FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
štíreček1 24.11.11 16:39
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Wine já jsem zase četl, že osmnáctka nosí mezi prsama řetízek, zatímco třicetiletá břicho >:-[]
Co se týká převodu v palubním pc, ten funguje jen na palubní pc, takže na to jsem došel. Měří to i rychlost v mílích. Ale jakmile vlezu do servisního menu, tam jsou stále stejné údaje, bez ohledu na změnu jazyka nebo změny metrický - imperiální či jaký. Nicméně údaj aktuální 37,3l/km bude nejspíš mpg, jen nechápu, proč je takhle nastavený a nejde změnit ani tam. Možná je to tím, že auto bylo vyrobené pro Itálii, i když i tam se měří v kmh. Na wikipedii jsem si našel převod z mpg na litry/km - 235,21 a vydělím 37,3 pak vychází 6,3 v litrech. To by pak vycházelo, sice mám průměr dle dotankování nižší, ale auto jsem kupoval ze 17tis na tacho, a syrový motor žral asi víc a kdoví, jak s tím majitel jezdil předtím. Pak je tu ještě možná odchylka měření. Díky, moc jsi mi pomohl, oklamal mě údaj v litry/km ale bude to mpg. :yes: -
superkutil 23.11.11 14:30
« Volnoběžné otáčky
Ahoj, po výměně oleje dochází u studeného motoru ke kolísání volnoběžných otáček mezi 800 - 1200ot. Je to jen při snaze o rozjezd. Prostě se rozjedu na 1ku a když chci přeřadit, tak to takto kolísá. Jakmile se to ohřeje, tak je to dobrý. Pokud jde o to ASX, tak mě varovali, na poddimenzovanou přední nápravu. Vzhledem k zůstatkové ceně Mondea jsem se rozhodl, že koupím ojetinu, mám dva adepty - Hyundai Santa Fe a nebo Nisan PathFinder [odkaz] >:D -
-
štíreček1 21.11.11 21:23
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Kutil: důvod proč jsem šel do maxe byla aktuální cena za focuse jako protiúčet. Na netu se tehdá prodával se stejnými km a stejným rokem výroby cca za 100-115tis kč, mně nabídnul 152tis kč, ale musel jsem se rozhodnout do dvou týdnů, takže jsem na nic nečekal. Byla to jakože další sleva na nákup maxe. A taky ten focus majitel znal velice dobře, byl kupovaný u něho a taky servisovaný. Prodal ho až po dvou měsících za 149tis a nedojel ani domů ten nový majitel,prý mu ruplo ložisko, takže odtah.
DIM-právě, když to držím stisknuté, tak se vrátím zpět ze servisního menu do normálního menu. Tam se spotřeba nebo km nuluje tím stisknutím, jak píšeš, ale já myslím nulování spotřeby v servisním menu a tam to ničím nijak nejde :-( -
superkutil 21.11.11 14:20
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Ta cena ASX je za 4x4. Potřebuju 4x4, jinak bych Mondeo neměnil. A asi nevyměním. Dnes mi oznámili za kolik by vzali Mondeo na protiúčet a to je pro mne šílený. Nabízí 130tis.Kč s tím, že mám střechu od krup a lehce odřený blatník. Koukal jsem na web a podobná Mondea jsou za 170tis.Kč. Takže asi budu muset ještě pár zim vydržet s 4x2 a šetřit na nové. Musím říct, že mi teď vychází náklady na 1km cca 7Kč a to mi připadá docela šílený!!! Dělá to cca 13tis.Kč/měs. Potvrzuje to to, že auto je nejhorší investice kterou znám. -
štíreček1 21.11.11 12:38
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
V ASX jsem zatím nejel, proto se ptám. V autotipu ten motor velice chválili, i tu reálnou spotřebu. Byl jsem se projet v novém c-max euro5 a ten je právě oproti mé euro4 odspodu už přidušený, takže ve městě nic moc. Tam jsem spokojený s tím starším E4, na trojku se dá jezdit od volnoběhu a pěkně zabírá a spotřeba je taky dost dobrá. Teď mi to vychází nějakých 5,6litru za tu dobu co ho mám a zdá se, že dlouhodobě spíše ještě klesá. Ten podvozek moc u asx nevychválili, ale myslím na běžné jezdění by byl dostačující.
Kutile ta cena je za čtyřkolku? Mně by stačil dvoukoláč, třeba rok starý málo jetý, necelých 400 jsem dal za ročního maxe.
Wine v tom servisním menu je tacháč jak v km, tak v mílích. Co jsem se divil, tak nejspíš ukazuje skutečnou rychlost, tácháč ukazuje o cca 4km víc při padesátce. Pak tam mám ještě teplotu motoru, nejspíš bloku nebo hlavy, stav paliva v nádrži jsem tam nenašel a ta průměrná spotřeba se pohybuje kolem 37-38litrů na sto 8-s . Včera jsem jel dálkovou za 4,5litru a v tom menu jsem měl 36,6před jízdou a po jízdě 37,8 >:D , takže nějak nechápu, a vynulovat to nijak nejde. Když tu páčku stisknu, přejdu na další položku. -
superkutil 19.11.11 23:55
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Takže k ASX. Vypadá dost bachratě na velkých kolech. Ale stačí nasednout a vše je tam kde to má být, interiér je strohý, ale přesný a liniově čistý. Když motor nastartuješ, tak skoro není slyšel. Jezdil jsem po rovině i do kopce na jedničku na volnoběh v pohodě. Na volnoběh jede na jedničku někde kolem 4km/h. Ale právě chování motoru mezi 800 - 2000ot je úžasné, motor v pohodě zrychluje, mnohem lépe jak u Mondea. Akorát se občas objevují rezonance. Pokud jde o jízdní vlastnosti a ovládání, tak se mi to moc líbilo, akorát při přejezdu příčných prahů auto poskakuje, ale to je naladěním podvozku a rozvorem. Na silnici je Kuga určitě lepší, ale v terénu je horší. Navíc motor u Kugy je horší a víc žere, Kuga má menší kufr a je celkově uvnitř menší. U ASX mě varují kvůli poddimenzované přední nápravě. Já bych klidně bral i nějakou ojetou 4x4, ale najedu ročně 35000km a většinou mě auta začnou zlobit ve 150tis.km, tak většinou musím brát nové auto. :-)
A pokud jde o tu vůli v řízení, tak se mi u předchozího Forda povolilo spojení tyče řízení s posilovačem a chovalo se to podobně jako teď u Mondea. Tak to zkusím zkontrolovat. ;-\ -
oleowr1 18.11.11 22:03
« servis ve 198000
Tak jsem byl dneska u svého starého dobrého garážisty vyměnit olej a filtry ... říkám mu ať koukne na zadní nápravu, že tam něco klepe, asi tyčky stabilizátoru. Tyčky to ale nebyly, prohnilý výfuk se zlomil a klepal o nápravu, tak se mi to prodražilo na 7650,- , ale nic se nedá dělat, snad zimu přečkáme s fordíkem bez problémů :-) -
WinDiesel 17.11.11 20:42
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
štíreček1: no už si to moc nepamatuji, vím že to šlo bez problémů - dokonce jsem s v UK mohl přepínt do režimu mílí místo kilometrů. Něco jsem stisknul a chvíli držel a byla tam nula. (Ale mluvím o 2,0 TDCi ročník 2004).
K DI-D - právě že jejich MIVEC táhne odspodu - připomeň mi e-mail a pošlu Ti manuál ASX/Outlander. Tam je MIVEC dopodrobna vysvětlený. Já jsem DI-D testoval a fakt odspoda dobrý .......... a .......... spotřeba která odpovídá tabulkovým hodnotám. Maj tam něco jako 5,5 litrů na 100 a opravdu se toho dá dosáhnout.
Motor je tak dobrý že jím Peugeot ve svém budoucím 4008 nahrazuje původně plánovaný 2,0 HDI. A že je 2,0 HDI velmi dobrý motor. -
štíreček1 17.11.11 14:11
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Wine to táhnutí dělá skutečně sklon vozovky. Když přejedeš na nějakém rovném obchvatu do protisměru, bude táhnout zase nalevo. A jak píšeš, závisí na nastavení podvozku, takže u některých aut to nemusí dělat, ale zase si s nimi moc zábavy neužiješ na okrskách.
Chtěl jsem se Tě zeptat, jestli nevíš jak se dá vynulovat průměrná spotřeba v servisním menu u forda, mám tam nějakou nesmyslnou hodnotu až jsem se toho lekl >:D
Kutil: Jak jede ten DI-D těsně od volnoběhu, záběr odspodu? Má nějakou díru nebo zpoždění? ASX není špatné auto, ale nejspíš kvůli podvozku bych já osobně raděj kugu, na podvozek ASX jsem moc chvály neslyšel, ale zase na druhou stranu na běžné ježdění úplně stačí a ta cena je fakt dobrá. Ještě - neuvažuješ nad kia sportage nebo jak píše radek hyundai? Tu kiu si celkem v testech pochvalovali - 4x4. Anebo počkat na nový skyactiv ;-) -
WinDiesel 17.11.11 08:19
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
To máš pravdu, se nové Mondeo tímto úkazem neprojevuje. Ale každé auto má něco. Já byl vyplašený, když jsem zjistil, že při jízdě na dálnici mi Méďa táhne mírně na stranu a udělal jsem kolem toho humbuk. Řekli mi, to je sklonem dálnice. Moc jsem jim nevěřil, ale přišla cesta do UK a auto na jejich dálnici lehce táhne na stranu opačnou.
"Koleje" souvisí se sportovním nastavením posilovače, který přenáší až příliš silnou vazbu od silnice. na druhou stranu se s tím autem daly na okreskách dělat VĚCI. A na dálnici jsem mohl postit volant a otevřít si láhev s minerálkou. Méďa je hrozně fajn, ale volant musím pořád držet (možná že to tak mábýt) >:D
Stejně je to trochu záhada - a dej si pozor, nejsou galony jako galony, imperiální je jiný než severoamerický, proto jejich hodnoty mpg vycházejí vyšší než americké. Tak pozor s jakým mpg počítáš.