FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Vasik1 08.12.11 07:44
« ,,nové,, mondeo
Čao kluci, po 5 ti letech co vlastníme mondíka (rv. 2004 TDCI combi najeto 200000km) bych se rád poohlídl pomalu po novém, u značky a modelu byc rád zůstal, nicméně TDCI bych ctěl opustit a přejít do benzínu, pravděpodobně 1,6i, máte jej někdo s tímhle motorem? Kolik to tak baští, jede to? Měl jsem teď 85 kW, u benzínu píšou 88kW. A jak jste na tom vy TDCI čkáři? Pokud bych se tedy nechal uchlácholil opět na TDCI...(vím že budete psát že máte najeto 150 a žádnej problém) můžeš Petře prosím porovnat spolehlivostí 1,8 TDCI a 2,0 TDCI? Vím že už to tu někde asi bylo, ale to hledání tady.... Naftu bych kupoval cca ze 100 tis km najetých, benzína tak se 30 tis km...třeba tohle by se mi líbilo:O) za ty peníze... ale co ten motor? [odkaz] Díky za vaše názory -
jurkoboss 29.11.11 15:05
« Re: dotaz na pneumatiky
Nazdar, ja som toto leto kupoval nove letne pneu.
Pozeral som testy, nakoniec som vybral Dunlop SP Sport Maxx GT.
Oproti Continentalom, co som mal predtym sa mi zdaju tichsie, uvidim kolko vydrzia.
S prvou sadou som urobil okolo 60 000 km, ale to uz bol kriticky najazd, lebo uz nemali ziadny dezen. -
štíreček1 26.11.11 16:20
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Dime to nevím, ale prý když uvidíš blondýnu sedět na silnici s roztaženýma nohama, tak prý čeká na sněhové jazyky. >:D
Anebo - potká bruneta blondýnu a ptá se jí: jsi dole taky taková, jako nahoře? Blondýna se zamyslí a říká: myslíš taky tak vylízaná?
Win: včera jsem si přepnul pp opět na imperial, vše vynuloval, měl jsem nějaké popojížďky, celkem cca 70km a vyšlo mi 56,3mpg - po přepnutí na matric údaj 5,0, takže ta konstanta se vztahuje na ten větší galon, přepočet tedy 282,47:56,3=5,0 přesně vychází. Když pak přepočítám tímto ten údaj ze servisního menu těch 37,5 vychází průměr těch 7,5litru a to je nereálné, za tolik jsem nikdy nejel, ani když jsem chtěl. Vypadá to, že se hodně plete. jestli někdy pojedu do servisu, zkusím to nechat vynulovat, stejně potřebuju odpojit automatické vyhřívání zadního okna. -
štíreček1 25.11.11 10:52
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
>:D někdy se vyplatí i palba od boku ;-) S tím druhým galonem je konstanta 282,47 - to pak vychází průměr někde kolem 7,5litru a to už je hodně, takže ten to asi nebude. Našel jsem to tady: [odkaz]
Ono by pak dávalo smysl, proč ta hodnota po dálkové jízdě narostla ze 36,9 na 37,3 (rozdíl cca 0,07deci) - tam se to počítá počet mil na počet galonů, takže čím vyšší hodnota, tím víc mil ujedeš, takže spotřeba klesá.A když klesá hodnota zase naopak spotřeba roste.
Co se týká toho vtipu, myslím, že neplatí jen na silikony >:D -
WinDiesel 24.11.11 17:01
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
ŠTÍREČEK1: já jsem střelil od boku a možná trefil... :-) Ten fór dobrý !!!!! Platí i na blondýny?
Stejně je to trochu záhada - a dej si pozor, nejsou galony jako galony, imperiální je jiný než severoamerický, proto jejich hodnoty mpg vycházejí vyšší než americké. Tak pozor s jakým mpg počítáš. -
štíreček1 24.11.11 16:39
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Wine já jsem zase četl, že osmnáctka nosí mezi prsama řetízek, zatímco třicetiletá břicho >:-[]
Co se týká převodu v palubním pc, ten funguje jen na palubní pc, takže na to jsem došel. Měří to i rychlost v mílích. Ale jakmile vlezu do servisního menu, tam jsou stále stejné údaje, bez ohledu na změnu jazyka nebo změny metrický - imperiální či jaký. Nicméně údaj aktuální 37,3l/km bude nejspíš mpg, jen nechápu, proč je takhle nastavený a nejde změnit ani tam. Možná je to tím, že auto bylo vyrobené pro Itálii, i když i tam se měří v kmh. Na wikipedii jsem si našel převod z mpg na litry/km - 235,21 a vydělím 37,3 pak vychází 6,3 v litrech. To by pak vycházelo, sice mám průměr dle dotankování nižší, ale auto jsem kupoval ze 17tis na tacho, a syrový motor žral asi víc a kdoví, jak s tím majitel jezdil předtím. Pak je tu ještě možná odchylka měření. Díky, moc jsi mi pomohl, oklamal mě údaj v litry/km ale bude to mpg. :yes: -
superkutil 23.11.11 14:30
« Volnoběžné otáčky
Ahoj, po výměně oleje dochází u studeného motoru ke kolísání volnoběžných otáček mezi 800 - 1200ot. Je to jen při snaze o rozjezd. Prostě se rozjedu na 1ku a když chci přeřadit, tak to takto kolísá. Jakmile se to ohřeje, tak je to dobrý. Pokud jde o to ASX, tak mě varovali, na poddimenzovanou přední nápravu. Vzhledem k zůstatkové ceně Mondea jsem se rozhodl, že koupím ojetinu, mám dva adepty - Hyundai Santa Fe a nebo Nisan PathFinder [odkaz] >:D -
-
štíreček1 21.11.11 21:23
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Kutil: důvod proč jsem šel do maxe byla aktuální cena za focuse jako protiúčet. Na netu se tehdá prodával se stejnými km a stejným rokem výroby cca za 100-115tis kč, mně nabídnul 152tis kč, ale musel jsem se rozhodnout do dvou týdnů, takže jsem na nic nečekal. Byla to jakože další sleva na nákup maxe. A taky ten focus majitel znal velice dobře, byl kupovaný u něho a taky servisovaný. Prodal ho až po dvou měsících za 149tis a nedojel ani domů ten nový majitel,prý mu ruplo ložisko, takže odtah.
DIM-právě, když to držím stisknuté, tak se vrátím zpět ze servisního menu do normálního menu. Tam se spotřeba nebo km nuluje tím stisknutím, jak píšeš, ale já myslím nulování spotřeby v servisním menu a tam to ničím nijak nejde :-(
Pokud jde o motor 1.6 88kW benzín, tak to je v Mondeu docela sebevražda. Ještě tak 1.6 ECOBOOST 118kW, ale i o tom majitelá tvrdí, že je pro klidnou jízdu. Nekoukej na výkon, ale na moment. A ten má 1.6 88kW ubohých 160Nm/4100ot, zatímco 1.6 118kW má 240/270Nm a to v rozsahu 1600-4000ot.
Než 1.6 88kW/160Nm, tak to bych raději šel do 1.8TDCI 92kW/320Nm. :-)