FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 08.08.11 15:21
« Hele, kolik vydrží Mondeo 2.2TDCI(r.v. 2006), než odejde?
Mám ho běžně jezděné, najeto cca 140tis.km. Po startu hodně bíle kouří a nepravidelný chod a chrastění. Když se ohřeje, tak se zklidní a jede. Spotřeba podle PP 5,5 litru. Jsou cítit vůle na předku a vpravo vzadu něco občas bouchne. Bylo to tam opravované, oprava za 10tis. před cca 2 měsíci. Kdy můžu očekávat, že zase něco odejde? Samozřejmě něco o čem se ví. -
DIM 08.08.11 12:11
« Re: Otáčky a spotřeba
Zdar, jel jsem s celou rodinou na dovolenou, průměrná rychlost 785 km/h :-) Spotřeba asi 1200 kg kerosinu :-) Není to špatné ten volant na pár dnů nechat odpočívat .....
Chtěl jsem si dokoupit prodlouženou záruku na Mondeo a ono to už údajně nejde, Ford to zrušil, údajně rozesílali všem informaci...jenom mě ne ! :-( Tak musím ještě všechno vyreklamovat do září......jen nějak nemám moc co. Zadrhává se víko schránky před spolujezdcem ( údajně skoro všem ), občas zazlobí rádio Sony ( pořád ještě nevyměněno ) ......jinak nevím. -
RADEK1 05.08.11 17:07
« Re: Otáčky a spotřeba
Na výkon si nestěžuji táhne jako lokomotiva. Pokud nejsem v S režimu nechá předodovka padnout otáčky klidně na 1100. A to pak jedu skoro ,,zadarmo ."Ikdyž takový benzínový pětilitr přepňovaný kompresorem co se dá dát do XfR to byko zase něco jiného. Bohužel i ve spotřebě. 8-s >:-[] -
WinDiesel 05.08.11 09:40
« Re: Otáčky a spotřeba
Aha, já jsem zapoměl. Původní 2,7 byl v Continentalu, upsizing 3,0 je v Boschi. To máš víc než Mercedes (190 / 600). Mimochodem ten motor nemáš od PSA ale od Fordu. Kuratelu nad tímto motorem měl Ford a prvoplánově ho dostaly vozy PAG (Volvo, LR, Jag) - dnes již neexistující to skupiny. Aby nedošlo ke konkurenci uvnitř skupiny Ford-PAG, Ford tento motor nikdy nedostal. A Volvo si udrželo svoje 5válce. Nyní dochází k výběhu těchto jednotek z PSA, s Euro 5 se plánují pouze nové 2x přeplňované 4válce 2,2, výkon je dostatečný. 3,0 a 4,4 nyní používají pouze jaguar a Land Rover / Range Rover, ale i zde vše asi skončí s Euro 6, pan Ratan Tata uvažuje o vlastních motorech. -
WinDiesel 01.08.11 20:16
« Re: Otáčky a spotřeba
Jejda, no, jsem jen člověk... Ale když nadávám, tak slušně. A bylo tam pár lidí s idiotskými názory.
Hlavně mi nesmí nikdo šahat na diesely a už vůbec ne panáci s 6-8 válcovým benzínu BMW.
Ale teď nevím, jestli sem ještě mohu přispívat, Mondeo šlo z firmy s 250 000 km a prvními vstřikovači. :-( Ale v dobré formě a člověk který ho koupil zřejmě ještě 250 000 km najede. O motor nemám obavy, pan vaculík ho testoval pro článek s ojetinami a hned ho chtěl kupovat pro známého. Motoricky je fakt toto Mondeo super. Kdyby nemělo rez ve dveřích (dětská choroba tohoto ročníku), už by šlo před rokem. osoba, která ho koupila teď, nekouká na rez ale hodlá s tím jezdit a potřebuje dobře řiditelné auto. Než Mondeo prošlo předprodejní kontrolou (neprodávám zajíce v pytli), kupec jezdil půjčeným novým MB A s benzínem 1,8 a málem z toho umřel, benzín je pořád o ničem.
i když snahy tady jsou, různé TSI, THP, ECO boost tady jsou, ale prodeje dieslů neklesly a je tu Mazda s úžasným novým motorem Euro 6. Uvažuji že by rodinný Kaškaj šel a že bych Mazdu, která je mi velmi sympatická, podpořil nákupem nové CX-5.
Jsem se nějak rozkecal, sorry. Rozhodně se stav. Kdybys chtěl skouknout auto diagnostikou, dej vědět. -
RADEK1 01.08.11 19:54
« Re: Otáčky a spotřeba
To Win:díky za nabídku. Pokud však bude časopis podobný Autodieselu tak jak píšeš, objednám si ho .
Jakmile budu mít cestu do Prahy dám ti vědět a zastavim se . Jo a abych nezapoměl,četl jsem tvoji reakci ve vláknu o MB třídy S 250 cdi. No rozparádil jsi se tam slušně. >:D -
štíreček1 01.08.11 13:16
« Re: Otáčky a spotřeba
kutil: za čtyřku jezdím normálně do cca 110kmh, ale na tvůj obsah hodně slušné. Minulý týden jsem jel v pěti lidech a plným kufrem po strop 300km za 4,3, zkazil to hornatý terén 8-s dalších 200km jsem přidal va městském provozu, krátké trasy a už to jde nahoru, dle pc 5,0.
Včera jsem jel na houby, kousek po poli a mně to klouzalo hodně, bylo mokro, tak jsem měl i strach, abych nezapadl, naštěstí jsem stihl ještě odjet, než začalo pršet úplně. Gumy mají dva mm po značku, dvacítku musí ještě vydržet. :-) -
superkutil 01.08.11 09:55
« Re: Otáčky a spotřeba
štíreček1: Tak včera Jablonec - Praha za 4,1l/100km podle PP při jízdě na tempomat 100km/h. Fakt je to o té rychlosti nad 100km/h.
Zažil jsem o víkendu zajímavou situaci. Kamarád má Scenic 2.0 benzín na pneu Continental, Já Mondeo 2.2TDCI na Nokianech. Po těch šílených deštích jsme chtěli vyjet po louce od chalupy na silnici. Já vyjel bez hrábnutí, ale kamarád nemohl vyjet ani popředu ani pozadu. Kola na trávě klouzala. Vzorek máme stejný, já na Nokianech mám příčných rýh míň. -
WinDiesel 30.07.11 11:19
« Re: Otáčky a spotřeba
Kauza Autodiesel: Radku, do Světa motorů odešli oba redaktoři, pan Vaculík je na volné noze, pan Frei je zaměstnanem spol. Axel Springer. Bez redaktorů to má pan Vacek těžké, uvidíme, zda to zvládne ale dost o tom pochybuji.
Pan Vaculík mezitím přetavil své znalosti a zkušenosti do speciálů vydávaných Světem motorů - na jeden zrovna běží všeude reklama (běžela - speciál Diesel). Pan Vaculík měl v plánu vydávat 3 až 5 speciálů Diesel ročně, k tomu speciál Motocykly a speciál Ojetiny.
Tak uvidíme. -
štíreček1 29.07.11 13:32
« Re: Otáčky a spotřeba
Kutil: takže ta spotřeba u toho dvoulitru těch 7,8 bude asi taky normální, navíc když si člověk na to teprve zvyká. Nyní s c maxem za posledních třiapůl tisíce km jsem jezdil za 5,39 dle dotankování, většinou město, tak se mi zdá, že to pomalu s těma km klesá, mám na tacho 40tis km. Na volnoběh to ukazuje 0,3-0,4 kydž je teplý, s klimou 0,8-0,9. Jinak jezdil jsem s 2,2HDI peugeot GT a opravdu tam ta reakce a zátah je znát, to je radost s tím jezdit a navíc automat, ani není poznat, že to řadí. Ten motor je oproti dvoulitru HDI někde hodně jinde, kdybych potřeboval něco výkonějšího, dvoulitr bych asi přeskočil, ale je to samozřejmě otázka peněz. S tou dvadvojkou nevím, jestli bych se dostal na těch osm litrů, já jsem to proháněl za 15-16, takže za tu radost z jízdy docela hodně. Mít to auto focusácký podvozek, tak je bez chyb, v zatáčkách jsem si moc jistý nebyl.
Radek: autodiesel jsem si taky občas kupoval a bylo mi divné, že už jsem ho dlouho neviděl, takže už vím, kde je chyba. -
RADEK1 28.07.11 16:53
« Re: Otáčky a spotřeba
Zdravím Vás, dovolím si úplně odbočit od témat , které tady řeší Kutil :-) (nic proti)
Již dlouho jsem nedostal časopis Autodiesel. Mám ho předplacený a tak jsem si myslel, že mi ho distributorská společnost zapoměla poslat, nebo že se jen ztratil. Napsal jsem tedy na reklamační oddělení a tam mi řekli, že poslední výtisk vyšel v lednu . Byl jsem ubezpečen, že jakmile vyjde další číslo tak ho rozešlou, ale co když nevyjde? Je to konec Autodieselu?
Wine víš něco bližšího? Vím , že jsi byl kdysi v kontaktu s redaktorem . Byla by to přece škoda kdyby jeden z mála ,,odborných" časopisů opravdu zmizel :-( -
superkutil 26.07.11 13:39
« Re: Otáčky a spotřeba
štíreček1: Když jsem koupil 2.2TDCI a přecházel jsme z benzínu, tak jsem jezdil za 7,5 litru. Pak to slezlo na 7litrů a dlouho jsem se nemohl dostat pod 6,5 litru. Ale po najetí cca 100tis.km to najednou slezlo a není problém jezdit pod 6 litrů. S trochou umu se dá jezdit za 5,5litru. A dovolená ve Skandinávii byla za 5 litrů. Prostě třeba ta 2.2TDCI hodně žere ve městě, hlavně při čekání na semaforu. Tam už by se vyplatil systém START-STOP. >:D
Ten tvůj C-MAX je přece jenom lehčí. Kolega má nové Mondeo 2.2TDCI a jezdí za 7,5-8litrů a říká, že to nejde za míň. Je to daň za vyšší výkon a lepší reakci motoru. -
štíreček1 26.07.11 12:48
« Re: Otáčky a spotřeba
Já ho držel kolem dvou tis i ve městě, je ale fakt, že někdy jsem ho pustil i na cca 1500ot, to se pak dlouho rozjížděl, ale nijak zvláš´t jsem ho netrápil. Za ty dva týdna jsem si na ten motor ale nezvykl a když jsem kupoval maxe, taky byla spotřeba vyšší a dlouho mi trvalo, než jsem se s tím nějak optimálně sžil. Teď jsem měl spotřebu za posledních 3500km 5,39litru, takže těch 7,8litru u stejně výkonného mondea mě dostalo. Soused má nové picaso 2,0hdi a říkal 7,5 a teď tam má asi pět tis km, tak už je to míň 7,2. Předtím měl C5 se starším stejným motorem a tam se vlezl na 6,5, tož taky nebyl rád.