FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
štíreček1 30.04.12 19:43
« Re: A mam po aute
Na ten vrak jsem zapomněl, ten se samozřejmě odečítá. Pokud to jsou plechy, opravit se to dá, ale jak píšeš, oprava vyjde dráž než v autorizovaném servisu. Leda se s něma domluvit, že si to necháš opravit jinde za nižší cenu.....i když, jestli ti dají šedesát a kdybys to opravil za 40, tak na tom něco ještě vyděláš. Ber to tak...za každou cenu bych to nechtěl opravit, pokud to někdo udělá levněj. Soused měl nabořenou dodávku, boční dvoje dveře plus asi nárazník a taky mu dali totálku, nechal to opravit a dvacítku ještě vydělal. Mně když nabořil chlap maxe - nárazník nový, blatník nový, zrcátko a kousek odřené dveře odhad byl kolem 60tis. Nevím, za kolik to opravil můj servis, něco si tm určitě přidali, protože jsem nechal zrovna vyměnit náplň v klimě a když lakovali, stříkli mně ještě přední kapotu doťukanou od kamínků, auto jak nové a neplatil jsem ani kačku a po celou dobu jsem měl půjčené mondeo, to mu taky pojišťovna viníka zaplatila. -
superkutil 30.04.12 17:36
« Re: A mam po aute
Už to řeším přes svoji pojišťovnu a chová se úplně stejně jako pojišťovna toho co mě naboural. Pojišťovny si jdou na ruku, mají různé vnitřní registry a táhnou za jeden provaz proti klientům. Auto mám od půjčovny půjčené, ale jen do té doby, než mi vyplatí peníze. Jakmile je to totálka, tak pojišťovna případ zavírá s tím, že je to neopravitelné a vyplatí ti rozdíl mezi cenou vraku a auta před nehodou. Také si myslím, že by měli zaplatit opravu ať to stojí co to stojí. Vždyť tak je i pojistka postavená. Majitel je pojištěný na způsobené škody až do výše... Je to jeden velký podvod! Ale právně je to prý v pořádku. Tak prý jsou postavené smlouvy. -
DIM 30.04.12 15:02
« Re: A mam po aute
To je nějaké podivné...... a svoji havarijní pojistku nemáš ? Třeba by se to vyplatilo....... Jinak tuhle situaci jsem zatím nezažil , ale přijde mi to úplně na hraně zákona. Rozuměl bych tomu, kdyby to byl nějaký unikátní veterán ( no, i když vlastně... :-) ) . Ale pokud mám normální auto několik let staré a které mi sloužilo, tak chci zase stejnou užitnou hodnotu. Jestli je oprava dražší nebo levnější, to už by nemělo hrát roli. Já bych na ně přitlačil tím, že teď nemám čím jezdit, nemohu jezdit za výdělkem, takže si půjčím auto z půjčovny a všechny náklady s tím spojené do vyřešení opravy budu žádat po pojišťovně. To je legitimní, na to sázejí všichni ti asistenti u dopravních nehod. ..... -
superkutil 30.04.12 14:40
« Re: A mam po aute
DIM: Taky jsem si myslel, že to u povinného ručení takto funguje. Prostě ti někdo způsobí škodu, je na to povinně pojištěn a je to. Jenže pojišťovny jsou podvodníci a vymysleli takovou krásnou formulku, což je amortizace. A tak ti řeknou, že ti sice jejich klient naboural auto (upozorňuju, že moje auto je pojízdné, není to žádná velká rána) ale, že by se ti opravou navýšila cena vozu (zkus chtít po bazaru aby ti zaplatil za auto víc, protože ti po nehodě vyměnili dvoje dveře a kapotu) a tak řeknou, že zaplatí jen část ceny dílů. No a do toho je totálka, to znamená, že cena opravy je vyšší jak cena auta před nehodou. A u mě se tváří, že auto je starší 5ti let a má najeto víc jak 120tis.km a tak se oprava nevyplatí - cena opravy je vyšší jak cena auta a tak ti dají rozdíl mezi cenou vozu před nehodou (zjistí podle internetových serverů bazarů) a cenou poškozeného vozu (podle nejvyšší nabídky na burze vraků).
Takže mi nedali na výběr, dostanu rozdíl a zbyde mi nabourané auto. A teď jen jde o to, kolik mi dají, zda to bude stačit na opravu někde u garážisty. -
DIM 30.04.12 10:53
« Re: A mam po aute
A to si to nemůžeš prostě nechat v servisu opravit do původního ( = nepoškozeného ) stavu a nechat tu opravu zaplatit pojišťovnu ? Pokud mi někdo způsobil škodu , tak ať mi zaplatí opravu ! Proč chceš peníze na ruku ? A nebo ti nedávají na vybranou ? Nemám s tím, díkybohu, příliš praktických zkušeností, ale když už jsem ten problém měl, tak jsem to nechal v servisu ať to opraví , vše zařídili a nestálo mě to nic !! -
superkutil 30.04.12 09:19
« Re: A mam po aute
Zkoušel jsem ho prodat na začátku roku a chtěli za něj dát jen 110-130tis. Jen v AAA nabízeli 160tis. Problém je v tom, že pojišťovna tvrdí, že cena auta byla před nehodou jen kolem 120tis a cena vraku je cca 60tis. Takže by mi dali v hotovosti jen 60tis a vrak nebo 120tis. Tak ještě licitujeme, že cena auta byla vyšší a cena vraku je nižší. Oni sice vycházejí z českých i zahraničních inzertních serverů, ale v Čechách jsou takto staré vozy dotažené vraky se stočenými kilometry a od toho se odvíjí i nižší cena v ČR. Tak uvidíme, s čím pojišťovna zase přijde. 8-s -
štíreček1 29.04.12 23:38
« Re: A mam po aute
Proč nad tím koumáš? Vem totálku a ještě na tom 80 táců nejméně vyděláš. Forda nech popravit, prodej ho za 150, máš minimálně dvěstě třicet tis kč. pořád lepší než ho nechat opravit pojištovnou za cca 150tis - nic na tom nezískáš, i kdybys ho pak prodal za tržních cca 180tis. -
superkutil 29.04.12 22:48
« Re: A mam po aute
Naboural mne člověk co má povinné u ČPP. Když jse to začal s nimi řešit, oslovila mne ČP s tím, že když u nich mám pojištěné auto, že to za mne vyřeší. Protože jsou z ČPP podvodníci, zvolil jsem ČP. A teď nevím, protože likvidátorka z ČP začíná kličkovat, celkem malé poškození prohlásila za finanční totálku a snaží se to uhrát na nízkou cenu vozu před nehodou. Ale našel jsem, že průměrná cena mého vozu je cca 185tis. Tak uvidíme jak se vycení. Mondeo je opravitelné do 40tis.Jsou promáčklé dvoje dveře, kapota utrhla xenony a odnesl to PP blatník. Jenže to je pro pojišťovnu 2x25tis. za dveře, 2x25tis. za xenony a to už jsou na 100tis. Nové auto musí být 4x4 a Fordova Kuga mě až tak nebere. Je celkem malá a kufr žádný. Navíc je volant vyosený doprava vůči sedačce. Takže se budu snažit najít nějakou ojetinu Nisan X-trail nebo Subaru Forester nebo Mitsubishi ASX. Ale v podstatě je mi to jednu, vezmu i Hyundai nebo Kia, když to bude rozumná cena. -
WinDiesel 27.04.12 18:46
« Re: Problemy pri prudkej akceleracii
DIM: už jsem to našel...
Renault reworked the current 1.5 dCi 90hp and 75hp engines with the incorporation of technology from the Energy dCi 110 engine which already features in the Mégane and Scénic. The Energy dCi 90 and 75 include features that stem from Renault’s presence in Formula 1. For example, the DLC-coated cam followers use a technique (Diamond Like Carbon) that has been employed in motor racing for some years. The mechanical properties of DLC significantly reduce friction and improve energy efficiency to deliver enhanced performance and contained fuel consumption.
... Renault ... připravuje motory pro Mercedes Benz Citan ... tak proto DLCC ... aby motory vydržely ... -
RADEK1 27.04.12 16:53
« A mam po aute
To je smula. :-( Ja kdyz jsem pred 2 lety prodaval ghia x 2,2 s nahradnimi koly,stresnim nosicem,a snehovymi retezy . Tak jsem byl rad,ze se auto prodalo za 2oo tis. A to melo najeto 155 tis km a uplne nove vstriky. Chci tim rict,ze ta odhadni cena bude asi real. Ale ma to i pozitivni stranku veci s novym autem vyvstanou nove otazky a zase ozivis diskuzi. ;-) tak hodne zdaru . -
štíreček1 27.04.12 16:36
« Re: A mám po autě.
Nemáš to u české? Já tam měl pojištěného focuse - dvouletý stál téměř třista tis, po roce - tedy tři roky stáří - jsem byl nechat přepočítat pojistku a ženská mi řekla, že v případě krádeže nebo totálky bych dostal cca 110-120tis....srandistka...a když měl 6,5roku dostal jsem za něj 152tis.Zajímá je jen stav tachometru a rok výroby, i když už ani na ty kilometry se tolik nehledí, protože to není tak prokazatelné. Taky je nějak nezajímá tržní cena, prý mají své tabulky. Loni mi taky odral náklaďák maxe-dostal jsem nový nárazník, blatník, zrcátko a taky přelakovat dveře a náhradní auto- pojišťovna vníka vše zaplatila, neplatil jsem ani kačku. U české už ale nejsem, mám uniqua. Stál jsem zaparkovaný a točil se tady náklaďák a trochu mu to vybočilo...a to mu tři lidi ukazovali :-O -
WinDiesel 26.04.12 18:45
« Re: A mám po autě.
To máš tedy blbý. Argumentuj že jsi majitelem od nova - tedy prvním majitelem. Těch 120tis. je průměr za ojetiny z druhé ruky. Pokud máš navíc slušnou servisní historii, a necháš si to šikovně odhadnout o nějakého znalce, který zohlední to, že jsi prvním majitelem a že auto bylo dobře servisované, máš šanci.
Navíc už by snad nemělo hrát roli, jak je auto staré - argument pojišťoven o zvyšování ceny opravou novými díly někde myslím neprošel, ale nejsem si jist - byl tam spor a mám ten pocit že to pojišťovny prohrály. -
superkutil 26.04.12 15:00
« A mám po autě.
Nějaký bIb s Kia Sportage mě trefil. Jasná jeho chyba, jenže trefil pravý blatník a odnesl to blatník, přední kolo, xenon, kapota, ta urvala druhý xenon a přední plastovou masku, pak prohnul PP dveře a PZ dveře. Nevypadá to zle, je to pojízdné, ale pojíšťovna z toho udělala finanční totálku. Nemáte s tím někdo zkušenost? Jsem poškozený a přitom na tom budu tratit. Tvrdí mi, že moje auto mělo před nehodou cenu 120tis, ale podle serveru mobile.de mají auta shodná s mým cenu 7400€, tedy 187tis.Kč. Mám možnost se právně bránit příliš nízké ceně? 8-s -
WinDiesel 24.04.12 20:48
« Re: Problemy pri prudkej akceleracii
Tak vidíš, a všechny trysky a další kluzné součásti vstřikovačů jsou nyní opatřeny DLCC. A je to saaaaaaaaaaaaakra znát !!!!!!!!!!!! Naštěstí při masové výrobě trysek a vnitřních dílů vstřikovačů se náklady na výrobu dostatečně snižují, předpokládám. Roční prodej dieselů v Evropě cca 8 mil. vozů x 4 = 32 mil. trysek - to asi nebude problém. Jen v Trutnově (nebo Turnově?) se vyrobí 2 mil. ks. čerpadel Continental.
Nevím ovšem, kolik může stát potažení klikové hřídele u motorů Renault. To mi nepřijde ekonomické. -
DIM 23.04.12 15:50
« Re: Problemy pri prudkej akceleracii
Hmh, no a jak to potom obrábějí do tolerancí ? A jak je zajištěna přilnavost k tomu základnímu materiálu ? Docela mě to zaujalo . Cementování právě přemění celou vrstvu do hloubky, která tím trochu naroste a broušením se vše srovná. Diamant se brousí blbě . A tím , že to je po cementování prorostlá vrstva,tak se nemusí řešit přilnavost a případná rozdílná teplotní roztažnost. Samozřejmě je mnoho jiných způsobů nanášení rúzných tenkých vrstev,ale na něco tak velkého , tvarově složitého a namáhaného jak mechanicky tak teplotně, to by mě docela zajímalo......Už jsem viděl galvanické pokovování, napařování, naprašování, chemickou depozici, vakuovou implataci iontů ...dokonce nastřelování prachových částic pomocí tryskového motoru .....ale tohle ?
Nejede to, motor je neskutečně hlučnej, blinkry vydávají tak tichý zvuk, že to hluk motoru i aerodynamika přehluší. Navíc jsou symboly na palubce skoro nečitelné, protože se díky dennímu ztmavují. Navíc auto strašně plave a je hodně nečitelné. O brzdách ani nemluvím, ty jsou gumové jak u Renaulta. Zlaté Mondeo!!!!
Pokud jde o ten motor, tak táhne od volnoběhu, ale v celém spektru otáček se nedostaví nějaké výrazné zrychlení. To i moje Fiesta 1.25 55kW zrychluje víc. Navíc je plyn hrozně citlivý na dotek a i při malém sešlápnutí auto cukne a vyrazí, ale při dalším sešlapávání plynu se již nic neděje. Podobně se chová i Fiesta, ale třeba u Mondea 1.8 nebo Escorta 1.6 fungoval plyn v celém rozsahu a tak se dalo s plynem lépe pracovat.
Na pohled ten Focus vypadá dobře, ale když do toho člověk vleze, tak to smrdí jak čínské šmejdy a skoro bych řekl, že je v Číně vyráběný. Přední okna sice v elektrice, ale bez automatiky, vzadu švihadla. Je mi jasné, že je to ten nejlevnější model, ale je to fakt šílené. Všude žárovky i když LED jsou dnes levnější jak žárovky. To raději zbourané Mondeo než takovouto hrůzu.
Nejhorší je, že třeba i Kuga, byť je úplně v jiné třídě má v interiéru tak 50% toho, co je v tom Focusu (levné tvrdé plasty, plastová palubka s chromovým domečkem). Ty auta uvnitř vypadají stále víc jak dětské hračky. Asi jsem konzervativní, ale interiér Mondea 1999 nebo Fiesty 2001 nebo Escorta vypadaly jako interiér auta. Ne to co se dnes nabízí. Třeba Maverick, ten má také ještě klasický Fordí interiér. Ty tvrdé a hranaté plasty mi nesedí.