FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.09.11  22:10

    « Gumovatění Mondea

    Ahoj, měl jsem Mondeo 1.8 benzín z roku 1999 a ve 140tis.km auto neskutečně zgumovatělo, začalo plavat, začal zlobit motor, přestal táhnout, cestou na lyže do Alp po zastavení motor začal vařit atd. Tak jsem ho prodal. Teď mám Mondeo 2.2TDCI a mám najeto 140tis.km a začaly se objevovat podobné příznaky jak u předchozího Mondea. Začalo plavat, na nápravách to bouchá, občas je po delší jízdě rovně vůle v řízení, jindy zase není. Motor zatím šlape, starty jsou horší. Teď to půjde na servis tak uvidíme co s tím dokážou udělat. Tak nějak si nedokážu představit, že vydrží do 250tis.km. Jel jsem na víkend z Prahy na Jižní Moravu na burčák a obě jízdy byly šílený. Nevím zda se tak zhoršila D1 nebo auto. ale plavalo to šíleně. Okolo 110km/h se to 6ku klepe ( na 5ku ne), a nad 120km/h to začne plavat. Kolem 130km/h je to nejhorší, ve 140km/h se to zklidní. Že by zase nějaké skryté vibrace na přední nápravě?
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 26.09.11  20:45

    « Re: Re: škubání kolem 2000ot/min

    .... a byla to hadice :-)
    dneska jsem ji odpoledne vyměnil, nejmenovaný autorizovaný dealer Fordu v úterý tvrdil, že ji má skladem, když jsem přijel, zjistil, že je v PC, ne však na skladě, objednal ji tedy, ve čtvrtek odpoledne jsem si pro ni jel, ale prodali mi jinou, na to jsem přišel bohužel až v garáži, tak jsem jim hned volal, slečna ze skladu chtěla VIN (technikovi stačil r.v. a typ motoru) a dneska se povedlo správnou hadici koupit....
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 26.09.11  14:56

    « Front lamps Malfunction

    Máte někdo zkušenost s hláškou závady předních světlometů ?
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 26.09.11  11:51

    « Re: Help! Engine dead

    Já měním olej po cca 14tis, ale jezdím denně po městě. Jen poprvní jsem měnil ve dvaceti tis km, ford to tak chtěl :-) Ten palivový jsem měnil spolu s olejem, tedy po 14tis a taky jsem si říkal, že ho teď jednou přeskočím. Nějakých 28tis km by měl vydržet, když je tak drahý.... ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 25.09.11  20:39

    « Re: Help! Engine dead

    Win: Diky za info, zatim muzu byt teda asi v klidu?
    Jinak jezdim tak 25tis. rocne, vetsinou denne 40km tam a 40km zpatky. Olej menim po 20tis., pal. filtr po 40tis. (oni za ten Ufi chteji docela dost :-( )
    Jo a ja mam taky Focuse, vstrikovani od Bosche (1,6 TDCi, 66kW) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 25.09.11  09:37

    « Re: Help! Engine dead

    Kdysi dávno měli u Fordů repas vstřikovačů oficiálně doporučován právě na 120 000 km, s nástupem common railu, kdy už se nejednalo o repas za cca 1500 Kč jeden kus, se vše změnilo. Čím víc auto najezdí, a čím delší trasy, tím menší vidím problém. U vstřikovačů tohoto typu je ofiko maximu 250 000 km, ale já už jsem potkal i auta s nájezdem 450 000, potom repas vstřikovačů, a nyní má tento pán invalida jezdící jako kurýr již 600 000 km (pravda, má Focus ale vstřikovací systém je prakticky totožný).
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 25.09.11  09:13

    « Re: Help! Engine dead

    Zvýšenou kouřivost může generovat kdeco, Dime, hlavně EGR. Když to nedrží tlak, nemá to souvis s tryskou. Propálení pístu je o špatném rozprašování paliva. Problém je ale hlavně v tom, že dnes jsou písty z hliníku potažené šupičkou oceli, je to hrozně na hraně.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 25.09.11  09:10

    « Re: Help! Engine dead

    Doporučuji probrat se specialistou panem Jiřím Velendorfem, kontakty najdeš na www.dieselpoint.cz.
    Pamatuji si na případ, kdy museli Fordové přiznat nedostatečné dimenzování pístu, je to tak říkajíc na hraně. A taky to sváděli na vstřikování. Pokud není v háji nic jiného než píst, dal bych to k Velendorfovi.
    Mimochodem, info pro Dima, Služební Mondeo bylo prodáno a spokojená majitelka najela dalších 40 000 km s původním, originálním vstřikováním. Nevím, chalpi, co Vy s tím děláte, my s tím prostě hodně jezdili (min 40 000 za rok), velmi dlouhé trasy nevyjímaje (mondeo bylo až ve Skotsku), měníme olej a filtry a 15 000 km, toť vše.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 25.09.11  09:03

    « Re: Kam to povede dál?

    Nedalo, ale už dělají na laserovém zapalování... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 23.09.11  15:48

    « Re: Help! Engine dead

    podobný problém jsem řešil v roce 1999 se Sierrou 1,8TD, r.v. 1992, 230tkm....
    v Itálii mi vyletěla ojnice blokem... odtah 24tis.Kč, motor se podařilo sehnat z vrakáče z totálky 2letého Mondea 1,8TD, muselo se předělat vanu, olejové čerpadlo, vodní pumpu... motor se osadil původním turbem, tryskama a čerpadlem ze sierry, dalo se novou spojku - celkem za 50tis. Než jsem to prodal nalítal jsem bez problémů dalších cca. 120tis. a té investice za odtah + opravu jsem nikdy nelitoval, s autem jsem skoro 7 let bez problémů jezdil.... sierra už šla do šrotu, ale motor má můj mechanik pořád v garáži, sranda je, že na turbu a čerpadle je poctivých 380tis. a pořád fungují :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 23.09.11  14:43

    « Re: Help! Engine dead

    Do 80 tkm naprosta spokojenost. Od 100 tkm ruzne podivne chovani, kolisani studeneho motoru, ve 120 tkm menene turbo, od 180 tkm obcas nouzak v plnem tahu, pak ve 190 vymena EGR. Pred smrti jsem auto pouzival 2x tydne, na letiste a z letiste. Velmi jemne predsmrtne varovani bylo obcasne velmi lehke zavahani pri nezahratem motoru posledni tyden. Jinak ale plna zatez a hodinove sprinty, prumer 130 km/k, max 230... S celkovym vykonem vozu jsem byl spokojen, sila, rychlost, vyborne gumy a brzdy, nove tlumice, spokojenost. Pak v tahlem stoupani v plne zatezi nahla smrt...
    Kde nechat ozivit motor, vymenit pist? Nebo i blok? Nebo cely motor? Kde nechat udelat vstriky? Repase nebo nove? Co cerpadlo? Co spojka a dvouhmotak? Poradte, co byste ve stejnem pripade resili vy? Zahodit, nebo ozivit?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.09.11  12:42

    « Re: Help! Engine dead

    Myslím, že napřed předcházejí příznaky, především zvýšená kouřivost a taky pokud to nedrží tlak, mělo by to padat do nouzáku....ale win ví víc :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 23.09.11  12:39

    « Re: Help! Engine dead

    Kdyz uz ste tady natukli zivotnost vstriku...Vyplati se je nechat preventivne zkontrolovat, jestli nekapou a pod., i kdyz auto zatim nevykazuje zadne problemy?
    Zatim mam 120tis. a vstriky strikaji, ale nerad bych dopadl podobne jako Janerad...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.09.11  12:37

    « Re: Help! Engine dead

    ...já bych to nechtěl , koho s tím znám, tomu se to sype......kromě windiesela, naturlich....
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 23.09.11  10:57

    « Re: Help! Engine dead

    08/2006 - novy tlumice, EGR a spousta dalsich drobnosti... nevim, jestli to mam nechat stat nekde na poli nebo to dat do kupy... (novy blok, nove vstriky, spojka a dvouhmotak) a dal pouzivat...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.09.11  10:16

    « Re: Help! Engine dead

    ...já bych tohle auto 200 tis km neopravoval...Který je to ročník ?
  • 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 23.09.11  10:11

    « Help! Engine dead

    Cau, tak jsem 200 tkm kaslal na vstriky, propalil jsem pist a motor je v tahu...
    Prosim o radu, co s tim... Novy motor a nechat opravit u Fordu?
    Nejaky jiny navrh? Mate nekdo nejake doporuceni, zkusenosti? Kam s tim?

    Diky predem...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.09.11  09:29

    « Re: Kam to povede dál?

    Wine, ta svíčka, to mi nedošlo.....:-) Nedalo by se to nahradit petrolejovou lampičkou ? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.09.11  09:28

    « Re: Kam to povede dál?

    Tak známý to má a jezdí kolem sedmi litrů....To já taky, ale jen na dlouhých trasách , město kolem osmi. Proč to nikdo neopraví ??
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 23.09.11  08:03

    « Re: Kam to povede dál?

    Zhruba před rokem nasadil Ford nové generace motorů 2,0 TDCi a 2,2 TDCi se 120 kW a 150 kW. Nezlepšují se pouze benzíny. A promiň, to traktorové klišé je už opravdu k smíchu. Mimochodem, ekoboost (jak komické to označení eko) a podobné motory od konkurence jsou dnes tam kde jsou jen díky dieselům. Všechny důležité prvky přebraly od dieselů, jen tlaky jsou o řád nižší, jinak je vše prakticky stejné, a u benzínu se zapaluje svíčkou.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…