FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 16.09.11 10:39
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
vyjezdil jsem nádrž, nabral 58,5l V-power, zatím ujeto 100km a škube to pořád.... v otáčkách kolem maxima krouťáku (1700-2100), při ustálené rychlosti případně malém zrychlování... jinak nekouří, startuje dobře a volnoběh se nehoupe.
ráno studený motor neškube, jakmile je ručička teploměru mezi druhou a třetí ryskou (bílé pole) tak to pomalu začne, je znát i mírný pokles výkonu -
štíreček1 01.09.11 13:16
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Wine díky za info. Mě hlavně zajímalo, jestli TDI dělá taky hliníkové bloky, ale rád se kouknu na vše, co jsi poslal. :yes:
Jestli máš 2,0TDCI (HDI), tak může být obojí. O E5 něco psali v autodieslu, 2,0 a 1,6.
E4 nemám...
Kutil: ten ecoboost žere málo, když jedeš úsporně. Výhoda je oproti atmosféru, že nějakou sílu to má i dole, ale jak na to šlápneš, saje to jednou tolik. Pocitově ten "záběr" není takový jako u dieslu, ani spotřebou se nemůže přiblížit k dieslu při srovnatelném stylu jízdy. Je ale nádherně tichý. -
WinDiesel 31.08.11 19:51
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Vím jen to, že s 2,0 Ecoboost se pod 9 litrů nedostaneš (v průměru a S-MAX). Pojede to dobře, ale jakmile se na to šlápne, vír v nádrži. Totéž platí pro 1,6 Ecoboost s tou výjimkou, že když se pojede šetrně, bude spotřeba dobrá, jakmile se na to šlápne, bude i horší než u 2,0 ECB. -
štíreček1 31.08.11 14:09
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Info mám na 1,6HDI/TDCI 82kw - osmiventil, přepracovaná hlava, mokrá monovložka dole zalitá v bloku nahoře přesahuje, kde je přímo napojená na kanál v hlavě, tím je dosaženo nejúčinější chlazení v rovině spalování. Odlišný úhel vstřikovačů a odlišné proudění plynů a průběh spalování, komprese 16:1, odolnější písty, odpojitelná vodní pumpa - jen HDI (TDCI ji ponechal spojenou s klínovým řemenem), přesnější řízení EGRu - týká se jak silnější verze 82kw,tak i 68kw, liší se jen turbem VGT a dvouhmotou + overboost. Slabší verze bosh soleonid 1600barů, silnější continental 1700barů a piezoelektrické ventily se sedminásbným zdvihem. Systém continental je autoadaptabilní a za jízdy zjišťuje odchylky od požadovaných parametrů spalování.(něco jako audi Q7 clean diesel nebo opel motor 1,3CDTi ecoflex) K úspěšnému provádění autokalibrace je třeba čas od času motoru dopřát souvislé brzdění motorem.Automobilka ručí 160tis km na udržení homologovaných hodnot emisí. HDI stále používá aditivum ke snižování teploty spalování pro vypálení fitru, TDCI 1,6 už aditiv nepoužívá, jen dovstřik do výfuku. Některé větší motory TDCI mají vaporizér a nafta se vstřikuje přímo do filtru, což vylučuje ředění oleje naftou. No jinak dobře odstupňovaný šestikvalt, ale od volnoběhu se mu moc na rozdíl motoru euro4 moc nechce, norma euro5 ho víc přidusila, pak už je rozdíl v tom krouťáku znatelný a převodovka nemá chybu.
Ecoboost nevím, jel jsem v tom, ale na rozdíl od dieslu mi připadá takový vlažný. Možná ten krouťák tam někde má, ale kvůli velkému rozsahu otáček přichází tak nějak pomalu, takže pocitově o ničem :-) -
superkutil 31.08.11 11:36
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Máte nějaké informace o 1.6TDI? Tak sem s nimi. Ten motor mě zajímá! A nemáte něco k novým Fordím 1.6 Duratorq TDCI 85kW a 1.6 EcoBoost 118kW [odkaz]
Jinak na Mondeu 2.2TDCI 114kW mám najeto 140tis.km a vstřiky jsou původní. Ale po startu hodně bíle kouří a otáčky hodně kolísají. Po zahřátí je to dobré, jede perfektně a spotřeba je podle PP 5,5litru. -
štíreček1 31.08.11 11:13
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Wine adresa je stirecek7@seznam.cz
díky za info ohledně té 1,6TDI. Kdybys měl i motory 2,0 PSA budu rád
Co se týká těch vstřikovačů delphi, moc si polepšili po instalaci kvalitních čerpadel, problémy vstřiků ustaly. No já doufám, že i ten bosh mi vydrží alespoň do doby než auto vyměním :-) ;-) -
superkutil 30.08.11 14:30
« Re: Něco pro Superkutila - auto jeho snů a potřeb
Jako větší hrozbu vidím strmý nárůst spotřeby nafty a benzínu v rozvojových zemích. Příbuzný hodně cestuje - Indie, Malajsie a tam v těch končinách a říkal, jak se za poslední 3 roky výrazně zvýšil počet automobilů. Jak Indové začínají cestovat. Prostě se v rozvojovém světě začíná zvyšovat životní úroveň a to je největší nebezpečí pro naši planetu. Až budou chtít víc jak 10 litrů vody na osobu a den, tak dojde ropa a pak voda... Konec katastrofického hlášení.... :-) -
DIM 30.08.11 11:47
« Re: Něco pro Superkutila - auto jeho snů a potřeb
.....Čína taky nebude chtít věčně pracovat za tři hrsti rýže . Také se budou vymýšlet různá omezení a certifikace, které nebude moci splnit ... nejenom technicky, ale také např. co se týče bezepečnosti práce, nebo podílu energie z recyklovatelných zdrojů , nebo minimální výška pracovníků na lince..... Pak se čína nas...., a začne zbrojit...... Konec katastrofického hlášení.... :-) -
superkutil 30.08.11 10:10
« Re: Něco pro Superkutila - auto jeho snů a potřeb
Jo pánové, až začne Čína vyrábět kvalitněji, tak celá EU i USA půjdou s ekonomikou do háje. Ekonomové to ví a jen se děsí a neví co s tím. Mám kamaráda co dováží z Číny a říká, že se kvalita za poslední rok strašně zlepšila a ceny zůstávají tak na 20-25% evropských cen. Dováží vše možné, od elektroniky po stroje. Ale hlavně říká, že v Číně je elektronika o které se nám jen sní. Jen není na vývoz, je jen čínsky. ;-)
Jinak, pokud se vrátíme do EU, tak by se mi líbil Ford Maverick nebo Mazda Tribune s TDCI. Nebo třeba [odkaz] a to v přepočtu vyjde asi na 650tis. -
superkutil 30.08.11 10:07
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
Ten EGR, to je hrozná sviňárna. Mě odešel 2x a vždy to bylo tím, že se na dráhu snímače polohy dostala voda a on přestal ukazovat. Vyměnitelný monoblok tak za 300Kč a ti * od Forda mění celý EGR za 8500Kč. Dobrej vejvar! ;-\ -
WinDiesel 29.08.11 15:40
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
štíreček1: zpaměti to nevím, ale mohu Ti poslat popis motoru a systému, stačí mi připomenout e-mail......
Tvoje poznámka je pravdivá, pro dieselservisy je to špatná zpráva, ale ještě takových 4-5 let nebudou mít problém .............. a potom se uvidí. Probíhá tam dost velká boj mezi značkami, třeba před 10 lety to bylo v prvovýrobě 90 ku 10 pro Bosch, dnes je to 40 ku 30 ku 20 ku 10 (Bosch - Continental - Delphi - Denso) - což bude určitě znamenat veliké problémy pro dieselservisy zaměřené pouze na značku Bosch.
Dnes je např. koncern VW zásobován 3 značkami - 1,2 / 1,6 / 2, 0 Delphi - Continental - Bosch (větší motory také Bosch) - rozdělení je asi tak 5% Delphi, 45% Continental a 55% Bosch. Jenže Delphi vezme od příštího roku 2,0 TDI - což znamená radikální změnu absolutně na všech úrovních - tedy pro servis v ČR. Nicméně, systémy Delphi jsou nyní opravdu velice bezporuchové - poučili se kluci řádně - takže to také nemusí znamenat nic - dovedu si představit že vůz půjde do šrotu s originálním původním vstřikováním.
Mám EGR ovládané podtlakově (Euro3), snad by neměl být s ním jiný problém.....