FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.02.12  12:07

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Jestli máš zájem, mohu Ti psokytnout úžasnou prezentaci vlivů úsad na vstřikování common rail, jen mi připomeň Tvůj e-mail.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.02.12  12:06

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Jasně, Dime, a já už jsem dokonce vypátral, co se tehdy dělo, byly to úsady žlutavém těžko rozpustné hmoty, která se tehdy vynořila odněkud nikdo neví odkud a zase zmizela - zadírala a zalepovala trysky. Dnešní systémy nevím proč na tyto věci netrpí.
    Včera jsem kontroloval svého standu a NEZMRZL.
    Nicméně, jak je v tom jen upravená letní nafta aditivem hrdě prohlašovaná za zimní, končí schopnosti všech aditiv někde u munus 15.
    Vzhledem k tomu, že se do filtru paliva pouští ohřátý přepad paliva z vysokotlakého zásobníku, čerpadla a vstřikovačů - to bude ten důvod že ti to úplně nechcíplo. Dříve nebo později se vrátí do nádrže vozu tolik ohřátého paliva, že se rozpustí všechno (všechen vosk) a jede to v poho.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.02.12  11:58

    « Re: Odcházející vstřiky

    Kutil: To ti musí být schopni vysvětlit v dieselservisu Delphi.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.02.12  11:57

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Já to beru, Luboši.
    Bohužel jsem několikrát viděl červený petrolej a osobně jsem mu naměřil 0% bio, mám na to techniku .... >:D
    Zdroje tohoto petroleje jsou různé ale nikdy nejsou košer
    Ano, přimíchání petroleje řeší problém s vosky v zimní naftě.
    Může to znamenat:
    - veškerý petrolej je barven načerveno a tudíž to není problém ani technologický ani daňový
    - červený petrolej je jinak zdaněn a někdo přimícháváním ušetří nemalé prostředky
    Optám se a dám vědět.
    Ty bys mohl zajte k té pumpě a načerpat trochu takovéto nafty do flašky, aby se vidělo zda jsi jen podlehl zrakovému klamu....... Ahoj, Petr.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 06.02.12  11:30

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Wine, ještě krátce k mému příběhu " Odcházení Vstřiků " :

    Škoda, že tehdy jsem to nenatočil ... ale tak to prostě bylo ! a vstřiky mi odešly dvakrát u dvou motorů, jednou 2,0 , pak 2,2 ......tak některé ty průvodné jevy , co o nich píše Kutil, mně jsou fakt hodně povědomé :-)

    Taky jsi říkal, že VIF zimní mi v mrazech nepomůže. A vidíš ! Měl jsi pravdu :-)

    V sobotu ráno start bez problémů, hned nájezd na čtyřproudovku, po asi 5 km najednou na Conversu hláška ENGINE V PR.... Naštěstí už to znám, takže jsem to celé vypnul a zapnul ještě za jízdy setrvačností a znovu nastartoval. Udělalo mi to ještě několikrát ..... ale pak jsem to při náznaku cuknutí a před zdechnutím odchytil spojkou, a ona se ta hláška ENGINE MALFUNCTION sice objevila, ale motor nezdechnul. Tím pádem to běželo dál v nouzovém režimu.... a to mě zachránilo : jelo to sice maximálně 100 km/h , ale pravděpodobně díky tomu se i přes přiucpaný filtr dostávalo motoru dostatečné - pro nouzák - množství paliva a jel jsem už dál pomalu ale jistě ! Takže logické řešení na ztuhlou naftu je dostat to do nouzáku , to už si dostatek paliva nějak sežene . Jen bych potřeboval na palubku vytáhnout tlačítko ZAPNOUT NOUZOVÝ REŽIM .
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.02.12  23:16

    « Re: Odcházející vstřiky

    Může někdo porovnat repasi vstřikovačů a pořízení nových vstřikovačů? Podle servisu DELPHI je při repasi vstřikovač rozebraný a opotřebované díly jsou nahrazeny originály. Jaký je rozdíl v životnosti repasovaných a nových vstřikovačů?

    Moje problémy s kolísáním volnoběhu (podle některých je to vadnými vstřiky) začaly vloni v létě, kdy při startování motoru na horách ve výšce 800m/n/m motor po startu zakouřil a chod byl nepravidelný, jako by některé válce vysazovali. Vše se výrazně zhoršilo po výměně oleje, kdy po startu lítali otáčky mezi 600-1200ot. Po zahřátí motor běží v pohodě, nekolísá, táhne a nejde do nouzáku. Mě to spíš připadá jako vadné žhavičky. Zkusím je proměřit.
  • « 00 Reagovat !

    foto hroch-1958

    hroch 1958 05.02.12  20:32

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Dong1,
    to víš..my jsme jižní Morava. Tady se s mrazy vážně nepočítá.... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto hroch-1958

    hroch 1958 05.02.12  20:28

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Wine,
    já se 15 let zabýval měřením emisí z velkoskladů PHM a tam na nějaký čachry ve skladech jako Střelice není prostor. Odkoukáno za ty roky. Nafta se bere z nádrží 10.000 m3 a maximálně na výdejních lávkách do toho přiserou něco aditiv navíc. V řádu ppm. A dopravci jako Klacska, Popilka co mají zahraniční vlastníky si dávají kur*a velký pozor, aby netahali pančované zboží.
    Něco jiného jsou ty žlutočervený značky jako AB Oil a jiní stejnobarevní velbloudi, kde míchací sklad Slušovice dodával opravdu výživné směsi rozpouštědel a olejů. EURO OIL je dcera Benziny a věřím, že barva nafty v průhledítku stojanu byla jen optický klam. I do strategických zásob státu se napouští výhradně nafta bez FAME/MEŘO, to samý mají od prosince vojáci, poliši, hasiči apod. Jen český daňový poplatník musí držet hubu a krok, když mu auto zamrzne.
    Ahoj, Luboš
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  20:19

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Silné mrazy "odhalují" různé drobné problémy..... A také místa, kde se čepuje nekvalitní nafta.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  20:17

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Ještě dovětek..... Je to na ČOI-ku. Asi tak.
    Ještě dovětek..... Nafta s 0% není za normálních okolností vůbec k dispozici a nesmí se distribuovat. Celé to silně zasmrádá.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 05.02.12  20:16

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Divne, ze by v Brne nemaji arktickou naftu...ja sem vcera tankoval ve Slanym Vervu oznacenou hvezdickou a loni meli taky, tak se mi nezda, ze by v 10x vetsim meste nemeli.
    JInak u me to vypada ze si zacal nejaky vstrikovac "pocvakavat". Mezi 3-4 tis. otacek se ozve cvakani, jinak nic ticho. Vsichni mechanici, kteri to zatim slyseli, tvrdi ze je to vstrikovac. Takze vstrikovace pujdou na test a pak se uvidi...
    ...ale cekal sem, ze to na znackovou naftu vydrzi ponekud dele, nez 130tis :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  20:15

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Ještě dovětek..... Je to na ČOI-ku. Asi tak.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  20:11

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Toto přesně nevím, ale to, že čisté MĚŘO má bod tuhnutí - 8 automaticky neznamená, že ve směsi B5 až B8 bude způsobovat problémy.
    MĚŘO NESNÁŠÍM stejně jako Ty, ale filtry nafty se ucpávaly již dávno před tím, než se MĚŘO začalo přimíchávat.
    Letní nafta = petrolej + vysokoenergetické vosky + MĚŘO + aditiva
    Zimní nafta = aditivovaný petrolej + MĚŘO

    To co skutečně působí problémy, jsou krystalky vosku vyloučené v mrazech. Tyto ucpávají filtry paliva. Směsná aditiva jako VIF působí fyzikálně-chemicky na zmenšování velikosti těchto krystalků - a tento proces funguje pouze do určité míry a u letní nafty pouze do 12-13 minus.

    Ten Tvůj EUROOIL někde koupil nezdaněný červený petrolej a "vylepšuje" jím svoji špatnou letní (někde levně nakoupenou). Takže zase ty veletoče - levně nakoupenou naftu (která se nyní nesmí prodávat) ředí ilegálně nakoupeným petrolejem (ne náhodou červené barvy znamenající jiné zdanění) - vydělávají 2x a Tvoje auto si to odsere buď ucpaným filtrem paliva nebo přidřeným/zadřeným vstřikováním.

    Můžu Ti říct, že jsem zrovinka nedávno razil přes Brno do Blavy a tankoval jsem někde na dálnici naftu u značkové pumpy, myslím že to byla Benzina.
    Od Té doby je mráz pod minus 15 již 7-8 den a každý den startuji absolutně bez problémů a to jsem rozhodně nekupoval arktickou naftu - byla to nafta prostě dobře vyrobená, neředěná, nepančovaná atd - tudíž bezproblémová.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 05.02.12  20:04

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    hroch: geometrii po výměně ramen budeš muset nechat samozřejmě udělat
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  19:59

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Nevím nic o Eurooilu ani o fy Popilka. Vím ale, že červený petrolej nemá v naftě co dělat. Certifikát ti napíšu, kdy budeš chtít, to nic nedokazuje.
    S naftou se dělají šílené věci a lidi jim to žerou.
    Obávám se, že jsi naletěl.
  • « 00 Reagovat !

    foto hroch-1958

    hroch 1958 05.02.12  18:23

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Ještě dovětek..v nádrži auta je celý obsah zaditivován zimním VIFem 1:500. Víc v podmínkách toho motoristického ráje udělat nelze, arktická nafta se v Brně a okolí NEPRODÁVÁ.
    Čistá bionafta tuhne při -8°C. Tedy jakýkoliv přídavek žlutosráče do klasické nafty bod tuhnutí jen a jen zhorší směrem k nule. V arktické naftě není ani stopa řepky, to mi věř, zato petrolejová frakce ano.
  • « 00 Reagovat !

    foto hroch-1958

    hroch 1958 05.02.12  18:20

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Wine..nevím zda střílím, jen jsem si nechal předložit dodací list od nafty, navezené dnes na ČS-PH EURO-OIL Brno-Lesná, a to dovozcem Popilka, sklad Střelice. Udán obsah MEŘO 0,0% a filtrovatelnost do -22°C. Nafta nebyla značena jako arktická, ale jako zimní tř. F. Není to žádná pumpa typu JZD a Popilka je certifikovaný slušný dovozce.
    V nádrži letní rozhodně nemám, všechna tankování za leden 2012 byla vždy tř. F. Ale s přídavkem žlutosráče dle platných norem.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  17:40

    « Re: Odcházející vstřiky

    Dobrý montážní servis nemá s přihlášení vstřikovačů žádný problém, pokud jsou repasovány v dieselservisu Delphi. Dnes má kdejaký servis dostatečnou diagnostiku zapisující kódy do řídící jednotky, ale je také spousta rádobyservisů, opravujících vstřikovače - ti si vycucají kalibrační kódy z prstu a potom se to nedá přihlásit.
    Takže prostě prověřit si servis, než se do něčeho pustím.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  17:37

    « Re: Odcházející vstřiky

    1 - v jakém regionu bydlíš/pracuješ? Pokud to může bý u Prahy, tak Velendorf v Říčanech.
    2 - to tedy fakt nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  17:34

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Hrochu, střílíš vedle. Za to nemůže MĚŘO, ale prodali ti prostě LETNÍ NAFTU - kterou vzali kdovíkde.
    Ty jsi chlapče vůbec riskantér - vzít načervenalou naftu znamená:
    1 - slovenskou zemědělskou naftu (samozřejmě že zimní se nedělá)
    2 - lampičkový petrolej (protože je to petrolej, neobsahuje vosky a tudíž bude dobře filtrovatelný.
    Ano, v 2. případě nebudeš mít problém s filtrovatelností, JEN ZADŘEŠ VSTŘIKOVÁNÍ - A BRZY.
    Hlava mi to nebere, čeho jsou Češi schopni - TO TĚ FAKT NENAPADLO, že s tou naftou nebude vše v pořádku.?

    Blahopřeji Ti k výhře opravy čerpadla a vstřikovačů za cca 50000 km. Napravíš to, když tam rychle dodáš nemalé množství aditiva. jak známo, petrolej nemaže.
    Mimochodem, jak už jsem tu psal. Pokud máš v nádrži letní naftu, žádný VIF ti nepomůže. Ne pod 12-13 mínus.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…