FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
-
superkutil 13.02.12 16:34
« Re: zmrzlý VIF
Odpověď od prodejce:
Dobrý den,
toto je zcela normální chemický jev. Na plechovce je uvedeno, že máte aditiv skladovat při pokojové teplotě. Tzn. nenechávat ho v noci v autě. V koncentraci, která je v plechovce aditiv ztuhne. Pokud jej dáte doma na topení opět "roztaje" a můžete jej normálně použít. Chemické složení je takové, že funguje při naředění s naftou.
Petra
-
DIM 13.02.12 14:59
« Re: zmrzlý VIF
Předpokládám, že nafta z stojanu , kterou jsem zalil ten sulc, měl více než -8 stupňů !!! :-) A 60 litrů by to snad mohlo promíchat......ale netvrdím, že to leží na dně nádrže jako chobotnice. Ale pro klid duše jsem udělal vše, co jsem mohl !! :-) Jen ať se to to nenatáhne do čerpadla .....
A do tepla to asi budu dávat a to proto , že to fakt hnusně smrdí v celém autě .... -
WinDiesel 13.02.12 14:12
« Re: zmrzlý VIF
DIM: to je Ti úplně naprd. Aby složka zmenšující krystaly parafínu fungovala, musí být takové aditivum dodáno V TEKUTÉM STAVU a do nafty, která není studenější, než je bod počátku mrznutí - což je -8 stupňů.
Což znamená, že si tam VIF dával vcelku zbytečně a že Tvoje nafta byla vcelku bezproblémů i bez VIFROSOLU. -
superkutil 13.02.12 14:03
« Re: Jak vám topí Mondeo s TDCI?
Nevím, ale podle Ford servisu se ručička odlepuje když má voda 60°C a ve vymezené zóně by měl mít 75-95°C. Mě ale ručička padá až na 60°C a v Alpách šel z ventilace opravdu studený vzduch. Nevíte zda nové Fordy s TDCI už mají přihřívání chladící kapaliny? Vím, že u některých Ford laboroval s elektrickým přihříváním, ale to nemá potřebný výkon.
Myslel jsem, že Superb jako ostatní VW mají přihřívání, které na 60°C ohřeje do 10minut od startu. ;-\ -
DIM 13.02.12 13:47
« Re: zmrzlý VIF
No, jak říkám, já jsem to tam dostával ve skupenství, které by se nejlépe dávkovalo lžičkou, no něco mezi medem a tlačenkou :-) Ale doufal jsme , že se to v nádrži při tankování rozehřeje a rozpustí.... a asi jo !
Malý postřeh : bez žhavení auto nenastartuje, alespoň ne napoprvé .....Když si počkám, takl naskočí hned a víceméně hladce.... -
DIM 13.02.12 11:22
« Re: Odcházející vstřiky
A ten nouzák : já už jsem to tady psal, že když mi to letos jednóu za jízdy začalo mrznout a motor se vypínal, tak v nouzáku to jelo, asi tam teče méně paliva a zároveň motor ví, že i když dáš plyn na podlahu, že více než cca 100 km/h stejně nepustí, tak si s omezeným přísunem paliva nedělá těžkou hlavu :-)
V každém případě arktický AGIP + VIF ( ve skupenství kiwi želé :-) vše vyřešil, od té doby klid ..... -
superkutil 13.02.12 10:58
« Jak vám topí Mondeo s TDCI?
Ahoj, už od koupě řeším problém s topením Mondea. Vždy trvalo neúměrně dlouho, než začalo topit, v současných mrazech se stává, že teplota nevyleze ani na 60°C, nebo vyleze a za jízdy zase klesne. Dost často začne z topení foukat studený vzduch. A to stačí z kopce vyřadit nebo je po rovině s málo plynem. Když jsem auto koupil a zjistil situaci s ohřevem, tak jsem chtěl domontovat zařízení na přihřívání chladící kapaliny, Ford ho v Dánsku běžně nabízí za cca 6500Kč. Bohužel v České republice ho Ford není schopen nabídnout. Prapodivná politika, když v různých zemích EU nabízejí různé výbavy. -
superkutil 10.02.12 23:24
« Re: Odcházející vstřiky
Všechny předchozí nouzáky hlásily vadný EGR. Ale při startu jsem ještě nouzák neměl. Tohle byl první. V každém případě to po pádu do nouzáku startuje líp. >:D
12.2. ráno -17°C start úplně bez problémů na cca 3 otočky motoru, pak chod plynulý a rovnoměrný. Já už to fakt nechápu. -
superkutil 10.02.12 10:22
« Re: Odcházející vstřiky
Tak po pádu do nouzáku, kdy sice motor v -15°C naskočil napoprvé, ale šel do nouzáku a chod byl nepravidelný, došlo ke změně. Motor při nastartování hned chcípne, ale po znovunastartování běží již klidně. Přitom teploty jsou pořád kolem -12°C. Zajímalo by mne, co ten nouzák způsobil, že se motor začal chovat úplně jinak. :-| -
štíreček1 09.02.12 15:52
« Re: Olej
Já když si nechám měnit olej, taky mně dávájí mírně nad rysku - nevím proč. Měním zhruba po 14tis km, i když je na dvacet tis, ale jezdím hodně město. A navíc to mám zadara, tak proč toho nevyužít. Nafta se může do oleje dostávat přes válec při dovstřiku nafty do výfuku na vypalování filtru, ale pokud jezdíš pod zátěží, filtr se vypaluje sám preventivně a i kdyby se nějaká nafta do filtru dostala, měla by se odpařit. Na krátké tratě je to ale horší. Nevím, jak máš řešený filtr, nové dvoulitry už mají vstřikování nafty přímo do katalyzátoru pátým vstřikovačem, takže nafta nejde přes válec. -
DIM 09.02.12 11:50
« Re: Olej
Jo, Wine, teď jsi mi to připomněl že o tom někde mluvili v souvislosti s filtrem pevných částic....mám tam asi 15 tis km. To je ještě minimálně 5 tis km do příští výměny. Asi to řešit nebudu - ale zkusím, to ještě jednou změřit na rovině a ne bezprostředně po zastavení motoru ( i když po nějaké době odstavení to tam toho asi do té vany nateče ještě více. ) Měl jsem tam teď podle měrky minimálně o 5 mm více než je max. Jak se tam ta nafta dostane ?
Zelená příšera už nestraší....... :-)