FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
štíreček1 31.08.11 14:09
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Info mám na 1,6HDI/TDCI 82kw - osmiventil, přepracovaná hlava, mokrá monovložka dole zalitá v bloku nahoře přesahuje, kde je přímo napojená na kanál v hlavě, tím je dosaženo nejúčinější chlazení v rovině spalování. Odlišný úhel vstřikovačů a odlišné proudění plynů a průběh spalování, komprese 16:1, odolnější písty, odpojitelná vodní pumpa - jen HDI (TDCI ji ponechal spojenou s klínovým řemenem), přesnější řízení EGRu - týká se jak silnější verze 82kw,tak i 68kw, liší se jen turbem VGT a dvouhmotou + overboost. Slabší verze bosh soleonid 1600barů, silnější continental 1700barů a piezoelektrické ventily se sedminásbným zdvihem. Systém continental je autoadaptabilní a za jízdy zjišťuje odchylky od požadovaných parametrů spalování.(něco jako audi Q7 clean diesel nebo opel motor 1,3CDTi ecoflex) K úspěšnému provádění autokalibrace je třeba čas od času motoru dopřát souvislé brzdění motorem.Automobilka ručí 160tis km na udržení homologovaných hodnot emisí. HDI stále používá aditivum ke snižování teploty spalování pro vypálení fitru, TDCI 1,6 už aditiv nepoužívá, jen dovstřik do výfuku. Některé větší motory TDCI mají vaporizér a nafta se vstřikuje přímo do filtru, což vylučuje ředění oleje naftou. No jinak dobře odstupňovaný šestikvalt, ale od volnoběhu se mu moc na rozdíl motoru euro4 moc nechce, norma euro5 ho víc přidusila, pak už je rozdíl v tom krouťáku znatelný a převodovka nemá chybu.
Ecoboost nevím, jel jsem v tom, ale na rozdíl od dieslu mi připadá takový vlažný. Možná ten krouťák tam někde má, ale kvůli velkému rozsahu otáček přichází tak nějak pomalu, takže pocitově o ničem :-) -
superkutil 31.08.11 11:36
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Máte nějaké informace o 1.6TDI? Tak sem s nimi. Ten motor mě zajímá! A nemáte něco k novým Fordím 1.6 Duratorq TDCI 85kW a 1.6 EcoBoost 118kW [odkaz]
Jinak na Mondeu 2.2TDCI 114kW mám najeto 140tis.km a vstřiky jsou původní. Ale po startu hodně bíle kouří a otáčky hodně kolísají. Po zahřátí je to dobré, jede perfektně a spotřeba je podle PP 5,5litru. -
štíreček1 31.08.11 11:13
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Wine adresa je stirecek7@seznam.cz
díky za info ohledně té 1,6TDI. Kdybys měl i motory 2,0 PSA budu rád
Co se týká těch vstřikovačů delphi, moc si polepšili po instalaci kvalitních čerpadel, problémy vstřiků ustaly. No já doufám, že i ten bosh mi vydrží alespoň do doby než auto vyměním :-) ;-) -
superkutil 30.08.11 14:30
« Re: Něco pro Superkutila - auto jeho snů a potřeb
Jako větší hrozbu vidím strmý nárůst spotřeby nafty a benzínu v rozvojových zemích. Příbuzný hodně cestuje - Indie, Malajsie a tam v těch končinách a říkal, jak se za poslední 3 roky výrazně zvýšil počet automobilů. Jak Indové začínají cestovat. Prostě se v rozvojovém světě začíná zvyšovat životní úroveň a to je největší nebezpečí pro naši planetu. Až budou chtít víc jak 10 litrů vody na osobu a den, tak dojde ropa a pak voda... Konec katastrofického hlášení.... :-) -
DIM 30.08.11 11:47
« Re: Něco pro Superkutila - auto jeho snů a potřeb
.....Čína taky nebude chtít věčně pracovat za tři hrsti rýže . Také se budou vymýšlet různá omezení a certifikace, které nebude moci splnit ... nejenom technicky, ale také např. co se týče bezepečnosti práce, nebo podílu energie z recyklovatelných zdrojů , nebo minimální výška pracovníků na lince..... Pak se čína nas...., a začne zbrojit...... Konec katastrofického hlášení.... :-) -
superkutil 30.08.11 10:10
« Re: Něco pro Superkutila - auto jeho snů a potřeb
Jo pánové, až začne Čína vyrábět kvalitněji, tak celá EU i USA půjdou s ekonomikou do háje. Ekonomové to ví a jen se děsí a neví co s tím. Mám kamaráda co dováží z Číny a říká, že se kvalita za poslední rok strašně zlepšila a ceny zůstávají tak na 20-25% evropských cen. Dováží vše možné, od elektroniky po stroje. Ale hlavně říká, že v Číně je elektronika o které se nám jen sní. Jen není na vývoz, je jen čínsky. ;-)
Jinak, pokud se vrátíme do EU, tak by se mi líbil Ford Maverick nebo Mazda Tribune s TDCI. Nebo třeba [odkaz] a to v přepočtu vyjde asi na 650tis. -
superkutil 30.08.11 10:07
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Ten EGR, to je hrozná sviňárna. Mě odešel 2x a vždy to bylo tím, že se na dráhu snímače polohy dostala voda a on přestal ukazovat. Vyměnitelný monoblok tak za 300Kč a ti * od Forda mění celý EGR za 8500Kč. Dobrej vejvar! ;-\ -
WinDiesel 29.08.11 15:40
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
štíreček1: zpaměti to nevím, ale mohu Ti poslat popis motoru a systému, stačí mi připomenout e-mail......
Tvoje poznámka je pravdivá, pro dieselservisy je to špatná zpráva, ale ještě takových 4-5 let nebudou mít problém .............. a potom se uvidí. Probíhá tam dost velká boj mezi značkami, třeba před 10 lety to bylo v prvovýrobě 90 ku 10 pro Bosch, dnes je to 40 ku 30 ku 20 ku 10 (Bosch - Continental - Delphi - Denso) - což bude určitě znamenat veliké problémy pro dieselservisy zaměřené pouze na značku Bosch.
Dnes je např. koncern VW zásobován 3 značkami - 1,2 / 1,6 / 2, 0 Delphi - Continental - Bosch (větší motory také Bosch) - rozdělení je asi tak 5% Delphi, 45% Continental a 55% Bosch. Jenže Delphi vezme od příštího roku 2,0 TDI - což znamená radikální změnu absolutně na všech úrovních - tedy pro servis v ČR. Nicméně, systémy Delphi jsou nyní opravdu velice bezporuchové - poučili se kluci řádně - takže to také nemusí znamenat nic - dovedu si představit že vůz půjde do šrotu s originálním původním vstřikováním. -
štíreček1 29.08.11 14:20
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Wine, odbočím trochu od tématu, Ty bys to mohl vědět, zajímá mě, jaký má blok koncernová 1,6TDI...někde jsem se dočetl litina, jinde zase hliník...???
Jinak co se týká pokut u některých čerpaček, jsou fakt směšné a návratnost je taková, že se to zkrátka pořád vyplatí. Dokud nebudou pokuty citelné nebo důrazné, tak poctivost pro některé bude stále cizí pojem. Souhlas s tím, že od roku 06 jde odolnost vstřikovacího systému hodně nahoru. Nebýt starých motorů, diesel servisy nemají co dělat. -
WinDiesel 29.08.11 10:48
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Tady u nás dostala nyní jedna čerpačka rokordní 1,5 mil. pokutu po řadě dalších pokut, zdá se že se to i tak vyplácí. ;-\
Někteří výrobci vstřikovacích systémů zareagovali na skutečnou situaci na trzích dříve, někteří později. (2003 / 2006 / 2008) Nicméně nejpozději od roku 2008 jsou všechny vozy vybavovány výrazně zodolněnými vstřikovacími systémy, ty přežijí až neuvěřitelně nakvalitní naftu - řekněme všechna mírná až střední vybočení z normálu. Tudíž pro majitele novějších vozů je to dobrá zpráva. Pro nás, co máme starší vozy nebo vozy s motory, jejichž design spadá o emisní normu níže, to znamená že musíme hlídat co tankujeme a musíme častěji měnit filtry. -
WinDiesel 29.08.11 10:40
« Re: škubání kolem 2000ot/min
Já dal jednu nádrž FuelSave a musím konstatovat že dobrý, spotřeba o fous nižší než mám normálně. Bez dalšího přidání aditiv. Typnul bych si, že se Ti popraly aditva v naftě s Vifem.
Jinak pokud by byl zájem, podařilo se mi získat velmi zajímavou prezentaci o vlivu paliv na vstřikovací systémy včetně vlivu biosložek a různých typů kontaminant. -
oleowr1 29.08.11 08:22
« škubání kolem 2000ot/min
v pátek jsem natankoval v Prešově na Shellu plnou nádrž (58,3l) FuelSave Dieselu, doplnil VIFem a od té doby se mi projevuje škubání mezi 80-100km/h (t.j. kolem 2000ot/min). Nedělá to při zrychlování, jen při udržování ustálené rychlosti a jemném dávkování plynu. Motor se mi zdal lenivější, ale byl jsem dost naložený, takže to nemůžu objektivně říct. Kontrolka žhavení ani neblikla, volnoběh je stabilní...
Je to naftou nebo by to mohlo být něco jiného, EGR, zaseklé lopatky turba....? -
WinDiesel 26.08.11 11:10
« Něco pro Superkutila - auto jeho snů a potřeb
Toto jsem nalezl na oficiálních stránkách Delphi a myslím že Kutil by mohl mít vše co potřebuje - diesel, 4x4, ať na to nahodí boudu, interiér pro 5 osob ....... a láci !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A náhodou, vypadá to dobře, našel jsem fotky ale neumím je sem dát.
2011-08-25 Vstřikování common rail DELPHI poprvé v Evropě ve vozidlech čínské značky GREAT WALL
Společnost DELPHI dodává značce GREAT WALL systém řízení motoru (EMS) včetně vyspělého vysokotlakého systému vstřikování nafty common rail.
Tyto systémy jsou využity na 3 typech vozidel (pick-up WINGLE, SUV HOVER & MPV COWRY), z nichž již pick-up WINGLE dorazil do Evropy a vylodil se v Itálii jako první evropské zemi.
Motor 4D20 byl kompletně vyvinut v Číně, následně vybaven systémem common rail a dalšími prvky EMS značky DELPHI. Tento 16 ventilový motor dosahuje výkonu solidních 110 kW ve 4 400 otáčkách a plní nejpřísnější evropské emisní normy. Komerčně je tento motor označován jako 2,0 T. Evropské emisní standardy mu pomáhají splnit vstřikovače DFI1.5 a čerpadlo DFP3.5, pracující s maximálním vstřikovacím tlakem 1 800 bar.
Značka GREAT WALL je do té míry spokojena se systémy common rail DELPHI, že došlo k podpisu dlouhodobého kontraktu - obě strany budou společně vyvíjet nový dieselový motor V6 plnící normy EURO 6.
V Číně samotné dodává společnost DELPHI systémy common rail, EUP a EUI celé řadě značek, ale toto JE POPRVÉ, KDY SE SYSTÉM COMMON RAIL DELPHI DOSTÁVÁ DO EVROPY Z ČÍNY.
Čínské značky používající vysokotlaké systémy vstřikování značky DELPHI:
ANKAI, CAKY, DFAC, DONGFENG, FORTA, FOTON, GOLDEN DRAGON, GREAT WALL, HUANGHAI, JAC, JINBEI, JMC, JMGE, KING LONG, MUDAN, SHUANGHUAN, SHUGUANG, TIANMA, WUZHOULONG, YAXING, YUEJIN, YUCHAI, YUTONG, ZHONGXING >:D
kutil: kam to mám poslat?