FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 26.09.11 22:10
« Gumovatění Mondea
Ahoj, měl jsem Mondeo 1.8 benzín z roku 1999 a ve 140tis.km auto neskutečně zgumovatělo, začalo plavat, začal zlobit motor, přestal táhnout, cestou na lyže do Alp po zastavení motor začal vařit atd. Tak jsem ho prodal. Teď mám Mondeo 2.2TDCI a mám najeto 140tis.km a začaly se objevovat podobné příznaky jak u předchozího Mondea. Začalo plavat, na nápravách to bouchá, občas je po delší jízdě rovně vůle v řízení, jindy zase není. Motor zatím šlape, starty jsou horší. Teď to půjde na servis tak uvidíme co s tím dokážou udělat. Tak nějak si nedokážu představit, že vydrží do 250tis.km. Jel jsem na víkend z Prahy na Jižní Moravu na burčák a obě jízdy byly šílený. Nevím zda se tak zhoršila D1 nebo auto. ale plavalo to šíleně. Okolo 110km/h se to 6ku klepe ( na 5ku ne), a nad 120km/h to začne plavat. Kolem 130km/h je to nejhorší, ve 140km/h se to zklidní. Že by zase nějaké skryté vibrace na přední nápravě? -
oleowr1 26.09.11 20:45
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
.... a byla to hadice :-)
dneska jsem ji odpoledne vyměnil, nejmenovaný autorizovaný dealer Fordu v úterý tvrdil, že ji má skladem, když jsem přijel, zjistil, že je v PC, ne však na skladě, objednal ji tedy, ve čtvrtek odpoledne jsem si pro ni jel, ale prodali mi jinou, na to jsem přišel bohužel až v garáži, tak jsem jim hned volal, slečna ze skladu chtěla VIN (technikovi stačil r.v. a typ motoru) a dneska se povedlo správnou hadici koupit.... -
štíreček1 26.09.11 11:51
« Re: Help! Engine dead
Já měním olej po cca 14tis, ale jezdím denně po městě. Jen poprvní jsem měnil ve dvaceti tis km, ford to tak chtěl :-) Ten palivový jsem měnil spolu s olejem, tedy po 14tis a taky jsem si říkal, že ho teď jednou přeskočím. Nějakých 28tis km by měl vydržet, když je tak drahý.... ;-\ -
Dong1 25.09.11 20:39
« Re: Help! Engine dead
Win: Diky za info, zatim muzu byt teda asi v klidu?
Jinak jezdim tak 25tis. rocne, vetsinou denne 40km tam a 40km zpatky. Olej menim po 20tis., pal. filtr po 40tis. (oni za ten Ufi chteji docela dost :-( )
Jo a ja mam taky Focuse, vstrikovani od Bosche (1,6 TDCi, 66kW) :-)
-
WinDiesel 25.09.11 09:37
« Re: Help! Engine dead
Kdysi dávno měli u Fordů repas vstřikovačů oficiálně doporučován právě na 120 000 km, s nástupem common railu, kdy už se nejednalo o repas za cca 1500 Kč jeden kus, se vše změnilo. Čím víc auto najezdí, a čím delší trasy, tím menší vidím problém. U vstřikovačů tohoto typu je ofiko maximu 250 000 km, ale já už jsem potkal i auta s nájezdem 450 000, potom repas vstřikovačů, a nyní má tento pán invalida jezdící jako kurýr již 600 000 km (pravda, má Focus ale vstřikovací systém je prakticky totožný). -
WinDiesel 25.09.11 09:13
« Re: Help! Engine dead
Zvýšenou kouřivost může generovat kdeco, Dime, hlavně EGR. Když to nedrží tlak, nemá to souvis s tryskou. Propálení pístu je o špatném rozprašování paliva. Problém je ale hlavně v tom, že dnes jsou písty z hliníku potažené šupičkou oceli, je to hrozně na hraně. -
WinDiesel 25.09.11 09:10
« Re: Help! Engine dead
Doporučuji probrat se specialistou panem Jiřím Velendorfem, kontakty najdeš na www.dieselpoint.cz.
Pamatuji si na případ, kdy museli Fordové přiznat nedostatečné dimenzování pístu, je to tak říkajíc na hraně. A taky to sváděli na vstřikování. Pokud není v háji nic jiného než píst, dal bych to k Velendorfovi.
Mimochodem, info pro Dima, Služební Mondeo bylo prodáno a spokojená majitelka najela dalších 40 000 km s původním, originálním vstřikováním. Nevím, chalpi, co Vy s tím děláte, my s tím prostě hodně jezdili (min 40 000 za rok), velmi dlouhé trasy nevyjímaje (mondeo bylo až ve Skotsku), měníme olej a filtry a 15 000 km, toť vše. -
oleowr1 23.09.11 15:48
« Re: Help! Engine dead
podobný problém jsem řešil v roce 1999 se Sierrou 1,8TD, r.v. 1992, 230tkm....
v Itálii mi vyletěla ojnice blokem... odtah 24tis.Kč, motor se podařilo sehnat z vrakáče z totálky 2letého Mondea 1,8TD, muselo se předělat vanu, olejové čerpadlo, vodní pumpu... motor se osadil původním turbem, tryskama a čerpadlem ze sierry, dalo se novou spojku - celkem za 50tis. Než jsem to prodal nalítal jsem bez problémů dalších cca. 120tis. a té investice za odtah + opravu jsem nikdy nelitoval, s autem jsem skoro 7 let bez problémů jezdil.... sierra už šla do šrotu, ale motor má můj mechanik pořád v garáži, sranda je, že na turbu a čerpadle je poctivých 380tis. a pořád fungují :-) -
Janerad 23.09.11 14:43
« Re: Help! Engine dead
Do 80 tkm naprosta spokojenost. Od 100 tkm ruzne podivne chovani, kolisani studeneho motoru, ve 120 tkm menene turbo, od 180 tkm obcas nouzak v plnem tahu, pak ve 190 vymena EGR. Pred smrti jsem auto pouzival 2x tydne, na letiste a z letiste. Velmi jemne predsmrtne varovani bylo obcasne velmi lehke zavahani pri nezahratem motoru posledni tyden. Jinak ale plna zatez a hodinove sprinty, prumer 130 km/k, max 230... S celkovym vykonem vozu jsem byl spokojen, sila, rychlost, vyborne gumy a brzdy, nove tlumice, spokojenost. Pak v tahlem stoupani v plne zatezi nahla smrt...
Kde nechat ozivit motor, vymenit pist? Nebo i blok? Nebo cely motor? Kde nechat udelat vstriky? Repase nebo nove? Co cerpadlo? Co spojka a dvouhmotak? Poradte, co byste ve stejnem pripade resili vy? Zahodit, nebo ozivit? -
-
WinDiesel 23.09.11 08:03
« Re: Kam to povede dál?
Zhruba před rokem nasadil Ford nové generace motorů 2,0 TDCi a 2,2 TDCi se 120 kW a 150 kW. Nezlepšují se pouze benzíny. A promiň, to traktorové klišé je už opravdu k smíchu. Mimochodem, ekoboost (jak komické to označení eko) a podobné motory od konkurence jsou dnes tam kde jsou jen díky dieselům. Všechny důležité prvky přebraly od dieselů, jen tlaky jsou o řád nižší, jinak je vše prakticky stejné, a u benzínu se zapaluje svíčkou.