FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
WinDiesel 17.04.12 08:34
« Re: Otáčky a spotřeba
U ASX si to můžeš dovolit, protože ASX 1,8 a 2,2 ají systém MIVEC (mohu poslat prezentaci jak to funguje).
Já jsem to jeden krátký čas u Mondea 2,0 TDCi také zkoušel a potom jsem šel od toho. Vysloveně mi dělalo dobře jak se pěkně motor vytáčel a měl mnohem hezčí zvuk, tak jsem nějakou tu kačku obětoval - a stejně byl průměr vždy 6,5 PP. -
WinDiesel 17.04.12 08:31
« Re: Filtr pevných částic Mondeo
Nevšiml jsem si, Dime, že by můj šestiválec pracoval v bůhvíjak nízkých otáčkách, to ani náhodou.
Za studena a v režimu Sport pak jsou otáčky ještě o cca 600 výše.
Pokud to nějaký výrobce vozidla staví tak, že se řadí brzy a do nízkých otáček, není to dobře a motor trpí.
Pokud to můžeš ovlivnit, prdni na ultraekonomickou jízdu a najdi kompromis který bude přívětivější k motoru.
Jasně že motor nemá problém při 60, pokud zrovna "plachtíš". Ale potom najednou vyvstane potřeba akcelerace a motor trpí.
A ty hrátky s podtáčením motorů a ty různé ekologické "somarinky" - dospělý a inteligentní chlap jako ty přece na takové voloviny nenaletíš !!!!!!! Výrobci aut jde o to, prodat co nejvíc! Již dávno jim nejde o to, jak co nejdéle Tvůj vůz udržet v kondici. Takže si vymyslí všechno, aby se zdáli být nejlepší - a ti ostatní to chca nechca musí zkopírovat.
Je třeba používat vlastní hlavu. Howgh. -
WinDiesel 17.04.12 08:24
« Re: Filtr pevných částic Mondeo
Klid, to je rene ..... gerace DPF :-) Vlivem extra vstřiku nafty se vypálí filtr, ale potom je třeba vyhnat vzniklé teplo ven. Zrovna včera jsem dojížděl ke garáži s vyššími otáčkami (cca 850 místo cca 550 u Mercedesu). Jako vzorný žáček jsem počkal (důležité !!!) až se dokončí proces vypalování a otáčky klesnou na normální hodnoutu. Potom jsem vypnul motor a odkráčel, zatímco ventilátor ještě cca 3 minuty zuřivě vyháněl teplo z DPF. Máš to stejné. Jen si dej pozor, abys nevypnul motor dřívě, než se dokončí proces vypalování - to není pro DPF dobré. -
DIM 16.04.12 13:28
« Re: Filtr pevných částic Mondeo
Jo, to znám...hučí to jako lokomotiva v depu, výfuk praští jako roura od kamen a smrad spálené gumy všude kolem. To je regenerace !! To nejlepší pro životní prostředí !
WINDIESEL : tvoje reakce mě nepřekvapuje, taky bych dříve nic takového nikomu nedoporučoval....ale proč ten automat to vidí jinak ? Ve všech návodech se dočteš, že máš řadit velmi brzy, takový ten test řazení v CONVERSU ti " tleská ", když řadíš tak , že se pohybuješ mezi 1000-2000 otáček . A taky nevím, proč zrovna synchrony . A pokud motor neduní a netřepe se - jinými slovy pokud nedám např. plyn na podlahu , tak jede auto na šestku 60 km/h úplně hladce..... -
Vasik1 16.04.12 09:34
« Filtr pevných částic Mondeo
Čao hošani, máte jej někdo ve výfukovém potrubí? O co jde, v sobotu jsem jeli od rodíčů od přítelky cca 15km 20min jízdy, přijeli jsme domů motor nastartovaný a ventilátor se točil jak vzteklý, kolem auta takový divný smrad, výfuk rozžhavený skoro do ruda, při vypnutí motoru to v něm vlivem chládnutí pěkně praskalo. Je možné že proběhla regenerace toho filtračního krámu? četl jsem návod kde je tento postup popsaný, nicméně mě zaráží ten ventilátor, ale je možné že vlivem regeneračnímu prostoru se vlivem toplot ve výfuku více hřeje. Je to tak že ve filtru pevných částice je vstřikovač který do něj cpe naftu? Díky za případnou reakci. Budu to sledovat a v případě že toto nastane znovu, pude na záruční opravu... -
superkutil 15.04.12 13:05
« Re: Otáčky a spotřeba
WinDiesel: Do nedávna bych s tebou souhlasil, ale skoro všechny automobilky radí řadit při tak nízkých otáčkách a tvrdí, že to motorům nevadí. Co s tím mají společného synchrony? Chápal bych ventily, klikovka, apod, ale synchrony? Ale je pravda, že nové vozy snáší podtáčení ještě líp. Měl jsme možnost vyzkoušet Mitsubishi ASX 1.8 diesel. A tam opravdu v 1200ot dáš plný plyn a motor neduní a celkem slušně táhne. U Mondea pod 1800ot nikdy nedávám plný plyn, ale jen tak lehké lechtání. On ten můj motor už asi dost ztratil kompresi a tak snáší stále nižší otáčky. A vstřiky ve 155000km mám stále původní. ;-)
Koukal jsem jak to točím a je to většinou mezi 1250 - 1750ot. Když chci aby to jelo, tak 1500 - 2000ot.
Pokud jde o to podtáčení, tak žena má služební Fabii 1.6TDI 55kW a tam radí řadit v 1600ot. Maximální moment má 1500-2000ot. A on ten motor nad 2000ot fakt už moc nechce táhnout. Znám tento motor v provedení 77kW v Oktávce a to je úplně něco jiného! -
WinDiesel 14.04.12 19:33
« Re: Otáčky a spotřeba
Ja vim co rekne dvouhmotak a nejen dvouhmotak, Kutile & DIMe, bez urazky. . . Ze jste oba dva magorove.
PS: chystejte si penizky na dvouhmotak a synchrony, doca mne zajima, zda tech 20-30 tis. Kc si dokazete "defenzivni jizdou" nasporit. . .
To je uplne stejna situace jako kdyz se tankuji ruzne "levne sehnane" nafty a potom se majitel vozu divi ze mu v lepsim pripade odesly vstriky, v horsim pripade cele vstrikovani. . . -
superkutil 14.04.12 10:09
« Re: Otáčky a spotřeba
DIM: Když jsem koupil Mondeo 2.2TDCI, tak jsem měl problém s tím, že spotřeba lezla nad 7 litrů. Přecházel jsem z benzínového Mondea a tak jsem si myslel, že je to tím. Jezdil jsem s TDCI v rozsahu otáček 1800-3000. Pod 1800ot to dunělo, nad 3000ot to nejelo. Za to že to nejelo nad 3000ot. mohl vadný EGR. Časem jsem se naučil jezdit v rozsahu 1500-2500ot, dnes to točím 1200-2000ot. Hlavně netočit 1 a 2ku, trojku už trochu roztočím, ale hned 4ku. Dokonce se dá rozjíždět na 2ku a řadit hned na 4ku. Chce to lehkou nohu, ale odměnou je spotřeba kolem 5,5 litru. Ale co na to řekne dvouhmoťák, to fakt nevím.
Ale u všech moderních motorů radí řadit už v 1600ot. Je to strašné týrání 4 válců a ty vibrace a dunění jsou taky dost otravné. Ale je to zřejmě příprava na přeplňované tří a dvouválce. >:D -
DIM 13.04.12 13:31
« Otáčky a spotřeba
Jezdil jsem chvíli VW Passatem CC s automatem. V normálním modu to řadilo pětju ve městě uř při 50 km/hod. Tak to teď zkouším taky. a musím říct, že ono to docela jde. dokonce po rovině dávám při 60km/h i šestku, a ono to normálně drží....tedy pokud nezačne regenerovat DPF. a spotřeba po městě teď ukazuje kolem 7,0 , a to je tak o litr méně než dříve. No , není to zrovna akční jízda, ale na druhou stranu plná nádrž stojí přes 2 500,- Kč :-) -
DIM 26.03.12 13:13
« Re: Klimatizace Focus
Tak mě v servisu říkali, že s tou klimou to nebývá tak zlé, že je tam údajně jen velmi citlivý tlakový spínač a že už i malý úbytek média způsobí odstavení klimy. Že někdy stačí doplnit jen třeba deci nebo i méně. Že jinak se to nekazí...... tak uvidíme :-) -
superkutil 23.03.12 13:41
« Re: Klimatizace Focus
Když jsem měl předchozí Mondeo, tak po 5ti letech prohnil chladič klimatizace v místě kde se dole dotýkal krycí desky. Udělalo se tam bahýnko a sůl to prožrala. Klasická výrobní vada. Jenže u Charouze místo toho aby řešili opravu, tak mi to naplnili a pustili klimu. Takže se ještě zadřel kompresor. Pak mi řekli, že to bude stát 57tis. Tak jsem to dal do neznačkového servisu a bylo to za 15tis. Od té doby už do Fordího servisu moc nemusím. Několikrát mne přesvědčili, že jsou to jen hodně drazí měniči dílů.
Jinak mi v servisu tvrdili, že pod 5°C kompresor nesepne z důvodu ochrany proti podchlazení systému. -
superkutil 23.03.12 13:37
« Mondeo opět překvapilo.
Tak jsem dnes po delší jízdě nastartoval Mondeo a to co se ozvalo otočilo všechny lidi v okolí. >:D Zenská co stále vedle mého auto uskočila vykuleně koukala. Z motoru se totiž ozývaly šílené zvuky, skřípání, vrzání, křupání, něco jako když dáte šrouby a matky do plechovky a pak s ní klepete. Tak jsem to rychle vypnul a znovu nastartoval. Nevím co se stalo, ale zřejmě motor naskočil na nižší otáčky než jsou volnoběžné. Už se mi to jednou stalo. Ale zvuk to byl teda šílený. -
WinDiesel 21.03.12 19:40
« Re: Klimatizace Focus
Absolutně ideální kombinace na poruchu.
Máte to dost dlouho - 1
Málo to pouštíte - 2
V zimě to určitě nepouštíte vůbec - 3
V chladivu je rozpuštěn kompresorový olej. Když klimu nepouštíš, olej steče a při spuštění po dlouhé době dostává kompresor hrozně zabrat. Můžeš mít přidřený/zadřený/hydraulicky zablokovaný klimakompresor, v každém případě nemáš v systému chladivo.
Nnnnno, držím palce ať neměníš kompresor.
Měj se.