FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
DIM 18.04.12 11:51
« Re: Otáčky a spotřeba
Nejspolehlivější byly vzduchem chlazené Tatrovky, a nebo ten litrový motor ze Škody 1000 MB :-) . Jenže pokrok nezastavíš .....
Radek mi jen potvrzuje, že automat to klidně drží kolem 1000 otáček. Nevěřím, že by nevěděli, že tím dramaticky ničí vše pod kapotou..... -
superkutil 18.04.12 09:47
« Re: Otáčky a spotřeba
Kamarádův šéf si pořídil Fabii 1.4TSI 132kW s DSG převodovkou. Sice hezké, táhne od 1200ot a brutální zátah je 2000-7000ot. Ale spotřeba je hodně citlivá na sešlápnutí plynu a pořád s tím je po servisech. Teď snad má problém s rozvodama.
Včera jsem koukal, že Ford přišel s litrovým 3 válcem s přeplňováním s výkonem 92kW. V testu tvrdili, že spotřeba tak nelítá jako u TSI, ale že pod 1500ot je to totální a neklidná chcíplotina.
Pokud jde o podtáčení, tak je u mého Mondea 2.2 už v 1500ot motor klidný a má dostatečný tah. Naopak ve 2600ot už začíná ztrácet zátah a nad 3200ot je to už na přeřazení. Tuhle jsem chtěl předjet a fakt to na 3200ot už moc nejede.
Pokud jde o spolehlivost a výdrž, tak pořád je atmosférický motor nejspolehlivější. -
RADEK1 17.04.12 20:44
« Re: Otáčky a spotřeba
Mě automat odřazuje (pokud jedu klidně) v 1500 ot. a nechá motor převalovat i kolem 1000. Někdy mám pocit že už jsou otáčky hodně nízko a motor začíná dunět. kazí se tím motor když mám hydrodynamiku? nepohltí kmity právě ona.
uplně nejlepší je držet kočku kolem 2800 ot ale to si zase vezme 9 l. , ale má nejpříjemější projev a souhru motoru a převodovky. okamžitě reaguje na plyn >:D
jinak t těm maloobjemovým benzínkům s turbem, myslím ,že jsou vhodné do malých aut , které se nedostanou na dálnici.V sobotu jsem jel Praha Brno asi za 1h 10 min.(bylo to svižné) a chvíli se mě držela fobie tsi . co se v těch rychlostech dělo pod kapotou těžko domyslet. Já měl spotřebu 10,2 a fobie ? měla míň ? myslím, že ne. -
WinDiesel 17.04.12 08:34
« Re: Otáčky a spotřeba
U ASX si to můžeš dovolit, protože ASX 1,8 a 2,2 ají systém MIVEC (mohu poslat prezentaci jak to funguje).
Já jsem to jeden krátký čas u Mondea 2,0 TDCi také zkoušel a potom jsem šel od toho. Vysloveně mi dělalo dobře jak se pěkně motor vytáčel a měl mnohem hezčí zvuk, tak jsem nějakou tu kačku obětoval - a stejně byl průměr vždy 6,5 PP. -
WinDiesel 17.04.12 08:31
« Re: Filtr pevných částic Mondeo
Nevšiml jsem si, Dime, že by můj šestiválec pracoval v bůhvíjak nízkých otáčkách, to ani náhodou.
Za studena a v režimu Sport pak jsou otáčky ještě o cca 600 výše.
Pokud to nějaký výrobce vozidla staví tak, že se řadí brzy a do nízkých otáček, není to dobře a motor trpí.
Pokud to můžeš ovlivnit, prdni na ultraekonomickou jízdu a najdi kompromis který bude přívětivější k motoru.
Jasně že motor nemá problém při 60, pokud zrovna "plachtíš". Ale potom najednou vyvstane potřeba akcelerace a motor trpí.
A ty hrátky s podtáčením motorů a ty různé ekologické "somarinky" - dospělý a inteligentní chlap jako ty přece na takové voloviny nenaletíš !!!!!!! Výrobci aut jde o to, prodat co nejvíc! Již dávno jim nejde o to, jak co nejdéle Tvůj vůz udržet v kondici. Takže si vymyslí všechno, aby se zdáli být nejlepší - a ti ostatní to chca nechca musí zkopírovat.
Je třeba používat vlastní hlavu. Howgh. -
WinDiesel 17.04.12 08:24
« Re: Filtr pevných částic Mondeo
Klid, to je rene ..... gerace DPF :-) Vlivem extra vstřiku nafty se vypálí filtr, ale potom je třeba vyhnat vzniklé teplo ven. Zrovna včera jsem dojížděl ke garáži s vyššími otáčkami (cca 850 místo cca 550 u Mercedesu). Jako vzorný žáček jsem počkal (důležité !!!) až se dokončí proces vypalování a otáčky klesnou na normální hodnoutu. Potom jsem vypnul motor a odkráčel, zatímco ventilátor ještě cca 3 minuty zuřivě vyháněl teplo z DPF. Máš to stejné. Jen si dej pozor, abys nevypnul motor dřívě, než se dokončí proces vypalování - to není pro DPF dobré. -
DIM 16.04.12 13:28
« Re: Filtr pevných částic Mondeo
Jo, to znám...hučí to jako lokomotiva v depu, výfuk praští jako roura od kamen a smrad spálené gumy všude kolem. To je regenerace !! To nejlepší pro životní prostředí !
WINDIESEL : tvoje reakce mě nepřekvapuje, taky bych dříve nic takového nikomu nedoporučoval....ale proč ten automat to vidí jinak ? Ve všech návodech se dočteš, že máš řadit velmi brzy, takový ten test řazení v CONVERSU ti " tleská ", když řadíš tak , že se pohybuješ mezi 1000-2000 otáček . A taky nevím, proč zrovna synchrony . A pokud motor neduní a netřepe se - jinými slovy pokud nedám např. plyn na podlahu , tak jede auto na šestku 60 km/h úplně hladce..... -
Vasik1 16.04.12 09:34
« Filtr pevných částic Mondeo
Čao hošani, máte jej někdo ve výfukovém potrubí? O co jde, v sobotu jsem jeli od rodíčů od přítelky cca 15km 20min jízdy, přijeli jsme domů motor nastartovaný a ventilátor se točil jak vzteklý, kolem auta takový divný smrad, výfuk rozžhavený skoro do ruda, při vypnutí motoru to v něm vlivem chládnutí pěkně praskalo. Je možné že proběhla regenerace toho filtračního krámu? četl jsem návod kde je tento postup popsaný, nicméně mě zaráží ten ventilátor, ale je možné že vlivem regeneračnímu prostoru se vlivem toplot ve výfuku více hřeje. Je to tak že ve filtru pevných částice je vstřikovač který do něj cpe naftu? Díky za případnou reakci. Budu to sledovat a v případě že toto nastane znovu, pude na záruční opravu... -
superkutil 15.04.12 13:05
« Re: Otáčky a spotřeba
WinDiesel: Do nedávna bych s tebou souhlasil, ale skoro všechny automobilky radí řadit při tak nízkých otáčkách a tvrdí, že to motorům nevadí. Co s tím mají společného synchrony? Chápal bych ventily, klikovka, apod, ale synchrony? Ale je pravda, že nové vozy snáší podtáčení ještě líp. Měl jsme možnost vyzkoušet Mitsubishi ASX 1.8 diesel. A tam opravdu v 1200ot dáš plný plyn a motor neduní a celkem slušně táhne. U Mondea pod 1800ot nikdy nedávám plný plyn, ale jen tak lehké lechtání. On ten můj motor už asi dost ztratil kompresi a tak snáší stále nižší otáčky. A vstřiky ve 155000km mám stále původní. ;-)
Koukal jsem jak to točím a je to většinou mezi 1250 - 1750ot. Když chci aby to jelo, tak 1500 - 2000ot.
Pokud jde o to podtáčení, tak žena má služební Fabii 1.6TDI 55kW a tam radí řadit v 1600ot. Maximální moment má 1500-2000ot. A on ten motor nad 2000ot fakt už moc nechce táhnout. Znám tento motor v provedení 77kW v Oktávce a to je úplně něco jiného! -
WinDiesel 14.04.12 19:33
« Re: Otáčky a spotřeba
Ja vim co rekne dvouhmotak a nejen dvouhmotak, Kutile & DIMe, bez urazky. . . Ze jste oba dva magorove.
PS: chystejte si penizky na dvouhmotak a synchrony, doca mne zajima, zda tech 20-30 tis. Kc si dokazete "defenzivni jizdou" nasporit. . .
To je uplne stejna situace jako kdyz se tankuji ruzne "levne sehnane" nafty a potom se majitel vozu divi ze mu v lepsim pripade odesly vstriky, v horsim pripade cele vstrikovani. . .