FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
WinDiesel 27.09.11 15:35
« Re: Help! Engine dead
Dong1: to, že má Ford Focus jiný filtr než PSA, je možné, to nevylučuji. Nikdy jsem o tom neslyšel, ale je pravda, že základ motoru pochází od PSA ale motor se vyrábí pro Ford v UK a Fordovic na těchto motorech (1,4 TDCi, 1,6 TDCi, 2,0 TDCi) udělali dosti změn.
1 - PSA používá aditivum pro DPF a Ford dodatečné vstřiky paliva
2 - 2,0 TDCI PSA měl mezi roky 2003 a 2009 vstřikování Continental, ale od roku 2006 Delphi, zatímco Ford vytrval s Continentalem až do roku 2009 a až potom šel do Delphi.
3 - Ford vyrábí pro PSA motory 2,4 a 2,2 do Boxerů a Jumperů, už od roku 1999 používá americké filtry Stanadyne a od roku 2006 si dává PSA svoje filtry - no bordel.
Mimochodem, zažerzuji - ty znáš nějaké filtry odolné nárazu? Tak jak to chlapci od PSA chtěli, tak jim to lidi od Delphi udělali - je to plastový filtr. Možná že Ford chtěl filtr kovový. Ovšem filtr Delphi pro PSA potom stojí 800 a filtr pro Ford 1 800. Je skutečně otázka, co je pro zákazníka lepší. -
Dong1 27.09.11 12:16
« Re: Help! Engine dead
Wine: Ne nemam mondeo, ani sem nikdy nemel :-) Tuhle diskusi ctu, protoze se (vlastne vetsinou diky tobe) tu napr. dozvim spoustu informaci o systemech vstrikovani a Fordech obecne...
Mam prave toho Focuse 1,6TDCi se solenoidovym Boschem. Servisovan je zatim ve Fordu a od zacatku tam mam filtr Ufi, jak z prvovyroby tak jako originalni dil - nekde sem dokonce cetl, ze Ufi vyvinulo a vyrobilo tenhle filtr specialne pro tento motor ve Fordu, PSA ma pry jiny (pry mel problemy s unikem nafty pri narazu). Jo a na FoFo 1,6TDCi vyjde filtr na nejakych 1800bez DPH (original). -
oleowr1 27.09.11 09:42
« Re: Gumovatění Mondea
kutil: přesně jak píše sybocz....tlumiče, stabilizátory - uložení a tyčky (ty klepou), měnil jsem už i čep řízení, ale to je všechno spotřebák, který potřebuje každé auto....
Auto mi zatím neodskakuje, tlumiče ještě asi v normě, ale z tyček stabilizátoru mě asi picne, měním je každých cca 30tis.km a vzadu zase klepou :no: -
-
sybokcz 27.09.11 09:12
« Re: Gumovatění Mondea
Mel jsem podobne pocity u naseho 2.0TDCi, nejistota na silnici, odskakovani. Odskakovani vyresila koupe zadni tlumicu a nejistotu vymena stabilizatoru (obe napravy). Aute je tedka jak nove (temer :-) ), zda si mi ze i rizeni jde vice ztuha, jako na nazactku, zadne vule. -
WinDiesel 27.09.11 08:12
« Re: Help! Engine dead
Dongu, jestli máš Mondeo 2006 se vstřikováním DELPHI, pak tam žádný filtr UFI nedávej, nepatří tam. Originál od Delphi pokud vím stojí nějakých 900 Kč, což není tak moc. Jestli chceš, aby ti vstřikování i motor odešly, dávej filtry po 40 000 km. Rozhodně dávej po 20 000 a ani o km víc.
Co se týče, 1,6 TDCi, tam je vstřikování BOSCH (v nejnovější generaci 82/85 kW Continental) a originálním filtrem je ............. opět DELPHI. Tento filtr stojí cca 800 Kč, pokud se nepletu a třeba Velendorf měl na to nějakou akci....
Ještě k tomu UFI. Je možné, že uvnitř balení UFI je přebalený originál DELPHI - potom by to bylo OK. Fakt si dej pozor, náhradní filtry - napodobeniny - jsou až 100x propustnější pro nečistoty než originály.
Pokud bys neměl vstřikování DELPHI, byla by to jiná písnička, třeba Mondeo 2007 se vstřikováním Continental má v originálu filtr Knecht nebo Man, možná dokonce Purflux, nikde ale není uveden filtr UFI. Riskuješ 2x - 40 000 km a neoriginální napodobenina filtru. už ti někdo řekl, kolik stojí oprava čerpadla a vstřikovačů? Stojí Ti to za to?
Jinak zduř. -
superkutil 26.09.11 22:15
« Re: Kam to povede dál?
Jel jsem nedávno v Passatu 2.0TDI 125kW a až na nekultivovaný a hlučný chod je to paráda. Zrychlení úžasné. Musím si někde vyzkoušet 2.2TDCI 150kW. Znám jen 3.0TDI 176kW a tak bych to chtěl porovnat. Ale to jw 6ti válec
.
A jaký je váš názor na snižování objemu a dohánění výkonu turbem? A to jak u benzínu, tak u nafty. -
superkutil 26.09.11 22:10
« Gumovatění Mondea
Ahoj, měl jsem Mondeo 1.8 benzín z roku 1999 a ve 140tis.km auto neskutečně zgumovatělo, začalo plavat, začal zlobit motor, přestal táhnout, cestou na lyže do Alp po zastavení motor začal vařit atd. Tak jsem ho prodal. Teď mám Mondeo 2.2TDCI a mám najeto 140tis.km a začaly se objevovat podobné příznaky jak u předchozího Mondea. Začalo plavat, na nápravách to bouchá, občas je po delší jízdě rovně vůle v řízení, jindy zase není. Motor zatím šlape, starty jsou horší. Teď to půjde na servis tak uvidíme co s tím dokážou udělat. Tak nějak si nedokážu představit, že vydrží do 250tis.km. Jel jsem na víkend z Prahy na Jižní Moravu na burčák a obě jízdy byly šílený. Nevím zda se tak zhoršila D1 nebo auto. ale plavalo to šíleně. Okolo 110km/h se to 6ku klepe ( na 5ku ne), a nad 120km/h to začne plavat. Kolem 130km/h je to nejhorší, ve 140km/h se to zklidní. Že by zase nějaké skryté vibrace na přední nápravě? -
oleowr1 26.09.11 20:45
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
.... a byla to hadice :-)
dneska jsem ji odpoledne vyměnil, nejmenovaný autorizovaný dealer Fordu v úterý tvrdil, že ji má skladem, když jsem přijel, zjistil, že je v PC, ne však na skladě, objednal ji tedy, ve čtvrtek odpoledne jsem si pro ni jel, ale prodali mi jinou, na to jsem přišel bohužel až v garáži, tak jsem jim hned volal, slečna ze skladu chtěla VIN (technikovi stačil r.v. a typ motoru) a dneska se povedlo správnou hadici koupit.... -
štíreček1 26.09.11 11:51
« Re: Help! Engine dead
Já měním olej po cca 14tis, ale jezdím denně po městě. Jen poprvní jsem měnil ve dvaceti tis km, ford to tak chtěl :-) Ten palivový jsem měnil spolu s olejem, tedy po 14tis a taky jsem si říkal, že ho teď jednou přeskočím. Nějakých 28tis km by měl vydržet, když je tak drahý.... ;-\ -
Dong1 25.09.11 20:39
« Re: Help! Engine dead
Win: Diky za info, zatim muzu byt teda asi v klidu?
Jinak jezdim tak 25tis. rocne, vetsinou denne 40km tam a 40km zpatky. Olej menim po 20tis., pal. filtr po 40tis. (oni za ten Ufi chteji docela dost :-( )
Jo a ja mam taky Focuse, vstrikovani od Bosche (1,6 TDCi, 66kW) :-)
-
WinDiesel 25.09.11 09:37
« Re: Help! Engine dead
Kdysi dávno měli u Fordů repas vstřikovačů oficiálně doporučován právě na 120 000 km, s nástupem common railu, kdy už se nejednalo o repas za cca 1500 Kč jeden kus, se vše změnilo. Čím víc auto najezdí, a čím delší trasy, tím menší vidím problém. U vstřikovačů tohoto typu je ofiko maximu 250 000 km, ale já už jsem potkal i auta s nájezdem 450 000, potom repas vstřikovačů, a nyní má tento pán invalida jezdící jako kurýr již 600 000 km (pravda, má Focus ale vstřikovací systém je prakticky totožný). -
WinDiesel 25.09.11 09:13
« Re: Help! Engine dead
Zvýšenou kouřivost může generovat kdeco, Dime, hlavně EGR. Když to nedrží tlak, nemá to souvis s tryskou. Propálení pístu je o špatném rozprašování paliva. Problém je ale hlavně v tom, že dnes jsou písty z hliníku potažené šupičkou oceli, je to hrozně na hraně. -
WinDiesel 25.09.11 09:10
« Re: Help! Engine dead
Doporučuji probrat se specialistou panem Jiřím Velendorfem, kontakty najdeš na www.dieselpoint.cz.
Pamatuji si na případ, kdy museli Fordové přiznat nedostatečné dimenzování pístu, je to tak říkajíc na hraně. A taky to sváděli na vstřikování. Pokud není v háji nic jiného než píst, dal bych to k Velendorfovi.
Mimochodem, info pro Dima, Služební Mondeo bylo prodáno a spokojená majitelka najela dalších 40 000 km s původním, originálním vstřikováním. Nevím, chalpi, co Vy s tím děláte, my s tím prostě hodně jezdili (min 40 000 za rok), velmi dlouhé trasy nevyjímaje (mondeo bylo až ve Skotsku), měníme olej a filtry a 15 000 km, toť vše. -
oleowr1 23.09.11 15:48
« Re: Help! Engine dead
podobný problém jsem řešil v roce 1999 se Sierrou 1,8TD, r.v. 1992, 230tkm....
v Itálii mi vyletěla ojnice blokem... odtah 24tis.Kč, motor se podařilo sehnat z vrakáče z totálky 2letého Mondea 1,8TD, muselo se předělat vanu, olejové čerpadlo, vodní pumpu... motor se osadil původním turbem, tryskama a čerpadlem ze sierry, dalo se novou spojku - celkem za 50tis. Než jsem to prodal nalítal jsem bez problémů dalších cca. 120tis. a té investice za odtah + opravu jsem nikdy nelitoval, s autem jsem skoro 7 let bez problémů jezdil.... sierra už šla do šrotu, ale motor má můj mechanik pořád v garáži, sranda je, že na turbu a čerpadle je poctivých 380tis. a pořád fungují :-) -
Janerad 23.09.11 14:43
« Re: Help! Engine dead
Do 80 tkm naprosta spokojenost. Od 100 tkm ruzne podivne chovani, kolisani studeneho motoru, ve 120 tkm menene turbo, od 180 tkm obcas nouzak v plnem tahu, pak ve 190 vymena EGR. Pred smrti jsem auto pouzival 2x tydne, na letiste a z letiste. Velmi jemne predsmrtne varovani bylo obcasne velmi lehke zavahani pri nezahratem motoru posledni tyden. Jinak ale plna zatez a hodinove sprinty, prumer 130 km/k, max 230... S celkovym vykonem vozu jsem byl spokojen, sila, rychlost, vyborne gumy a brzdy, nove tlumice, spokojenost. Pak v tahlem stoupani v plne zatezi nahla smrt...
Kde nechat ozivit motor, vymenit pist? Nebo i blok? Nebo cely motor? Kde nechat udelat vstriky? Repase nebo nove? Co cerpadlo? Co spojka a dvouhmotak? Poradte, co byste ve stejnem pripade resili vy? Zahodit, nebo ozivit?
To o tom uniku nafty sem cetl v nejakych poloreklamnich materialech od Ufi, se tam chlubili, jak hezkej filtr pro Forda udelali :-)