FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 14.10.07 22:37
« Re: Pneu
kutil: hope to má dobře, jenom zapomněl napsat, ke kterému datu se ty tvoje výroky vztahují. Ne že by na tom záleželo, ty všechno tolikrát "upřesňuješ", že v tom IMHO dávno ani ty sám nemáš přehled. Tvé původní tvrzení obvykle začíná jako bílé kolečko, ze kterého se postupem upřesňování stane černý čtvereček ;-). Ale jak říkám, je to fuk, vždyť se tady všichni dávno dobře známe. -
superkutil 14.10.07 20:03
« Re: Pneu
To hope: Máš v tom trochu nepřesností. Globalizuješ jednotlivé záležitosti. Věci co jsem psal o stylu jízdy při testu vydáváš za můj běžný styl a díky tomu zkresluješ úplně vše.
Se spotřebou 7litrů nemám problém, na to že jezdím po Praze je to super. Mimo město jsem schopný jet stejným stylem jako jsem jezdil s 1.8 za 6,5litru. Takže rozdíl 1.8 a 2.2TDCI je cca 2,5litru.
Zamlžená okénka na dovolené nebyl problém v klimatizaci ale že automatická klima vypnula ventilátor ventilace, protože venkovní i vnitřní teplota byla stejná.
Teď už nemám problém s výkonem, motor okolo 20000km začal pořádně jezdit. Nevím o tom, že bych na 6ku jezdil po jižní spojce pod plným plynem (jedině že by to byl test :-) )
Na české dálnici jsem jedinkrát jel 200km/h jedině u Loděnice a zdaleka jsem nebyl jediný.
Jezdím většinou na pohodu a s výkonem nemám už problém. Ten čip má řešit snížení spotřeby a zvýšení účinnosti motoru. :-! -
cja 13.10.07 18:23
« Re: Pneumatiky
Hil: jen se vrátím, začetl jsem se do diskuze a zase jsem se pobavil >:D , ... je prvda ,že hodně záleží co máš na jakékoliv velikosti ráfku obuto, 18 mám Dunlop 9000 a to je celkem měkká guma , ale v 16" jsem na předchozím Mondu jezdil ContiSport 2 a ty byly v tomhle rozměru fajn(bionický profil a hlavně byly tak o 1cm širší než klasická 205 guma), Goodyear NCT5 proti tomu byly hrozný - odtud to žvýkání a přešlapování v zatáčkách - ale jinak to není téma , které je nějak potřeba řešit - každý má nějakou zkušenost - podělí se o ni a co obuje je jen na každém jedinci :-) Na zimu Dunlop M3 - super na dálnici ,ale do hlubšího sněhu na horách to moc není, ale potvory nějak nejdou ojet, taj je ještě nazuju a odjezdím. -
"-- skrytý --" 12.10.07 21:25
« Re: Pneu
Superkutile ty tvoje výpočty …. V případě obdobného vozu a dynamiky jízdy nikdy nebude mezi 1.8 a 2.2 TDCi v kombinované spotřebě rozdíl 2 litry na 100 km. Hil psal že je mu jedno, jestli jede za 6, nebo za 8 l/100, čemuž rozumím, já se také raději projedu, než úpěnlivě sledovat spotřebu na PP.
Jinak zbytek těžko hodnotit, protože ty jsi ten jezdec na pohodu, nové auto zajíždíš naložené cestou na hory s několika testy, zda se vyhrabe ze závěje a jestli po dálnici jede 200km/h. Najezdíš třetinu po Praze, projíždíš zatáčky co to jde, na české dálnici se honíš 200Km/h, na jižní spojce na 6tku zrychluješ s nohou na podlaze. Kdy podřadit si odečítáš z grafu a tabulky, taháš hodně zboží a materiálu. Při tom všem máš problém s průměrnou spotřebou 7l/100 km a tak při cestě z dovolené ve 4 lidech necháš raději zapařené okénka, než abys pustil klimatizaci.
Pořád se ti zdá, že to nejede. Že si jediný, komu to nejede, si vysvětluješ tím, že ostatní jenom ví, kam se lije nafta a kde se to startuje. Místo rozumného řešení problému s dynamikou motoru (diagnostika, brzda, sraz mondíků a porovnání stejných aut), vymyslíš chiptuning.
Tak ti nevím, jestli máš ty problém s autem, nebo auto má problém s tebou.
-
superkutil 12.10.07 15:00
« Re: Pneu
Nokiany i Bridgestone jsou těžké a masivní pneu s tlustou bočnicí. Continental jsou celé jak šlupka a jsou lehčí.
Spotřebu jsem počítal 6-8 jak psal hil, to je podle hope 15tis. Takže jestli mám ročně zaplatit 80 nebo 95tis je opravdu rozdíl. Escort mě vyšel na rozdílu pořizovací ceny a prodeje a nákladů na servis na 5000,-Kč/měsíc (měl jsem ho 3roky). Staré Mondeo vyšlo na 4000,-Kč/měs (měl jsem ho 6let). Takže pokud TDCI vydrží 9let a nezačne se rozpadat a bude o něj zájem jako o ojetinu, tak můžou být provozní náklady ještě nižší. Pořizovací cena totiž byla o dost nižší. ;-) Tahám hodně zboží a materiálu, nemůžu mít menší auto (snad jedině C-MAX) ale je otázka zda benzínové Mondeo nevyjde levněji než TDCI. To se ukáže až při prodeji.
Jinak kdo má zájem, tak u Charouze na Černokostelecké je na prodej 3.0ST sedan za 300tis. :yes:
To Jozef0351: Když mi u starého Mondea zkončila záruka po 4letech, tak jsem šel do servisu, kde opravuju ostatní auta a ceny jsou třetinové. Taky si myslím, že ty filtry se nemusí měnit a taky mi místo oleje doporučeného Fordem který stojí 230,-Kč doporučili lepší za 450,-Kč. Jenže já ten olej můžu mít za 1000,-Kč 5litrů, takže příště si asi dodám svůj. Schválně jestli mi nebudou chtít započtat příplatek za vlastní olej. 8-s -
Jozef0351 12.10.07 14:44
« Re: Pneu (Vstrikovace a veci s tim souvisejici)
Kutil: Presťahuj sa na Slovensko a uvidíš čo je drahý servis :-)
Ja mám benzín a servis ma stál v prepočte 6500 Kč, 6000 Kč, 7500 Kč a 6000 Kč vždy po 20 tis. km. Peľový a vzduchový filter mi menia vždy. Po 40 tis. km mi vymenili aj palivový lebo mechanik nepoznal že opravuje benzín :-O . Peniaze mi ale vrátili. Olej mi tam dávajú Mobil 1 Rally Formula 5W-50 A3B3 napriek tomu že nemá Ford špecifikáciu. Dokonca nespĺňa ani podmienky na alternatívne oleje ktoré sa podľa servisnej príručky môžu použiť v krajnom prípade >:D Liter stojí 322 Kč bez DPH v litrovom balení a ja zaň platím 430 Kč bez DPH zo suda. Trápi ma len to, či ten kvalitný olej nie je v mojom prípade viac na škodu ako na úžitok.
Nejazdím po poli takže ten peľový a vzduchový filter asi netreba meniť pri každej prehliadke. Na aute sa nič nerobí len vymenia spomínané veci čo dokáže aj garážmajster. Nh stojí 500 Kč bez DPH. Za 3 mesiace mi končí záruka, ak to pôjde takto ďalej tak porozmýšľam či sa autorizovaný servis oplatí...
-
eda.nezbeda 12.10.07 14:27
« Re: Pneumatiky
Ja jezdim od jara prave RE050A a nestezuju si (tezko rict jestli bych vedel na co ;-) ). Ale o jejich moznem nadmerne sjizdeni sem nikde necetl? Ted na nich mam tak 17 tis. a nejevi znamky snizeni profilu. Predchozi letnaky - Dunlop SP Sport 2000 mi vydrzely cca 60 tis. ale priznavam, ze jsem sel silne od bezpecne 4mm. Hlavne ale proto, ze me nenapadlo, ze to co sem na nich najel jsem najel tak rychle, a tak jsem je moc nekontroloval ;-\
Na zimu pojedu uz treti sezonu Dunlop Wintersport M3 a jsou porad "jak novy" :-) , coz pri mem dalnicnim zpusobu zivota je docela oceneni :-) -
eda.nezbeda 12.10.07 14:23
« Re: Pneu (Vstrikovace a veci s tim souvisejici)
to hope:
super tabulka na rafky, nepsal sem to tam, protoze bych to spravne nevedel, ale odsud to snad bude jasne i Superkutilovi, co ?? >:D
Je tam tim padem ale videt, ze existuje spousta kombinaci pro Mondeo vhodnych, ktery ale nejsou v technicaku. A to jsou prave ty kde bych se nebal, pokud z nejakeho duvodu chci specialitku, experimentovat, i kdyz tim neco "porusuju". -
"-- skrytý --" 12.10.07 14:16
« Pneumatiky
Kutil: Bridgestone RE50 rozhodne nejsou lepsi nez micheliny ve stejne kategorii! Nepletes si to nahodou s vykonnostni verzi RE050A?? RE050 jsou spatne na mokru a to tak, ze hodne..jinak OK.
RE050A maji i na mokru vynikajici vlastnosti, ale jak jsem psal, nic nevydrzi.
Co date letos na zimu?? Dnes mi prisly Dunlop winter 3D, tak uz se tesim, az si uzjiu pohodli i na spatnych cestach.Uvidime jak se osvedci a jak dlouho vydrzi.
Pred prezutim-dle pocasi- jedu na letiste dorasovat to co my zbylo z letnaku. (Prostejov-Vrbatky)
Kdyby se chtel nekdo pridat, tak muzeme udelat nejaky akro:))
-
"-- skrytý --" 12.10.07 13:53
« Re: Pneu (Vstrikovace a veci s tim souvisejici)
ad. spotřeba. Rozdíl mezi uváděnými motory při stejném stylu jízdy nebude v kombinované spotřebě větší než litr. Pokud Superkutil od ledna do teď najezdil 20 tis., tedy ročně mu to vyjde na cca. 25 tis. km, tedy rozdíl mezi spotřebou 6 a 7 litů je 7.500 Kč za rok při počítané ceně nafty 30Kč/l. A pokud si stěžuje na DPH přepážku, tak počítá cenu nafty bez DPH, tedy rozdíl 6.300 Kč/rok hrubého. Tedy opět přehání.
Pokud si Superkutil koupil auto za 800 tis. na 9 let, tak i když ho potom za něco prodá, tak stejně s pojistkami a servisem ho to auto bude stát cca. 80 tis. ročně. Pokud je pro něj 12 tis. ročně hodně peněz, tak si evidentně koupil auto, na které nemá. Tedy brečí hezky, ale na špatném hrobě.
ad. pneu. Nejdůležitější parametr je šířka ráfku, kterou zde neuvádíte. Tabulka je např., zde [odkaz]
Pokud to neodpovídá rozumné toleranci, je guma natáhnutá, nebo naopak. Potom mimo opotřebení bude problém i s jízdníma vlastnostma.
-
eda.nezbeda 12.10.07 13:37
« Re: Pneu
To kutil:
Jak muzes proboha napsat, ze (tady Conti): "lehké pneu které nemají boční pevnost" ??? Clovece, uz s tim neco delej. Rozdil v tuhosti bocnice odhaduju na max. 5 % skrze spektrum vyrobcu (zasveceny odhad nikoliv pravda!), tvoje absolutni tvrzeni jsou jak vystrizene z nejakeho propagacniho letaku! 8-s Kazda guma je mirena na urcity druh provozu, zakaznika a auta. I stejny rozmer u dvou vyrobcu nemusi mit stejne vlastnosti uz proto, ze ho mini pro jiny segment trhu! Takze opet srovnavas hrusky s jabkama.
K tem Goodyearum ... nevim co myslis v tvem pripade rozmerem Mondea, ale koukni sem:
[odkaz]
... a ja myslim, ze si vyberes. Ze je mozna nebudes moct sehnat, ale neznamena, ze se nedelaji!!
A vubec, stalo se nekdy nekomu, ze by vam nekdo kotroloval rozmer gum? Policajt, STK? ja bych se nebal tam dat co se mi hodi, nebo co je zrovna cenove vyhodne, s uvazenim technicke zpusobilosti samozrejme. -
superkutil 12.10.07 12:27
« Re: Pneu (Vstrikovace a veci s tim souvisejici)
To Hil: Možná proto, že mi není jedno zda za naftu utratím měsíčně o 1000,- víc nebo míň. 12000,-Kč ročně je pro mě už dost. Kupoval jsem TDCI proto, abych měl menší spotřebu než u předchozího auta. Dnes ale vidím, že je TDCI finančně na km náročnější jak starý benzín.
A co se týče té kontroly, tak mě samotného zajímá, za co ty peníze budou. Co dáváte za olej do motoru (typ, cena)? Jak často měníte vzduchový a pylový filtr? -
hil 12.10.07 12:19
« Re: Pneu (Vstrikovace a veci s tim souvisejici)
Kutil: Proč to tady furt řešíš? Já mám najeto 60.000 a dodnes nevím, jestli mi to žere 6 nebo 8 litrů. U takovýhohle auta není spotřeba to nejdůležitější, s tím jsme si ho myslím všichni kupovali. Mě by to začalo zajímat, až kdyby se mi zdálo, že to leze hodně přes 10 litrů.
Jinak prohlídka bez výměny palivového fitru mě stojí kolem 5000,-.
O víkendu jsem měl možnost porovnat s Renault Grand Scenic 2.0 se kterým jsem jel v 6ti lidech z Prahy na Pálavu a zpět. A tak jsem mohl porovnávat jízdní vlastnosti i rozdílnost motorů. vím ze Scenic je úplně jiný vůz, ale pokud vozy porovnávám z pohledu řízení a pohodlím jízdy, tak to není vůbec jednoduché. Scenicu chybí trochu výkon a 6ka je moc zpřevodovaná. Stačilo by kdyby ve 160tis točila místo 4000ot jenom 3000ot. Pokud by nestačil výkon, tak by stačilo přeřadit na 5ku. :-) Jinak není co připomínkovat. Skvělý podvozek a posilovač řízení, výborný výhled, minimální náklony na to že auto je vysoké, žádné rezonance (jako jsou v Mondeu), velmi jedovaté brzdy s asistentem, přehledná palubka s integrovaným rádiem a HF. A spotřeba při ostré jízdě 8,5litru. Ale jinak je to auto z venku hrozně ošklivé. >:D
A za tu cestu jsem pochopil, že moje Mondeo je hodně silný vůz. :-)