FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 10.10.07 16:29
« Re: Pneu
To sybokcz: Pokud jsi v MKII nejel, tak chápu, že z venku ti připadá staré (design z roku 1993). Ale uvnitř bylo vše tak jak má být a kastle je aerodynamická a auto sedí na všem velmi dobře. Projel jsem s ním 30cm prašanu. Mondeo MKIII má vzadu blbě ty světla, hodně se díky nim zůžil vstup do kufru. Letošní Mondeo už má světla zase vodorovně a dole. :-O
Jinak MKIII má lepší plechy a kryt nárazníku snad více vydrží. Ale jinak je to uvnitř i v motoru bakeliťák. Místo plechu recyklované plasty. Hodně konstrukcí z MKII je i v MKIII. 8-s
Teď mi např chrastí levý naviják pásů přímo u ucha. Jde to v pátek na garančku po 20tis. tak uvidíme. -
sybokcz 10.10.07 15:12
« Re: Pneu
16 existovat pro 195 gumu budou, ale s mensi sirkou rafku, ktera ne mondeo nebude povolena (podivej se do technicku jaky sirky rafku mas povoleny).
Pokud je auto tezke tak spis se na kluzkem povrchu utrhne a bude klouzat - viz tezke SUV ci offroady na snehu, to jsou sane.
Pokud mas elektronickou uzaverku tak by mela pribrzdovat protacejici se kolo - ale bacha neni to samospasitelne - pri nekterych situacich proste necha protacet jedno kolo aby nezdechl motor.
OK interier bych nechal na individualnim posouzeni, ale pro me je MKIII po facliftu super. MkII stoleta hnus :). Pravda ja mam rad Audiny - rovna palubka, temer symetricka. -
-
superkutil 10.10.07 14:42
« Re: Pneu
To eda.nezbeda: No právě proto, že je nové Mondeo těžší, tak bych čekal, že nebude klouzat, ale že se zahrabe. Staré gumy byly sjeté zimní Nokiany, teď mám nové Continentaly. A ty by neměly být horší jak Nokiany. :-)
To znamená, že pro Mondeo neexistuje na 16ky pneu široká 195cm. Musel bych tam dát 15ky. Chápu to dobře?
To sybokcz: Mám mít v autě IVD, ktery obsahuje ABS+EBD+EBA+TCS a také EDS (elektronickou uzávěrku diferáku - v podstatě se jedná o přibrždění protáčejícího se kola) a ještě něco.
Ty různé velikosti disků se projevovaly hlavně v losím testu. Čím nižší pneu, tím lepší citlivost na volant. :-!
Interiér MKII mi byl příjemnější jak MKIII. Možná je to zvyk, ale vypadají tak všechny americké Fordy a pro mě kulaté věci jsou příjemmnéjší jak hranaté. MKIII je uvnitř samá hrana a to není nic moc. ;-\ -
sybokcz 10.10.07 14:32
« Re: Pneu
No vidis, ja zase mam pocit ze hrabe min jak muj stary escort a to byla 1.3 na 175/70 R13. Jenze to nesrovnavam, pac to jsou uplne jiny auta :).
Pokud srovnam 205/65 R15 (omega) zimni a letni gumy, tak kdyz oprostim od toho, ze kazda ta guma je na jiny druh pocasi tak nevidim v chovani (az na extremni situace) zas az takovy rozdil.
Srovnani 205/55 R16 a 205/50 R17 (mondeo) - ja nejezdim extrem, takze mi pripada ze to je hodne podobne (opet mimo pocasi), 17 bych na zimu nikdy neobul (moc nizky profil).
Jedno kole se ti bude protacet vzdycky - rika se tomu zarizeni diferencial. Pokud neni ESP spojeno s protiprokluzem, tak toho pri rozjizdeni moc neudela. ABS funguje na spatecku taky, ESP nevim.
Btw. po tom co tady pises jsem byl juknout na Mk.II mondeo, jak na nej muzes vzpominat nepochopim, vevnitr hnusne, plast only, ovladace ze stareho escortu, ale budiz proti gustu.... -
DIM 10.10.07 13:59
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
Co s tím dělám ?? Tak tuhle otázku miluju čím dál tím víc, případně ještě variantu Co tam liješ za svinstvo ??
Prostě jezdím !! Každý den , někdy jenom pár km do práce, někdy stovky km denně..... Nepřetěžuju, nepřetáčím, servisuju.....a štěrkám :-) -
eda.nezbeda 10.10.07 13:43
« Re: Pneu
Jenze nove mondeo je vyrazne tezsi! Ma jinak rozlozenou hmotnost a taky srovnavas predpokladam jine znacky gum a jinak stare, jinak sjete. Ty tvoje zavery zavani zanedbavanim spousty faktoru a vytahovani tech ktere "se hodi". Zda se ze to nedelas zamerne, ale v politice se tomu rika propaganda :-)
Rozmery gum versus rozmery rafku jsou v podstate dany trhem. Technicky jsou samozrejme mozny jen urcity rozmery pro urcity rafek, ale realne se jeden rozmer gumy prodava k jednomu rafku nejcasteji. Napr.: 15" - 195/65, 16" - 205/55, 17" - 205/50, 18" - 225/40(45). Mozna je to zavisle take od narodnich trhu a toho co se prodava nejcasteji za kategorii aut. Napr. Octavia RS je na 18" - 225/45, kdyz ale nahlidnes do ceniku, tak zjistis, ze prof.cislo 40 pro stejny rozmer vychazi mnohdy az o 30% levneji a je tam vetsi vyber, takze az ji budes prezouvat, tak se musis rozhodnout ;-) . -
superkutil 10.10.07 13:20
« Re: Pneu
To sybokcz: Měl jsem na starém Mondeu letní 205/50 16" a zimní 195/65 15" a bylo to znát opravdu hodně. :-) Ty 195 mnohem méně tahaly do boku a také lépe držely směr.
V rámci řešení problémů s podvozkem jsem na starším Mondeu vyzkoušel gumy na 14" a 15" a i 16". Bylo zajímavé vidět, jak se mění chování vozu.
Ty zimní 205/55 16" mám Continental a tam kde staré Mondeo vyjelo, tak nové hrabe. Proto si myslím, že plošný tlak u těch 205 je menší jak u těch 195. Ty 205 se nezakousnou, ale kloužou. A co je divnější, protáčí se pouze jedno kolo, druhé stojí. Zřejmě ESP tuto situaci nezvládá. Funguje ESP a ABS i na zpátečku? -
eda.nezbeda 10.10.07 13:19
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
Ja sem se nechal v Bosonohach panem Cernym provezt a ukazoval mi 2 masiny. Jednu pro Delphi a jednu pro Bosch. Ta pro Delphi mela moznost diagnostikovat jednotlive vstrikovace, zatimco ta pro Bosch mela 4 nebo 6 pozic. Kazdopadne me ale rekl, ze je to autorizovana oprava Delphi a taktez mi ji kdekoliv v autorizovanem Delphi servisu vezmou jako reklamaci.
Mozna myslis, ze nejsou autorizovani pro Ford primo, ale jinak jsem to pochopil, ze tam muzu dat jakykoliv vyrobek Delphi na reklamacni opravu, ;-\ nebo ne? -
sybokcz 10.10.07 13:01
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
Samozrejme ze ESP ubira plyn a saha na brzdy, od toho je to ESP, ma ti snad jeste pridat?
Mame Mondeo 2.0 TDCi 96kW a s podvozkem naprosta spokojenost, zatim jsou tam sjete 205/50 R17, ale celkem se tesim na jaro az budou nove Pirelli, ocekavam jeste zlepseni.
Adekvatni rozmer 205/50 R17 je 205/55 R16 - na tomhle rozmeru provozuju zimaky a tez bez pripominek. Az jsem se pri te siri divil. 195 je podle meho zbytecnost, ten centak na sirku tezko poznas. -
WinDiesel 10.10.07 12:29
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
DIM: za normálních okolností ne. ŘJ se učí a postupně si upravuje kalibrace automaticky v závislosti na tom, co se zjistí přes senzor hluku. Existují ale limity, po překročení životnosti vstřikovačů, nebo když je máš přidřené, jdeš přes limit a ŘJ je přestává akceptovat. Tehdy se rozsvítí kontrolka a jdeš do nouzáku.
Pomůže vyčištění ultrazvukem a nové zkalibrování na zkušební stanici. Pokud nepomůže vyčištění, musí se dát nová tryska. Ta stojí cca 1200 bez DPH.
Čoveče co stím děláš, já mám aktuálně 175000 a vsřiky na diagnostice jako nové... :-O -
superkutil 10.10.07 12:16
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
To cja: Člověče sundat nohu z plynu v zatáčce teda odvahu nemám. >:D
Co se týče stylu jízdy, tak většinou jedu pohodově, otáčky mězi 1500 - 2200 akorát na 6ku mezi 1800-2700. Ale jednou jsem spechal a tak byly otáčky přes 3500 a ostřejší jízda. Na hladkém to bylo v pohodě, ale na nerovnostech to hodně tancovalo a blikalo ESP. Nevadí mi to, ale nezdá se mi to ve spojení s reklamou na podvozek Mondea, jak je prý skvělý. Jinak jsem samozřejmě zkusil to ESP vypnout a auto šlo lépe ze zatáčky a víc zrychlovalo. ESP asi ve snaze stabilizovat auto ubírá plyn. Vidět je to krásně na sněhu, kde sice auto drží rovně, ale v kopci stále ubírá až nakonec motor i na 2ku zdechne.
Ty pneu 17ky jsou 205/50. Mondeo to má s pneu vůbec divné. Zimní 16ky neexistují v šířce 195, ale musí být 205. Na ty 17" se zase nedá sehnat GoodYear Eagle F1 GS-D3. Přitom na 16ky 205/50 jsou. Jaké rozměry jsou u Mondea na 17kách povolené? -
"-- skrytý --" 10.10.07 11:31
« Re: Vstrikovace a veci s tim souvisejici
to: WinDiesel - vim ze je to narychlo, ale jak dlouho trva diagnostika? - mohl bych kolem 14te take prijet? - jsem dnes vyjimecne v Praze. Mam problem, ze se uz se dvakrat rozsvitila kontrolka zhaveni a motor jel na nouzak - servis tvrdi ze nic - Aspon bude porovnani - 2,2TDCi 2005
S 1.8i jsi tohle mohl zažít jenom těžko, bo tam na to nebyl potřebný přebytek výkonu - který u 2.2 TDCi je, notabene už v nízkých otáčkách.
Já jsem několikrát blbnul s STčkem na masarykáči, a hlavně ve stoupání na výjezdech ze zatáček se TCS (ESP naštěstí nemám) mohlo strhat.
Takže jak už tady padlo, když ti v zatáčce bliká ESP a TCS, tak uber plyn - každý normální řidič to chápe tak, že má ubrat s citem, prostě aby kola stačila dodaný výkon přenést na silnici. Nepleť si to s bržděním motorem, to je něco jiného a to ti v takové situaci opravdu nedoporučuju. Pokud s tím máš problém a neumíš dávkovat plyn jinak, než ve dvou krajních polohách (plný kotel x volnoběh), dej si do kufru plato vajíček a jezdi tak, abys je nerozbil, to bude bezpečné pro tebe i ostatní.