FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 18.04.12  15:35

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Já mám jen normální ruku, pravou...:-) A na spojce nohu. Levou . Ale mohl bych to zkusit pravou ...... má to vliv ?? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.04.12  15:14

    « Re: Otáčky a spotřeba

    DIM: Záleží co máš za automat, zda s hydrodynamickým měničem nebo s klasickou spojkou. S měničem by nízké otáčky neměly vadit.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 18.04.12  11:51

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Nejspolehlivější byly vzduchem chlazené Tatrovky, a nebo ten litrový motor ze Škody 1000 MB :-) . Jenže pokrok nezastavíš .....

    Radek mi jen potvrzuje, že automat to klidně drží kolem 1000 otáček. Nevěřím, že by nevěděli, že tím dramaticky ničí vše pod kapotou.....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.04.12  09:47

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Kamarádův šéf si pořídil Fabii 1.4TSI 132kW s DSG převodovkou. Sice hezké, táhne od 1200ot a brutální zátah je 2000-7000ot. Ale spotřeba je hodně citlivá na sešlápnutí plynu a pořád s tím je po servisech. Teď snad má problém s rozvodama.

    Včera jsem koukal, že Ford přišel s litrovým 3 válcem s přeplňováním s výkonem 92kW. V testu tvrdili, že spotřeba tak nelítá jako u TSI, ale že pod 1500ot je to totální a neklidná chcíplotina.

    Pokud jde o podtáčení, tak je u mého Mondea 2.2 už v 1500ot motor klidný a má dostatečný tah. Naopak ve 2600ot už začíná ztrácet zátah a nad 3200ot je to už na přeřazení. Tuhle jsem chtěl předjet a fakt to na 3200ot už moc nejede.

    Pokud jde o spolehlivost a výdrž, tak pořád je atmosférický motor nejspolehlivější.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 17.04.12  20:44

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Mě automat odřazuje (pokud jedu klidně) v 1500 ot. a nechá motor převalovat i kolem 1000. Někdy mám pocit že už jsou otáčky hodně nízko a motor začíná dunět. kazí se tím motor když mám hydrodynamiku? nepohltí kmity právě ona.
    uplně nejlepší je držet kočku kolem 2800 ot ale to si zase vezme 9 l. , ale má nejpříjemější projev a souhru motoru a převodovky. okamžitě reaguje na plyn >:D

    jinak t těm maloobjemovým benzínkům s turbem, myslím ,že jsou vhodné do malých aut , které se nedostanou na dálnici.V sobotu jsem jel Praha Brno asi za 1h 10 min.(bylo to svižné) a chvíli se mě držela fobie tsi . co se v těch rychlostech dělo pod kapotou těžko domyslet. Já měl spotřebu 10,2 a fobie ? měla míň ? myslím, že ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 17.04.12  20:07

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Nemyslím si, že by VW bylo jedno, že jejich motory vydrží jen v rámci záruky....
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.04.12  19:55

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Ty jsi nějakej chytrej, atmosféro. Hezký český výraz dýlovat. Tak aby se ti ta atmosféra (= líná plečka) rychle nerozpadla.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.04.12  19:53

    « Re: Otáčky a spotřeba

    S tímto názorem souhlasím.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 17.04.12  19:38

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Ja bych rekl, ze jim je to dost jedno, kdyz to vydrzi aspon zaruku...a kdyz ne, tak se stejne budou snazit tvrdit ze si za to muzem sami :-/
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 17.04.12  15:42

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Nejlepší atmosféra je ta vánoční !! :-)

    Wine, myslíš, že by výrobci riskovali, že autům s automatem se budou rychle rozpadat motory a převodovky ?
  • « 00 Reagovat !

    foto Vakan-1

    Vakan_1 17.04.12  13:20

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Wine, já chápu, že tě nafta asi živí, pravděpodobně dýluješ Stanadyne, ale někdy to s tou zarputilostí přeháníš. Mimochodem, TSI nejsou špatné motory, ale já jsem na klasickou atmosféru
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.04.12  12:30

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Běž si koupit 1,2 TSI 1,4 TSI a dej nám svátek, mudrlante, jo?
  • « 00 Reagovat !

    foto Vakan-1

    Vakan_1 17.04.12  08:37

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Tak to je hláška roku, vytočený diesel měl hezký zvuk >:D Chlapi vykašlete se na to jako já a kupte si benzín, budete jen jezdit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.04.12  08:34

    « Re: Otáčky a spotřeba

    U ASX si to můžeš dovolit, protože ASX 1,8 a 2,2 ají systém MIVEC (mohu poslat prezentaci jak to funguje).
    Já jsem to jeden krátký čas u Mondea 2,0 TDCi také zkoušel a potom jsem šel od toho. Vysloveně mi dělalo dobře jak se pěkně motor vytáčel a měl mnohem hezčí zvuk, tak jsem nějakou tu kačku obětoval - a stejně byl průměr vždy 6,5 PP.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.04.12  08:31

    « Re: Filtr pevných částic Mondeo

    Nevšiml jsem si, Dime, že by můj šestiválec pracoval v bůhvíjak nízkých otáčkách, to ani náhodou.
    Za studena a v režimu Sport pak jsou otáčky ještě o cca 600 výše.

    Pokud to nějaký výrobce vozidla staví tak, že se řadí brzy a do nízkých otáček, není to dobře a motor trpí.
    Pokud to můžeš ovlivnit, prdni na ultraekonomickou jízdu a najdi kompromis který bude přívětivější k motoru.

    Jasně že motor nemá problém při 60, pokud zrovna "plachtíš". Ale potom najednou vyvstane potřeba akcelerace a motor trpí.

    A ty hrátky s podtáčením motorů a ty různé ekologické "somarinky" - dospělý a inteligentní chlap jako ty přece na takové voloviny nenaletíš !!!!!!! Výrobci aut jde o to, prodat co nejvíc! Již dávno jim nejde o to, jak co nejdéle Tvůj vůz udržet v kondici. Takže si vymyslí všechno, aby se zdáli být nejlepší - a ti ostatní to chca nechca musí zkopírovat.

    Je třeba používat vlastní hlavu. Howgh.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.04.12  08:24

    « Re: Filtr pevných částic Mondeo

    Klid, to je rene ..... gerace DPF :-) Vlivem extra vstřiku nafty se vypálí filtr, ale potom je třeba vyhnat vzniklé teplo ven. Zrovna včera jsem dojížděl ke garáži s vyššími otáčkami (cca 850 místo cca 550 u Mercedesu). Jako vzorný žáček jsem počkal (důležité !!!) až se dokončí proces vypalování a otáčky klesnou na normální hodnoutu. Potom jsem vypnul motor a odkráčel, zatímco ventilátor ještě cca 3 minuty zuřivě vyháněl teplo z DPF. Máš to stejné. Jen si dej pozor, abys nevypnul motor dřívě, než se dokončí proces vypalování - to není pro DPF dobré.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 16.04.12  13:28

    « Re: Filtr pevných částic Mondeo

    Jo, to znám...hučí to jako lokomotiva v depu, výfuk praští jako roura od kamen a smrad spálené gumy všude kolem. To je regenerace !! To nejlepší pro životní prostředí !

    WINDIESEL : tvoje reakce mě nepřekvapuje, taky bych dříve nic takového nikomu nedoporučoval....ale proč ten automat to vidí jinak ? Ve všech návodech se dočteš, že máš řadit velmi brzy, takový ten test řazení v CONVERSU ti " tleská ", když řadíš tak , že se pohybuješ mezi 1000-2000 otáček . A taky nevím, proč zrovna synchrony . A pokud motor neduní a netřepe se - jinými slovy pokud nedám např. plyn na podlahu , tak jede auto na šestku 60 km/h úplně hladce.....
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 16.04.12  09:34

    « Filtr pevných částic Mondeo

    Čao hošani, máte jej někdo ve výfukovém potrubí? O co jde, v sobotu jsem jeli od rodíčů od přítelky cca 15km 20min jízdy, přijeli jsme domů motor nastartovaný a ventilátor se točil jak vzteklý, kolem auta takový divný smrad, výfuk rozžhavený skoro do ruda, při vypnutí motoru to v něm vlivem chládnutí pěkně praskalo. Je možné že proběhla regenerace toho filtračního krámu? četl jsem návod kde je tento postup popsaný, nicméně mě zaráží ten ventilátor, ale je možné že vlivem regeneračnímu prostoru se vlivem toplot ve výfuku více hřeje. Je to tak že ve filtru pevných částice je vstřikovač který do něj cpe naftu? Díky za případnou reakci. Budu to sledovat a v případě že toto nastane znovu, pude na záruční opravu...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.04.12  13:05

    « Re: Otáčky a spotřeba

    WinDiesel: Do nedávna bych s tebou souhlasil, ale skoro všechny automobilky radí řadit při tak nízkých otáčkách a tvrdí, že to motorům nevadí. Co s tím mají společného synchrony? Chápal bych ventily, klikovka, apod, ale synchrony? Ale je pravda, že nové vozy snáší podtáčení ještě líp. Měl jsme možnost vyzkoušet Mitsubishi ASX 1.8 diesel. A tam opravdu v 1200ot dáš plný plyn a motor neduní a celkem slušně táhne. U Mondea pod 1800ot nikdy nedávám plný plyn, ale jen tak lehké lechtání. On ten můj motor už asi dost ztratil kompresi a tak snáší stále nižší otáčky. A vstřiky ve 155000km mám stále původní. ;-)

    Koukal jsem jak to točím a je to většinou mezi 1250 - 1750ot. Když chci aby to jelo, tak 1500 - 2000ot.

    Pokud jde o to podtáčení, tak žena má služební Fabii 1.6TDI 55kW a tam radí řadit v 1600ot. Maximální moment má 1500-2000ot. A on ten motor nad 2000ot fakt už moc nechce táhnout. Znám tento motor v provedení 77kW v Oktávce a to je úplně něco jiného!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 14.04.12  19:33

    « Re: Otáčky a spotřeba

    Ja vim co rekne dvouhmotak a nejen dvouhmotak, Kutile & DIMe, bez urazky. . . Ze jste oba dva magorove.
    PS: chystejte si penizky na dvouhmotak a synchrony, doca mne zajima, zda tech 20-30 tis. Kc si dokazete "defenzivni jizdou" nasporit. . .

    To je uplne stejna situace jako kdyz se tankuji ruzne "levne sehnane" nafty a potom se majitel vozu divi ze mu v lepsim pripade odesly vstriky, v horsim pripade cele vstrikovani. . .
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…