FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.07  10:14

    « Re: TSI a OBJEM

    1.4 TSI (Golf) - Dvojité přeplňování turbodmychadlo+kompresor
    1.8 TSI (Octavia) = 1.8 T FSI (A3) - Pouze turbodmychadlo

    Pokud se bavíme o nové, praxí neprověřené technologii, kdy se z 1.4l ždímá 125kW, myslí se tím 1.4TSI, která má málo společného s 1.8TSI, jak ji pojmenovala Škoda.

    Octavia 1.8 TSI je o turbodmychadlo doplněná 1.8FSI, tedy to FSI, které se dle superkutila přestává vyrábět.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.10.07  00:57

    « Re: TSI a OBJEM

    VW asi udělal s TSI dobrou zkšenost, protože ukončuje výrobu FSI motorů a bude dávat jen TSI. Dříve jsem jezdil s motory 3.0TD a byly v pohodě, žraly kolem 5ti litrů, ale u té 2.2TDCI mám velké problémy s velkou spotřebou na volnoběh (motor potřebuje hodně velkej výkon, aby udržel sám sebe v chodu.

    Proto bych spíše viděl řešení ve zmenšování objemu a zvýšení plnění (např 1.8TDCI 92kW). Otázkou je samozřejmě životnost. Další faktor je cena ojetin, která u turbo motorů půjde rychle dolů.

    Pořád vidím budoucnost v diesel elektrickém řešení, protože mohou být motory v kolech a moment elektromotoru je v nízkých otáčkách mnohem větší jak u spalovacího motoru. Odpadne tak převodovka i rozvody a auto může být 4x4.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.10.07  23:19

    « Re: re 136 kw

    RADEK1: to jsi můj člověk, taky bych bral v mondeu 2.7 V6 TDCi - jako základní motorizaci >:D

    GOES: 1.8T od VW nebyl nijak nabušený. Bez turba ten motor dával 92kW, s turbem o 20% víc (110kW = litrový výkon 61kW). Má atmosferická (=bez turba) 2.5 V6 Ford má litrový výkon 60kW - a s životností nemá problém (200000km na tachometru, v reálu o něco víc, běžná věc). Jo, verze 1.8T 132kW, nebo 165kW, to už bylo trochu o něčem jiném - ale za příklad dlouhé životnosti "nadupaných" motorů" bych je raději nedával.
  • 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 05.10.07  21:05

    « re 136 kw

    já jen na okraj ,ale psát ,že do auta střední třídy potažmo vyšší střední(kam se mondeo tlačí) dávat nějakou 1,4 třeba že2x přeplňovanou ? Já osobně bych pod kapotou rád viděl 2,2 bi ,nebo raději V 6 2,7 bi a 4x4.prostě když kus auta tak k němu i kus motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 05.10.07  20:41

    « Re: 136kW

    A já si Kutile myslel, že M6 je bavorák jak poleno s 10ti válcem a ty o 2,0 litru :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.10.07  20:11

    « Re: Nový dieselový motor pro sestřenici M6 a CX-7 2,2 MZRCD 136 kW

    Nezbedo, začíná to vypadat, že nová 6tka dostane základní dvoulitr od Fordu a špičková verze bude přepracovaný 2,2 litr Mazdy, nyní se vstřikováním 2000 bar a 136 kW...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.10.07  19:15

    « TSI a OBJEM

    Mno těžko říci zda budou s TSI problémy.1,8T byla taky našlapaná a problémy zásadní nebyli.Když už tak, tak ty 1,4, tam bych si jistej nebyl, ale imho to bude hlavně o tom , jak se k tomu bude člověk chovat.Na druhou stranu, pokud budou problémy, tak až v druhém kole.T.j až si to koupí někdo v bazaru.Ale uvidíme.VW zatím v benzínech měl minimum problemů, narozdíl od ostatních.Pravdou ale je, že to bylo hlavně tím, že jeho benzíny byly předimenzované a byl opatrný v novotách.Holt až na vyjimky pokulhával v technice.Přesto byl ale úspěšný.

    Jinak je pravdou, že objem ničím nenahradíš a je lepší mít menší výkon + rozumný krouťák v co možná nejširším spektru otáček viz BMW, HONDA než se honit za nesmyslným výkonem a řešit problémy s motorem či převodovkou.Dále je také problém dostat ten výkon na silnici že...takže vocamcaď.. pocamacaď. ;-) IMHO je mnohem lepší neřešit parametry papírové, ale sednout si a řešit jak se mi s autem jede.Tak nějak pocitově... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 05.10.07  14:49

    « Re: 136kW

    Čas ukáže ako sa osvedčí TSI. Predpokladám že konštruktéri VW sa trošku do motorov vyznajú a nevyrobili motor s tým, že bude mať obrovské problémy.
    Ak bude spoľahlivosť na prijateľnej úrovni a cena oproti TDI ostane o 50 tis. Sk nižšia aj naďalej, tak TDI si kúpi len masochista. Obávam sa ale, že tá nízka cena je len dočasná.
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 05.10.07  13:50

    « Re: Nový dieselový motor pro sestřenici M6 a CX-7 2,2 MZRCD 136 kW

    Urcite????? nebo jedna pani povidala, protoze jestli me nekdo takhle navnadi, tak me pak bude mit na svedomi az to zase bude jinak!! >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 05.10.07  12:55

    « Radio 6000+RW hrajeeee

    Tak sem vypalil songy a zašel to vyzkoušet, šoup sem ho tam, relativně dlouho loadoval, pak nějaká hláška, říkám tak to je v pytli, no ale když jsem zmáčk play, tak začal orchestr hrát :-) to je super, od poslední návštěvy mi mondíček dělá samou radost. Tak mu dneska za odměnu dopřeju plnou nádrž naftičky u shelu a dvojtou dávku standy, preci jen je pred náma zima, navíc sem mi ted nejak daří jezdit samé krátke štreky spíše po městě ;-\. Jooo, a taky sem včera parkoval, vedle uplně stejného monďasa, pan majitel se zrovna blížil a prohlížel si mého. Moc tomu nerozuměl, pravil že má motor 2.0 tdi >:-[] tak sem ho musel opravit, má v tom tedy 2.0 96kw no má najetých 40000km, že zatím spokojenost a žádnej problém, no ale když to nakopl, tak uplně stejnej zvuk jako z mojí 85kw chudinky, ten volnoběh je prostě hrncovitej, vykládal jsem mu o tom jak chci jít v létě na repas, tak namě koukal jak z nebe :-) a jen stále opakoval: ty první mondea měly velké problémy s motory >:D tož tak
  • 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 05.10.07  11:47

    « Rádio 6000

    Kluci, žere tady to radio RW čka?nabo jen obyč?Zkoušel někdo?Pálím často nové písničky co zrovna letí světem, to bych měl za chvíli zase pěknou zásobičku old CD. Díkes
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.10.07  10:05

    « Re: 136kW

    BMW 123d je 2 litr a má tuším 150kW. Ale určitě bude stát za prd, když ho dávají jenom do "jedničky" >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.10.07  08:59

    « Re: 136kW

    GOES:
    S Toyotou to neporovnávej, té ubírá na výkonu inteligentní odlučovač NOx a pevných částic, až příliš inteligentní.
    136 kW a zatím mojí osobě neznámý krouťák (bude ale kolem 400 - 420 Nm.) je na 2,2 litr zatím jasně nejvíc. Howgh.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.10.07  08:57

    « Re: 136kW

    V tomto se mýlíš, kutile.
    Niřší objem motoru znamená vyšší zatížení součástek a problémy s životností.
    Věř mi, VW bude mít velké problémy s motory TSI (těmi, co jsou 2x přeplňované).
    Např. v PSA měli dieselovou 1,4HDI 16 v vyhnanou na 66 kW 205 Nm již v roce 2003. Potom po určitých zkušenostech tuto cestu zavrhli a rozhodli se přejít na 1,6HDI 16 v, kde mají dodnes 66 kW ale 24O Nm a klidné spaní. Samozřejmě mají i výkonnnější verzi 1,6HDI, potom dvoulitr 100 kW 320Nm, připravuje se 110 kW 350 Nm, mají 2,2 HDi 118 a 125 kW max. 400 Nm a mají i 2,7 HDi.
    Je nesmysl myslet si, že vše nahrneš do 1 motoru o velikosti 1,4 TSI...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.10.07  08:12

    « Re: 136kW

    Mít větší výkon neznamená automaticky jezdit rychleji. Je to spíše o bezpečném předjíždění. Třeba pro jízdu podle předpisů stačí Mondeo 2.0TDCI 85kW ale pro rychlé a bezpečné předjíždění nestačí ani Mondeo 2.2TDCI 114kW. Jako nejvhodnější řešení proto vypadá hybrid, kdy v sérii se spalovacím motorem je elektromotor napájený z nějakého kondenzátoru, který pouze pro účely předjetí zvýší krátkodobě moment.

    U své 2.2TDCI mám problém se spotřebou na volnoběh a proto bych bral menší motor, ale zase pro předjetí by byl u menšího motoru výkon nedostatečný. V tomto směru je zajímavý motor 1.8TDCI 92kW. Škoda, že u tohoto motoru není overboost třeba 30-40%.

    Už se to tu probíralo ale motory velikosti 2.2 opravdu už nejsou to pravé, spíše by byl vhodný menší objem s biturbo. Ukázkou toho jsou motory TSI od VW. Požadavek je plochá momentová křivka v maximálním rozsahu a to i jinak pohodový 2.2TDCI také nemá. Chybí mi u něj moment ve 1500ot (např Renault Megane má max moment už v 1500ot.) a výdrž momentu až do 4000ot.

    Měl jsem možnost jezdit s M6 s motorem 2.0 105kW. Oproti2.2TDCI má ve městě spotřebu skoro o litr menší a přitom max moment má stejný. Zrychlení má sice o 0,3sec horší ale v reálu je živější.

    A třeba motor 2.0TDI 125kW s max momentem 350Nm/1750ot je také výkonnější jak 2.2TDCI a přitom má spotřebu nižší.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 05.10.07  07:26

    « Re: 136kW

    No , tam je výkon vyšší, ale využitelné spektrum otáček je malé, takže se s tím hůř zachází. Ten slabší(velmi relativní pojem) motor má příjemnější projev a lépe se s ním pracuje - je to o kultivovanosti. To brečení po vyšších výkonech mi přijde zbytečné, neříkám, že výkon není třeba, ale hodnoty výkonu pro české silnice a limity ztrácejí význam. V Británii, jak jsem se dočetl, mají nějakou úvahu u rychlosti služebních aut - něco jako inteligentní omezovač rychlosti - to omezení je někde na 70km/h , někdo spočítal, že to zachrání asi 30% životů( nehody způsobené rychlostí a ničící lidský život se podílejí asi 8% - dle statistiky) - no a chtějí to zavéct i do normálních aut :-O , takže v budoucnu se obávám, že hon na výkon bude komická záležitost :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.07  21:04

    « 136kW

    No nevím, ale 136 kW brát jako nášup mi přijde jako neopodstatněné.Taková TOYOTA má 130 kw již dávno a že by to byl nějakej nášup nebo perla se říci nedá.Jede to dobře to jo, ale kupodivu ty slabší diesely od Toyoty jsou mnohem lepší.Krom výkonu, pochopitelně...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 03.10.07  18:30

    « Re: Nový dieselový motor pro sestřenici M6 a CX-7 2,2 MZRCD 136 kW

    Lubo26: kolikrát mám troubit že Mazďácký motory nejsou motory od Fordu??? Jasně že S-Max dostane 2,2 TDCi Ford-PSA, až nazraje čas...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 03.10.07  18:29

    « Re: Nový dieselový motor pro sestřenici M6 a CX-7 2,2 MZRCD 136 kW

    m.leky: na jaře.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.07  17:53

    « Re: Nový dieselový motor pro sestřenici M6 a CX-7 2,2 MZRCD 136 kW

    tady taky
    [odkaz]
    Hmm,uvidime co je na tom pravdy
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…