FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  20:15

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Ještě dovětek..... Je to na ČOI-ku. Asi tak.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  20:11

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Toto přesně nevím, ale to, že čisté MĚŘO má bod tuhnutí - 8 automaticky neznamená, že ve směsi B5 až B8 bude způsobovat problémy.
    MĚŘO NESNÁŠÍM stejně jako Ty, ale filtry nafty se ucpávaly již dávno před tím, než se MĚŘO začalo přimíchávat.
    Letní nafta = petrolej + vysokoenergetické vosky + MĚŘO + aditiva
    Zimní nafta = aditivovaný petrolej + MĚŘO

    To co skutečně působí problémy, jsou krystalky vosku vyloučené v mrazech. Tyto ucpávají filtry paliva. Směsná aditiva jako VIF působí fyzikálně-chemicky na zmenšování velikosti těchto krystalků - a tento proces funguje pouze do určité míry a u letní nafty pouze do 12-13 minus.

    Ten Tvůj EUROOIL někde koupil nezdaněný červený petrolej a "vylepšuje" jím svoji špatnou letní (někde levně nakoupenou). Takže zase ty veletoče - levně nakoupenou naftu (která se nyní nesmí prodávat) ředí ilegálně nakoupeným petrolejem (ne náhodou červené barvy znamenající jiné zdanění) - vydělávají 2x a Tvoje auto si to odsere buď ucpaným filtrem paliva nebo přidřeným/zadřeným vstřikováním.

    Můžu Ti říct, že jsem zrovinka nedávno razil přes Brno do Blavy a tankoval jsem někde na dálnici naftu u značkové pumpy, myslím že to byla Benzina.
    Od Té doby je mráz pod minus 15 již 7-8 den a každý den startuji absolutně bez problémů a to jsem rozhodně nekupoval arktickou naftu - byla to nafta prostě dobře vyrobená, neředěná, nepančovaná atd - tudíž bezproblémová.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 05.02.12  20:04

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    hroch: geometrii po výměně ramen budeš muset nechat samozřejmě udělat
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  19:59

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Nevím nic o Eurooilu ani o fy Popilka. Vím ale, že červený petrolej nemá v naftě co dělat. Certifikát ti napíšu, kdy budeš chtít, to nic nedokazuje.
    S naftou se dělají šílené věci a lidi jim to žerou.
    Obávám se, že jsi naletěl.
  • « 00 Reagovat !

    foto hroch-1958

    hroch 1958 05.02.12  18:23

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Ještě dovětek..v nádrži auta je celý obsah zaditivován zimním VIFem 1:500. Víc v podmínkách toho motoristického ráje udělat nelze, arktická nafta se v Brně a okolí NEPRODÁVÁ.
    Čistá bionafta tuhne při -8°C. Tedy jakýkoliv přídavek žlutosráče do klasické nafty bod tuhnutí jen a jen zhorší směrem k nule. V arktické naftě není ani stopa řepky, to mi věř, zato petrolejová frakce ano.
  • « 00 Reagovat !

    foto hroch-1958

    hroch 1958 05.02.12  18:20

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Wine..nevím zda střílím, jen jsem si nechal předložit dodací list od nafty, navezené dnes na ČS-PH EURO-OIL Brno-Lesná, a to dovozcem Popilka, sklad Střelice. Udán obsah MEŘO 0,0% a filtrovatelnost do -22°C. Nafta nebyla značena jako arktická, ale jako zimní tř. F. Není to žádná pumpa typu JZD a Popilka je certifikovaný slušný dovozce.
    V nádrži letní rozhodně nemám, všechna tankování za leden 2012 byla vždy tř. F. Ale s přídavkem žlutosráče dle platných norem.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  17:40

    « Re: Odcházející vstřiky

    Dobrý montážní servis nemá s přihlášení vstřikovačů žádný problém, pokud jsou repasovány v dieselservisu Delphi. Dnes má kdejaký servis dostatečnou diagnostiku zapisující kódy do řídící jednotky, ale je také spousta rádobyservisů, opravujících vstřikovače - ti si vycucají kalibrační kódy z prstu a potom se to nedá přihlásit.
    Takže prostě prověřit si servis, než se do něčeho pustím.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  17:37

    « Re: Odcházející vstřiky

    1 - v jakém regionu bydlíš/pracuješ? Pokud to může bý u Prahy, tak Velendorf v Říčanech.
    2 - to tedy fakt nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  17:34

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Hrochu, střílíš vedle. Za to nemůže MĚŘO, ale prodali ti prostě LETNÍ NAFTU - kterou vzali kdovíkde.
    Ty jsi chlapče vůbec riskantér - vzít načervenalou naftu znamená:
    1 - slovenskou zemědělskou naftu (samozřejmě že zimní se nedělá)
    2 - lampičkový petrolej (protože je to petrolej, neobsahuje vosky a tudíž bude dobře filtrovatelný.
    Ano, v 2. případě nebudeš mít problém s filtrovatelností, JEN ZADŘEŠ VSTŘIKOVÁNÍ - A BRZY.
    Hlava mi to nebere, čeho jsou Češi schopni - TO TĚ FAKT NENAPADLO, že s tou naftou nebude vše v pořádku.?

    Blahopřeji Ti k výhře opravy čerpadla a vstřikovačů za cca 50000 km. Napravíš to, když tam rychle dodáš nemalé množství aditiva. jak známo, petrolej nemaže.
    Mimochodem, jak už jsem tu psal. Pokud máš v nádrži letní naftu, žádný VIF ti nepomůže. Ne pod 12-13 mínus.
  • « 00 Reagovat !

    foto hroch-1958

    hroch 1958 05.02.12  15:55

    « Re: Odcházející vstřiky

    Nevím, asi bych do repase vstřiků znovu nešel. Zkušenosti z 2,0 TDCi mám, a nic moc, kus přišel na 4500 Kč a byly potíže je softwarově přihlásit k systému (tak mi to bylo sděleno). Přední ramena vymění každý slušný mechanik. Nebude vhodný po jejich výměně udělat i geometrii?
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 05.02.12  15:31

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    S naftou je problem, ja laboroval minulou zimu... (asi by se tu i ty me zvratky daly nekde v historii najit) Ted beru OMV a zatím jedu...
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 05.02.12  15:27

    « Re: Odcházející vstřiky

    Cau, tak mam 200000 km a rozhodl jsem se:
    1. repase vstrikovacu.
    2. vymena prednich ramen.

    Od obojiho si slibuji zlepseni jizdniho komfortu.

    Jinak update: praskle byly dva pisty, pricina jina nez ridic nezjistena.
    Kde nejlepe vyresit 1. a 2.?

    na 1. mam nabidku cenu 21400 bez DPH.
    kde ale udelat 2.?

  • 00 Reagovat !

    foto hroch-1958

    hroch 1958 05.02.12  14:37

    « Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Musím se s Vámi podělit o zkušenosti s provozem Mondea 2,2 TDCi během posledního týdne. Ve čtvrtek mi auto při pojížďce a venkovních cca -17°C ve výkonu cuklo ale jelo dál. Asi za 3 km totéž a zdechl motor. Pak různé kombinace svícení poruchy žhavení a avízo nouzáku, přitom z výfuku žádný smrad a dým. Restartem motoru vše zhaslo a já dojel domů. Přes noc bylo až -19°C, druhý den start na 1. otočení klíčku, volnoběh OK, ale v kopci 100 m od domu cukání a motor zdechl. Auto stojí venku. Odcucnul jsem z nádrže hadicí naftu a byla kalná. Podotýkám, že bylo tankováno u EURO-OIL-u Brno Lesná, přidán VIF 1:500. Je jasné že prodávaná nafta v ČR za nejvyšší ceny v Evropě, s přídavkem 7% řepkové sračky dle dodáku, nesplňuje ani normové požadavky na filtrovatelnost. Dnes jsem nechal auto bublat na volnoběh asi 1/2 hodiny při venkovních -11°C a pak opatrně bez vytáčení dojel se svítícím nouzákem k pumpě. Za 37,60 měli naftu bez MEŘO, s filtrovatelností do -22°C, zajímavě načervenalé barvy. Natankoval jsem asi 25 litrů, ujel dalších 5 km při venkovních -10°C a ejhle..po opakovaném nastartování všechny kontrolky zhasly a auto jelo už normálně.
    Zajímalo by mně, když v návodu k autu je výslovně uvedeno, že obsah biosložky nesmí překročit 5%, si může tento "bordelstát" dovolit prodávat i v zimě žlutosračky se 7% MEŘO, tuhnoucí spolehlivě už při -16 až -17°C. Dopis na MPO Praha jsem již odeslal. Uvítám Vaše poznatky z tohoto tématického okruhu.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 05.02.12  11:46

    « Re: Odcházející vstřiky

    mám 2,0 TDCi Euro 3, a fakt startuje dobře kdykoliv... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.02.12  11:42

    « Re: Odcházející vstřiky

    Já si nestěžuju, já se ptám. Auto používám denně a je pro mne problém, být celý den bez auta. A u Charouze, tam si i kvůli blbosti brali auto na celý den. Kašlu na to, budu řešit servis, až to přestane jezdit.

    Mám ale ještě jeden problém s řízením, občas se objeví při rovné jízdě vůle v řízení a auto začne plavat. Vůle je cca 3cm na věnci a volant jde úplně zlehka a kola nereagují. Tuhle zase nechtělo auto zatočit, musel jsem vyvinout větší sílu na pootočení volantem za jízdy. Jakmile jsem pootočil tak o 45°, tak už šlo točit zlehka. Možná geometrie nebo posilovač.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.02.12  16:55

    « Re: Odcházející vstřiky

    NO DOMA TO NEPOZNÁŠ. Přestaň už si stěžovat nebo to dej do pořádného dieselservisu. Kdyby bylo tak jednoduché to zjistit, dělali by si to lidi doma.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.02.12  15:04

    « Re: Odcházející vstřiky

    Jak poznám, že jsou vstřiky nebo žhavičky v háji? U 2.2TDCI jsou žhavičky pod sáním, takže se nedají jednoduše proměřit.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.02.12  10:51

    « Re: Odcházející vstřiky

    Tady jdou věci proti snadnému startu:
    - s vyššími normami Euro se snižuje startovací dávka paliva
    - s vyššími normami Euro se snižuje komprese ve válci
    - s vyššími normami Euro se zvyšuje potřeba dobře zažhavit

    Jako příklad poslouží Mondeo 2,0 TDCi Euro 3 - má vysoké komprese a vysokou starovací dávku - žhaviče potřebuje pouze jako komfortní prvek. Nastartuje i při minus 10 stupních zcela bez problémů. Žhaviče po startu nedožhavují.
    Euro 5 už bez žhavičů bude za minusových teplot startovat těžko. A dožhavení běží 3-5 minut, podle rychosti zahřívání motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 03.02.12  21:15

    « Re: Odcházející vstřiky

    Když mi pan Walica před cca 3 lety dělal vstřikovače, měnil i žhavičky, 3 nežhavily... že by se to ale nějak znatelně poznalo na chodu motoru se nedá říct, chytalo to v pohodě, možná prvních 5-10 sec. nepravidelný chod...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 03.02.12  21:00

    « Re: Odcházející vstřiky

    Mohou ale spíše ne. Po startu běží tak dlouho, dokud je ŘJ nevypne, cca 3-5 min. Když je motor teplý, nezapnou se vůbec.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…