FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
hroch 1958 05.02.12 15:55
« Re: Odcházející vstřiky
Nevím, asi bych do repase vstřiků znovu nešel. Zkušenosti z 2,0 TDCi mám, a nic moc, kus přišel na 4500 Kč a byly potíže je softwarově přihlásit k systému (tak mi to bylo sděleno). Přední ramena vymění každý slušný mechanik. Nebude vhodný po jejich výměně udělat i geometrii? -
Janerad 05.02.12 15:27
« Re: Odcházející vstřiky
Cau, tak mam 200000 km a rozhodl jsem se:
1. repase vstrikovacu.
2. vymena prednich ramen.
Od obojiho si slibuji zlepseni jizdniho komfortu.
Jinak update: praskle byly dva pisty, pricina jina nez ridic nezjistena.
Kde nejlepe vyresit 1. a 2.?
na 1. mam nabidku cenu 21400 bez DPH.
kde ale udelat 2.?
-
hroch 1958 05.02.12 14:37
« Kvalita nafty u českých čerpacích stanic
Musím se s Vámi podělit o zkušenosti s provozem Mondea 2,2 TDCi během posledního týdne. Ve čtvrtek mi auto při pojížďce a venkovních cca -17°C ve výkonu cuklo ale jelo dál. Asi za 3 km totéž a zdechl motor. Pak různé kombinace svícení poruchy žhavení a avízo nouzáku, přitom z výfuku žádný smrad a dým. Restartem motoru vše zhaslo a já dojel domů. Přes noc bylo až -19°C, druhý den start na 1. otočení klíčku, volnoběh OK, ale v kopci 100 m od domu cukání a motor zdechl. Auto stojí venku. Odcucnul jsem z nádrže hadicí naftu a byla kalná. Podotýkám, že bylo tankováno u EURO-OIL-u Brno Lesná, přidán VIF 1:500. Je jasné že prodávaná nafta v ČR za nejvyšší ceny v Evropě, s přídavkem 7% řepkové sračky dle dodáku, nesplňuje ani normové požadavky na filtrovatelnost. Dnes jsem nechal auto bublat na volnoběh asi 1/2 hodiny při venkovních -11°C a pak opatrně bez vytáčení dojel se svítícím nouzákem k pumpě. Za 37,60 měli naftu bez MEŘO, s filtrovatelností do -22°C, zajímavě načervenalé barvy. Natankoval jsem asi 25 litrů, ujel dalších 5 km při venkovních -10°C a ejhle..po opakovaném nastartování všechny kontrolky zhasly a auto jelo už normálně.
Zajímalo by mně, když v návodu k autu je výslovně uvedeno, že obsah biosložky nesmí překročit 5%, si může tento "bordelstát" dovolit prodávat i v zimě žlutosračky se 7% MEŘO, tuhnoucí spolehlivě už při -16 až -17°C. Dopis na MPO Praha jsem již odeslal. Uvítám Vaše poznatky z tohoto tématického okruhu. -
superkutil 05.02.12 11:42
« Re: Odcházející vstřiky
Já si nestěžuju, já se ptám. Auto používám denně a je pro mne problém, být celý den bez auta. A u Charouze, tam si i kvůli blbosti brali auto na celý den. Kašlu na to, budu řešit servis, až to přestane jezdit.
Mám ale ještě jeden problém s řízením, občas se objeví při rovné jízdě vůle v řízení a auto začne plavat. Vůle je cca 3cm na věnci a volant jde úplně zlehka a kola nereagují. Tuhle zase nechtělo auto zatočit, musel jsem vyvinout větší sílu na pootočení volantem za jízdy. Jakmile jsem pootočil tak o 45°, tak už šlo točit zlehka. Možná geometrie nebo posilovač. -
WinDiesel 04.02.12 10:51
« Re: Odcházející vstřiky
Tady jdou věci proti snadnému startu:
- s vyššími normami Euro se snižuje startovací dávka paliva
- s vyššími normami Euro se snižuje komprese ve válci
- s vyššími normami Euro se zvyšuje potřeba dobře zažhavit
Jako příklad poslouží Mondeo 2,0 TDCi Euro 3 - má vysoké komprese a vysokou starovací dávku - žhaviče potřebuje pouze jako komfortní prvek. Nastartuje i při minus 10 stupních zcela bez problémů. Žhaviče po startu nedožhavují.
Euro 5 už bez žhavičů bude za minusových teplot startovat těžko. A dožhavení běží 3-5 minut, podle rychosti zahřívání motoru. -
DIM 03.02.12 13:16
« Re: Odcházející vstřiky
Kutile, já jsem tady kdysi dávno popisoval , co to dělalo mně : studený motor ( v létě, ne při minus 20 ) naskočil, ale když jsem začal pomaličku na volnoběhu mačkat plyn, tak se motor třepal a zalykal až se proškytal na cca 1500 ot , a pak najednou se otřepal a skočil s otáčkami nahoru ..... V podstatě nešlo džet na volnoběhu např 1000 otáček. Ale hlavně : dokud se to nezahřálo, tak se začal po chvíli valit z výfuku bílý dým neskutečné hustoty. Stalo se mi jednou, že jsem ráno nastartoval a studoval mapu kam mám jet, nechal jsem běžet volnoběh.... a najednou jsme měl auto v totálně neproniknutelné mléčné mlze..... a smard jako když přepálíš ve friťáku sto let starý olej. Tak jsem s ostudou rychle vyrazil od hotelu , chvíli jsem to ještě v zrcátku viděl jak to kouří, ale za 3 minuty už se vše srovnalo a pak celý den nic. Ani žádný nouzák mě nepotkal. Po výměně vstřiků už se to neopakovalo..... Taky mi někdy to auto naskočilo jakoby na 3 válce, a to trvalo třeba 5 sekund, a pak se to rozdýchalo a jelo normálně. -
superkutil 03.02.12 12:42
« Re: Odcházející vstřiky
Je to Delphi a chci to hodit do Říčan. Ale právě to, že to nejde do nouzáku a že to po zahřátí jeje v pohodě mě trochu mate. Jinak jsem byl v nějakém servisu ve Vinoři a tam na testeru byl vidět velký přepad a tak chtěli vstřiky měnit. Ten motor se chová tak, že hned naskočí, ale pak je běh nepravidelný, jako kdyby vynechávali některé válce. taky když motor na volnoběh zatížím, tak začnou hodně lítat otáčky. Jakmile se to ohřeje, tak je to v pohodě. Tak mě napadlo, že by to mohly být ještě načnuté žhavící svíčky. Ale ty zase nejdou pořádně vyndat, abych je zkontroloval. -
WinDiesel 03.02.12 11:33
« Re: Odcházející vstřiky
Dej to někam kde tomu rozumí, do autorizovaného diesel servisu.
Termín "vstřikovače protékají" je nesmysl.
Pokud mají vstřikovače velký přepad paliva, jde motor do nouzáku.
Přepady paliva nemají žádný vliv nakolísání motoru či vývin bílého kouře.
Vstřikovače mohou být přidřené, to se dá vyřešit opravou vstřikovačů. Na to existuje speciální technika, kterou běžný servis nedisponuje.
Nevím, jestli máš vstřikování zn. Bosch či zn. Delphi, navštiv autorizovaný dieselservis té značky, od jaké máš vstřikování.
Oni dst často umí odhalit i jiné s problémem nepřímo související závady. -
superkutil 03.02.12 10:38
« Odcházející vstřiky
Potřeboval bych poradit. Od léta mi motor při startu pokuckává a než se ohřeje, tak kolísá volnoběh a někdy bíle zakouří. Byl jsem s tím v servisu a říkali, že vstřikovače už protékají. Když se motor ohřeje, tak je vše v pořádku, volnoběh nekolísá. Nepadá do nouzáku. Jak poznám, že vstřiky jsou na konci svého života? Můžou vadné vstřiky poškodit (propálit) písty? -
oleowr1 03.02.12 08:58
« Re: Re: ,,nové,, mondeo
Dneska -21, start bez problému, naftu jsem bral před 14 dny u OMV na dálnici pod Tatrama (Hybe) a mám ještě půlku nádrže. Problém mám s topením, po výměně vodní pumpy nedostatečně namíchaná chladící směs... v expanzce a hadicích v motorovém prostoru se rosol po chvilce rozpustí, v radiátoru topení se mu už druhý den nechce.