne-li hned, praskne někdy příště při podobném situaci. Pokud se ocel zahřeje dočervena a prudce ochladí vždy mění fyzikální vlastnosti, tvrdne a křehne. -
superkutil 20.09.07 17:05
« Re: brzdy
No, zkusil jsi někdy autobus nebo náklaďák brzdit jen brzdama? Dělal jsem na brzdných zkouškách na Tatře v Bánovcích a nikdo si to tam netroufnul. Musíš brzdit motorem a dobrzdit brzdama.
Ale u Mondea jak jsem koupil tak předávám. Spíše šlo o to, že asi nejsou brzdy dostatečně dimenzované. -
eda.nezbeda 20.09.07 16:34
« Re: brzdy
Mozna bychom se na to mohli podivat tak, ze ac rodinny vuz, tak s nim muzes jet dost rychle a prave pri brzdeni z vysoke rychlosti je potrebna energie na zabrzdeni docela zavisla na tom jak je to tezky. Nerikam, ze Galaxy nemuze jet 200, ale asi tak casto tak rychle nejezdi.
Me se to uz samozrejme stalo a zda se ze je mam zvlneny zas. ale me se take stane nejmin jednou za mesic pripad, kdy brzdim ze 180-200 na cca 100-120. A vim pak jiste, ze to nebyl pro ty kotouce zadnej lehkej ukol. Uz sem se i koukal po lepsich kotoucich, ale zatim jsem to neuskutecnil. -
martin.z 20.09.07 16:09
« Re:brzdy
to kutil:
to je teda argument, ze je to tezke auto..Tzn. ze auta typu galaxy, nebo vw touareg ktery vazej jeste vic uz vlastne musej teda menit kotouce s kazdym tankovanim?
A co treba autobus mhd, ten uz je tak tezkej, ze vlastne na to udelat funkcni brzdy ani nejdou a umi jen tak mirne pribrzdovat a lidi v zastavce si ho musej dobrzdit sami tim ze nahazej pod kola kliny...
Treba je vsechno v poradku,bylo vse udelano lege artis,pristup servisu byl spravny.Ale proc z toho takovy pocit NEMAM!!